סקירת רכב מפרספקטיבה נשית: מיצובישי אקליפס קרוס – חלק ב’

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סקירת רכב נשית לרכב הפנאי מיצובישי אקליפס קרוס, במסגרת אירוע נהיגה לנשים של מלכת הכביש – חלק ב’

 

טיול נהיגה לנשים במיצובישי אקליפס קרוס – מלכת הכביש

במסגרת אירוע נהיגה לנשים של אתר ‘מלכת הכביש’, יצאנו לבדוק מה נשים חושבות על רכב הפנאי מיצובישי אקליפס קרוס. 6 נשים בגילאים שונים, מתחומים שונים, עם מכנה משותף אחד – אהבה גדולה למכוניות ונהיגה. אם פספסתם, זהו החלק הראשון של חוות הדעת של הנשים שלקחו חלק באירוע נהיגה.

נהגנו באקליפס קרוס בכביש, בשבילים וקצת שטח, התרשמנו מתא הנהג והנוסעים, בדקנו את האבזור והמערכות השונות, וזה מה שחשבנו על הרכב, כל אחת מהפרספקטיבה שלה:

 

גלי איתמר, מנהלת צי רכב

 

“גם בשבילים, האקליפס קרוס עומד במשימה ובקצב”. טיול נשים

מבחן דרכים למיצובישי אקליפס 4×2 דגם פרימיום מנוע 1.5 טורבו 161 כ”ס.

אתחיל במראה החיצוני של הרכב – מעוצב ונראה טוב!. סה”כ חווית הנהיגה טובה הודות, למנוע בנזין 1.5 טורבו. הנהיגה במיצובישי אקליפס קרוס הייתה דינאמית, מפנקת ונוחה, אך בידוד הרעשים היה סביר בלבד. האחיזה בכביש הייתה טובה, וגם בשבילים הרכב עמד במשימה ובקצב.

לאקליפס קרוס מערכות בטיחות מתקדמות, כמו, מערכת לבלימה אוטונומית; התראה על סטייה מנתיב; בקרת שיוט אדפטיבית; ניטור שטחים מתים. מרגישים מוגנים ובטוחים על הכביש.

בתא הנהג יש מסך מגע 7 אינץ’ מיושן קטן ולא ידידותי, לדעתי. חלל הפנים מרווח יחסית, אך חלל תא המטען, בנפח 341 ליטר יחסית קטן ולא נותן מענה לצרכים משפחתיים.

ולסיום, מחיר הרכב כ-170,000 ש”ח. לא זול.

טופז אטיאס, נציגת הזמנות, מוצרי בריאות

 

יצאנו לדרך לאירוע נהיגה לנשים במיצובישי אקליפס קרוס, דגם ELITE, הדגם המפואר ביותר. רכב בעל עיצוב מרשים וממבט ראשון נראה גם גבוה מספיק לכבישי עפר. האם זה אכן כך? נגלה בהמשך.

תחילה, ישבתי במושב האחורי וגיליתי כמה מרווח מאחורה למרות המושבים הצרים, ממש כמו מחלקה ראשונה באלעל. תוספת משמעותית עבורי היו כיסי הצד לשמירת חפצים קטנים, פנטסטי! יש גג פנורמי שבהחלט משדרג את חווית הנסיעה מאחור, בייחוד שהשמש לא חודרת את החלונות הכהים. בסך הכל, זהו רכב מאובזר היטב מבפנים ועם מסך מגע שמוסיף המון, וצג מידע נשלף שקוף מול עיני הנהג, שמציג את מד המהירות.

סופסוף הגיע תורי לנהוג. בתור אחת שרגילה לנהוג ברכב נמוך וקטן, הרגשתי נוכחת ובטוחה בכביש, תודות למערכת זיהוי שטח מת ברכב, בלימה אוטונומית בזיהוי כלי רכב, ובקרת שיוט אדפטיבית, עם מנגון זחילה בפקקים. פיתרון מושלם לאלה שרוב היום מבלים את זמנם בנהיגה – בטיחות מעל הכל.

עכשיו לחלק היותר מעניין, הנסיעה – הרכב מאיץ מצוין, מנוע ה-1500 סמ”ק טורבו לגמרי עושה את העבודה. הרכב שקט בנסיעה ומרגיש יציב על הכביש. בשטח הוא מרגיש כרכב שטח, מגיב טוב ונוסע טוב בדרכי עפר. בשורה תחתונה, האקליפס קרוס רכב מאוד מהנה, וכל התענוג הזה עולה 181,900.

 

לירן לונגו, מלצרית

“הרכב מרגיש קל וזריז, ומבודד מרעשים”. אירוע נהיגה נשים

יצאנו לנסיעת מבחן כדי לבדוק את האקליפס קרוס החדשה מבית מיצובישי, בדקנו את הרכב ברמת גימור elite שמגיעה עם הנעה כפולה 4X4. רכב מסגמנט ה-SUV שלוקח נתח גדול באחוז מכירת רכב חדש ומשומש בשנים האחרונות.

כשיצאנו לחניה עמד מולי רכב מרשים בעל מראה ספורטיבי, בזכות הצורה האווירודינמית שלו. חלקו הקדמי של הרכב היה קלאסי, אך הלם אותו לחלוטין. גם מראות הרכב היו גדולות והיו גם הן בעלות מראה אווירודינאמי. הרכב הגיע עם גאנטים מרשימים בגודל 18″ וגם מרווח גחון מכובד שנתן לו מראה של רכב שטח.

