קיה EV6 בישראל: 2 גרסאות הנעה חשמלית מ-250,000₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

קיה EV6 ישראל
קיה EV6 בישראל

 

 

טלקאר מודיעה על תחילת שיווק קיה EV6. המכונית החשמלית הראשונה של המותג שפותחה על בסיס ארכיטקטורת E-GMP ייעודית. מערך הדגמים כולל תצורת הנעה אחורית או כפולה, עם טווח נהיגה של עד 528 ק”מ. ההספק, של 325 כ”ס ותאוצה 0-100 של 5.2 ש’ (בגרסת AWD). לארץ המכונית החשמלית החדשה מגיעה עם חבילת בטיחות מורחבת, וציון בטיחות מקסימלי 8 

 

קיה EV6 המכונית החשמלית הייעודית הראשונה שתוכננה ופותחה על ידי קיה, על בסיס הפלטפורמה החשמלית המודולרית הגלובלית E-GMP ומצביעה על אסטרטגיית המותג שלפיה דגמים חשמליים, דגמים היברידיים, והיברידיים-נטענים (PHEV) יהוו 40% מסך המכירות של קיה עד שנת 2030, עם יעד מכירות שנתי של 1.6 מיליון יחידות של דגמים ידידותיים לסביבה אלה. 

עד לשנת 2026, קיה תציג קו של אחד-עשר דגמי חשמליים – שבעה מהדגמים ייבנו על בסיס ארכיטקטורת E-GMP והראשון בהם הוא ה-EV6. 

ארכיטקטורה E-GMP ייעודית (Electric Global Modular Platform)

 

ה-EV6, מציעה טווח נסיעה חשמלי גדול עם אפס פליטות, טכנולוגיית טעינה מהירה, עיצוב חדשני, ביצועים של מכונית ספורט ותא נוסעים חדשני ומרווח, זאת הודות להיותה מבוססת על הפלטפורמה החשמלית המודולרית הגלובלית החדשה והמתקדמת של קיה (E-GMP) – ה-EV6 מספקת את המאפיינים והתכונות הטובים ביותר של מכונית חשמלית מלאה, ללא פשרות.

ארכיטקטורת E-GMP הייעודית מבטיחה מאפייני נהיגה מיטביים, הודות למיקום מארז הסוללות השטוח והמתקדם לרוחב רצפת המכונית המאפשר חלוקת משקל מאוזנת ומרכז כובד נמוך התורמים לאיכות נסיעה אופטימלית וביצועים מעולים.

 

קיה EV6
שתי גרסאות הנעה: אחורית וכפולה. קיה EV6

 

קיה EV6 מוצעת בשתי מערכות הינע: 

 

גרסת 2WD (הנעה אחורית) עם מארז סוללות 77.4 קוט”ש המשודך למנוע חשמלי עם הספק של 168 קוו”ט (229 כ”ס) המניע את הגלגלים האחוריים ומאפשר האצה 0 ל 100 קמ”ש תוך 7.3 שניות וטווח נסיעה של עד 528 קילומטרים על טעינה אחת במחזור המשולב של WLTP.

גרסת AWD, עם טווח נסיעה 484 ק”מ ומומנט מרבי של 60.5 קג”מ, מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 5.2 שניות בלבד. שני המנועים החשמליים המניעים את הסרן הקדמי והאחורי מפיקים יחד 239 קוו”ט (325 כ”ס). 

בגרסת ההנעה הכפולה, מערכת ממוחשבת DAS מבטיחה מעבר חלק בין מצבי הנעה אחורית (RWD) והנעה לכל הגלגלים (AWD) כשההנעה האחורית משמשת כחטיבת ההינע הראשית וההנעה הקדמית נכנסת לפעולה באופן אוט’ בעת הצורך. טכנולוגיית DAS משפרת את צריכת החשמל בכך שהיא מונעת את עומס הגרר של מערכת ההינע של הגלגלים הקדמיים ובמקביל מאפשרת נהיגה דינמית וספורטיבית יותר. 

הודות לארכיטקטורה הייעודית, ה-EV6 מתגברת על חסרונות מובנים ברכבים חשמליים, הנובעים בין היתר מהמשקל הגבוה המאפיין כלי רכב אלו, ואשר פוגעים בנוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. ל-EV6 מערך בולמי זעזועים מתקדם, המשלב נסיעה ספורטיבית עם רמות נוחות ועידון שאינן מזוהות בדרך כלל עם מכוניות זריזות כל כך.

קיה EV6 כוללת גם את סרן ההנעה המשולב (IDA) הראשון בעולם במכונית מייצור סדרתי המשלב את מסב הגלגל ואת גל ההינע בחלק אחד שמעביר את כוח המנוע לגלגלים. שילוב זה מונע יצירת תקלות בחיבורים בין גל ההינע לבין מסבי הגלגלים, ומשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.

