שומרת סוללה: אודי Q4 אי טרון החשמלית – סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אודי Q4 חשמלי
אודי Q4 אי טרון

 

 

אפשר לומר בזהירות, שמדובר במכונית החשמלית עם המערכת הרגנרטיבית הטובה ביותר שנבחנה עד היום, כזו שבכל האטה ובלימה מחזירה אחוזי אנרגיה לסוללה. כן, גם בנסיעה בינעירונית מהירה

 

עברה חלפה לה יותר משנה, מאז השקתה הרשמית בישראל, של מכונית חשובה מאד למותג, אם תשאלו אותי, אודי Q4 אי טרון, הלא הוא קרוסאובר פרימיום חשמלי מלא, למשפחה של 4-5 נפשות, עם סטייל אודי ייחודי, שאף מתחרה לא יכול לשכפל. העיצוב ה”מבטיח” שלו, זה שתופס את העין, וגורם לתחושות מוזרות בגוף, עם הפנסים האלה, והחזית הענקית, האטומה ובוהקת, שאותה אני באופן אישי פחות אוהבת, זה מה שגרם לי ממש לרצות לנהוג ברכב, ולהתרשם ממנו.

לפי אודי, ובכלל, אודי Q4 אי טרון בגרסת מרכב ההאצ’בק שהגיעה אלי למבחן, הוא רכב קומפקטי אורבני בתצורת SUV, רכב חשמלי מהדור החדש של היצרנית, עם טווח נסיעה של עד 521 ק”מ (WLTP). תיכף נדבר על הטווח, כי הטווח זה הסיפור הגדול והמשמעותי בדגם החשמלי הזה.

שפת העיצוב כוללת שבכה מתומנת (מתומן…), הכוללת בצידיה כונסי אוויר, ויחידות התאורה היפהפיות, עם החתימה העיצובית המוכרת מדגמי אי טרון החדשים. יש תאורת LED קדמית ואחורית כסטנדרט (LED Matrix בחבילת ה-Tech Pack), מסילות גג בגוון אלומיניום, חבילת עיצוב High Gloss, עם צמיגי W-Spoke Aero באפור גרפיט וחישוקי 19″ להשלמת המראה. אגב, גרסת הספורטבק מצוידת גם בחבילת S-Line, הכוללת פגושים וסבכת S-line, עם חישוקי 20” ומתלים ספורטיביים.

 

 

הייתי בודקת תוספת בתשלום של מתלים אדפטיביים בדגם הקלאסי, האצ’בק, ה”בסיסי” יותר, הכלולים בתוך חבילת אבזור שלמה. מתלים אדפטיביים, למי שיש את הכסף להוסיף את החבילה הזו, ירוויח נוחות גבוהה הרבה יותר, נוחות ושיכוך שיועילו מאד להשלמת חוויית הנהיגה ב-Q4 אי טרון.

 

אודי מידות
משפחתית חשמלית וקומפקטית. Q4
אודי Q4 מושב נוסעים
Q4 מושב אחורי
אודי Q4 תא מטען
נפח תא מטען 520 ליטרים

 

מידות

 

אודי Q4 e-tron במידות המשפחתיות הקלאסיות, עם אורך של 4,588 מ”מ, רוחב 2,108 מ”מ, גובה 1,632 מ”מ ובסיס הגלגלים של 2,764 מ”מ. תא המטען בנפח נדיב של 520 ליטרים לקלאסי. הרכב שימושי ופרקטי מספיק, עם מקום לשלושה נוסעים מאחור, והרבה מקום להטענת קניות, ושאר מיטלטלין, בתא המטען, שטח טעינה צר יחסית וגבוה, ופתח ההטענה לא שטוח.

 

אודי Q4 אי טרון סקירה
Q4               
אודי Q4 מחיר
אודי Q4 בישראל – החל מ-290,000 שקלים

 

המפרט החשמלי והטכני של הרכב

 

לאודי Q4 e-tron מנוע חשמלי עם הספק של 204 כ”ס, (150 קילוואט) וסוללה בקיבולת 77 kWh. מזכיר לכם מישהו?

המנוע מספק האצה מהמקום למאה קמ”ש ב-8.5 שניות, מומנט של 31.6 קג”מ, עם טווח נסיעה מירבי של עד 521 ק”מ (WLTP) באודי Q4 האצ’בק, וטווח של עד 534 ק”מ (WLTP) בגרסת הספורטבק. המהירות המירבית היא עד 160 קמ”ש (מוגבלת אלקטרונית). סוללת ה-77 קווט”ש יכולה להיטען בקצב של עד 125 kWh בטעינת DC (עמדת טעינה מהירה בזרם ישיר). זו ממוקמת בין הצירים, על מנת להבטיח מרכז כובד נמוך וחלוקה מאוזנת של משקל.

 

לפני גולת הכותרת, שני דברים חשובים שצריך לציין על הביצועים של הרכב החשמלי הזה:

 

הוא מרגיש כבד, על גבול הדינוזאור, והמתלים שלו מכויילים “על הצד” הקשיח, ולכן, בתוך העיר המתלים לא מספיק נוחים. נעזרתי במצבי הנהיגה, שמשפיעים על ההגה, על המצערת ועל הבלמים. בחרתי במצב “קומפורט” לנוחות מירבית, והייתה הקלה בתחושת הקשיחות, אבל הפתרון הטוב ביותר הוא לרכוש תוספת של מתלים אדפטיביים. לכובד הזה בנסיעה, מתרגלים בסוף. ותמיד אפשר לבחור במצב נהיגה ספורטיבי, ולהרגיש איך הרכב הופך להיות נמרץ יותר.