פנים הרכב מאובזר בכל טוב, החל מהמושבים שרופדו בעור ומושב הנהג שהגיע עם שליטה חשמלית לדיוק ונוחות מרבית. הדשבורד עוצב במראה יוקרתי וקלאסי, כשעליו נח בתוך תא נגד אבק מסך תצוגה עילי שהציג את מהירות הרכב בלי הצורך להוריד את העיניים מהכביש. בלוח המחוונים יש מסך לד קטן שנותן מידע על מצב הרכב, מערכת השיוט ומציין את מצב הנהיגה של בורר המצבים שיושב על הקונסולה בין המושבים, ההגה וידית ההילוכים מצופים בעור וההגה שודרג בשיפטרים להעברת הילוכים לשיפור חווית הנהיגה.

 

הדרכה על אבזור הנוחות והבטיחות במיצובישי אקליפס קרוס

מערכת המולטימדיה של הרכב קלה יחסית לתפעול ומצויידת בוויז ושיקוף של הטלפון. גם השמע ברכב לא רע בכלל, והחשוב מכל, הוא שניתן לשלוט במערכת בפד (כמו עכבר במחשב נייד), על מנת להימנע מהורדת העיניים מהכביש. ישנו גם בלם יד חשמלי ולידו כפתור שאני מוצאת אותו מגניב במיוחד, שנקרא Auto Hold, ומאפשר עמידה במקום בלי חוסר הנוחות בהשארת  הרגל על הבלם בעצירות ברמזור.

החיסרון היחיד שמצאתי הוא פס עיצובי בחלון האחורי שפוגע בשדה הראיה לאחור, אך על זה מפצות מראות צד גדולות עם נורית בקרה המתריעה על רכב בשטח מת ואחלה מצלמת רוורס. סה”כ, פנים הרכב נראה מעולה מרווח מאוד ומאובזר ברמה גבוהה.

כבר בתחילת הנסיעה היה ניתן להרגיש שהרכב בולם זעזועים בצורה טובה, אך בגלל הבולמים הרכים בבלימות חזקות (ואני לא מתכוונת לבלימות עדינות והדרגתיות אלא באמת חזקות), הרכב דיי רוכן קדימה בצורה שמעט זעזעה את הנוסעים במושב האחורי, ולמרות זאת, בפניות זה מעט פחות מורגש ויש תחושה בטוחה של אחיזה טובה. מראות הרכב גם כוללות מערכת זיהוי רכב בשטח מת, שדווקא עזר לי מאוד בסביבה התל אביבית העמוסה לבצע עקיפות זהירות.

 

מיצובישי אקליפס קרוס בשתי רמות אבזור – אחד 4X4, אחד 2X4

שירדנו לכביש המהיר הרגשתי את העוצמה של מנוע ה1,500 סמ”ק שמצוייד במגדש טורבו ומספק 163 כ”ס וההאצה שלו גרמה לי להערצה קלה, הוא הרגיש קליל וזריז למרות גודלו ומשקלו. בשלב הזה, כבר הפעלתי את בקרת הסטייה מנתיב שאומנם רק מתריעה אך עושה את עבודתה בהשבת תשומת לב הנהג לכביש.

אם לומר את האמת אחד הדברים שחשובים לי ברכב זהו בידוד רעשים והרכב היה מבודד בצורה כל כך נפלאה שפשוט התמוגגתי. אין רעשים של רוח ולא שריקות מהמראות וגם לא צמיגים ואפילו לא רעש של המנוע, מלבד בהאצות שאז שומעים גרגור קליל. הדבר האחרון שבדקתי בכביש המהיר היה מערכת השיוט האדפטיבית שעושה עבודה מעולה וניתן לראות את השליטה בה גם ממסך התצוגה העילית, מה שהדגיש את יתרונה במניעת הורדת העיניים מהכביש.

לקראת סוף נסיעת המבחן הגענו לשלב האהוב עליי מכל וירדנו לשבילי עפר ושטח קל עם מעט עבירות וסוגים שונים של אדמה. מלבד הנאה מהנופים של אזור השרון הירוק נהניתי מאוד מיכולות הרכב – שילבנו בבורר המצבים למצב חצץ שנועל את הדיפרנציאל, המסייע ביציאה ממצבים בעייתיים ומשפר ללא ספק את ביצועי השטח של הרכב, ובנוסף לכך הרכב בעל אחיזה טובה במיוחד, בלימה מעולה גם בשבילים.

לסיכום, אני באמת חושבת שניתן לקרוא למיצובישי אקליפס קרוס רכב פנאי, רכב שניתן ליהנות מהנוחות והביצועים שלו גם בכביש וגם בשטח. אני הייתי לירן לונגו בכתבה למלכת הכביש ענת דניאל שהיא ללא ספק מלכה.

 

 

חוות דעת על מיצובישי אקליפס קרוס - חלק א'

מיצובישי אקליפס קרוס - סקירה של מערכת המולטימדיה

רכב צמוד: מיצובישי אקליפס קרוס - סקירה וחוות דעת

מיצובישי אקליפס קרוס מבחן דרכים

 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “סקירת רכב מפרספקטיבה נשית: מיצובישי אקליפס קרוס – חלק ב’”

  1. איך זה שבישראל מותר לעשות אירועים לנשים בלבד וזה נחשב מתקדם ? הדרת גברים בוטה

  2. מבינה את תגובתך.
    יהיו גם אירועים מעורבים.
    מול עשרות אירועי נהיגה ואירועים לגברים בתחום הרכב, לא חושבת שזה נורא כל כך להתמקד בנשים ומה הן חושבות על רכב מסוים.

    סופשבוע בטוח
    ענת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen − eleven =