פולקסווגן id4 2022 (קרוסאובר חשמלי מלא) – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ID.4
פולקסווגן id.4

 

פולקסווגן ID.4 כמו גם פולקסווגן ID.5 הוא רכב פנאי – שטח חשמלי קומפקטי, מקונצרן פולקסווגן. Id.4 הוא הרכב החשמלי השני ממשפחת id החשמלית, שמושק באופן רשמי בעולם, והראשון שמגיע באופן רשמי וסדיר לארץ. אם אדקדק, אז זהו הדגם השני של פולקסווגן מסדרת ID בארץ. הראשון הוא ה-ID3. דגם המבוסס על פלטפורמת MEB, שהגיע אלינו רק ביבוא מקביל, כמו הפולקסווגן id.5 גרסת הקופה של ID.4 (שדומה לאודי e-tron Sportback), שנמצאת כבר פה, ותגיע ביבוא סדיר לישראל רק בסוף 2023.

5 שורות שמסכמות את נפלאות הייבוא הסדיר אל מול זה המקביל. היתרון המיידי נמצא בידי היבואן המקביל “הקטן”, לו אין התחייבויות גדולות מול היצרנית, ולא כאב ראש ומשא ומתן על מחירים ורמות גימור. הוא מביא כמות קטנה ומצומצמת של מכוניות חדשות. קל יותר להביא מעט מכוניות ולמכור אותן לאט, בקצב שלו במחירים שלו. אל מול המאסות הגדולות שיבואן סדיר צריך להביא ולספק, ובמקביל לדאוג למכונת שיווק משומנת, קמפיינים ארציים, והתחייבות לרף מכירות מול היצרן.

 

 

פולקסווגן id.4 נחשפה לראשונה בעולם בספטמבר 2020, כקרוסאובר החשמלי המלא הראשון של מותג פולקסווגן. “מכונית חשמלית לעם” ככה מכנה אותה היצרנית, ממש כמו החיפושית ההיא, רק בגודל של טיגואן. היא יוצרה על פלטפורמה חשמלית ייעודית, כשמידות הרכב המרווחות, מהוות את אחד היתרונות הגדולים של הדגם, מהטובים בקטגוריה: עם אורך של 458 ס”מ, רוחב 185 ס”מ, גובה 162 ס”מ ובסיס הגלגלים הינו 277 ס”מ. תא המטען הידוע גם לטובה, בנפח 543 ליטר, ו-1,405 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.

ל-ID.4 מנוע חשמלי עם הספק של 204 כ”ס, מומנט מרבי של 31.6 קג”מ, תאוצה מ-0 ל-100 ב-8.5 שניות, ומהירות מרבית של 160 קמ”ש. הסוללות ברכב בקיבולת של 82 קוט”ש, כאשר צריכת האנרגיה משולבת על פי ה-WLTP היא של 16.4 קווט”ש ל-100 ק”מ, וקצב הטעינה המקסימלי של הסוללות הוא עד 135 קילוואט לשעה, בטעינת DC (עמדת טעינה מהירה בזרם ישיר).

 

פולקסווגן id4 טווח חשמלי
פולקסווגן id.4 טווח חשמלי ריאלי מכובד

פולקסווגן id4 מחיר

 

טווח הנסיעה החשמלי המירבי, לפי ה-WLTP הוא עד 519 ק”מ, לא רחוק מהטווח הריאלי של 485 ק”מ, בזכות קיבולת גדולה של הסוללות, ולא פחות בזכות מערכת רגנרטיבית טובה, שמאחזרת אנרגיה בבלימה והאטה, ניתן גם להגדיר את הנסיעה ברכב כנסיעה “עם דוושה אחת”, והרכב יבלום עם הרמת הרגל מדוושת ה”גז”, וייעזר בבלמים הידראוליים קונבנציונליים. לי אישית היה יותר נוח לנהוג במצב רגנרטיבי נורמלי, קונבנציונאלי, ולא במצב נהיגה עם דוושה אחת, שהיה פחות טבעי או זורם בנהיגה השוטפת. הייתי יכולה לנסות להתרגל לנסוע במצב הזה בעיר. כך או כך, המערכת הרגנרטיבית עשתה עבודה מספיק טובה בשמירה על הטווח החשמלי, ואפשר גם לבחור במצב נהיגה חסכוני יותר, ולשמור ואף לייצר יותר אנרגיה מעצם הנסיעה. תוכלו להגיע לטווח של 500 קילומטרים ללא בעיה.

