מה נשתנה? יונדאי i10 מתיחת פנים 2023-24 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי i10 2023
יונדאי i10 2024

 

יונדאי i10, האם יש מישהו מהקוראים שלא מכיר את הרכב הזה? קשה לי להאמין. כעת, 4 שנים לאחר השקת הדור הנוכחי, ה-3 במספר של רכב המיני הפופולרי, חברת יונדאי משיקה מתיחת פנים לדגם, ואנחנו כאן לחפש, מה השתנה?

 

כולנו מכירים את רכב המיני של יונדאי, ה-i10. אנו נתקלים בו בכל פינה ברחוב, או עמוק בתוך חניות (מתבאסים פתאום לגלות שהרכב הקטן הזה מסתתר בחניון ותופס חניה שנראית פנויה). מדובר באחד מכלי הרכב הנמכרים בארץ. ואחד הזולים (יחסית). מחיר יונדאי i10 עם תיבה ידנית הוא 78,900 ש”ח, והדגם הבכיר ביותר, ה-Supreme הנבחן כאן, הוא במחיר 97,990 ש”ח.

יונדאי i10 מגיעה אלינו מצוידת במנוע בנפח 1.2 ליטר, בעל 4 צילינדרים, המשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית חד מצמדית, בעלת 5 הילוכים. יחידת הכוח מפיקה 84 כוחות סוס ב-6000 סל”ד ומאיצה ל-100 קמ”ש בקצת פחות מ-16 שניות. המומנט פה הוא 12 קג”מ.

 

יונדאי i10 מחיר
החל מ-79,000 ש”ח. יונדאי i10

 

עיצוב

לטעמי, “הדרדסית הקוריאנית” של יונדאי נראית מעולה, ואולי בעלת המראה הנכון ביותר לקטגוריה שלה. רכב המבחן הגיע ברמת האבזור הגבוהה ביותר “והרוויח” חישוקי סגסוגת קלים ומעוצבים, וגג שחור שמשווה ניגוד צבעים נאה למרכב הלבן של הרכב. זה עושה שירות טוב למראה הכללי. מעבר לזה, מבחוץ, תמצאו פנסי ערפל ייחודיים לרמת האבזור הגבוהה.

כחלק ממשחק “מצא את ההבדלים” שלי עם עצמי, החלטתי לא לקרוא את מפרט השינויים הויזואליים במתיחת הפנים, אלא לחפש אותם בעצמי: ההבדל הראשון שמצאתי הוא בפנסי ה-DRL הקדמיים, שהיו עיגולים גדולים והפכו ל-4 נורות קטנות המרכיבות צורה של מעוין, וסמלי היצרן שעברו השטחה – כלומר הם נראים פחות תלת מימדיים, בדומה לשאר הדגמים החדשים של היצרן. בפנים, לוח המחוונים הפך למסך, ואחד משקעי ה-USB הפך ל-Type C. זהו, לא מצאתי עוד הבדלים חזותיים.

 

יונדאי i10
שווה לבדוק גם את הגרסה הידנית. יונדאי i10 2024

 

מידות

בקטגוריה הזו, אנחנו לא מצפים למרחב מחייה רחב ידיים, הרכב חיצונית קצר מאוד, רק 3.67 מטר, ובסיס הגלגלים הוא באורך 2.42 מטר. בזכות מימד גובה של 1.48 מטר, ותא מטען קטן (רק 252 ליטר), וגם תכנון נכון של תא הנוסעים, כן הצלחתי להתקין במושב האחורי 2 מושבי בטיחות גדולים לילדים, כאשר אחד מהם מותקן נגד כיוון התנועה, ועדיין נשאר מקום לרגלי הנוסע מקדימה. התרשמתי מאוד. מצד שני, נסיעה לארוחת צהריים עם חברים מהמשרד הייתה מוצלחת פחות. אמנם יש 3 חגורות בטיחות, אבל הנוסעים מאחור אמורים להיות ממש קטנים כדי באמת להתמקם במושב.

הנהג מאידך, זוכה למשענת יד ימין נוחה מאוד ומקום סביר ליד שמאל על הדלת. שטח החלונות גדול והישיבה גבוהה יוצרים הרגשה אוורירית/מרווחת.

אזורי התעשיה בפתח תקווה, מספקים מקור פרנסה לתושבי ישראל וכבודם מונח במקומו אך הרקם הכבישים ואיכות הסלילה דווקא לא תומכים בנהגי האזור. מתלי ובולמי הזעזועים של היונדאי ניצלו את המצב להדגים שהם דווקא עובדים טוב ומאפשרים נסיעה נעימה, יחסית לקטגורית המיני כמובן.

