השקה בינלאומית ליוניקורן לקסוס LBX – קרוסאובר היברידי יוקרתי ואורבני

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס LBX מחיר
התאמת צבעים וסגנון אישי. לקסוס LBX

 

היינו ראינו  – השקה בינלאומית במילאנו, לקסוס LBX

 

ליאור אמסילי

 

מילאנו, בירת האופנה והטעמים האיטלקית נבחרה להשקה העולמית של הלקסוס LBX החדש, הקרוסאובר המסוגנן והשיקי החדש. כאורחים של לקסוס ישראל בהשקה טסנו לשם ופגשנו את ה-LBX בסופר סטודיו Maxi, לופט מעוצב ומסוגנן. מדובר ב”דגם כניסה” למותג לקסוס, שאמור להיות נגיש מבחינת המחיר, לקהל מגוון של לקוחות. דגם שימוקם לפני לקסוס UX, שהיה עד כה דגם כניסה לעולם הפרימיום של לקסוס. זהו גם הדגם הראשון ששמו בעל שלוש אותיות, ולא שתיים, עד כה. לשאלות העיתונאים, האם בהמשך יהיו עוד דגמים עם שלוש אותיות, ענה מהנדס הפיתוח של ה-LBX בחיוך ש”יכול להיות, הכל פתוח”.

מדובר בדגם שעבור לקסוס מוגדר כ-Game Changer, והאמת, הוא בהחלט ייחודי. יוניקורן, בתחום רכבי הפנאי היוקרתיים וההיברידיים. נכון לעכשיו, אין לו באמת מתחרה. אולי אודי Q2 שאינו היברידי כמו ה-LBX. זאת הסיבה שגם השם LBX נבחר, ראשי תיבות של Lexus Breakthrough Crossover. קהל היעד עבור לקסוס LBX לדברי מנהל המותג, מר סימון הופרים, אותו תפסתי לשיחה קצרה “הוא קהל צעיר, צעירים או משפחות צעירות, או בקצה השני, משפחות שהילדים כבר גדלו, ואולי עזבו את הקן”. לא פורסמו עדיין מחירים, אך לדברי מנהל המכירות, המחיר אמור להיות מספיק נגיש לקהל חדש, שעבורו זה יהיה הקרוסאובר היוקרתי הראשון, מחיר שלא ינגוס בלקסוס UX.

למרות שהוא כאמור דגם כניסה, בלקסוס לא התפשרו, ואימצו אליו ועליו אלמנטים עיצוביים ממותגי הקצה של היצרן, ואף דאגו שהחזון הזה יתורגם גם בטכנולוגיה ברכב. בלקסוס מדברים על 4 אטמוספרות שונות ב-LBX שמתורגמות לעיצוב פנימי וצבעי רכב שונים – Elegant, Relax, Emotion ו-Cool. יחד עם זאת, יוכל כל לקוח לבצע בחירה וקסטומיזציה של הצבעים השונים ברכב, ויוכל לבחור את צבע הריפוד, הדיפון, שילוב צבעי הרכב, צבע התפרים בעור, ואף את צבע חגורות הבטיחות, שיגרום ל-LBX להיות ולהראות באמת ייחודי, משהו שאין לאף אחד אחר, כל לקוח וטעמו האישי. 

 

לקסוס LBX בהתאמה אישית

 

הדבר הזה היה בלקסוס רק בדגמי קצה, לקסוס LFA ולקסוס LC, ומונגשים כעת לקהל חדש. מדובר ב”לקשורי” ללא פשרות. לקוחות LBX יוכלו גם לבחור במערכת שמע מבית Marl Levinson עם 7 רמקולים, ועוד רמקול אחד שמותקן בתא המטען. עיצוב הפנים ממשיך בקו העיצובי, ה-TAZUNA, כאשר בשל גודלו של ה-LBX, וכאמור הנמכת מרכז הישיבה של הנהג, הוכנס מסך המולטימדיה בגודל 9.8″ אל הקונסולה המרכזית.

