חמישה כוכבים: BYD סיל ודולפין עוברים מבחני ריסוק רשמיים בהצלחה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BYD SEAL מבחני ריסוק בטיחות
BYD סיל מבחני ריסוק

 

הדגמים החשמליים, הפופולריים אפשר להגיד, והחדשים לגמרי BYD סיל ו-BYD דולפין עברו מבחני ריסוק אירופאיים רשמיים, וזכו לדירוג בטיחות של חמישה כוכבים על ידי ארגון הבטיחות יורו NCAP.  ה-BYD SEAL רכב סדאן מ-D-segment היה אמור להיות משווק בישראל בימים אלה, אך המערכה הבטיחונית דחתה את השקתו, כמו כל השקה ישראלית אחרת שהייתה מתוכננת. BYD DOLPHIN רכב ההאצ’בק החשמלי מסגמנט C, (משפחתי קומפקטי), “הספיק” להגיע אלינו, וגם אנחנו הספקנו לנהוג בו ולהכיר אותו.

גם ה-BYD SEAL (סגמנט D) וגם ה-BYD DOLPHIN (סגמנט C האצ’בק), הוערכו וזכו לציון של 5 כוכבים, על ידי מהנדסי ה-Euro NCAP, בארבע קטגוריות: הגנה על נוסעים מבוגרים, הגנה על נוסעים צעירים/ילדים, אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות, והגנה על משתמשי דרך (הולכי רכב, רוכבי אופניים וכדומה).

 

 

איכות בנייה וטכנולוגיה

 

המפתח לתוצאות הגבוהות במבחני הריסוק הוא איכות הבנייה והטכנולוגיה של הדגמים BYD סיל ודולפין, בעלי פלטפורמה חדשה מהדור החדש של יצרנית הרכב BYD – e-Platform 3.0, שמורכבת ממערכת הנעה חשמלית 8-in-1 משולבת, שמחברת את כל יחידות הבקרה החשמליות ומערכות הניהול, ואת סוללת הלהב המדוברת מאד שנבדקה בקפדנות. הפלטפורמה הזו, BYD e-Platform 3.0 כוללת מבנה “נתיב מרובה עומס” המכתיב כיצד אנרגיה (כמו תאונה) תספג במכונית במקרה של התנגשות, וממזער את החדירה שלה לתא הנוסעים, ואת הנזק והפגיעה לנוסעים ברכב.

ההגנה על הנוסעים גבוהה גם בשל מבנה מרכב מחוזק עם “קשיחות פיתול” גבוהה. ל-BYD SEAL יש קשיחות פיתול דמוית מכונית סופר-ספורטיבית. במהלך מבחן הבטיחות, הנתון הזה הביא לציון גבוה של 89% להגנה על נוסעים מבוגרים. הודות לטכנולוגיית Cell-to-Body (CTB) המשפרת את בטיחות הרכב, גם תא הנוסעים של ה-BYD SEAL נשאר יציב במבחן הפגיעה הקדמית, והוכיח הגנה טובה לנהג ולנוסע. כמו כן, ה-BYD SEAL זוכה לציון הגנה טוב במקרה של פציעה “מצליפת שוט”, אותה מכה שהגוף חוטף שחלילה שגוף הנוסע נזרק קדימה וחוזר אחורה במהירות. גם מערכת ה-eCall המתקדמת והמערכת המפעילה את הבלמים לאחר פגיעה מונעת התנגשויות משניות.

במבחני ההגנה על נוסעים ילדים, ה-BYD SEAL השיג ציון של 87%, תוך מזעור ההשפעה על כל אזורי הגוף הקריטיים עבור שתי הבובות של הילדים, וגם במבחנים בהם מוצב מול הרכב מחסום מבטון מול הרכב, או בכניסת גופים בצידי הרכב.

משתמשי דרך פגיעים, כמו הולכי רגל או רוכבי אופניים מוגנים בכ-82%, בשל מערכת בלימת החירום האוטונומית (AEB). המערכת הזו גם מזהירה את הנוסעים בתוך הרכב “לא לפתוח את דלתות הרכב” אם רוכב אופניים מתקרב ועומד לחצות בקרבת הרכב. אותה מערכת קיבלה אישור נוסף מ-Euro NCAP על תפקודה הגבוה.

 

 

מבחני ריסוק BYD DOLPHIN

 

ה-BYD DOLPHIN גם קיבל ציון מרבי במבחן הבטיחות של Euro NCAP הנגזר ממערכות בטיחות וסיוע מתקדמות לנהג, כסטנדרט. מבחינת ההגנה על נוסעים מבוגרים, ה-BYD DOLPHIN זכה לציון של 89%, כאשר Euro NCAP הצהיר שתא הנוסעים נשאר יציב במבחן הפגיעה החזיתית, ומציע הגנה טובה ליושבים בגדלים שונים (ילדים ומבוגרים) וליושבים בתנוחות שונות. במבחני ההגנה על ילדים, ה-BYD DOLPHIN השיג 87%, תוך מזעור השפעת הפגיעה על כל אזורי הגוף הקריטיים, בבחינת בובות הריסוק (בובות המדמות ילדים בני שש ועשר שנים). כמו כן המבחן על המושבים הקדמיים ומשענות הראש הוכיחו הגנה טובה מפני פציעות מצליפת שוט בעת התנגשות מאחור.

 

BYD DOLPHIN SAFTEY
BYD DOLPHIN זוכה לדירוג של חמישה כוכבים במבחני הבטיחות של Euro NCAP

 

מערכות הבטיחות המתקדמות ב-BYD DOLPHIN השיגו ציון של 79%, כאשר ב-Euro NCAP מדגישים את הביצועים של מערכות העזר החכמות למגבלת מהירות ושמירה על נתיב המבוססות מצלמה. מערכת בלימת החירום האוטונומית של הרכב (AEB) תרמה לציון בטיחות של 85% על משתמשי דרך, כאשר הבוחנים אזכרו לטובה את יכולותיה של מערכת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.

 

מייקל שו, מנכ”ל BYD אירופה: “אנו נרגשים לראות את הביצועים של כל דגמי BYD בתנאי מבחני הבטיחות האירופיים הקפדניים. ה-BYD SEAL וה-BYD DOLPHIN מצטרפים כעת ל-BYD ATTO 3 בהשגת דירוגי מבחני בטיחות גבוהים. זה משהו להתגאות בו. וזה מדגיש כמה קשה BYD עובדת וללא הרף, בתחום הפיתוח הטכנולוגי והידידותי לסביבה. לקוחות יכולים להיות בטוחים שהבטיחות מבחינתנו תמיד בחזית כל החידושים של החברה”.

 

אחים לחשמל: BYD סיל U ו-BYD דולפין – סקירות וחווד

השקה בינלאומית ומפגש התרשמות ראשון עם byd דולפין וbyd סיל

בונים חלומות: ביקור במטה הראשי של BYD בסין – הכתבה המלאה

הטוב הרע והמכוער: BYD דולפין – מבחן דרכים מלא ומפורט

BYD דולפין בישראל (427 ק”מ) 2 רמות גימור מ-141,990 שקל

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 + 18 =