ג’נסיס GV60 – המכוניות הטובות של השנה 2022-23

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ג'נסיס GV60 המלצה
ג’נסיס GV60 – המכוניות הטובות של השנה 2022-23

 

ג’נסיס GV60 היא המכונית החשמלית הראשונה של מותג היוקרה, דגם עמוס בשלל מערכות טכנולוגיות המציגות את הכיוון של החברה בעתיד. באמצע 2022 היא נחתה בישראל ואחרי מבחן הדרכים היה ברור שיש פה מתחרה חשמלית חזקה ומעניינת. החיבור המהיר, וההנאה מהנהיגה בה ושלל אבזור הנוחות והעיצוב המיוחד ברכב, הוביל אותה היישר לתוך רשימת המכוניות הטובות של 2022-23

 

תמונות: יצרן

 

נתחיל בקצת רקע? ג’נסיס, מותג היוקרה של יונדאי, נוסדה בשנת 2015 והחלה להיות משווקת בישראל בשנת 2021. לג’נסיס שלל דגמים עם מנועי בנזין עתירי נפח ששווקו בישראל, אך ה-GV60 היא המכונית הראשונה שיצאה ממפעלי החברה עם מנוע חשמלי בלבד, וזו גם מסמלת את הכיוון אליו צועדת, או במקרה הזה נוסעת, חברת ג’נסיס. 

ג’נסיס GV60, מכונית פנאי קומפקטית, המשווקת בארבע רמות גימור ושלוש גרסאות הנעה (עם טווח מחירים מ-329,000 שקלים לגרסה הבסיסית ועד 489,000 שקלים לגרסה הבכירה) – ישנה גרסת מנוע אחד המספק 228 כוחות סוס לזוג הגלגלים האחוריים, גרסת שני מנועים המספקים יחד 318 כוחות סוס לארבעת הגלגלים, ולמי שזה לא מספיק, מוצעת גם גרסה ביצועיסטית בעלת שני מנועים המספקים 489 כוחות סוס לארבעת הגלגלים המסוגלת להזניק את ה-GV60 מ-0 ל-100 קמ”ש תוך 4 שניות בלבד. לאנשים הסובלים מחרדת טווח אוכל לספר שבכל הגרסאות מותקנת סוללה גדולה, 77.4 קוט”ש, המספקת טווח נסיעה נדיב הנע בין 517 ק”מ ל-466 ק”מ, בהתאם לגרסה, לפי הצהרת היצרן. 

 

ג'נסיס GV60 מחיר
ג’נסיס GV60

 

אז מדוע ולמה ג’נסיס GV60 נכנסה לרשימה?

 

בזכות הביצועים וההנאה מהנהיגה

 

יחס המידות של ה-GV60 מרמז על אופייה בכל מה שקשור לביצועים והנאה מנהיגה. עם בסיס גלגלים נדיב ביחס לאורך, 290 ס”מ מול 452 ס”מ, סרחי העודף קטנים יחסית. הרוחב מכובד גם הוא: 189 ס”מ והגובה, ביחס לרכבי פנאי אחרים, לא מתבלט בחניה: 158 ס”מ. על הנייר זה אומר שה-GV60, תתנהג היטב גם בתוואי מפותל, וכך היה גם בפועל. ההיגוי מדויק, ההאצה מצוינת (במיוחד בגרסה החזקה שתביא אתכם ל-100 קמ”ש תוך 4 שניות בלבד), האחיזה גבוהה, הבלמים טובים והבטחון מאחורי ההגה גבוה במיוחד. למי שקשה עם השקט שנשמר בתא הנוסעים ברכב חשמלי, ג’נסיס מציעה מערכת צלילים המספקת צלילי מנוע בנזין וירטואליים באמצעות מערכת השמע בעלת 17 הרמקולים, עם שלושה סוגים שונים של צלילים. פיצ’ר גימיקי וחמוד. 

אם צלילי מנוע לא מספקים את הצרכים שלכם, בג’נסיס מציעים גם את מצב ה’ספורט’, שנמצא ברוב כלי הרכב החדשים, אך זו רק ההתחלה. בג’נסיס GV60 תמצאו גם מצב ‘דריפט’, המספק, ובכן, אפשרות לעשות דריפטים… אל תנסו את זה בבית. לכל הפחות בכביש סגור.