לקסוס LBX מתוכנן לשיווק באירופה בשלב הראשוני, בכ-60 מדינות, בתחילת 2024, ועם צפי מכירות של כ-25,000 יחידות. בשלב זה הוא לא מתוכנן להגיע לארה”ב ולסין, מאחר והדגם קטן עבור השוק האמריקאי.

 

LEXUS LBX
נהיגה כמו ברכב האצבק רק שהוא קרוסאובר… LBX

 

חווית הנהיגה לפי לקסוס אמורה להיות דינאמית, עם הרגשה של נהיגה ברכב האצ’בק, יותר מאשר קרוסאובר, לאור העובדה שמרכז מושב הנהג הונמך בכ-15 ס”מ, לתחושת “אחידות” עם הרכב. ה-LBX יגיע אלינו במספר רמות גימור, בגרסת 2X4 ו-4X4, כשבגרסה הזו, E-Four תא המטען יצומצם לטובת מערכת ההנעה הכפולה, מ-332 ל’ נפח לכ-240 ל’.

יחידת ההנעה ההיברידית תכלול מנוע בנפח 1.5 ליטר, עם 3 בוכנות, המוכר לנו מטויוטה יאריס קרוס, אך עם תוספת של Shaft Balance הפועל בסיבוב נגד סיבובי המנוע, ובכך מנטרל את הוויברציות המוכרות במנועי 3 בוכנות. לקסוס LBX יגיע עם שלל מערכות בטיחות, כמו מניעת אפשרות לפתיחת דלת בזיהוי תנועה מאחור.

 

לקסוס LBX
קרוסאובר עירוני קטן ויוקרתי. לקסוס LBX

 

מפרט, מידות, פרטים כלליים – לקסוס LBX

אורכו של ה-LBX הוא LBX 4,190 מ”מ, רוחבו 1,825 מ”מ וגובהו 1,545 מ”מ והוא בעל בסיס גלגלים של 2,580 מ”מ. עיצוב הדגם מבסס זהות חדשה עבור לקסוס עם עיצוב חזיתי ש”שובר” את גריל שעון החול המפורסמת. בעוד הממדים החיצוניים קומפקטיים יותר מכל לקסוס אחרת, המראה שרירי ועוצמתי. השכבה אוחדה בצורת טרפז יחיד, הממוקמת מתחת לפתח צר העובר מתחת לקצה המוביל של מכסה המנוע, המקשר בין יחידות הפנסים הקדמיים הדקות. העיצוב נשען על מורשת “המראה הנחוש” הייחודי ללקסוס.

בהתאם לעקרונות העיצוב של Lexus Next Chapter, הזהות והפרופורציות של המכונית מושרשות בחוויית הנהיגה שהיא מספקת. העמודים הקדמיים נמשכו לאחור, מה שגורם לתא הנוסעים להיראות קומפקטי ולמכסה המנוע ארוך יותר לפרופיל ספורטיבי. הכנפיים מבטאות עוצמה ומדגישות את הגלגלים והצמיגים הגדולים (18 אינץ’), בעוד שלוחות קצרות והידוק נועז של האזור סביב הדלתות האחוריות מזכירים ביצועים זריזים ודינמיים.

לקסוס חדש
לקסוס LBX תא נהג

 

בעיצוב הפנים, הפוקוס הוא על מעורבות הנהג עם סביבת נהיגה ממוקדת המבוססת על קונספט Tazuna של לקסוס, המשלב בין מיקום הנהג ליד ההגה וארגון מדויק של השעונים, הבקרים והתצוגות כדי ליצור חלל שבו נדרשות תנועות ידיים ועיניים קטנות בלבד כדי להפעיל את הרכב. כביטוי לפילוסופית ה- Tazuma של לקסוס ב- LBX מוטמע לראשונה לוח מחוונים וירטואל קוקפיט דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’. הפריסה והבולטות של המונים והנתונים משתנים בהתאם למצב הנהיגה שנבחר וניתן להתאים אותם להעדפות אישיות. תצוגה עילית אופציונלית זמינה גם כן.

