בג”צ פסק בצו ביניים: דגמי סוזוקי היברידיים ויזכו בהטבות מס

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

סוזוקי תביעה היברידי
סוזוקי איגניס היברידית

 

בג”ץ פסק בצו ביניים לבקשת חברת מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי בישראל בנושא ההכרה בדגמי סוזוקי כהיברידיים לצורך הטבות מס

 

באוגוסט 2021 פורסם כי מתנהלת תביעה מול יבואנית סוזוקי לישראל, חברת “מכשירי תנועה”, על כך שזו מציגה את רוב דגמי החברה כהיברידיים “למרות שאינם כאלה, ובכך מטעה לקוחות. כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה לבית המשפט המחוזי מרכז”.
על פי כתבה בנושא, מאתר כלכליסט (כתב אודי עציון), נכתב:
“בעוד שבאירופה מדגישה סוזוקי כי ארבעת הדגמים הם Mild Hybrid, יבואנית סוזוקי בישראל לא מבהירה כי מדובר בטכנולוגיה פשוטה יותר. בישראל נמכרות מכוניות נוספות בטכנולוגיה ההיברידית הקלה, המשפרת את צריכת הדלק באחוזים בודדים, בעיקר בעיר – בניגוד לשיפור של כ-20%-25% בהיברידיות מלאות – אך היבואנים שלהן לא מכנים אותן היברידיות, אלא מציינים כי מדובר ב-Mild Hybrid.

התביעה מבקשת 10,000 שקל לשני התובעים בתביעה, אך משאירה לבית המשפט לקבוע את הפיצוי הכולל. מכשירי תנועה מכרה מתחילת השנה כ-8,000 דגמי סוזוקי, מרביתם בגרסה ה”היברידית”.

פסיקת בג”צ

השבוע התפרסם, כי בית המשפט העליון בשבתו כבג”צ (לפני כבוד השופט נועם סולברג) פסק צו ביניים לבקשת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי לישראל, בנושא ההכרה בדגמי סוזוקי כהיברידיים לצורך הטבות מס. משמעות ההחלטה היא כי לקוחות דגמי סוזוקי קרוסאובר, S-CROSS, איגניס, סוויפט וויטארה ימשיכו להיות זכאים להטבת המס החלה על רכבים היברידיים להפחתה בחישוב שווי שימוש רכב בסך 500 ₪ עד לפסק דין סופי.

כזכור, מסמכי התקינה המקוריים של היצרן מציינים כי דגמי סוזוקי המשווקים בישראל הינם רכבים היברידיים. הגדרת משרד התחבורה לרכבים היברידים הינה רכב “שמצויד במנוע חשמלי שמסוגל לעבוד ביחד עם מנוע הבנזין או במקומו .”דגמי סוזוקי מצוידים בסוללה בעלת מתח חשמלי נמוך, V12 בדגמי איגניס וסוויפט ו-V48 בדגמי קרוסאובר וויטארה המספקות מתח הפעלה למנוע חשמלי הפועל במקביל למנוע הבנזין. 

בנוסף, בג”צ קבע כי רשות המיסים תגיש תגובה מקדימה לעתירה וזאת עד לתאריך 23.1.24. את מכשירי תנועה ייצגו בעתירה עו”ד מוטי ארד, גיל נדל וליאת גרבר ממשרד עורכי דין גולדפרב זליגמן. 

סוזוקי ישראל סיימה את שנת 2023 במקום ה-9 בטבלת המסירות, עם 8,851 מסירות והציגה גידול של כ 2% מאשתקד, מקביל לגידול של שוק הרכב בישראל. הדגמים ההיברידים היוו 94% מסך המסירות (וכוללים את כל דגמי סוזוקי הנמכרים בישראל למעט דגם השטח סוזוקי ג’ימני).

 

סוזוקי S CROSS (קרוסאובר) החדשה 2022-23 מבחן דרכים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve + 4 =