 

פנסי לד
פנסי לד קדמיים ייחודיים
פנסים דינאמיים
תאורה דינאמית

 

העיצוב החיצוני של ה-id.4 מעניין וייחודי. מודרני מאד, מתאים לרוח התקופה, של המהפכה החשמלית. כן, יש לו נקודות וזוויות פחות חינניות, אבל הוא ללא ספק מושך מבטים ועניין בכביש. הצבע הכחול של המרכב מחמיא לו מאד. חבל שהצבע הצהוב המיוחד ששווק בתחילה, לא ירד לייצור יותר, ולכן, לא יוצע למכירה בארץ. כן, כדאי לשים לב לפרטים העיצוביים ה”קטנים” שעושים את הרכב הזה ליותר מיוחד בכביש, כמו פנסי לד קדמיים עם עיצוב של עיניים או אישונים, אם תרצו, שבעת התנעת /הדלקת הרכב, ממש זזים ו”מיישרים מבט” אליך.

בין הפנסים המיוחדים פס תאורה, עם סמל פולקסווגן החדש ומיוחד במרכז, ותחת כל אלה, גריל תחתון ורחב. מאחור, יחידות תאורה רוחביות הנמתחות ומתחברות אל תא המטען, פסי נשיאה מעוצבים, וכמעט בלתי נראים בגג, וחישוקי 20 אינץ’, (מרמת גימור PREMIUM) עם עיצוב מיוחד וחייזרי, שמתאים ללוק החייזרי כולו.

לרמת הגימור Pro Premium יתווספו פנסי LED קדמיים IQ Light, פנסי LED אחוריים הכוללים איתות דינמי, פנסי ערפל קדמיים, חלונות מושחמים מאחור, וגג שמש פנורמי ענק, שגם אם תחליטו להשאיר את ה”וילון” פתוח בימים שמשיים יחסית, לא תרגישו שהשמש מחממת את תא הנוסעים מדי.

 

פולקסווגן id4 מחיר
תא נהג מודרני. פולקסווגן id4
פולקסווגן id4 יד 2
מולטימדיה גדולה וצבעונית עם מסך מגע
פולקסווגן id4 מבחן
פולקסווגן id4 סקירה וחוות דעת

 

בתוך הרכב, תחושה מודרנית ונקייה מאד. לא מעט טכנולוגיה מתקדמת, כמו למשל המתגים בדלת הנהג, מתגי מגע, עם שליטה על פתיחת חלונות קדמיים ואחוריים עם אותם שני מתגים. הצליחו לחדש לי. מולי הגה גדול עם הסמל המוטבע ושטוח של פולקסווגן. לוח מחוונים קטן ואינפורמטיבי מולי. לא צריך יותר. במרכז מערכת מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ’ (ברמות האמצעית והגבוהה, 10 אינץ’ ברמת אבזור הפותחת). אהבתי מאד את מצלמת הרוורס במערכת שמציגה תמונה רחבה מאד לאחור, ועוזרת מאד לראות מה מסביב ולהישמר בחניות ונסיעה לאחור. גם לפנים שדה הראייה רחב מצוין, הופתעתי שדווקא מראות הצד הגדולות בצדדים הן אלה שמפריעות מעט לשדה הראייה שלי בפניות. וכיוונתי הכי גבוה שאני יכולה את מושב הנהג. אגב מושב נהג, יש בו מתג עיסוי!, וחימום, אין אוורור. אירופאים…

עוד מיוחד ובולט, הוא פס התאורה המיוחד שתוחם את הדשבורד מסביב, מתחת לשמשה הקדמית, פס תאורה בשם “ID. Light”, שנצבע בצבעים שונים, כמו ירוק ואדום, שמספקים סימנים חזותיים הקשורים לפונקציית הטעינה או צבעים המסמנים התראות בטיחות.

האבזור המיוחד ברכב בא לידי ביטוי גם בעיצוב פתחי מקומות האחסון, בידית ההילוכים המיוחדת הממוקמת מימין ללוח השעונים (הלו, לקסוס??).  בהתנעה בלחיצה על דוושת הבלמים, כמו בסקודה אניאק. אותה אינטואיטיביות גבוהה, כמו באניאק, ואפילו יותר. זה נראה ומרגיש יותר ויותר אוטונומי ועדיין לא מבהיל בשום צורה, ולא משתלט על חוויית הנהיגה. והנאה מנהיגה. מן שילוב מודרני, בגבולות הגזרה המתקבלות על הדעת. העידון ואיזון הזה, הוא ציון 100 עגול ליצרן. 2 נקודות פחות מלהיבות, האנדרואיד אוטו הוא בחוטי c-usb, ומערכת השמע הטובה יכולה והלוואי שהייתה טובה יותר.