כדי לסייע בשמירה על תצוגה רחבה וברורה, לוח המחוונים האופקי מתאפיין בעיצוב נקי ופשוט. בכל צד, צורתו זורמת לתוך פאנל הדלת, ומעניקה תחושה של מעטפת סביב יושבי המושבים הקדמיים, כך שהתחושה רחבה אך מקיפה. הקו הרציף שנוצר על ידי עיצוב זה מסייע גם לנהג לחוש את מידת גלגול הרכב בעת נסיעה בפניות. התחושה הנינוחה והאלגנטית מבוססת על ראות טובה עם נוף פתוח ולוח מחוונים פשוט וחלק; תחושת המרחב הפנימי הרחב; וקונסולה מרכזית שמשדרת נוכחות חזקה. לקונסולה המרכזית יש נוכחות חזקה עם מסך מגע מולטימדיה גדול המוטה לאחור כך שהוא משתלב בצורה חלקה עם המבנה. היחידה כוללת רפידות צד מרופדות וכוללת שני מחזיקי כוסות ונקודות אחסון מרובות ויציאות USB לחיבור המכשיר ולטעינה.

תא הנוסעים ידידותי לטבעונים ונעשה בו שימוש בעור סינתטי ובחומרים ידידותיים עבור כיסויי המושבים וההגה, ידית העברת ההילוכים וחיפויי הדלתות. תאורת אווירה מוסיפה לאפקט ה”אומוטנאשי” של אנשים המתקבלים בברכה ומרגישים ברכב לגמרי בבית. עיצוב התאורה, המדגיש חלקים שונים של תא הנוסעים, מספק מגוון של 50 אפשרויות צבע, המעוצבות בנושאים המעוררים מצבי רוח שונים. בנוסף, תא המטען הוא בגודל של עד 323 ליטר.

לקסוס LBX בישראל
פלטפורמה חדש. לקסוס LBX

 

ה-LBX הוא הדגם הראשון שנבנה על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית GA-B של לקסוס, לו יתרונות של מרכז כובד נמוך, מסילות רחבות, שלוחות קצרות ומרכב קשיח במיוחד. זהו גם הבסיס לאופי המהנה לנהיגה של המכונית, המסייע להבטיח את חתימת הנהיגה של לקסוס באריזה הקטנה ביותר עד כה. זה עוזר ליצור דיאלוג טבעי בין הנהג למכונית, מה שמבטיח ביטחון, שליטה ונוחות בכל עת. הגוף מחוזק באמצעות דבקים מבניים וריתוך קצר, והצבה אסטרטגית של חישוקים וחיזוקים. במקביל, משקל הרכב נשמר נמוך על ידי שימוש בחומרים קלים, כולל מכסה מנוע מאלומיניום וקשתות גלגלים שרף מעוצב, נדנדות וחלקי דלתות תחתונים. חומרים חזקים אך קלים משמשים בעמודים המרכזיים ובחיזוק הפגוש.

מערכות המתלים הקדמיים והאחוריים מתוכננות לקשיחות גבוהה ולמשקל קל, ומעניקות ל-LBX תגובת פניות והיגוי זריזה ויציבה עם נוחות נסיעה חלקה. כל הגרסאות כוללות עיצוב של מקפרסון בחזית; דגמי הנעה קדמית משתמשים בקורת פיתול אחורית ואילו LBX עם הנעה לכל הגלגלים כולל סידור עצמות משאלה כפולות. מערכת הבלימה הנשלטת אלקטרונית כוללת בקרת תנוחת בלימה לרכב שמתאימה באופן אוטומטי את איזון חלוקת הכוח של הבלימה הקדמית והאחורית כדי לשמור על בלימה ליניארית ומרגיעה. המערכת גם מאטה את גלגול הרכב בפניות, שומרת על יציבה ונוחות ומסננת רעידות רוחביות.