 

hyundai i10 2024
i10

 

ביצועים

ל-i10 מנוע 1.2 ליטר, 84 כוחות סוס, 12 קג”מ על משקל של 1010 ק”ג. נתונים סבירים סה”כ. לא קונים i10 כדי לעשות הקפות נורבורגרינג. הציפיות בהתאם – “תנועה נעימה” בפקקי העיר ומדי פעם נסיעה בכביש מהיר. או, כאן, בדיוק מתחילה הבעיה. יונדאי i10 “זכתה” לתיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית. למי שלא מכיר, תיבת הילוכים רובוטית עובדת כמו תיבת הילוכים ידנית, רק שמחשב מפעיל את הקלאץ’ ומבצע את פעולת העברת ההילוך. בפועל, תיבת הילוכים כזו יוצרת נדנוד בכל העברת הילוך. במקרה הרע אפשר להגיע לתחושה פיזית לא נעימה.

 

כדי שתהיה נהיגה “זורמת” וחלקה עם תיבה כזו, נדרשים אחד מה-2:

  1. קשב למנוע ושחרור דוושת הגז רגע לפני שהמחשב מעביר את ההילוך
  2. תפעול תיבה במצב ידני שכוללת עזיבת דוושת גז, העברת הילוך וחזרה לגז

כחובב גיר ידני העברתי את ההילוכים כמתואר בסעיף 2, ומאותו הרגע גיליתי רכב נעים לנסיעה, שגם מגיע למהירויות של כביש 6, ואפילו מחזיק קצב יפה עם שאר התנועה בהרי ירושלים. החיסרון של קצב הנסיעה היחסית גבוה שלי היה כמובן צריכת הדלק. היצרן מצהיר על ליטר אחד ל-17.9 ואני הגעתי לצריכה של 1:13.7.

אחד מיתרונות המנוע הוא ארבעת הצילינדרים שלו. בניגוד לחלק גדול מהקטגוריה, המנוע ביונדאי הקטנה מאוזן יותר מבחינת אופן הפעולה שלו ולא יוצר רטט כמו במנועי 3 צילינדרים.

 

יונדאי תא נהג
חומרים בסיסיים, אבל שילוב צבעים נאה וטקסטורה מעניינת
יונדאי i10 מידות
תא נהג יונדאי i10

 

יונדאי i10 היא נציגת קטגוריית מכוניות המיני. מכונית נוחה לא רק לתנועה בערים הצפופות, אלא גם נוחה לכיס ולחשבון הבנק. המחיר הנמוך מהווה פשרה חלקית על איכות החומרים והאבזור בדגם. הפלסטיקה כאן קשיחה ובסיסית, אבל שילוב הצבעים היפה, והטקסטורה המעניינת מפצים על כך, באופן חלקי. מסך לוח המחוונים ומערכות הבטיחות האקטיביות המשודרגות, מהוות את עיקר מתיחת הפנים, ואכן משפרות מאוד את המצב.

את מסך לוח המחוונים הייתי באופן אישית משנה. למה? כדי להחליט על העברת הילוך במצב ידני ברכב שאני לא מכיר, אני מסתכל על מד הסל”ד. ביונדאי i10 בניגוד למקובל, הסל”ד מוצג כמספר ולא כגרף וזה דורש התעמקות מיותרת בנתון בזמן העברת הילוך.

 

מושב אחורי יונדאי i10
שני מושבי בטיחות גדולים. יונדאי i10
יונדאי i10 בגאז'
תא מטען יונדאי i10

 

מערכות שמירה על מרכז הנתיב והבלימה האוטומטית עושות את העבודה כמו שצריך. האחת יודעת לכוון את המכונית לכיוון הנכון אבל דורשת מהנהג להפסיק לעשות שטויות ולהתרכז בנהיגה. השניה דואגת לבלום במצב חירום במידה והנהג לא מספיק לבלום עצמאית בזמן.

 

סיכום

ליונדאי יש קלף טוב ביד, למעשה i10 היא המכונית השנייה במסירות בקטגוריה שלה, לפניה האחות החורגת – קיה פיקנטו. וכבוד לא פחות גדול, ה-i10 במקום ה-12 הכללי בטבלת מכירות רכב, עם קצת פחות מ-5000 מסירות בשנת 2023.

השינויים הם מינוריים במתיחת הפנים שהדגם עבר. אני לא חושב שהשינויים יגרמו לבעלי i10 להחליף כרגע את המכונית שלהם, אבל היונדאי i10 בהחלט תמשיך להיות גבוה במצעדי המכירות בישראל, ואני הייתי ממליץ לבדוק את הגרסה הידנית, למי שיש רגל שמאל חזקה וכשירה.

 

יונדאי מציגה חצאיות אווירודינאמיות: הפטנט שיגדיל את הטווח החשמלי

כלמוביל מסכמת את שנת 2023: יונדאי מובילה ביד רמה (שוב)

מבצעים בכלמוביל: עד 15,000 שקלים הנחה על דגמי יונדאי 2023

יונדאי i20 מתיחת-פנים 2023-24 עיצוב עדכני ותוספות אבזור מ-120,900 שקלים

יונדאי i10 החדש (מתיחת פנים 2023-24) מ-78,900 שקלים

יונדאי קונה 2023 היברידית – סקירה וחוות דעת (כולל וידאו)

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four + 4 =