 

 קיה EV6 טווח
טווח נסיעה של עד 528 קילומטרים. קיה EV6

 

טעינה אולטרה מהירה ב-800 וולט

 

ה-EV6 מציעה יכולות טעינה של 800 וולט ו-400 וולט ללא צורך ברכיבים נוספים או מתאמים. המכונית מסוגלת להיטען במהירות גבוהה מ-10% ל-80% תוך 18 דקות בלבד בכל הגרסאות, או להטעין טווח נסיעה של 100 ק”מ תוך פחות מארבע וחצי דקות, בגרסת ה-2WD.

מערכת הטעינה של המכונית גמישה יותר מזו של הדור הקודם של דגמים חשמליים הודות ליחידת בקרת טעינה משולבת המאפשרת תפקוד חדש של רכב-לעומס (Vehicle-to-load, V2L), והמסוגלת לפרוק עד 3.6 קוו”ט של חשמל מסוללת המכונית באמצעות מתאם פשוט שהופך את שקע הטעינה החיצוני לשקע חשמל המאפשר טעינה לכל אביזר חשמלי, החל ממכשירי חשמל ביתיים חיצוניים וכלה בכלי רכב חשמליים אחרים. 

מערכת הבלימה הרגנרטיבית החכמה של קיה, המופעלת על ידי ידיות הממוקמות מאחורי גלגל ההגה, מאפשרת לנהג להאט את המכונית במהירות ובקלות ולהשיב אנרגיה קינטית כדי למקסם את טווח הנסיעה והיעילות. לרשות הנהג עומדות שש רמות של בלימה רגנרטיבית בהתאם לרמת השבת האנרגיה הרצויה. 

 

קיה EV6 טעינה
טעינה מהירה של 18 דקות, בין 10-80 אחוזי טעינה. קיה EV6

 

עיצוב 

 

קיה EV6 עוצבה בהתאם לתפיסת העיצוב החדשה של המותג. בחזית, זכו ‘פני הנמר’ של קיה לפרשנות מחודשת עבור העידן הדיגיטלי. תאורת נסיעה ביום, המהווה חלק מ”פני הנמר הדיגיטליים”, מעניקה מראה מלוטש ומודרני. המבט מהצד מציג צללית בהשראת קרוסאובר – מודרנית, מלוטשת ואווירודינמית. קו אופי נמשך לאורך החלק התחתון של הדלתות ומתעקל כלפי מעלה לכיוון קשתות הגלגלים האחוריים כדי להאריך ויזואלית את הפרופיל של המכונית. 

החלק האחורי, שעוצב כדי להשיג ביצועים אווירודינמיים אולטימטיביים, מציג עמוד C משופע עם שילוב שחור מבריק ומעליו ממוקם ספויילר גג בולט שמנתב את האוויר כלפי מטה לעבר ספוילר תחתון מוגבה, שיושב מעל מכלול האורות האחוריים הייחודי של המכונית.

העיצוב הפנימי, תוצר מובהק של עידן הרכב החשמלי, “נהנה” ממאפייני פלטפורמת E-GMP הייעודית של קיה. עם בסיס הגלגלים באורך 2,900 מ”מ, מרחב בתא נוסעים הדומה לזה של דגמי SUV בגודל הביניים.

הרצפה השטוחה של ה-EV6 מעניקה ליושבים מאחור מרווח רגליים של 990 מ”מ.

 

קיה EV6 טווח חשמלי
שני מסכים רחבים מעוגלים בגודל 12.3 אינץ’. קיה EV6 תא נהג

 

קיה EV6 החשמלית כוללת חבילת טכנולוגיות בטיחות, קישוריות, מידע ובידור:

 

מערכת המידע והבידור המתקדמת כוללת שני מסכים רחבים מעוגלים בגודל 12.3 אינץ’ כל אחד. לוח המחוונים ומערכת המידע והבידור מחוברים כקונסולה אחת לתצוגה אחודה. צמד המסכים נטולי המסגרת כוללים רדיד מפחית אור ותפקודי ‘בהירות אוטומטית’ כדי להקל על הראות בכל תנאי התאורה.

 

קיה EV6 מחיר

קיה EV6 מבחן
החלפת ההילוכים האלקטרונית Shift-By-Wire

 

הבקרות העיקריות של ה-EV6 ממוקמות בהישג יד נוח של הנהג לחוויית נהיגה אינטואיטיבית. הבורר של מערכת החלפת ההילוכים האלקטרונית (Shift-By-Wire) ממוקם בצורה נוחה לצד כפתור ההתנעה בקונסולה המרכזית, ואילו גלגל ההגה כולל את מתגי ה-ADAS המרכזיים על מנת להעניק יכולת תפעול מיטבית. 