ה-LBX מונעת על ידי דור חדש של מערכת חשמלית-היברידית מבית לקסוס המאפשרת ליהנות מנהיגה חשמלית ברחבי העיר או בכבישים כפריים מפותלים, במהירויות גבוהות יותר ובמרחקים ארוכים יותר, תוך מקסום יעילות הדגם.  המערכת בעלת טעינה עצמית, הכוללת מנוע שלושה צילינדרים קומפקטי וקל בנפח 1.5 ליטר. רכיבי המערכת ההיברידית העיקריים עברו תכנון מחדש, המערכת כוללת כעת דור חדש לסוללת הייבריד ניקל-מתכת דו-קוטבית חדשה בעלת התנגדות נמוכה ותפוקה גבוהה, המאפשרת תמיכה נוספת למנוע חשמלי המאפשרת האצה מידית ועוצמתית ומרחיבה את יכולת הנהיגה החשמלית של המכונית ברכב חשמלי.

הפיתוחים הטכנולוגיים אפשרו ללקסוס להתמקד בביצועים מתגמלים יותר וברמת הנאה מנהיגה שלא הייתה אפשרית במערכות קודמות שתוכננו בעיקר ליעילות. התפוקה המרבית מהמערכת ההיברידית המלאה היא 136 DIN כ”ס / 100 קילוואט עם מומנט שיא של 185 ניוטון מטר. המנוע פועל ביעילות תרמית מהטובות בעולם, נתמך על ידי טכנולוגיית בעירה במהירות גבוהה ותכונות עיצוב דוגמת יציאות יניקה ישרות ומושבי שסתומי יניקה מצופים לייזר. תכונות מפתח אחרות כוללות בוכנות קלות במיוחד שתוכננו לפעולה בסל”ד גבוה ותזמון שסתומים משתנה חכם אלקטרוני.

LBX INTERIOR

 

לקסוס עשתה מאמץ כדי להפחית רעש ורטט (NVH).  בתכנון הרכב נעשה שימוש במוט איזון כדי להפחית את הרעש בתוך תא הנוסעים על ידי הפחתת רעידות המנוע.  תשומת לב מיוחדת הוקדשה לדלתות בהן הוכנסו יריעות שיכוך כדי לבלום רעש בתדר גבוה אך להגביר את רעש התדר הנמוך כדי לתת צליל ברור ונעים.  כדי להתמודד עם רעידות ורעשי כביש מהגג, נעשה שימוש בחומר איטום בעל שיכוך גבוה יחד עם משתיק קול נרחב העשוי מחומר בידוד יעיל ביותר. אמצעים אחרים כוללים איטום סביב כל קצה מכסה המנוע ובידוד רעשים וספיגת יריעות, תוחמות, פיתוחים וקצף באזורי מפתח ברחבי המכונית. מתחת לרכב, דבקים בעלי שיכוך גבוה ודבקים מבניים ממלאים את תפקידם בהפחתת רעש ורעידות, תוך תרומה לקשיחות הכוללת של הרכב.

בגזרת המולטימדיה והבידור, ה-LBX מצויד במערכת Lexus Link Connect העדכנית ביותר, המופעלת באמצעות מסך מגע בגודל 9.8 אינץ’. נוחות נוספת מסופקת על ידי העוזר המובנה “היי לקסוס” המגיב לפקודות קוליות הן מהנהג והן מהנוסע במושב הקדמי. שילוב סמארט-פון מופעל באמצעות חיבורים אלחוטיים או קוויים עבור Apple CarPlay, או קישור קווי עבור Android Auto. נוחות נוספת מסופקת על ידי מפתח דיגיטלי אופציונלי המותאם למכשירי סמארטפון של אפל ואנדרואיד. מפתח זה מאפשר להשתמש בנייד לצורך פתיחה והתנעת המכונית מרחוק.

