פולסטאר 2 Long range (מנוע אחד, טווח ארוך) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פולסטאר 2 חשמלי
פולסטאר 2 מבחן דרכים

 

 

הפולסטאר 2, משפחתית בעיצוב פאסט-באק המונעת באמצעות חשמל בלבד, נחשפה לראשונה בשנת 2019 והגיעה רק לאחרונה לישראל. לקחנו את דגם ה-Long range single motor, או בעברית – ‘טווח ארוך מנוע אחד’ לנסיעת מבחן

 

פולסטאר, במקור סדנה לשיפור מכוניות המתמקדת בדגמי וולוו השונים, הוקמה בשנת 1996 ונרכשה בידי וולוו בשנת 2015. בשנת 2017 הוחלט כי פולסטאר תפעל כמותג עצמאי המייצר (קחו אוויר): מכוניות ביצועים מעוצבות, בעלות טכנולוגיה חדשנית, המונעות באמצעות חשמל בלבד. רגע, לא לשם וולוו מכוונת?

הפולסטאר 2, המיוצרת בסין, הוצגה כאמור בשנת 2019 והגיעה לישראל באיחור אופנתי קל. הפלטפורמה זהה לפלטפורמת CMA של וולוו עליה מבוססת גם ה-XC40. אורכה של ה-2 עומד על 461 ס”מ, בסיס הגלגלים 273.5 ס”מ, רוחבה 186 ס”מ וגובהה 148 ס”מ. לפולסטאר רמת גימור אחת ושני סוגי מנועים וסוללות: מנוע אחד (231 כ”ס), שני מנועים (408 כ”ס), סוללת 69 קוט”ש וסוללת 78 קוט”ש, כאשר השילובים השונים מייצרים ארבע גרסאות שונות במחירים הנעים בין 255,000 שקלים לבין 335,000 שקלים. הגרסה הבכירה כוללת מרכב מונמך יותר, בולמי אוהלינס, חישוקים בקוטר “20 ובלמים של ברמבו. 

מחירה של גרסת המבחן (מנוע אחד, טווח ארוך) הוא 275,000 שקלים.

 

פולסטאר 2 2022
פולסטאר 2, טווח ריאלי יותר קרוב ל-400 ק”מ
פולסטאר 2 long range
פולסטאר 2 גרסת מנוע יחיד long range

 

עיצוב חיצוני

 

בים של קרוסאוברים חשמליים, הפולסטאר 2 מציגה משב רוח מרענן. לפולסטאר 2 מבנה פאסטבק עם חתימת אור אחורית ייחודית בזכות פס תאורה המחבר בין שתי יחידות התאורה שבצידי הרכב. העיצוב, שלו קווי דמיון דומים למותג וולוו, מאופק ומוקפד ואינו מנקר עיניים. הפולסטאר, כמותג חדש בישראל, סובבה לא מעט מבטים תוהים ופעמיים נשאלנו אם מדובר בדגם חדש של DS, ואם תסתכלו על הסמל, תבינו מדוע. מדבקה קטנה שמודבקת על זוג הדלתות הקדמיות מציגה, באופן תמוה, מפרט טכני בנוגע לגרסה אותה רכשתם: הספק המנוע ונפח הסוללה. מוצר חשמלי פר-סה.

 

טאבלט
מסך מולטימדיה בסגנון טאבלט
פולסטאר בישראל
תא נהג פולסטאר

מולטימדיה רכב

וולוו תיבת הילוכים

 

עיצוב פנימי ואבזור

 

כניסה לתא הנוסעים של הפולסטאר 2 חושפת שפת עיצוב “נקיה ומאופקת”, כזו הממעטת בשימוש בכפתורים ומתגים. אפילו המתגים שעל גלגל ההגה אינם בולטים במיוחד. כחלק מחזון של עולם בר קיימא, פולסטאר עושה שימוש בחומרים ממוחזרים כך שאפילו העץ בתא הנוסעים ממוחזר. ההרכבה והגימור טובים, כמצופה ממותג הממצב עצמו בצידה היוקרתי של הסקאלה. ואם כבר דיברנו על סקאלה, או לוח המחוונים בעברית, היא מוקרנת וכוללת שלל אפשרויות תצוגה משתנות וביניהן אפשרות להקרין את גוגל מפות.

מסך נוסף מותקן כמובן במרכז הדשבורד. בניגוד לרוב יצרני הרכב ובדומה לוולוו, הוא מותקן לאורך והוא נדיב במידותיו: “11.8. ממשק המולטימדיה נוח ומהיר, הוא כולל מצלמת 360 מעלות, ואיכות השמע הבוקעת מרמקולי ה’הרמן קרדון’ טובה.

בין זוג המושבים מפרידה קונסולה גבוהה, בעלת משטח טעינה אלחוטי, שבה מותקן בורר הילוכים קטן ומעוצב (המפריע במקצת לגשת לבורר עוצמת השמע). משענת היד שבין המושבים מתכווננת קדימה ואחורה, אך לא למעלה ולמטה, והיא מכסה על תא אחסון בינוני. הקונסולה הגבוהה מייצרת תחושה של שני חללים נפרדים בתא הנוסעים ועלולה להפריע למרווח הפנימי של ברך ימין, במיוחד אם אותה ברך שייכת לנהגים גבוהים. באותה נקודה של ברך ימין מצאנו גימור חד בחיבור בין שני משטחים. מבט מעלה חושף מראה אלקטרוכרומטית (המתכהה אוטומטית) וגג פנורמי ענק שאינו נפתח ואינו כולל כיסוי נגד שמש.

