קומי – רכב זעיר חשמלי (מורשה נסיעה בכל דרך) סקירה וחוות-דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רכב חשמלי זעיר
קומי – רכב זעיר חשמלי

 

קומי הוא פתרון תחבורתי או רכב חשמלי זעיר שמהווה אופציה להתניידות ירוקה בעיר ובכבישים בינעירוניים, רק צריך לקחת בחשבון כמה דברים לפני. סקירה וחוות דעת

 

קומי זהו דגם חשמלי זעיר (קטן מרכב מיני), מורשה נסיעה בכל דרך (M1), גם כבישים מהירים, ובעל יכולות נסיעה בכבישים בין עירוניים. ככזה הוא הופך להיות אופציה לקהל יותר גדול, שאולי מסתנוור מהאפשרות לקנות רכב חשמלי מלא בפחות מ-100 אלף שקלים (85,000 שקלים, בחודשים הקרובים, עד גמר המלאי). קומי הוא דגם חשמלי של יצרן סיני בשם VEHICLES ELECTRIC JIAYUAN שכבר פגשתי בעבר, למי שזוכר, בחנתי גם את אחיו הקטן פוני, דגם חשמלי שאינו מיועד או מורשה לנסיעה בכבישים מהירים אלא רק דרכים עירוניות.

הקומי בגדול, הוא רכב קטן שממלא את ה”פונקציה” של נסיעה על חשמל, עם מינימום טווח, מינימום אבזור, מינימום מקום, מינימום בטיחות, אבל גם ב”מינימום כסף”. ובשוק הרכב החשמלי הבלתי אפשרי אצלנו בארץ, הוא הופך להיות שיקול אמיתי של אנשים המחפשים רכב חשמלי זול.

 

LITTLE ELECTRIC CAR
KOMI
רכב חשמלי קטן
קומי. סקירה וחוות דעת

 

“לדפוק את המערכת”

האופציה הזאת אולי קוסמת ללא מעט אנשים, ואין בעיה עם זה, ובלבד שהם אנשים מבוגרים שמבינים את המשמעות של רכישת רכב כזה, ונהיגה ברכב כמו זה, ועושים שימוש נבון וחכם ברכב הזה, שכן, זה לא רכב חשמלי סטנדרטי בכלל, ולא רכב סטנדרטי נקודה. בשורה הכמעט תחתונה, אם אדם בוגר, מעל גיל 18, לוקח בחשבון את כל הנתונים והעובדות על הדגמים החשמליים הזעירים האלה, לוקח בחשבון ציון בטיחות 0, ואת העובדה שיש כרית אוויר אחת או שתיים, שלא יעזרו להם הרבה בחלילה “מפגש” עם מכונית בגודל רגיל בכביש מהיר, בנסיעה מהירה, ועדיין חושבים ורוצים “לדפוק את המערכת”, אז זו יכולה להיות קנייה מעניינת. קנייה מעניינת רק בשל המחיר האטרקטיבי.

 

@queenoftheroad.ilקומי – מכונית חשמלית קטנה ובסיסית, שיכולה לנסוע גם בכביש בינעירוני, עם טווח של 320 ק”מ ריאלי על הכביש, ב-85 אלף ש”ח. האם היא מומלצת? ולמי? ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

נוחות שימושיות ביצועים

הקומי על הנייר היא מכונית לארבעה נוסעים, אבל תא הנוסעים אינו מרווח ואינו שימושי בשום צורה ל-4 נוסעים. בפועל, המכונית מתאימה לשני אנשים, או נהג יחיד. הנהג צריך להיות בעל מימדים לא גדולים, או שימקם את המושב מעט אחורה, אחרת תהיה לו בעיה עם מקום/מרווח לרגל שמאל (אני 1.65 מ’ גובה), אבל יושבת קרוב יחסית להגה, ורגל שמאל הייתה מכווצת, בשל מדרגה קטנה (גבעה) שנמצאת באזור הדוושות. תא המטען מצומצם, בנפח 250 ל’, יתאים להטענת כבל טעינה, או כמה שקיות בודדות.

מבחינת הביצועים, הרכב יודע להאיץ בצורה משביעת רצון (מתרגלים לדינאמיות המוגבלת של הרכב), גם בעיר וגם מחוצה לה. מחוץ לעיר חוויית הנהיגה הופכת למוזרה, ובהתחלה תרגישו מאד לא בטוחים בג’ונגל המכוניות שסביב. מבחינת נוחות הקומי פחות נוחה בתוך העיר, ודווקא הנוחות מעט משתפרת בנסיעה של 90-100 קמ”ש. באופן אישי, לא ניסיתי לנהוג מהר יותר, כי זה פשוט לא הרגיש נכון, אבל הרכב מסוגל להגיע ל120-130 קמ”ש. כמובן שאין מה לצפות לבידוד רעשים, לנוחות מיטבית ושיכוך מתלים, לבטיחות, תחושת בטיחות, לחוויית שמע ונהיגה, דבר מזה לא מתקיים, מלבד הפונקציה של לקחת אותכם ממקום למקום, “על חשמל”.

