צ’רי טיגו 8 פרו – רכב 7 מקומות – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
צ'רי טיגו 8 פרו מחיר
צ’רי טיגו 8 פרו

 

הקהל הישראלי, הצרכנים של קטגוריית רכבי 7 מקומות נמצאים בבעיה. אין מלאים, אין אספקות, אין השקות דגמי 7 מקומות חדשים. אז מה עושים?

 

כבר מספר שנים שיש מצוקה אמיתית וחסרים גדולים של רכבי 7 מקומות בישראל. מרגישים את זה בסוכנויות הרכב, בלוחות הרכב מיד שנייה, ובשאלות ובשיחות שצרכנים מנהלים לפני רכישת רכב למשפחה. אין מספיק רכבי 7 מקומות, אין מספיק דגמי 7 מקומות, ואין מלאי ואספקות נורמליים, לכן, החגיגה לקראת הגעת הדגם החדש ממותג צ’רי הסיני, צ’רי טיגו 8 פרו, הייתה גדולה.

נכון שכולם רוצים רכב חשמלי, והרבה ישמחו לרכב חשמלי 7 מקומות, אבל אין, יש 3 אפשרויות “בלחץ”. וכך, פתאום, הצרכן הישראלי הראה ברגע התגמשות מפתיעה. התפשרות מפתיעה, על יחידת הנעה עם מנוע בנזין, ובלבד שיהיה לו את מספר המקומות שהוא צריך. שימושיות לפני דירוג זיהום, שימושיות לפני קידמה. ובכן, גם אם אני לא מסכימה עם הפשרה הזו, אני בהחלט יכולה להבין אותה.

 

רכב 7 מקומות
צ’רי TIGGO 8

ג'יפ 7 מקומות

 

צ’רי טיגו 8 פרו הוא רכב 7 מקומות, שימושי, בעל מימדים גדולים, מרווח פנים טוב למשפחה, ואת שבעת המקומות הנכספים, שהקהל הישראלי כל כך צריך, ומחפש בנרות. יש לו 2 שני סוגי מעטפות, מעטפת ראשונה היא מעטפת אבזור נוחות: מושבים רחבים עם ריפודים נאים מאד, בצבעים שמזכירים מותגי יוקרה מגרמניה. יש הסאנרוף, כיוון חשמלי למושבים, אפשרות אוורור וחימום למושבים, פתחי אחסון שימושיים, פתחי אוורור גם לשורה השנייה והשלישית, ועוד ועוד.

המעטפת השנייה, ש”עושה את העבודה” בשיווק הרכב הזה לקהל הישראלי, המבולבל, היא מעטפת אבזור הבטיחות, רשימת אבזור בטיחות מתקדמת שכוללת: מערכת סיוע לנהג (ADAS), כולל בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), בלימת חירום אוטונומית (AEB), אזהרת התנגשות קדימה (FCW) ואחורה (RCW), בתוספת מצלמה של 360 מעלות. על אף העדרן של מערכות לבלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התרעה על מצב עייפות נהג, ומערכת למניעת שכיחת ילד מאחור, ציון הבטיחות הישראלי של הטיגו 8 הוא 6 מתוך ציון 8 מירבי.

החוזקה הגדולה של צ’רי, ובפרט בצ’רי טיגו 8 פרו, הוא איך שהכל נראה, המראה הכללי נותן תחושה של רכב פרימיום, על אף שזהו רכב עממי על הנייר. הסינים יודעים את העבודה, אנחנו יודעים את זה.

 

מכונית 7 מקומות
תא נהג פרימיום. צ’רי
צ'רי בישראל
טיגו 8 פרו
צ'רי תיבת הילוכים
תיבת 7 הילוכים, כפולת מצמדים

צ'רי חוות דעת

 