חומרים סופגי רעשים ברצפה, קשתות הגלגלים, הדלתות, הדלת העורפית והצמיגים מפחיתים את רעשי הכביש והרוח, ומייצרים מרחב שקט ורגוע לכל הנוסעים. זכוכית אקוסטית בשמשה הקדמית והחלונות בדלתות משפרות עוד יותר את החוויה בתוך המכונית.

 

קיה EV6 מפרט
קיה EV6 תא מטען קדמי

 

קיה EV6 מציעה שימושיות רחבה הודות לשפע מקומות אחסון בתא הנוסעים, ועד 520 ליטר (VDA) של מרחב בתא מטען ו-1,300 ליטר כשהמושבים בשורה האחורית מקופלים. המכונית כוללת גם תא מטען קדמי המספק עד 52 ליטר נוספים של נפח אחסון בגרסת 2WD ו-20 ליטר בגרסת AWD.

 

מערכות בטיחות מתקדמות

 

ה-EV6 מציעה מערכת מתקדמת למניעת התנגשות קדמית (FCA) הכוללת תפקודים של פנייה בצומת וחציית צומת שמטרתם להעניק בטיחות מונעת מרבית בעת תמרון בצמתים. המערכת תזהיר את הנהג אם קיימת סכנת התנגשות עם רכב מתקרב. באופן דומה, תינתן אזהרה אם קיימת סכנה מכלי רכב המתקרבים משמאל או מימין כאשר הנהג נוסע ישר בצומת. אם אחת מהסכנות גדלה, המערכת תזהיר את הנהג ותפעיל את הבלמים באופן אוטומטי כדי למנוע התנגשות.

אחד המפתחות לבטיחות הרכב הוא היכולת לראות ולהיראות. כדי לספק את רמות התאורה הטובות ביותר, כוללת הקיה EV6 את מערכת התאורה הקדמית החכמה החדשה (IFS)*, המאפשרת לכל נורת LED להאיר באופן עצמאי כדי לספק חווית תאורה מדויקת. מערכת IFS מאפשרת לנהג לנסוע באופן קבוע עם אלומה גבוהה ללא כל סיכון של סנוור התנועה המגיעה ממול. מצלמה קדמית הכוללת טכנולוגיית זיהוי רכב מעמעמת או מבהירה באופן אוטומטי כל נורת LED בנפרד, ומשפרת את הראות לפנים של הנהג תוך הגנה על תנועה המתקרבת ממול מסנוור בזמן אמת.

התראת ערנות לנהג (DAW) וסייען הגבלת מהירות חכם (ISLA) מתווספים למערכות ADAS ושומרים על בטיחות הנהג בכביש. מערכת DAW מזהה את רמת הערנות של הנהג על ידי ניתוח דפוס הנהיגה שלו והזמן שהוא נמצא על הכביש, ותמליץ על הפסקה באמצעות הודעת אזהרה בלוח המחוונים כאשר רמת תשומת הלב והערנות של הנהג יורדת. תפקוד ISLA ‘קורא’ תמרורים כדי ליידע את הנהג על הגבלת המהירות הנוכחית ומידע נהיגה חשוב אחר. כאשר הוא מופעל, משתמש תפקוד ISLA באזהרה ויזואלית וקולית כדי להזהיר את הנהג מפני שינויים בתנאי הדרך.

קיה EV6 מציעה מערכת צפייה בשטחים מתים (BVM)* ומערכת למניעת התנגשות בשטחים מתים (BCA) כדי להבטיח שמעברי נתיב יבוצעו בצורה בטוחה. מערכת BVM מאפשרת תצוגה של ה”שטחים המתים” מימין ומשמאל לרכב, ע”ג לוח המחוונים הדיגיטלי. מערכת BCA משתמשת בחיישני רדאר כדי להזהיר את הנהג מפני כלי רכב מתקרבים, ומפעילה את הבלמים אם קיים סיכון להתנגשות במהלך תמרוני מעבר נתיב.

 

קיה EV6 מבחן דרכים
קיה EV6 חשמלית. בקרוב סקירה וחוות דעת

 

אבזור נוחות ובטיחות נוסף

 

חניה ותמרונים אחרים שעלולים להיות מסובכים מבוצעים בקלות רבה יותר באמצעות צג מבט היקפי (SVM)*. מצלמות מציגות מבט של 360 מעלות מסביב למכונית, כאשר התצוגה ממוקמת על מסך המידע והבידור של ה-EV6.

יציאה בנסיעה לאחור ממקום חניה צר הופכת לבטוחה יותר הודות לסיוע למניעת התנגשות עם תנועה חוצה מאחור (RCCA). מערכת זו מזהה כלי רכב מתקרבים משני הצדדים בעת נסיעה לאחור ותבצע בלימה אוטמטית במידה ותזהה אפשרות של התנגשות.

