אמצע החיים: MG ZS EV מתיחת פנים 2023 – סקירה וחוות-דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

MG ZS EV מחיר
MG ZS EV מתיחת פנים 2022-2023

 

תמונות: רונן טופלברג

 

רכב הפנאי MG ZS בגרסה החשמלית, עובר מתיחת פנים של “אמצע החיים”, עם שינויי עיצוב קלים, הגדלת קיבולת הסוללה והטווח… ומערכת מולטימדיה חדשה. איך התוספות הללו ממצבות את הדגם הזה בשוק עמוס בכלי רכב חשמליים מודרניים? סקירה וחוות דעת

 

לפני כחודש, לפני המלחמה, הגיעה אלי למבחן מכונית חשמלית פופולרית מאד בישראל, אחת מהמכוניות החשמליות הראשונות שהגיעו לישראל מסין, ושינו בה את תמונת שוק הרכב הישראלי, לא פחות – MG ZS EV. מכונית חשמלית בסיסית למדי מבחינת טכנולוגיה וטווח חשמלי, שיוצרה על ידי תאגיד הענק הסיני  סאיק, אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין, אבל היה לה את המראה הנכון, והלוק הנכון, וזכות אלה, (וכן, גם בזכות היבואן, שידע איך למנף את הגעתה לארץ ואת הראשוניות שלה בשוק הרכב החשמלי), היא הצליחה לשבור איזשהו מחסום פסיכולוגי אצל הישראלים, והאנשים שרעיון קניית רכב חשמלי “ישב אצלם בראש” זמן מה, ואז הרעיון הפך בשל ויצא לפועל.

אותם אנשים, הם קבוצה ייחודית אפשר לומר, שאי אז ב-2019, ובעיקר ב-2020, כשהקורונה חירבה לנו את החיים והשגרה, הם לא פחדו לרכוש רכב באתר, הם לא פחדו מהתעסקות באפליקציות, הם לא חששו מנסיעת מבחן עד אליך הביתה. איכשהו הם זרמו עם כל השינויים, והיו בין הראשונים להמר על הסוס החשמלי.

 

MG ZS EV מחירון
MG ZS EV סקירה

 

MG ZS EV קיבלה אחרי מתיחת פנים קלה מאד, היא עודנה מכונית חשמלית בסיסית, בעיקר כעת, בהשוואה לשלל מכוניות חשמליות מתקדמות מאד שנכנסו אלינו לשוק. חזית הרכב זכתה לעיצוב חדש, עם מיקום שונה של פתח הטעינה, משמאל לסמל במרכז, ולא פתח בסמל עצמו, גם הפנסים הקדמיים עודכנו, ואלה האחוריים הוחלפו בפנסי לד חדשים. גם הטווח החשמלי צמח מעט, לכ-320 ק”מ, בנסיעה משולבת בינעירוני ונסיעה עירונית, בשל הקיבולת הגבוהה יותר של הסוללה שהוטמעה בה.

מבפנים: מסך המולטימדיה גדול יותר, בגודל 12.3 אינץ’ עם ממשק אחר, חדש, עם קישוריות מלאה לאפל קאר פליי ואוטו אנדרואיד, שעבד טוב במשך מבחן הדרכים. נוספו גם מתגי “פסנתר” חדשים מתחת למערכת המולטימדיה, וגם נוסף משטח טעינה לנייד. מידות הרכב לא השתנו, וגם לא ההספקים. לוח השעונים, בגודל 10 אינץ’ בסיסי, עם מעט מידע בתצוגה. לי אישית, אין צורך או ציפיות גדולות מלוחות מחוונים, בעיקר בגלל שאין לי רצון או כוח להתעסק בהם, ואת המידע שלי אני מעדיפה לראות על גבי מסך המולטימדיה הגדול, בו גם התפעול הרבה יותר פשוט וברור.

 

MG ZS EV חוות דעת
MG ZS EV תא נהג
MG ZS EV מולטימדיה
MG ZS EV מולטימדיה חדשה אך עם מספר חסרונות

 

המולטימדיה החדשה, שבמבט ראשון, מרעננת מאד ומוסיפה מאד לתא הנהג התגלתה כמערכת לא מדי מתקדמת, עם מספר חסרונות, כמו מסך מגע שלא מגיב מיד או לא מגיב בכלל בלחיצה, אפשרויות תפעול בסיסיות שהתקשיתי למצוא, ותפריט דל מאד. בשל כך, שמחתי מאד על החיבור המהיר והנוח לאנדרואיד אוטו, ולקבל את תצוגת הנייד שלי מול העיניים. מערכת השמע נחמדה מאד, וכוללת שישה רמקולים. אם הייתי מקבלת את הרכב אלי, הדבר הראשון שהייתי עושה, זה מחליפה את המולטימדיה לאחת אינטואיטיבית, צבעונית, חדה ומהירה, מה שהיה משפר פלאים את חוויית הנסיעה והשהייה ברכב.

