לעבודה ולמלאכה: פיאט סקודו 2023 (רכב מסחרי) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
פיאט סקודו
פיאט סקודו 2023

 

הפיאט סקודו משווק בישראל בשתי גרסאות מרכב, בינונית וגדולה, כושר העמסה נדיב. מה דעתנו על סביבת הנהג, התנהגות הכביש, והיתרון המובהק שלו? הכל במבחן הדרכים שלפניכם

 

פיאט סקודו, רכב מסחרי מבית פיאט, מבוסס על שיתוף פעולה בין פיג’ו, סיטרואן, טויוטה ופיאט, שיתוף שהוליד גם דגמים אחרים (ומוצלחים, יש לומר) בעבר. סמלת, יבואנית פיאט מסחריות ועוד מותגים לישראל, משווקת את הסקודו בשתי גרסאות מרכב: גרסה בינונית באורך כולל של 4.96 מטר ונפח הטענה של 5.3 מ”ק וגרסה ארוכה באורך 5.31 מטר המאפשרת נפח הטענה מקסימלי של 6.1 מ”ק.

המחיר ההתחלתי עומד על 262,990 שקלים והוא עשוי להשתנות לפי הגרסה והאבזור בתא המטען.

 

פיאט רכב עבודה
פיאט סקודו
פיאט סקודו מחיר
פיאט סקודו תא נהג
רכב מסחרי
נפח העמסה מרשים. פיאט סקודו

 

תא הנוסעים והמטען

 

הקבינה מציגה מושב נהג נפרד ונוח שכולל משענת יד אך אינו מציע תמיכה מתכווננת לגב התחתון. לצידו מושב כפול המסוגל לאכלס שני מבוגרים. ההגה מתכוונן ומאפשר תנוחת ישיבה טובה, פרט למיקום בורר ההילוכים, אשר עלול להפריע לברך ימין של נהגים גבוהים. הישיבה גבוהה והשמשה הקדמית הגדולה מאפשרים ראות מצוינת המאפשרת נהיגה ארוכה עם מאמץ מנטלי נמוך.

כרכב מסחרי, איכות החומרים אינה מהטובות שפגשנו אך מנגד מדובר בחומרים עמידים שנראה שנבנו על מנת לשרוד חיים קשים יחסית כגון שטיחי הגומי שברצפה אשר מקלים על הניקיון. לנהג ולנוסעים שלצידו סיפקה פיאט מגוון פתרונות אחסון נוחים וביניהם תא אחסון מתחת לזוג המושבים, תאים גדולים בדלתות, זוג מחזיקי בקבוקים ותא מסמכים על גבי הדשבורד. תא מסמכים בגג הקבינה היה יכול להוסיף לשימושיות. שקע 12 וולט ושקע USB יוודאו כי לנהג ולנוסעים לא תגמר הסוללה במהלך יום העבודה, וכרית האוויר שלצד הנהג ניתנת לביטול במידת הצורך. 

לוח המחוונים אנלוגי ובמרכזו מסך המספק נתונים על צריכת הדלק, טווח הנסיעה, מהירות ממוצעת וכו’. מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל “7 ומאפשרת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. על מנת לעמוד בתקנות הבטיחות הנדרשות בישראל, בסקודו מותקן מובילאי בהתקנה מקומית. תא המטען כולל שתי דלתות צד כסטנדרט וזוג דלתות אחוריות הנפתחות 90 מעלות עם אפשרות לפתיחה מלאה של 180 מעלות. 

 

פיאט מסחרית
מנוע טורבו-הדיזל בנפח 2 ליטר שמספק 177 כ”ס. פיאט סקודו

 

נוהגים

 

את הפיאט סקודו והמטען אותו הוא מסוגל להוביל מניע מנוע טורבו-הדיזל בנפח 2 ליטר שמספק 177 כוחות סוס ב-3,750 סל”ד ו-40.8 קג”מ ב-2,000 סל”ד. הכח מועבר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבה אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה. ביצועי הסקודו מפתיעים לטובה והוא עומד בקלות בקצב התנועה בעיר, מחוצה לה וגם בעליות ארוכות. ראייה לכך הוא נתון ההאצה ל-100 קמ”ש: 9.6 שניות בלבד. מחוץ לעיר חסרה לנו בקרת שיוט אדפטיבית שהיתה יכולה להקל על הנהג בנסיעות ארוכות. מנגד, נוחות הנסיעה, גם ללא מטען, טובה יחסית לרכב מסחרי וגם בידוד הרעשים סביר. הבלמים הראו יכולת מרשימה על מנת להתמודד עם משקל כולל של 3,100 ק”ג (המשקל העצמי עומד על 1,725 ק”ג). בתום מבחן הדרכים צריכת הדלק עמדה על 11.5 ק”מ לכל ליטר. 

 

מסחרית זולה
רכב עבודה. פיאט סקודו

 

לסיכום

 

הפיאט סקודו מספק ביצועים טובים, כושר העמסה נדיב ואזור מחיה נוח לנהג. היתרון הגדול של הסקודו על פני המתחרים מתבטא כאמור באחריות של 5 שנים או 250,000 ק”מ ושתי דלתות צד המגיעות כסטנדרט.

 

גלריה פיאט סקודו

 

 

סיטרואן ג’אמפי (גרסה ארוכה 6 מושבים) – סקירה וחוות דעת

רכב מסחרי חשמלי: גרסאות חשמליות מלאות לסיטרואן ברלינגו וסיטרואן ג’מפי

נותנים עבודה: סמלת משיקה את פיאט סקודו החדשה מ-249,990 שקלים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 + seventeen =