לדברי אנשי המכירות, כיסוי כזה יהיה זמין לרכישה לקראת הקיץ כתוספת (גם לרכבים שכבר נרכשו). אנו מניחים שהוא יהיה נחוץ במיוחד לאור העובדה שפתחי המיזוג במרכז הדשבורד הותקנו במשטחו העליון ולא במשטח שמול הנהג והנוסע. ומה לגבי החורף? כאן דאגו בפולסטאר לכל מה שצריך: חימום בגלגל ההגה העבה ובכל המושבים (גם האחוריים). המושבים אגב נוחים ותומכים, כוללים תמיכה לגב התחתון, בסיס מושב מתארך, והם כמובן מתכווננים חשמלית. 

 

פולסטאר רמות גימור
פולסטאר 2 תא נוסעים
רכב חשמלי תא מטען
פולסטאר 2 תא מטען
תא מטען קדמי
פולסטאר 2 תא מטען קדמי

                                                                                                                                                                                                                                                                        

מעבר למושב האחורי הציג מרווח רגליים מצוין אך מרווח ראש שעלול להיות בעייתי לגבוהים. ככה זה ברכבי בעיצוב פאסט-בק, על סטייל משלמים בנוחות. הנוסעים מאחור ייהנו מפתחי מיזוג, שני שקעי טעינה, כיסים בגב המושבים הקדמיים, תאורת מגע אישית לכל נוסע ומשענת יד בגב המושב האחורי עם זוג מחזיקי כוסות. הגג הפנורמי נוכח, מכניס הרבה אור ומוסיף לתחושת המרחב הפנימי.

לפולסטאר 2 שני תאי מטען, קדמי ואחורי, כאשר תא המטען האחורי הוא הגדול מבניהם ומספק נפח אחסון של 405 ליטר.

 

פולסטאר חוות דעת
פולסטאר 2 2023

רכב חשמלי

 

נוהגים

לפולסטאר 2 אין מתג התנעה. ישיבה במושב הנהג היא כל מה שצריך על מנת להתניע, או להדליק בעצם, את הרכב. הגרסה הנבחנת הינה כאמור גרסת מנוע אחד, שמכוילת, לדברי פולסטאר, באופן נוח יותר מגרסת הביצועים בעלת זוג המנועים. גם כיול זה נוקשה יחסית, פחות נוח בעיר אך מתגמל מאד מחוץ לעיר, ואפילו בכבישי נהיגה מפותלים, מערכת המתלים מטפלת ב-2.1 הטונות מהם מורכבת הפולסטאר 2 באופן מעורר השתאות, ומציגה זוויות גלגול נמוכות והיגוי מדוייק שתורמים רבות לביטחון מאחורי ההגה. 

המנוע החשמלי, שמספק כאמור 231 כ”ס ו-33 קג”מ, מציג כח זמין בכל מצב ומושך את הפולסטאר 2 קדימה בקלילות ובלינאריות עד למהירות מירבית מוגבלת של 160 קמ”ש (כך סיפרו לי), ומותיר בעצם את גרסת ה-408 כ”ס למשוגעים בלבד. הבלימה הרגנרטיבית כוללת שתי דרגות משתנות, והגישה אליה מתבצעת ממסך המולטימדיה, כלומר לא נגישה. היינו מעדיפים משוטים מאחורי ההגה ועוד דרגה אחת או שתיים בין שתי הדרגות הקיימות לטובת תפעול שוטף ומדוייק בזמן נהיגה. ועוד תלונה קטנה: את צליל האיתות שנשמע כמו רמקול שמנסה לנגן דרך ממברנה קרועה אפשר להחליף בעדכון תכנה הבא. 

טווח הנסיעה על פי תקן WLPT עומד על 540 ק”מ, בפועל, הטווח הריאלי נמצא איפשהו באיזור ה-400 ק”מ, תלוי כמובן בתוואי הנסיעה, במשקלה של רגל ימין של הנהג ובתכנון נכון של הבלימה הרגנרטיבית. 

 

מכונית חשמלית חדשה
פולסטאר בישראל
וולוו חשמלי טווח
חטיבת הביצועים לשעבר של וולוו. פולסטאר
פולסטאר יד 2
הביצועים טובים, טווח הנסיעה מספק וגם האבזור נדיב. פולסטאר

לסיכום

 

הפולסטאר 2 מציגה שפת עיצוב שונה ומעניינת בשוק הרכב הישראלי של שנת 2022 בואכה 2023, ועל כך אנחנו כבר מברכים. הביצועים טובים, טווח הנסיעה מספק וגם האבזור נדיב. הביקורת מעטה ומתמקדת בעיקר במרווח מצומצם לרגל ימין של הנהג, מרווח ראש מצומצם לנוסעים גבוהים מאחור ותפעול לבלימה הרגנרטיבית, שהיה יכול להיות טוב יותר. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

19 − six =