מבחינת השינויים והחידושים, הם קלים מאד, בסך הכל. הטווח השתפר, (אך זהו עדיין לא טווח חשמלי טוב מספיק למי שנוסע נסיעות ארוכות, ורוצה לנסוע הלוך חזור ללא עצירה לטעינה בדרך).

 

MG ZS EV טווח
עד 320 ק”מ טווח חשמלי בנסיעה משולבת עירונית ובינעירונית

 

נסיעה ואפשרויות נסיעה

 

ובכן, ל-MG מנוע (חשמלי) עם הספק של 156 כ”ס, מומנט של 28.5 קג”מ, האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-8.6 שניות, ומהירות מרבית עד 175 קמ”ש. הסוללה גדלה, וכעת נתון הקיבולת שלה הוא 69.9 קוט”ש, וטווח חשמלי של עד 440 ק”מ בנסיעה עירונית, על פי היצרן.

הנסיעה ברכב הייתה נוחה יחסית, התרשמתי שגם ההיגוי מספיק מוצלח וטוב, ושיכוך המהמורות מוצלח יותר בנסיעה בינעירונית, כמו גם השיפור בבידוד הרעשים. מורגש בהחלט. בנסיעה בינעירונית רעשי רוח ודרך נכנסו לתא במהירות גבוהה מבעבר, והמאמץ של היצרן ליצור תא נהג ונוסעים נוח ושליו יותר בנהיגה הצליח. הרכב זריז, כמו גם ההאצות שלו, ועדיין, אין זה קרוסאובר ספורטיבי, כלל.

יש שלוש רמות רגנרציה לבחירה (ללא מצב נסיעה עם דוושה אחת), כולן הרגישו לי מספיק נוחות בנסיעה, כשמצב הרגנרציה ה”חזק/גבוה” מבין השלוש לאו דווקא היה החסכוני ביותר. זה תלוי כמובן, בקצב הנסיעה שלכם, ואם מדובר בנסיעה עירונית או בינעירונית. יש גם שלושה מצבי נהיגה (ספורט, נורמל, חסכוני), מצב האקו החסכוני בהחלט חוסך בצריכת חשמל, ובשילוב מצב רגנרציה בינוני, היה לי הכי נוח ויעיל. אם קניתם רכב חשמלי כדי להרגיש האצות חשמליות חזקות, מצב הספורט ימלא לכם את הצורך הזה היטב. בין המתגים מימין לנהג, מתג נוסף שלחיצה עליו מציג לנו מידע על מצב הסוללה ועל הטעינה.

יש פתחי אוורור עגולים ונחמדים, וחשוב יותר, מיזוג טוב שמקרר כמו שצריך בימי הקיץ הלוהטים. תא הנהג והנוסעים נראה סולידי למדי, לאחר מקצה השיפורים, כן, המושבים מרופדים בריפוד דמוי עור, וישנם חלקים מרופדים שמרגישים בסדר במישוש, מאידך, יש חלקים פלסטיים פשוטים, חלקם כסופים, כמו פתחי האוורור העגולים. בתא הנהג תמצאו כניסת C USB ו-USB, מעל משטח הטעינה לנייד, ומאחור, פתחי C USB, מתחת לפתחי אוורור לנוסעים.

 

MG ZS EV מידות
MG ZS EV תא נוסעים
MG ZS EV רגנרציה
מינימום מתגים ואפשרויות. MG ZS EV

 

פרקטיות, טווח וסוללה

 

כפי שציינתי בראשית הכתבה, מידות הרכב / דגם לא השתנו. בסיס הגלגלים של ה-ZS EV נותר באורך 2.58 מ’, (מול נתון של 2.70 מ’ ב-MG4, לשם ההמחשה), מה שמייעד אותה למשפחות או קטנות, או יחידים וזוגות. מבחינת מקומות אחסון, יש מקומות לכוסות, קטנה וגדולה, מקום אחסון מתחת למשענת יד לנהג, מקומות אחסון לבקבוקים גדולים בדלתות, ומקום ל-2 כוסות במשענת מרכזית בתא הנוסעים. תא המטען בנפח 448 ליטר.