תחושת הקידמה, ממשיכה גם בקונוסלה, במרכזה מערכת מולטימדיה שנראית טוב ועובדת טוב, בגודל 12.3 אינץ’. היא צבעונית ולה מסך מגע גדול, פונקציות מגוונות, ותפעול יחסית אינטואיטיבי. יש מערכת תפעול קולי “היי צ’רי”, אפשר לומר שגם זה יחסית מעולמות היוקרה, וזו מאפשרת מתן הוראות קוליות בזמן הנהיגה. תפעול ללא ידיים. המולטימדיה כוללת מצלמה היקפית בתלת מימד, שאציין לטובה, שמציגה את הרכב עצמו ואת סביבתו, ומחזקת את הביטחון של הנהג/ת בהתמצאות במרחב, אם בנסיעה ברוורס, בחניות, ובנסיעה במקומות צפופים. מדובר ברכב דיי גדול, ומצלמת 360 היא בגדר חובה, לדעתי. סך הכל, תא הנהג והנוסעים נראים בסדר, ולהם מראה ועיצוב מרשים, כשאיכות החומרים וההרכבה בתוך הרכב היא סבירה.

מתחת למערכת המולטימדיה מסך קטן נוסף, מסך מגע, לתפעול בקרת האקלים. זה נחמד, זה מוסיף לתחושה המודרנית, המתקדמת בתא הנהג, אך גם קצת מיותר, כי אין צורך בעוד מסך שיעמיס על תא נהג. יש מערכת מולטימדיה מרכזית בשביל זה, או שורת מתגים חיצונית שיכולה לפתור את זה. הכנסת מסך שלישי קצת מיותר. עוד מסך מולי, זהו לוח השעונים. גדול וצבעוני, אך מיושן במראה שלו ובפונקציות התפעול שלו.

 

צ'רי 7 מקומות מפרט
שורה שנייה. טיגו 8 פרו
צ'רי טיגו מידות
מסילה לשורה השנייה המאפשרת הזזת המושב האמצעי אחורה וקדימה

 

 

במושב האמצעי מקום לשלושה נוסעים בוגרים, ש”יזכו” למרווח ראש וברכיים טוב. בתא הנוסעים אותה רוח “פרימיום” שדיברתי עליה בתא הנהג. יש פתחי אוורור ליושבים, משענת יד אמצעית שנפתחת, ובה מקומות אחסון. כמו גם מקומות אחסון בצידי הדלתות. חלונות כהים, בעיה אחת נרשמה, כשהחיישנים, חיישני המשקל במושב האמצעי זיהו בוסטר קל משקל כילד לא חגור, ולכן, התראה על אי חגירת חגורות ליוותה אותי במשך מבחן הדרכים.

מה קורה במושב השלישי, גולת הכותרת: כניסה למושב השלישי מתאפשרת רק מצד ימין של הרכב, בעזרת משיכה של ידית על גבי המושב האמצעי. תחת המושב האמצעי/שני מסילה, ולכן ניתן להזיז אותו אחורה וקדימה, כדי לכוון את שתי שורות המושבים בצורה המיטבית לכל הנוסעים. במושב השלישי יש מקום לשני ילדים, קטנים/גדולים, כשמרווח הברכיים יתאים לילדים עד גובה 1.50 מ’. גבוהים יותר או מבוגרים יוכלו להכנס, אך יצטרכו לשבת ישיבה זקופה, עם מעט מקום לברכיים, ותחושה קלסטרופובית מעט. ואם חייבים, ואם אין ברירה, אז כן, מבוגרים בעלי מידות ממוצעות יוכלו לשבת מאחור לנסיעה קצרה בלבד. זוג המושבים בשורה השלישית מתקפלים בקלות במשיכת ידית, והופכים למשטח ישר, שמקפיץ את נפח תא המטען, מ-193 ליטרים לפי 3 יותר. עוד פרימיום מאחור, עם פתיחת תא המטען באופן חשמלי.

לטובת היושבים מאחור, יש פתחי אחסון ופתחי אוורור, וגם חוגה לטובת תפעול עוצמת המיזוג לאחור, ופתח שקע V12.

 

צ'רי טיגו 8 פרו מידות
שורה שלישית תתאים לילדים
צ'רי תא מטען
תא מטען 193 ליטרים עם כל המושבים פתוחים
מושב שלישי צ'רי
מושב שלישי מקופל

 

 

מה בנסיעה? מנוע הטורבו מספק האצות זריזות וגם קצת רעשי מאמץ יחד איתן. אם תשייטו לכם בנחת, הנסיעה תהיה שלווה למדי, והרכב ישמור על סל”ד נמוך יחסית של, 2,200-2,500. הפרט הטכני הזה לפחות לא מסייע לנתון צריכת הדלק, של 10 קילומטר לליטר ויותר.