 

רכב קטן תפעולי

רכב לאזור תפעול

 

תא הנהג והקונסולה המרכזית פשוטה מאד, וכוללת מספר מתגי פלסטיק בולטים, לשליטה במערכת השמע הבסיסית. יש מסך קטן בסיסי, שמציג תצוגת רדיו ותחנות לבחירה, והגדרות בסיסיות. אין חיבור בלוטות’, ואיכות השמע והתצוגה נמוכים. המושבים והריפודים עליהם פשוטים, איכות הפלסטיקה וההרכבה בסיסית מאד, לא חיפשתי או ציפיתי למעבר לזה. לרכב 2 דלתות ראשיות, דרכן נכנסים לתא הנוסעים. יש אפשרות קיפול של גב מושב הנהג קדימה, אך ההשחלות פנימה מאתגרת.

 

רכב זעיר
רכב זעיר חשמלי. קומי תא נוסעים
תא מטען בנפח 250 ל’

 

טעינה

הקומי לא יכול לקבל טעינה מהירה. טעינה איטית יכולה להתבצע משקע ביתי V220 או עמדת AC ותימשך על פי היצרן עד ל-6 שעות (סוללת 31 קוו”ט). היתרון הגדול של הדגם הזה (כן, אמרתי גדול, כי אני חושבת שזה היתרון היחיד של הרכב), הוא שיש לו טווח אמיתי של 320 ק”מ, גם אם תאיצו בו חזק, וגם כשתסעו איתו בכל כביש ותוואי. עצם העובדה שיש לו מנוע קטן ויכולות דינמיות מוגבלות, “שומרת לו על הטווח”.

בשורה התחתונה, אני עדיין חושבת שרכבים זעירים כאלה נועדו לנסיעה בתוך אזורים סגורים, במהירות נמוכה, לצורך תפעול ונסיעה באזורים תפעוליים מוגדרים, או לכל היותר, נסיעות קצרות בתוך העיר, כשיש “מינימום” אוטובוסים ומשאיות סביבכם, שיכולים במקרה הטוב, לגלח אותכם בדרך. קומי זו מכונית חשמלית קטנה, שצריכה עוד מעטפת בידוד, ועוד מעטפת נוחות ובטיחות, כדי שתהיה מתאימה לנסיעה הכבישים מהירים.

 

רכב זעיר מחיר
בסיסי, פונקציונאלי

 

פירוט אבזור

כניסה והנעה ללא מפתח (KEYLESS), הגה חשמלי, התקנה מקומית של מערכת בטיחות (התראות רכב מלפנים, סטייה מנתיב / רכב בשטח מת), 2 כריות אוויר, מסך מגע בגודל 7”, בקרת שיוט רגילה, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, ABS , ESP, חישוקי סגסוגת 15 אינץ’, חלונות ומראות צד חשמליים, עיגוני ISOFIX.

 

מחיר “השקה” 85,000 שקלים, במקום 96,000 שקלים

הרכב מגיע במספר צבעים – ורוד, כחול, תכלת, כסוף, ירוק, כתום, לבן.

אחריות למערכת החשמלית 5 שנים או עד 120,000 ק”מ
אחריות לרכב 3 שנים או עד 60,000 ק”מ

 

@queenoftheroad.ilפוני – רכב חשמלי עירוני שחוקית יכול לנסוע רק בכבישים עירוניים, מהירות עד 90 קמ”ש וטווח עד 170 ק”מ ב69 אלף₪ אין לו כיוון למושב (רק אחורה קדימה) או להגה, וציון הבטיחות 0, אבל יש לו 2 מסכי LCD ענקיים אז שכחו מנוחות ואבזור, שימושיות נטו. וצריך רישיון נהיגה B.

♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

יבואן ישראל – UDS (רחוב האורגים 36, חולון)

UDS מוטורס, היא זרוע הרכב של UDS אינטרנשיונל, הפועלת בתחום עולם התחבורה החשמלית כ-30 שנה. החברה מציעה שירותים בתחום השינוע האחסון והרכב התפעולי, ופועלת באמצעות מוסך מורשה וניידות שירות בפריסה ארצית.

 

KOMI רכב חשמלי קטן (עד 320 קילומטרים) במחיר 85,000 שקלים

פוני PONY: מכונית חשמלית זולה לעיר במחיר 69,000 שקלים

W פוני (PONY) מכונית מיקרו חשמלית לעיר – סקירה וחוות דעת

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

9 + seventeen =