מלכת הכביש: יונדאי איוניק 6 – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי איוניק 6 2024
יונדאי איוניק 6 – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

יונדאי איוניק 6, מכונית משפחתית גדולה חשמלית, וייחודית בשוק הרכב החשמלי. יש לה טווח נסיעה מכובד, תא נוסעים מרווח, עיצוב מיוחד, ואבזור נוחות ובטיחות נדיב. מהנהיגה הראשונה היה ברור שיש לה מקום בעשירייה

 

האיוניק 6 מהווה חלופה בתצורת סדאן ליונדאי איוניק 5 החשמלית שכולם כל כך אוהבים. היא מבוססת על פלטפורמה חשמלית ייעודית, המתוכננת באופן שאינו מצריך התאמות או פשרות שנדרשות ברכבים חשמליים אחרים המבוססים על דגמי בנזין או דיזל. יונדאי איוניק 6 משווקת בישראל בשלוש גרסאות הנעה: מנוע אחורי יחיד המספק 151 כ”ס לזוג הגלגלים האחוריים באמצעות סוללה בקיבולת 53 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי מוצהר של 429 ק”מ, מנוע אחורי יחיד המספק 228 כ”ס לזוג הגלגלים האחוריים באמצעות סוללה בקיבולת 77.4 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי של עד 614 ק”מ (כתלות ברמת הגימור) וגרסת הקצה, שמציגה זוג מנועים חשמליים המספקים יחד 325 כ”ס המועברים לארבעת הגלגלים באמצעות סוללה בקיבולת 77.4 קוט”ש המאפשרת טווח נסיעה מרבי מוצהר של עד 583 ק”מ (כתלות ברמת הגימור). 

מלבד יחידות הנעה, יש גם מספר רמות גימור עשירות באבזור, בהתאם לרמה שתבחרו: Premium, Prestige, Limited, Luxury או Elite. רמת הגימור הבכירה, Elite, כוללת מגוון תוספות אקסטרא, כמו מערכת שמע של Bose, סאנרוף, זכרונות במושב הנהג, תאורת אווירה ועוד. 

 

HYUNDAI IONIQ 6
יונדאי איוניק 6. צילום: כפיר לוזון

 

יונדאי איוניק 6 המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

בזכות יחידת ההנעה היעילה 

היונדאי איוניק 6 הצליחה להתמודד באופן מרשים עם אחד האתגרים הגדולים של רכבים חשמליים – טווח נסיעה. הודות ליחידת ההנעה החשמלית שלה, הכוללת סוללה בקיבולת 77.4 קוט”ש וניהול מתקדם של צריכת האנרגיה, האיוניק 6 מסוגלת לספק טווח נסיעה מכובד בקטגוריה בין טעינה אחת לשניה: עד 500 ק”מ ריאליים בעיר, ומחוץ לעיר עד 450 ק”מ.

המנוע החשמלי, או זוג המנועים החשמליים בגרסת ההנעה הכפולה, מספקים כח זמין בכל רגע נתון המתורגם לתאוצות חלקות ומהירות על הכביש בעת הצורך. לטובת אחזור החשמל ושיפור טווח הנסיעה, האיוניק מציעה בלימה רגנרטיבית, שתחזיר לכם מול העיניים קילומטרים נוספים במהלך בלימות והאטות. עוד תורם לטווח הנסיעה הוא העיצוב האווירודינמי של הדגם. 

 

איוניק 6 סקירה המלצה
איוניק 6 – עיצוב ייחודי. צילום: כפיר לוזון

 

בזכות העיצוב הייחודי (ואווירודינאמי)

העיצוב החיצוני של היונדאי איוניק 6 מותיר רושם במבט ראשון. יש שיאהבו, יש שפחות, אבל אי אפשר להיות אדיש למראה הרכב הזה. קווי העיצוב של המרכב משדרים תחושת מהירות ודינאמיות גם כשהמכונית אינה בתנועה. קו הגג הנמוך, יחד עם החלונות האחוריים המשופעים, מספקים מראה מעניין ואף ספורטיבי ומרמזים על יכולות דינאמיות. מאחור הותקן ספויילר אווירודינמי, המשולב באופן הרמוני ביחידת תאורת ה-LED הייחודית. מהצד, חישוקים קלים מעוצבים וידיות דלתות המוסלקות בגוף המכונית, להשלמת מראה הפרימיום וגם קצת ספורטיבי. 

 

יונדאי חשמלית
מקדם גרר נמוך – 0.21

 

העיצוב החיצוני של האיוניק 6 משקף את ה”אופי” שלה: מכונית חשמלית זריזה וחסכונית עם טווח נסיעה רחב, שנבחנה ותוכננה (בקפידה) ובעלת מקדם גרר נמוך, של 0.21. יונדאי הצליחו ליצור עיצוב מודרני המותאם לרוח התקופה, שמסייע לחיסכון באנרגיה, להפחתת רעשי רוח וליציבות כללית במהירויות גבוהות – דוגמה להנדסה אווירודינמית מוצלחת.