נוחות המתלים ממוצעת, לא משהו ששובר שיוון או מעיב מדי על הנסיעה. לפחות לא מבחינתם של אנשים פרטיים שנהגו ברכב בנסיעות מבחן. אך בכל הקשור להיגוי, כן הורגש ויורגש באופן מובהק, אופיו הקל ומעט מנותק של ההגה, שלא מעניק תחושה של ביטחון בנסיעה בינעירונית, מהירה.

 

צרי בטיחות
יותר משיכוך כזה או אחר של המתלים יורגש ההיגוי הקל

קרוסאובר 7 מקומות

 

מה יש לנו פה בתכלס?

 

צריך לדבר על העניין המרכזי, המכלולים החשובים, הגדולים ומהותיים, מנוע, תיבת הילוכים. הם לא מספיק מתקדמים. המנוע, מנוע בנזין, 1.6 ליטר טורבו, בעל דירוג זיהום גבוה (13 מתוך 15 מירביים), וצריכת דלק גבוהה. כן, זהו מנוע בעל הספק מספק, של 186 כ”ס, אך זה לא מספיק ב-2022-23. תיבת ההילוכים, תיבת 7 הילוכים, כפולת מצמדים, אמורה להיות טובה, חלקה ומוצלחת באופיה. אך הבחנתי בהשהייה בכניסה להילוך, ל-D כמו גם בהעברה לרוורס. לוקח זמן להילוך להכנס ולעבוד. במעבר הילוכים בזמן הנסיעה אין בעיה משמעותית. אפשר לומר שלא תורגש בעיה מהותית במעבר בין ההילוכים.

כל שלושת הדגמים ששווקו לאחרונה בישראל, ביניהם גם צ’רי FX (בקרוב במבחן דרכים אצלי), וצ’רי טיגו 7 פרו, רכב פנאי 5 מקומות, מונעים על ידי מנוע טורבו בנזין של יצרנית הרכב צ’רי, עם הזרקה ישירה, 1.6 TGDI עם הספק מרבי של 186 כ”ס ב-5,500 סל”ד ו-28 קג”מ, בין 2,000 ל-4,400 סל”ד. בכולם גם אפשרות לבחירת מצבי נהיגה, כמו מצב סטנדרט,, “אקו” וספורט. מצבי נהיגה שלא מצאתי צורך גדול בשימוש בהם, ומצב הספורט בעיקר, הפריע לנסיעה, הכניס יותר רעש ודרמה לנסיעה ולתוך הרכב.

וכאן אני חוזרת לפסקה איתה פתחתי, צ’רי טיגו 8 פרו הוא רכב שימושי, מאובזר היטב, עם תא נהג ונוסעים בניחוח פרימיום ובמחירים תחרותיים מאד. זו עובדה, וזה מוכר. מעטפת אבזור הנוחות ובטיחות הרחבה מכסה ומפצה על מכלולים פחות מתקדמים.

 

צ'רי טיגו 8 פרו 2022
צ’רי טיגו 8 פרו חוות דעת
צ'רי טיגו 8 פרו מבחן
צ’רי טיגו 8 פרו צריכת דלק 10 קילומטר לליטר

לצ’רי Tiggo 8 Pro שתי רמות גימור:


הפותחת, “לקשורי” במחיר 167,990 ש״ח
והבכירה, הגרסה שנבחנה “NOBLE” במחיר – 179,990 ש״ח

 

מותג הרכב החדש נחת לאחרונה בארץ. קרסו מוטורס היא יבואנית הרכב בישראל. ב-2023 צפויים להגיע דגמי פלאג אין הייבריד לארץ, ואולי אולי נזכה לראות גם דגם חשמלי.

 

@queenoftheroad.il צ’רי טיגו 8 פרו – רכב 7 מקומות חדש בישראל #chery #cherytigo8pro #cherytiggo #cherytiggo8pro ♬ I Wanna Know You – BLVKSHP

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × one =