יונדאי מציגה חצאיות אווירודינאמיות: הפטנט שיגדיל את הטווח החשמלי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

אווירודינאמיות
ב-70-80 קמ”ש יורדת “חצאית” ומונעת התנגדות של רוח לכיוון הצמיגים

 

יונדאי מציגה טכנולוגיה (Active Air Skirt) שמשפרת אווירודינאמיות בנסיעה ומגדילה טווח חשמלי. בבדיקה בג’נסיס GV60 הופחת מקדם הגרר ב-2.8% והתווספו עוד 6 ק”מ לטווח. הטכנולוגיה עתידה לעבור אישור כפטנט רשום, ולהיכנס למגוון דגמים מקונצרן יונדאי

קבוצת יונדאי חשפה את טכנולוגיית ‘חצאית אוויר אקטיבית’ (AAS) הממזערת את ההתנגדות האווירודינמית הנוצרת במהלך נסיעה במהירות גבוהה, ומשפרת למעשה את טווח הנסיעה ויציבות הנסיעה של כלי רכב חשמליים. Active Air Skirt היא טכנולוגיה השולטת בזרימת האוויר הנכנסת דרך החלק התחתון של הפגוש ושולטת ביעילות על המערבולת שנוצרת סביב גלגלי הרכב על ידי פעולה משתנה בהתאם למהירות הרכב במהלך נסיעה במהירות גבוהה.

בעידן רכבי החשמל, התחרות להבטחת טווח נסיעה טוב יותר מטעינה בודדת הפכה לקשה, מה שהופך את הקשר בין כלי רכב לאווירודינמיקה לחשובים עוד יותר. יתר על כן, לביצועים אווירודינמיים יש השפעה משמעותית לא רק על ביצועי הכוח אלא גם על יציבות הנסיעה ורעשי הרוח. בתגובה, היצרנים בוחנים אמצעים שונים להפחתת מקדם הגרר (Cd), שהוא מקדם ההתנגדות של האוויר הפועל בכיוון ההפוך לתנועת הרכב.

 

 

Active Air Skirt מותקנת בין הפגוש הקדמי לגלגלים הקדמיים של הרכב ומוסתרת במהלך פעולה רגילה, אך היא פועלת במהירויות של מעל 80 קמ”ש כאשר ההתנגדות האווירודינמית הופכת לגדולה מהתנגדות הגלגול ומאוחסנת שוב ב-70 קמ”ש. הסיבה להבדל במהירויות הפריסה והאחסון היא מניעת פעולה תכופה בטווחי מהירות ספציפיים.

כמו כן, הסיבה לכך ש-Active Air Skirt מכסה רק את החלק הקדמי של הצמיגים מבלי לכסות לחלוטין את החזית קשורה למאפיינים של פלטפורמת ה-E-GMP של קבוצת יונדאי לכלי רכב חשמליים. הסיבה לכך היא שזה יעיל יותר בשיפור הביצועים האווירודינמיים בכיסוי רק חלק מהצמיג מכיוון שרצפת הפלטפורמה שטוחה. זה גם מתפקד כדי לשפר את מרכז הכובד של הרכב, ובכך לשפר את אחיזת הרכב ויציבות במהירות גבוהה.

Active Air Skirt יכולה לפעול גם במהירויות של מעל 200 קמ”ש. הדבר מתאפשר הודות לשימוש בגומי על החלק התחתון, אשר מפחית את הסיכון להתזות ופגיעה בחפצים חיצוניים בזמן נסיעה במהירויות גבוהות ומבטיח עמידות. בבדיקה הופחת מקדם הגרר (Cd) ב-0.008, תוך שיפור הגרר ב-2.8%, על ידי התקנת Active Air Skirt ב-Genesis GV60. מדובר בנתון שיכול לצפות לשיפור טווח נוסף של כ-6 ק”מ. יונדאי הגישה בקשה לפטנטים בדרום קוריאה ובארצות הברית, ומתכננות לשקול ייצור המוני לאחר מבחני עמידות וביצועים.

“לטכנולוגיה זו צפויה השפעה רבה יותר על דגמים כמו רכבי שטח שבהם קשה לשפר ביצועים אווירודינמיים”, אמר Sun Hyung Cho, סגן נשיא וראש קבוצת פיתוח גוף ניידות ב”יונדאי מוטור גרופ”. “אנו נמשיך לשאוף לשיפור ביצועי הנהיגה והיציבות של כלי רכב חשמליים באמצעות שיפורים באווירודינמיקה”.

בינתיים, קבוצת יונדאי מיישמת טכנולוגיות שונות, כגון ספוילרים אחוריים, דשי אוויר אקטיביים, וילונות אוויר לגלגלים, מקטיני מרווחי גלגלים ומלכודות הפרדה, על כלי רכב כדי להבטיח מקדמי גרר תחרותיים.

יונדאי IONIQ 6, המשלבת את הטכנולוגיות הללו, השיגה מקדם גרר מוביל עולמי של 0.21.

 

כלמוביל מסכמת את שנת 2023: יונדאי מובילה ביד רמה (שוב)

מבצעים בכלמוביל: עד 15,000 שקלים הנחה על דגמי יונדאי 2023

יונדאי i20 מתיחת-פנים 2023-24 עיצוב עדכני ותוספות אבזור מ-120,900 שקלים

יונדאי קונה 2023 היברידית – סקירה וחוות דעת (כולל וידאו)

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eleven − five =