במקומות חניה צפופים יכול הנהג להשתמש בסייען החכם לחניה (SPA)* של ה-EV6. ה-SPA הוא מאפיין המאפשר למכונית להחנות את עצמה באופן אוטונומי.

באמצעות מצלמות מבט היקפי וחיישנים אולטרה-סוניים, מסוגלת ה-EV6 לזהות מקום חניה בגודל מתאים ולנווט את עצמה אוטומטית לתוכו, כשהיא שולטת באופן אוטומטי בדוושת האצה, בבלמים ובהיגוי. מערכת SPA מסוגל להחנות את המכונית במפרצי חניה במאונך ובמקביל.

מערכת הסיוע ליציאה בטוחה מהמכונית (SEA) תספק אזהרה באופן אוטומטי ותנעל את הדלתות האחוריות במידה וזיהתה רכב המתקרב מאחור בשטח המת של ה-EV6, וכך מסייעת להפחית את הסיכון להתנגשות ולהגביר את הבטיחות בסוף הנסיעה.

להגברת השימושיות, ה-EV6 מאפשרת לגרור עד 1,600 ק”ג.

 

קיה EV6 GT
קיה EV6 GT

 

מפרט טכני – קיה EV6

 

מרכב ושלדה

 

קרוסאובר חשמלי, עם 5 דלתות ו-5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום. 

מערכת הינע חשמלית מלאה, והנעה אחורית או כפולה.

 

מערכת הינע: סוללה ומנוע חשמלי, סוג סוללה – ליתיום-יון פולימר

 

Premium 2WD GT Line AWD
מתח (V) 697
אנרגיה (KWh) 77.4
מנוע אחורי
הספק מרבי (כ”ס) 229 225
מומנט מרבי (קג”מ) 35.7
מנוע קדמי
הספק מרבי (כ”ס) 100
מומנט מרבי (קג”מ) 26
הספק משולב (כ”ס) 229 325
מומנט משולב (קג”מ) 35.7 62

 

זמני טעינה 10%-80% 

 

AC (230V/12A) כבל מקורי בשקע ביתי 32:45 שעות

AC 11KW (230V/16A)  עמדת טעינה 7:20 שעות

DC 50KW (Max 125A) 73 דקות

DC 350KW (Max 200A) 18 דקות

 

מערכת מתלים 

 

קדמי תומכות מקפרסון , קפיצי סליל ומוט מייצב

אחורי מתלה נפרד רב חיבורי , קפיצי סליל ומוט מייצב

 

מערכת היגוי

 

סוג הגה כוח חשמלי מסוג סבסבת ומוט משונן

יחס כללי 14.25

סיבובים מנעילה לנעילה 2.67

רדיוס סיבוב 5.81 מטרים

 

מערכת בלמים

 

קדמיים דיסק מאוורר 

אחוריים דיסק מאוורר 

בלם חנייה חשמלי

 

חישוקים וצמיגים

 

Premium 2WD סגסוגת 19 אינץ’, צמיגים 235/55 R19

GT Line AWD סגסוגת 20 אינץ’ צמיגים 235/55 R20

גלגל חילוף ערכת ניפוח

 

מידות (מ”מ)

 

  Premium 2WD         GT Line AWD
אורך כולל 4,680 4,695
רוחב כולל* 1,880 1,890
גובה כולל 1,550 1,550
רוחק סרנים 2,900 2,900
שלוחה קדמית 830 845
שלוחה אחורית 950 950
מפשק קדמי 1,628 1,623
מפשק אחורי 1,637 1,632
מרווח גחון 160 160

* ללא מראות צד

 

מידות פנימיות

 

מלפנים מאחור
מרווח ראש 934 965
מרווח רגלים 1,078 990
מרווח כתפיים 1,468 1,413
מרווח מתניים 1,394 1,352

 

קיבולות/נפחים תאי מטען

 

תא מטען אחורי (VDA) 520 ליטר

תא מטען קדמי  2WD(VDA) 52 ליטר

תא מטען קדמי 4WD (VDA) 20 ליטר

 

משקלות (ק”ג)

 

Premium 2WD GT Line AWD
משקל עצמי 1,985 2,090
משקל כולל 2,425 2,530

 

כושר גרירה (ק”ג)

נגרר ללא בלמים  750

נגרר עם בלמים   1,600

 

ביצועים

 

Premium 2WD GT Line AWD
מהירות מרבית (קמ”ש) 188 188
0-100 קמ”ש (שניות) 7.3 5.2

 

צריכת חשמל (וואט/ק”מ) 

 

Premium 2WD GT Line AWD
מחזור משולב 165 180
טווח נסיעה חשמלי(ק”מ) 484 528

 

מחירים:

קיה EV6 פרימיום – 249,000 שקלים

קיה EV6 בגרסת GT LINE  מחיר – 299,000 שקלים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × three =