אין צורך להוציא את הטלפון מהכיס או מהתיק, מספיק רק להחזיק אותו על הגוף. ניתן גם לשתף את המפתח הדיגיטלי כשמישהו אחר צריך לגשת לרכב או להשתמש בו. בדומה לדגמים החדשים של לקסוס, ה-LBX מציעה חלק מעדכוני התוכנה דרך האוויר (over the air) עבור מערכות המולטימדיה והבטיחות שלה, כך שניתן ליהנות משדרוגים ללא צורך בתיאום והגעה למרכז השירות של לקסוס.

לקסוס LBX כולל כסטנדרט את מערכות הבטיחות והסיוע לנהג המקיפות מהדור האחרון של Lexus Safety System+. המערכות מאפשרות לזהות סיכוני תאונות ומתן התרעות שונות לנהג. המערכות מספקות באופן אוטומטי בקרת היגוי, בלימה וכוח נהיגה במידת הצורך כדי לעזור במניעה או הפחתה של תוצאות התנגשות. רכיבי המפתח כוללים מערכת קדם-התנגשות עם סיוע בפניות בצומת, בקרת שיוט מכ”ם דינמית, סיוע במעקב אחר נתיב/סיוע בשמירה על נתיב וסיוע בתמרורים. פריטים נוספים התומכים בנהיגה ותמרון בטוחים יותר ומפחיתים את העומס על הנהג כוללים את מערכת שחרור הדלת החשמלית e-latch של לקסוס עם סיוע ביציאה בטוחה, צג נהג, חיישני חניה חכמים עם בלימה אוטומטית, התרעת תנועה חוצה מאחור וצג שטחים מתים. בטיחות מורחבת תהיה זמינה אופציונלית, ותציג תכונות כגון מערכת התראה על תנועה חוצה חזית וצג תצוגה פנורמי. בנוסף ה-LBX כולל מגב זרוע רטוב, מהסוג שקיים בדגמי LC ו-LS; מגב הזרוע הרטוב מפזר את נוזל הניקוי היישר מהמגב ובכך מבטיח ראות טובה יותר בעת שטיפת השמשה הקדמית.

לקסוס נקטה בגישה חדשה לרמות הגימור עבור ה-LBX, והציגה אפשרויות שמשקפות טוב יותר את האופן שבו הלקוחות של היום מחפשים מכוניות התואמות את סגנונם ואופיים. מתוך המחויבות של לקסוס להפוך את היוקרה לאישית, ה-LBX תוצע במגוון של ארבעה סוגי אווירה. במקום להיות מוגדרים על ידי רמת האבזור או תכונות הנוחות, המיקוד הוא בדברים יותר מעודנים, דינמיים או ספורטיביים הנוצרים באמצעות צבעים, מרקמים וגימורים. לקסוס תלך אפילו רחוק יותר עם ה-LBX בכל הנוגע למענה להעדפות האישיות של הלקוחות.

מנכ”ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: “אנו בלקסוס, שכיום הוא אחד המותגים המובילים בשוק הפרימיום בישראל, מצפים שה-LBX האטרקטיבית תצרף לקהל הלקוחות הנאמנים שלנו לקוחות חדשים, בעיקר צעירים  שלא היו עד כה בשוק הפרימיום. ה-LBX יאפשר לקהלים אלה לחוות נהיגה ברכב יוקרה מעוצב ובעל ביצועים מרשימים ונוכחות מובחנת. אנחנו גם נציע מסלולי ליסינג ומימון אטרקטיביים כדי להנגיש את הלקסוס החדשה לקהל רחב יותר שיוכל מעתה ליהנות לא רק מרכב יוקרתי ומתקדם באיכות הגבוהה ביותר, אלא גם מרמת השירות הטובה ביותר בענף הרכב שכה מאפיינת אותנו״.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve + four =