פיתוח טכנולוגי חדש יסייע בבעיית הראות בנסיעה לאחור במשאיות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

משאיות תאונות דרכים
פתרון לבעיית הראות בנסיעה לאחור במשאיות. ולנס סמיקונדקטור

 

 

ולנס סמיקונדקטור (Valens Semiconductor), ספקית מובילה של שבבים לתקשורת מהירה עבור תעשיות הרכב והאודיו-וידאו, מציגה פתרון טכנולוגי ייחודי להעברת וידאו למערכות בטיחות במשאיות, אשר ייתן מענה לאחת מבעיות הבטיחות הקריטיות במשאיות כבדות עם נגרר – ראות בזמן נסיעה לאחור

 

כיום מתמודדים נהגי משאיות כבדות עם מגבלות ראות משמעותיות בזמן נסיעה לאחור. במשאיות עם נגרר אין מצלמות נסיעה לאחור, בגלל הקושי הטכנולוגי של העברת תמונת וידאו באיכות מספקת ללא Latency וזאת בשל האתגרים הנגזרים ממבנה המשאיות ואורך הכבילה הנדרשת. הטכנולוגיה של ולנס ייחודית בכך שהיא מאפשרת העברת קבצי וידאו באיכות גבוהה, ללא השהייה (zero-latency) גם במרחקים ארוכים במיוחד, תוך הבטחת איכות המידע וללא שגיאות. בזכות יכולת העברת המידע גם על דבי כבל הנחושת הפשוט ביותר, השבבים של ולנס הינם היחידים המאפשרים התקנת מצלמת נסיעה לאחור, פתרון בטיחותי המוכר משוק המכוניות הפרטיות, גם למשאיות כבדות עם נגרר, דבר שעד היום היה בלתי אפשרי. ולנס משתפת פעולה בנושא עם ספקית מערכות האלקטרוניקה האמריקאית לרכבים ולמשאיות  Stoneridge וצפויה להרחיב את הפצת הפתרון שלה בשווקים נוספים בעולם. 

עפ”י הסקר האחרון שערך ה-NHTSA, הרשות הפדרלית האמריקאית לבטיחות בדרכים, בסיכום 2021 נהרגו כתוצאה מפגיעות משאית כבדה 5,601 בני אדם. עלייה של כ-13% בהשוואה לשנה החולפת, ועלייה של עשרות אחוזים בעשור האחרון. כיום בנסיעה לאחור הפתרון היחיד שרלוונטי, בדיוק כמו לפני עשרות שנים – על הנהג לצאת החוצה ולבדוק מה נמצא מאחורי המשאית, מאחר והמראה האחורית במשאית אינה מספקת תמונה רחבה ובטוחה דיו.

מעבר להצלת חיים, הפיתוח של ולנס אמור לעזור לתעשייה בגיוס נהגים חדשים, בזכות הפתרון הנוח שאינו דורש ירידה מהמשאית. כבר כיום הגיל הממוצע של נהג בארה”ב עומד על 55 עם מחסור אדיר של עשרות אלפי נהגים. חלק מהקשיים בגיוס נהגים חדשים נובעים גם מהקשיים הפיזיים שהתפקיד דורש, כולל עלייה וירידה מהמשאית הגבוהה בכל נסיעה לאחור. 

 

 

הפתרון הטכנולוגי של ולנס מתמודד בהצלחה עם שלושה אתגרים. הראשון, העברת מידע בין משאית לנגרר מאחור תוך חיבור  שתי יחידות תקשורת נפרדות, באחת מסביבות האלקטרומגנטיות הקשות בעולם (כבל הג’אמפר המתחבר ליחידות השונות). השבבים של ולנס מעבירים דאטה בתדירות נמוכה של 125Msps המסייע לשמור על סינגל חזק לאורך החיבור, בתוספת עיבוד אות דיגיטלי Digital Signal Processing (DSP) המספק את יכולת ההתמודדות הטובה ביותר בתעשייה עם רעשים אלקטרומגנטים. 

אתגר נוסף שולנס מפצחת הוא הדרישה לעבוד מעל תשתית של כבל קיים על מנת לשמר את היכולת לחבר ולנתק את הטריילר – תוך שמירה על יכולת להעביר וידאו בין הטריילר לקדמת המשאית. הפתרון של ולנס רץ למעשה על תשתית כבלים קיימת ושומר על יכולת להעביר דאטה על גבי תשתית קיימת בצילום אחורי, גם בסיום תהליך ייצור המשאיות (after-market).