 

מסך מולטימדיה
מולטימדיה 12.3 אינץ’
מה זה לוח מחוונים
לוח מחוונים קטן ואינפורמטיבי
רכב חשמלי
פתחי אחסון גדולים ושימושיים
חלונות חשמליים
טכנולוגיה מתקדמת, אפילו במתגי פתיחת החלונות
מצלמת רוורס
מצלמת רוורס רחבה, ובטיחותית (מאד!)
רכב חשמלי מומלץ
תא נהג מודרני ונקי

פירוט אבזור:

 

לוח מחוונים דיגיטלי – Active Info Display, דיבורית BT מובנית, שליטה קולית וממשק ל-Apple Car Play ו-Android Auto, מערכת שמע בת 7 רמקולים, שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך, מערכת בקרת אקלים Climatronic מפוצלת ל-2 אזורים (עם פתחי אוורור מאחור, מערכת Keyless לכניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מצלמות 360 מעלות, תאורת חניה אוטומטית, בורר מצבי נהיגה וחיישני חניה קדמיים ואחוריים. כמו כן כוללת רשימת האבזור הפנימי כוללת ריפודי ArtVelour, מושבי Comfort קדמיים עם אפשרות לחימום, גלגל הגה עם ציפוי עור, משענת יד קדמית ואחורית, תאורת אווירה פנימית במגוון צבעים.

ברמת הגימור Pro Advanced יתווסף למערכת המולטימדיה מסך מגע צבעוני 12″ עם דיבורית BT מובנית, ומערכת בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, לצד מערכת שמע משודרגת, ומושבי Comfort קדמיים מתכווננים חשמלית כולל זיכרונות. רמת הגימור העליונה Pro Premium כוללת גם מערכת לפתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען.

 

פולקסווגן ID4
תא נוסעים מרווח. ID4
 פולקסווגן ID4 תא מטען
תא מטען גדול. פולקסווגן ID4

 

אז איך הרכב החשמלי המשפחתי של פולקסווגן מרגיש בדרך. רציתי להרגיש רגשות וחיבור יותר גדול לרכב, ציפיתי לפחות, כי המפגש הראשון עם הרכב בהשקה הרשמית היה מרשים. האיכות בולטת, הייחודיות, והמפרט הטכני לא משאיר מקום לספק, זהו רכב חשמלי עם רשימת יתתרונות ארוכה, הטווח, העיצוב, וגם הסמל הנכון. ואכן, בכביש מרגישים את איכותה וטיבה של מערכת ההנעה החשמלית, יחידת הנעה חזקה מאד. הרכב יציב, משכך טוב, ההיגוי שלו טוב, ובידוד הרעשים מרשים. יש בה הכל, אז איך אחרי כל זה לא התאהבתי? שאלה טובה.

 

VOLKSWAGEN ID4

מכונית חשמלית משפחתית
מכונית חשמלית משפחתית ומרווחת

בטיחות

 

בבטיחות הפולקסווגן id.4 קוטפת עוד יתרון מהותי וחשוב בסל השיקולים של כל צרכן או צרכנית העומדים בפני קניית רכב חשמלי מלא למשפחה – הרכב עבר מבחני ריסוק רשמיים, וזכה לציון 5 כוכבים. הציון המירבי של ארגון ה-EURO NCAP. זאת בנוסף, לחבילת בטיחות הכוללת מערכות בטיחות מתקדמות, המוצעות כסטנדרט: כמו בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטומטית בעת חירום, מערכת ניטור מרחק מלפנים, מערכת לזיהוי הולכי רגל, זיהוי רוכבי אופניים, תיקון סטיה אקטיבי מנתיב, זיהוי כלי רכב בשטח מת במהלך מעבר נתיב, תאורת LED ייעודית לנהיגת יום, 7 כריות אוויר ועוד. ברמת הגימור Pro Premium תתווסף מערכת Travel Assist עם אפשרות לזחילה בפקקים ושמירה על מרכז נתיב ומערכת High Beam Assist לשליטה אוטומטית באורות גבוהים.

 

פולקסווגן ID.4 משווק ב-3 רמות גימור, בין 214,900 ₪ ברמת הגימור Pro, ל-272,900 ₪ ברמת הגימור הגבוהה, Pro Premium. עלות אגרת הרישוי בסך הכל 537 ₪. 

 

פולקסווגן ID.4 מגיעה אלינו עם כתר אחד, אחרי אחרי שנבחרה למכונית השנה ב-2021. האם יש לנו פה מתמודדת ראויה וחזקה לטקס בחירת רכב השנה מלכת הכביש 2022-23? נדע בקרוב

 

מתחרות: יונדאי איוניק 5, קיה EV6, סקודה אניאק iV, פורד מוסטנג מאך E, ועוד

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nineteen + fifteen =