 

מערכת רגנרטיבית רכב חשמלי
מערכת אחזור אנרגיה מהטובות שפגשתי. אודי Q4
אודי טווח חשמלי
אודי Q4 לוח מחוונים

 

זה הזמן לחצוצרות, ולהצהרה הבאה – אודי Q4 אי טרון, הוא הרכב החשמלי עם מערכת הרגנרציה הטובה ביותר שראיתי וחוויתי. שיבחתי בעבר את ב.מ.וו, ואת קיה, שהצליחו לייצר מערכת רגנרטיבית טובה מספיק שמוסיפה במהלך הנהיגה עוד אחוזי סוללה נדרשים כל כך. אבל כזו מערכת רגנרטיבית, וכזה אחזור אנרגיה לא ראיתי. הכל התחיל מתחילת נסיעה בינעירונית בשבת בצהריים, שהתחילה והמשיכה על מי מנוחות.

נסעתי במהירות בינעירונית, 110, 120 קמ”ש מתי שאפשר, לא התחשק לי על “נסיעה פרועה” או לחיצות חזקות. לא נסעתי לאט, לא נזהרתי על הטווח. כן נתתי לרכב לגלוש מתי שאפשר היה לתת לו לגלוש, בלי גז בלי ברקס, פשוט לתת לאי טרון לעשות את שלו. וה-Q4 החשמלי יודע לגלוש היטב, בלי לאבד מהתאוצה. בירידות, והאטות, שיחקתי עם רמות הבלימה הרגנרטיבית, כדי שהרכב ייטען כמה שיותר, בלי לפגוע בנסיעה ומהירות הנסיעה בדרך, וזה אכן עשה את העבודה.

כל גלישה, האטה ובלימה פשוט החזירו לי עוד אחוזי סוללה. עוד טווח ועוד טווח, ואני שמה לב שעברתי את חצי הדרך, ואני “על” אותו טווח שיצאתי מהדרום. 313 ק”מ (סוללה לא מלאה). חשבתי שאני לוקחת סיכון כשאני יוצאת עם סוללה לא טעונה עד הסוף. אחרי הכל, כמה אפשר להתייבש ב-צים ערד ביום שישי? ישבתי במקדונלד, שתיתי קפה, העליתי סטוריז לפייסבוק, וחיכיתי שהטווח המשמעותי, עד 80 אחוז סוללה יתמלא. לקחת לי בערך 45 דקות, בעמדת הטעינה המהירה של ג’ינרג’י. תודה לאל שהתקינו אותה שם.

25 דקות לפי ההגעה הביתה, חזר החשק ללחוץ. והחלטתי שאני מוציאה מה-Q4 מה שאני יכולה, תחת מגבלות החוק, כמובן. הגעתי הביתה, אחרי 145 קילומטרים, פחות 90 ק”מ של טווח חשמלי. פלא.

 

 

זה מה שקורה בנסיעה בינעירונית, מהירה, כשאנחנו יודעים שטווח של רכב חשמלי נעלם ונאכל במהירויות האלה. אז תארו לכם מה קורה בעיר. הטווח לא זז, ואפילו עולה. אלה כלי הרכב החשמליים, והמערכות החשמליות שאנחנו רוצים שיהיו פה. אחרת להיות בעלים של רכב חשמלי יכול להפוך לחוויה מאד לא נוחה או אידאלית.

 

אודי Q4 מפרט
תא נהג Q4

אודי חשמלי מחיר

אודי Q4 מבחן דרכים
משטח טעינה אלחוטי

 

תא נהג ונוסעים

 

החלל הפנימי וסביבת הנהג מעוטרים בפאנל מרכזי המחולק לאזורים נפרדים עם שתי תצוגות שונות, לוח מכוונים דיגיטלי Audi Virtual Cockpit 10.25″ לצד מסך מולטימדיה מרכזי של 10.1″, כולל מערכת Audi Sound System עם 8 רמקולים איכותיים. סביבת הנהג מאובזרת בהגה בחיפוי עור, עם שליטה על המולטימדיה, עיצוב פנים בחיפוי אלומיניום, בקרת אקלים מחולקת ל-3 אזורים, חלונות אחוריים כהים, קדמיים אקוסטיים, וחלון גג פנורמי חשמלי.

חבילת ה-Tech Pack כוללת בנוסף Virtual Cockpit Plus Augmented reality head up display, מערכת ניווט מקורית, תאורת LED Matrix, מצלמת 360, מערכת עזר לעומסי תנועה, ומערכת שמע פרימיום מסוג Sonos עם 10 רמקולים 580W.

 

שיפטרים
שיפטרים לשליטה בבלימה הרגנרטיבית
מצלמה 360
מסך מולטימדיה גדול. מצלמת 360

 

בטיחות

 

יש חבילת בטיחות מקיפה עם אבזור מקיף כסטנדרט: מערכת אקטיבית לסטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לניטור מרחק ובלימה אחורית וקדמית, אוטומטית במצבי חירום, בקרת שיוט אדפטיבית. יש גם מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי, ומערכת High Beam Assist למניעת סנוור נהגים ממול בלילה.

מחיר האודי Q4 e-tron האצ’בק מתחיל ב-290,000 ₪
חבילת ה-Tech Pack בתוספת של 27,900 ₪
אגרת רישוי בסך 530 ₪.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 5 =