האתגר השלישי הוא המרחק אותו הסיגנל צריך לעבור במשאית כבדה וארוכה עם השלכה של המרחק על איכות הסיגנל. בזכות ה- DSP(עיבוד אותות דיגיטלי) הייחודי שלה, ולנס מצליחה להציע פתרון התומך בהפצת דאטה בקצב מהיר ונטול שגיאות במרחקים של עד 40 מטר, הישג חסר תקדים שמאפשר פתרון למשאיות שגודלן הסטנדרטי עד 16.2 מטר.                          

ולנס מפתחת ומוכרת בשנים האחרונות את טכנולוגית השבבים המתקדמת בעולם לתקשורת מהירה בסביבת פנים הרכב. שבבים המותאמים לדרישות העתידיות בתעשייה ועומדים בתקני האיכות והבטיחות המחמירים בתחום. משפחת השבבים VA6000 של ולנס כבר נמצאים במכוניות מרצדס מאז שנת 2020 ומשדרגים את החיבוריות של מערכת הבידור והשמע של מרצדס MBUX.

 

 

בנוסף, הדור החדש של השבבים של ולנס לשוק הרכב, VA7000, הפכו אותה לחברה הראשונה והיחידה בשוק המציעה מוצרים התומכים בתקן MIPI A-PHY לתקשורת וידאו מהירה וארוכת טווח בסביבת פנים הרכב, עובדה המקנה לה יתרון תחרותי משמעותי בשוק זה. מאז הוכרז תקן A-PHY להעברת וידאו בקצבים גבוהים ברכב על ידי ארגון התקנים MIPI בספטמבר 2020, הוא ממשיך לצבור מומנטום משמעותי בתעשייה. ב-2021 ארגון התקינה IEEE אימץ אותו גם כן, ובמקביל חברות אוטומוטיב גדולות עובדות על הטמעתו בפתרונות המתוכננים להיות מוצרי הדור הבא שלהן.

הביצועים חסרי התקדים של מוצרי החברה יאפשרו ליצרניות הרכב לקדם את היכולות של מערכות העזר המתקדמות לנהג (ADAS), ולצעוד צעד נוסף בדרך לרכבי העתיד מבוססי תוכנה (Software Defined Vehicles).

“הפתרון שאנו עובדים עליו עבור שוק המשאיות הכבדות, מבוסס על סדרת השבבים VA6000 של ולנס ומאפשר חוויית נהיגה בטוחה יותר לנהגי משאיות עם נגרר ברחבי העולם”, אומר גדעון בן צבי, מנכ”ל ולנס סמיקונדקטור. “בעזרת הטכנולוגיה הייחודית שלנו, אנחנו תורמים להפיכת הכבישים לבטוחים יותר, הן עבור נהגי המשאיות והן לאנשים ולכלי הרכב הסובבים אותם“.   

 

אודות ולנס סמיקונדוקטור

 

ולנס סמיקונדקטור הינה חברת שבבים ישראלית שהוקמה בשנת 2006, בעלת טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך לתקשורת דיגיטלית מהירה בתחומי הרכב והאודיו-וידאו. טכנולוגיית ה-HDBaseT של ולנס, שזכתה בפרס האמי (בתחום הטכנולוגיה וההנדסה), הינה התקן המוביל בשוק האודיו-וידאו. עשרות מיליוני שבבים של החברה משולבים כיום באלפי מוצרים של יצרניות האלקטרוניקה המובילות בעולם המותאמים לתקן HDBaseT.

חטיבת הרכב (Automotive) של ולנס, מפתחת ומוכרת את טכנולוגית השבבים המתקדמת בעולם לתקשורת מהירה בסביבת פנים הרכב, המותאמת לדרישות העתידיות בתעשייה, ועומדת בתקני האיכות והבטיחות המחמירים בתחום.  השבבים של ולנס כבר מותקנים בדגמים שונים של מכוניות מרצדס. ארגון התקינה העולמי MIPI Alliance, בחר בטכנולוגיה של ולנס כבסיס לתקן החדש שהוגדר על ידו לתקשורת מהירה במכוניות. מדובר בהישג חסר תקדים המקנה לחברה יתרון תחרותי משמעותי, וראשוניות בשוק עם מוצרים תומכי תקן זה.  החברה מעסיקה כ-300 עובדים, מטה החברה ממוקם בהוד השרון, ולחברה משרדים בארה”ב, אירופה ואסיה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − 3 =