 

ג'נסיס GV60 חוות דעת
ג’נסיס GV60 תא נהג

 

 

בזכות האבזור, הטכנולוגיה והנוחות 

 

בכל הקשור לאבזור ונוחות, ה-GV60 נמצאת בחוד החנית עם מותגי יוקרה נחשבים, ומציגה טכנולוגיה שעד עתה לא הוצגה בשאר דגמי ג’נסיס. לדוגמה, החיישן לזיהוי טביעת האצבע, המזהה את הנהג, ומציג את ההגדרות וההעדפות האישיות שלו. דוגמה נוספת – מסך המולטימדיה שחובר ב-GV60 ללוח המחוונים ומציג בעצם מסך אחד ארוך שמקרין שלל פרטי מידע. גם “מראות” הצד ב-GV60 אינן סטנדרטיות. מדובר למעשה במערכת של מצלמות ומסכים המתגברת על ה”שטח המת” שאנו חווים במראות הקונבנציונאליות. אם זה נראה לכם מפחיד במבט ראשון, דעו שמתרגלים לזה מיד. זו טכנולוגיה שתורמת לבטיחות.

בסעיף הנוחות התרשמתי גם מאיכות החומרים, ההרכבה והגימור. ידיות הפנים המעוצבות, המבשם האוטומטי שהעניק ריח נעים בתא הנוסעים, הקונסולה המרכזית בעלת העיצוב הייחודי ובורר ההילוכים העשוי קריסטל. כל אלו הוסיפו לא מעט לתחושת היוקרה בזמן השהייה בג’נסיס GV60. גם המושבים נוחים ומציעים כיוון חשמלי, זיכרונות, חימום, והכי חשוב: אוורור. תוספת מאד חשובה בקיץ הישראלי שחייבת להיות בכל רכב יוקרה, ותתפלאו, לא תמיד נמצאת בדגמי פרימיום/יוקרה.

 

ג'נסיס GV60 חשמלי
שונה בנוף רכבי הפרימיום. ג’נסיס

 

 

בזכות היוקרה 

 

ג’נסיס, כמותג יוקרה, עושה מאמצים לבדל את עצמה משאר המותגים, מבית ומחוצה לו, בעיצוב, באיכות, באבזור, בביצועים וגם בחבילת השירות. ג’נסיס בארץ מציעה לרוכשי המכונית שלוש שנים של שקט, ואני לא מתכוונת לבידוד רעשים. בשלוש שנים הראשונות לאחר הקניה, ללקוחות מוצמדים מנהל שירות אישי שזמין עבורם 24/7. חבילת השירות כוללת גם טיפולים שוטפים ללא עלות, איסוף והחזרת הרכב לטיפול, וקבלת רכב חלופי במקביל. זה שירות שראוי לציון. 

 

 

בזכות הבטיחות 

 

לרשימה הארוכה של אבזור הנוחות מתווספת רשימה מכובדת של מערכות בטיחות אקטיביות ופאסיביות – שמונה כריות אוויר, ושלל מערכות בטיחות מתקדמות אוטונומיות, שזיכו את הדגם ברמת אבזור בטיחותי של 8 מתוך 8, על פי משרד התחבורה בישראל. בנוסף, ארגון הבטיחות האירופאי הרשמי, Euro NCAP, בחן את ה-GV60 ונתן לה ציון מקסימאלי של 5 כוכבי בטיחות, בזכות ציונים גבוהים להם זכתה בקטגוריות השונות: הגנה על מבוגרים (89%), הגנה על ילדים (87%) ואבזור הבטיחות (88%).  

 

 

המכוניות הטובות של השנה 2022-23

 

1.
2.
3.
4.
5. ג’נסיס GV60
6. פולקסווגן id.4
7. ב.מ.וו i4
8. פולסטאר 2
9. סקודה פאביה
10. טויוטה BZ4X



follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “ג’נסיס GV60 – המכוניות הטובות של השנה 2022-23”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 + 12 =