טויוטה תעניק 9 מיליון$ ליזמי חדשנות לטובת מימוש פתרונות ניידות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

חדשנות עירונית
אתגר Global City של קרן טויוטה מוביליטי. צילום מתוך אתר sustainablecitieschallenge.org

 

 

אתגר Global City של קרן טויוטה מוביליטי יוצא לדרך במטרה להניע חדשנות בטוחה ובת קיימא בניידות עירונית. טויוטה תעניק 9 מיליון $ לשלוש ערים ויזמי חדשנות ברחבי העולם למימוש פתרון ניידות חדשני; התחרות פתוחה לערים בישראל

 

אתגר “Global city” יוצא לדרך ומעניק לערים ויזמי החדשנות ברחבי העולם את האפשרות לזכות ב-9 מיליון דולר במטרה לעזור לערים להסתגל לעתיד, עם פוטנציאל לשנות את חייהם של מיליונים ברחבי העולם. האתגר, הממומן על ידי קרן Toyota Mobility, ותוכנן בשיתוף עם Challenge Works ו-World Resources Institute, נועד לשפר את חייהם של אנשים על ידי הגדלת הנגישות למקומות עבודה, חינוך ושירותים חיוניים אחרים. האתגר יפגיש ערים ויזמים כדי ליישם פתרונות ניידות שיכולים להפחית פחמן, לשפר את הנגישות ולהשתמש בנתונים לבניית מערכות תחבורה עמידות יותר. 

ערים רבות מסתגלות כעת להתנהגויות ולאורחות חיים חדשים, בזמן שחיינו נעים יותר ויותר במרחב וירטואלי ודפוסי העבודה משתנים. כאשר ערים צומחות ומתפתחות, גדלים איתן גם האתגרים של העברת אנשים וסחורות בדרכים אמינות, יעילות ומכילות. יחד עם זאת, תקופה זו של התפתחות מייצרת הזדמנויות ליישם התקדמות במצבי תחבורה, תכנון תשתית, תפעול, אפשרויות אנרגיה ומערכות נתונים מחוברות מעולם לא היו מבטיחות יותר. נכון להיום, יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם מתגוררת בערים, אך האו”ם צופה שנתון זה יגדל לשני שליש עד 2050. בנוסף, ערים אחראיות ל-70% מפליטת גזי החממה העולמית.

האתגר הייחודי הוא חלק ממימוש חזון לעתיד בר קיימא וניידות לכולם אשר מהווה חלק מהותי מה-DNA של טויוטה העולמית. טויוטה מאמינה שכאשר אנשים חופשיים לנוע, הכל אפשרי ושואפת לייצר “ניידות לכולם” שמשמעותה ניידות בטוחה יותר, מחוברת יותר, מכילה ובת קיימא. זאת לצד המחויבות שטויטה מצהירה עליה לאיכות, חדשנות בלתי פוסקת וכבוד לכדור הארץ. בטויוטה מאמינים כי היכולת לממש את החזון הזה תתאפשר על ידי הפעלת הכישרון והתשוקה של אנשים המאמינים שתמיד יש דרך טובה יותר

ריאן קלם, מנהל תוכניות ב- Toyota Mobility Foundation: “הניסיון שלנו בעשור האחרון הדגיש את החשיבות של שילוב ערים מקומיות ומעורבות בפעילויות שלנו. לאורך אתגר הערים הקיימות, אנו מחפשים לעבוד לצד ערים כדי למצוא פתרונות חדשניים בתחומים שהן מזהות כקריטיים לפיתוח מודל הניתן להרחבה עבור ערי המחר”.

 

איך משתתפים באתגר?

 

ההרשמה לאתגר פתוחה למנהיגי ערים, מחלקות תחבורה וסוכנויות מקומיות ואזוריות, דרך האתר. יש להגיש מועמדות עד לתאריך ה-18.9.23 לפי אחד או יותר משלושת הנושאים הבאים:

  • הרחבת הגישה לאמצעי תחבורה בטוחים, סבירים ומכילים
  • רתימת הכוח של הנתונים ליצירת מערכות אקולוגיות ניידות מחוברות וגמישות
  • צמצום ההשפעה הסביבתית באמצעות פתרונות אנרגיה דלי פחמן ואנרגיה מתחדשת 

מתוך הערים שיגישו מועמדות, תבחר רשימת פיינליסטיות שנציגיה יוזמנו להשתתף באקדמיה לבניית יכולת בארה”ב ויקבלו תמיכה בפיתוח האתגר שלהן כך שיהיו חלק מרשת רחבה יותר של ערים חדשניות אחרות. האקדמיה המיוחדת תתקיים בין התאריכים 13-15.11.23

בפברואר 2024, יוכרזו שלוש הערים הזוכות שיתבקשו לארח אתגר עירוני, כדי למשוך יזמי ומובילי חדשנות עולמיים, מהערים עצמן, המדינות, או מכל מקום על פני הגלובוס, אך עם פתרונות ישימים ומותאמים לערים הזוכות. יזמי ומובילי החדשנות הזוכים עבור כל עיר יוכרזו בסוף 2024, כשהערים והיזמים יחלקו ביניהם 9 מיליון דולר במימון כדי לבחון ולהפעיל את הפתרונות.

 

פתרונות ניידות לעתיד בר-קיימא

Challenge Works מובילה פיתוח תוכניות אתגר להנעת חשיבה חדשה ולמצוא פתרונות יצירתיים לבעיות העומדות בפני החברה. World Resources Institute הוא ארגון מחקר עולמי שעובד עם שותפים לפיתוח פתרונות מעשיים המשפרים את חייהם של אנשים ומבטיחים שהטבע יוכל לשגשג. בנוסף כדי לסייע לערים להתרוקן מהפחמן, שינוי מערכות ניידות יסייע לערים להיות מכילות ונגישות יותר עבור האנשים החיים בהן. נכון לעכשיו, ל-1.2 מיליארד אנשים החיים בערים אין גישה לשירות ליבה אחד או יותר. 

להצטרפות – אתר אתגר ערים בת קיימא

 

Toyota Motor Corporation

 

מטרת Toyota Motor Corporation (Toyota) היא לתמוך בפיתוח של חברה ניידת יותר שבה כולם יכולים לנוע בחופשיות. הקרן מדגישה את המחויבות המתמשכת של טויוטה לשיפור מתמיד וכבוד לאנשים. היא משתמשת במומחיות ובטכנולוגיות של טויוטה כדי לתמוך במערכות ניידות חזקות תוך ביטול פערים בניידות. קרן טויוטה מוביליטי עובדת בשיתוף עם אוניברסיטאות, ממשלות, מלכ”רים, מוסדות מחקר וארגונים אחרים, ויוצרת תוכניות המתואמות את יעדי הפיתוח בר קיימא של האו”ם (SDGs) כדי לטפל בבעיות ניידות ברחבי העולם. בעבר, קרן טויוטה מוביליטי הובילה מגוון אתגרים, כולל אתגר הניידות ללא הגבלה העולמי, CATCH במלזיה, אתגר InoveMob בברזיל ואתגר STAMP בהודו. עוד על קרן טויוטה מוביליטי.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 + five =