גרסת הסוללה 69.9 קוט”ש מצוידת במטען פנימי תלת פאזי בהספק של 11 קוט”ש לטעינת AC ומשך הטעינה, מסוללה ריקה ל-100%, מעמדת 16 אמפר תלת-פזית תארך עד כ-7 שעות. יכולת הטעינה המהירה (DC), שופרה במקצה השיפורים האחרון, וטעינת הסוללה מכ-30 אחוזים לכ-80 אחוזים אורכת כעת כ-30 דקות.

במתיחת הפנים נוספה גם האפשרות להטעין באמצעות הרכב מכשירי חשמל ביתיים כמו ניידים, פנסים ועוד, בהספק של 2.5 קילוואט (11 אמפר). זאת ועוד, לרכב אפשרות גרירה עד משקל של 500 ק”ג (עם ובלי בלמים).

 

משטח טעינה
משטח טעינה, מצבי נהיגה, סאנרוף וכיוון חשמלי לנהג

 

ברכב הותקנו מערכות בטיחות מתקדמות, רבות מהן עוד טרם מתיחת הפנים, זאת בנוסף לציון 5 כוכבים במבחני ריסוק אירופיים רשמיים:

  • בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב עד עצירה מוחלטת
  • מערכת זחילה בפקקים
  • מערכת זיהוי תמרורים והתאמת מהירות הנסיעה במגביל המהירות
  • מערכת להגבלת מהירות
  • התרעת התנגשות בחזית
  • בלימת חירום אקטיבית בפני כלי רכב (רכב נייח בין 4 ל-85 קמ”ש. רכב בתנועה בין 4 ל-150 קמ”ש) והולכי רגל (בין 4 ל-64 קמ”ש)
  • התרעת סטייה מנתיב הנסיעה
  • תיקון סטייה מנתיב הנסיעה
  • התרעה על רכב בשטח המת במראות הכוללת תיקוני היגוי
  • התרעת מעבר נתיב נסיעה – סורקת 70 מטר לאחור לגילוי רכב מהיר יותר מתקרב
  • התרעת תנועה חוצה מאחור עד 25 מטרים מכל צד
  • מצלמות 360 מעלות – באמצעות 4 מצלמות חניה עם פסי הכוונה דינמיים
  • בקרת אור גבוה – מעבר אוטומטי בין אור דרך לאור מעבר בזיהוי כלי רכב בדרך

 

MG ZS EV מתחרות
MG ZS EV המחודשת

 

התמודדות לא פשוטה 

 

מול המתחרות, מכוניות פנאי חשמליות קטנות, אפשר לומר שה-MG ZS החשמלית ממוקמת באמצע הקטגוריה המצומצמת, בין ה-סרס 3, פיג’ו 2008, אופל מוקה ויונדאי קונה (לא הקונה הנוכחית, החדשה שטרם הגיעה לארץ, אלא הקודמת). היא שימושית ומאובזר מספיק (חימום במושבים, כיוון חשמלי למושב נהג, סאנרוף), אך עדיין לא מרגישה מודרנית מספיק ב-2023 בואכה 2024. נתון הטווח שלה לא שובר שוויון, והשפע סביבה, גם בקטגוריה הגבוהה יותר, יכול בהחלט להסית את הלקוחות הפוטנציאלים לאופציות אחרות, מתקדמות יותר, גם במחיר של קפיצה בתקציב.

כיום, באמצע או אף “בקצה החיים” של הדגם, זו מכונית שיכולה להצליח (ומצליחה) בשוק הליסינג. היא “קלה ופשוטה” להבנה ותפעול, עם מינימום התעסקויות, מתגים ואפשרויות. מבחינת ביצועים, היא זריזה ונוחה מספיק ליום יום, ופרקטית לנהג/ת. לכן, אילו הייתה מוצעת לי מהעבודה, הייתי בוחרת בה. ואילו, אם היה מדובר בקנייה, הייתי בוחרת באחותה ההאצ’בקית החשמלית, MG4.

 

צריכת חשמל בזמן מבחן הדרכים, ממוצע של 16.1 קוט”ש ל-100 ק”מ

מחיר כולל אגרה – 165,446 ש”ח

 

5 מכוניות חשמליות טובות שאנחנו לא רואים מספיק בכבישים

חשמלי חדש: MG מארוול R הנעה כפולה – סקירה וחוות דעת

חצי חשמלי: 3 מכוניות פלאג אין הייבריד (נטענות) שכדאי להכיר

אם היה לי כסף: 5 מכוניות חשמליות חדשות שהייתי קונה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 − 13 =