 

HYUNDAI IONIQ
יונדאי איוניק 6 תא נהג. צילום: כפיר לוזון
יונדאי תא מטען
איוניק 6 תא מטען. צילום: כפיר לוזון

 

בזכות תא הנוסעים המרווח-שימושי 

 

נתון האורך של האיוניק 6, של 4.86 מטר ובסיס הגלגלים הארוך למדי, באורך של 2.95 מטר, מאפשר תא נוסעים עם חלל מרווח מאד למשפחה של 4-5 נפשות. יונדאי עיצבו אותו בדרך יוצאת דופן, שמדגישה מאד את האופי העתידני של האיוניק 6 החשמלי. במבט רחב על התא, העיצוב נקי ומינימליסטי, והמושבים מספיק גדולים, מרופדים, ומספקים תמיכה טובה לגוף.  

המושב האחורי מרווח גם הוא ומספק מרווח ברכיים מצוין לנוסעים מאחור, עד 3 נוסעים בוגרים. רצפת הרכב שטוחה לחלוטין – זה מתאפשר בזכות תכנון נכון ויחידת הנעה חשמלית, כמובן. גג השמש הפנורמי הגדול, שמוצע בחלק מהגרסאות, תורם גם הוא לתחושת המרחב, ומציף את פנים הרכב באור טבעי. חשוב לא פחות, לתחושת הפרימיום, ובכלל, הגימורים בדגם איכותיים, קליק אחד יותר מאחיו, האיוניק 5, וכוללים שילוב של בד ועור.

ממשיכים במרווח הפנים, גם תא המטען בעל נפח אחסון גדול: 401 ליטר. התא נפתח ונסגר באופן חשמלי ומתחת לרצפה שלו יש תא נוסף, לטובת אחסון ערכת הניפוח וכבלי הטעינה. במידה וזה לא מספיק, האיוניק 6 כוללת גם תא מטען קדמי המסוגל להכיל ציוד נוסף בנפח של עד 45 ליטר.

 

יונדאי איוניק 6 מחיר
יונדאי איוניק 6 בהשקה הרשמית בישראל
יונדאי איוניק 6 יד 2
יונדאי איוניק 6 מולטימדיה ולוח מחוונים

 

בזכות אבזור הנוחות 

יונדאי השקיעה מאמצים רבים ביצירת חוויית נסיעה באמצעות אבזור הנוחות והמגוון שלו. רשימת האבזור ארוכה וכוללת שלל תוספות, חלקן “חריגות” לקטגוריה – כמו חימום מושבים, במושבי העור הקדמיים והאחוריים, אוורור במושבים הקדמיים, מושבים קדמיים מתכווננים באופן חשמלי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל “12.25, מסך מולטימדיה, גם הוא בגודל “12.25, מערכת שמע איכותית מבית Bose, מערך מצלמות היקפי הכולל צילום של “שטח מת” סביב הרכב, טעינה אלחוטית לנייד, תצוגה עילית על השמשה HUD, תאורת מטריקס LED, בקרת אקלים מפוצלת, ועוד. 

האווירה היוקרתית ברכב מועשרת באמצעות תאורת אווירה, דיפוני פנים איכותיים, ידיות דלת מעוצבות ועוד פרטי נוחות קטנים שמוסיפים לחוויה.

 

יונדאי איוניק בטיחות
5 כוכבים ביורואנקאפ EURONCAP

 

בזכות מערך הבטיחות 

 

האיוניק 6 מציעה מגוון רחב ומתקדם של מערכות בטיחות אקטיביות ופאסיביות. ביניהן, 7 כריות אוויר, בלימה אוטומטית בעת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על ערנות הנהג, בקרת סטיה מנתיב ומניעת התנגשות ברכב הנמצא בשטח מת, צילום חי של רכבים בשטח מת, והרשימה (באמת) ארוכה. המערכות האלו, יחד עם תכנון נכון של מרכב המכונית, שמספק גם הגנה פאסיבית גבוהה, מקנים ליונדאי איוניק 6 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. במסגרת אותם מבחני ריסוק, חשוב לציין את ציון הבטיחות לו זכתה המכונית בהגנה על הנוסעים הבוגרים היושבים בה – 97%, ציון יוצא דופן.

 

טווח המחירים של האיוניק 6 בישראל, בהתאם למגוון הגרסאות: 213,900 שקלים לגרסת הכניסה עד 289,900 שקלים לגרסה הבכירה.

 

יונדאי איוניק 6 – השקה בישראל

5 מכוניות חשמליות טובות שאנחנו לא רואים מספיק בכבישים

 

מכונית מומלצת
10 המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

1.

2.

3. יונדאי איוניק 6

4. ב.ווי.די BYD סיל

5. זיקר X

6. לקסוס LBX

7. יונדאי i30N

8. ג’יפ אוונג’ר

9. הונדה סיוויק החדשה

10. MG4

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen − six =