מלכת הכביש: BYD סיל – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

BYD סיל
BYD סיל – המכוניות הטובות של 2023-24

 

BYD סיל, מכונית סדאן חשמלית, הגיעה לאחרונה לישראל, עם “הופעה” מרשימה, טכנולוגיה מתקדמת, מרווח פנים גדול (2.9 מטר של בסיס גלגלים), והתנהגות כביש טובה

 

את היצרן BYD כבר אין צורך להציג. מי שקצת מעורה בשוק הרכב יודע שהאטו 3, מכונית הפנאי החשמלית של היצרן, זכתה בתואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנת 2023. הסיל, שמגיעה מ”בית טוב”, היא התשובה של BYD לטסלה 3, ומשווקת בישראל בשתי גרסאות הנעה. כל גרסת הנעה זוכה לרמת גימור שונה: גרסת הכניסה נקראת Design, והיא מציעה מנוע חשמלי יחיד המספק 312 כ”ס המשודך לזוג הגלגלים האחוריים. הגרסה הבכירה Excellence-AWD, שמציעה הנעה כפולה, מונעת באמצעות זוג מנועים חשמליים המפיקים יחד 530 כ”ס. הסוללה בשתי הגרסאות זהה, והיא בעלת קיבולת של 82.5 קוט”ש. היא מסוגלת לספק טווח נסיעה מוצהר של 570 ק”מ בגרסת הכניסה ו-520 ק”מ בגרסה הבכירה. מעבר להנעה הכפולה והמנועים החזקים, הגרסה הבכירה כוללת מספר תוספות, שהעיקריות בהן: בולמים אדפטיביים ותצוגה עילית על השמשה הקדמית.

 

BYD סיל 2023
BYD סיל 2024

 

BYD סיל – המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

בזכות העיצוב

 

ה-BYD Seal מתאפיינת בעיצוב חיצוני נקי המציג קווים זורמים וחלקים עם חזית נמוכה יחסית המקנה לו מראה ספורטיבי. יחידות התאורה הקדמיות צרות וחדות, ומשתלבות עם עיצוב הפגוש, ובכך תורמות למראה הדינמי של הרכב. מבט מהצד חושף את קו הגג הנמשך לאחור, במעין צללית קופה, המשתלב יחד עם החישוקים המעוצבים שמדגישים את המראה הספורטיבי. מאחור, יחידת התאורה הנמתחת לאורך תא המטען משלימה עיצוב מוקפד. סך הכל העיצוב של ה-BYD סיל עדכני ומעניק לרכב מראה פרימיום ספורט שמושך את העין. אגב, המכונית זכתה בפרס iF לעיצוב. 

 

 

בזכות טכנולוגיית סוללת הבלייד

 

טכנולוגיית סוללת הבלייד, שפיתחה BYD, (בה חזינו בסין בביקור במטה הכללי של היצרנית), מהווה פריצת דרך בתחום הסוללות לרכבים חשמליים. הטכנולוגיה החדשה מבוססת על תכנון מודולרי של תאי הסוללה בצורת להבים דקים וארוכים המותקנים במארז אטום. צורת הלהב מאפשרת זרימה טובה יותר של אוויר לטובת קירור הסוללה, והאריזה מגבירה את בטיחות הסוללה ומונעת את התלקחותה, גם את זה ראינו קורה… התכנון החדשני מאפשר טעינה מהירה של הסוללה שלא פוגעת באופן משמעותי באורך חיי הסוללה. סוללת הבלייד עברה בהצלחה בדיקות בטיחות קפדניות, ונחשבת לאחת הסוללות הבטוחות בתעשיית הרכב.

בנוסף, מכיוון שהסוללה עמידה למדי, היא משמשת כרצפת המכונית ואינה זקוקה למארז הגנה כפי שניתן לראות במכוניות אחרות. היתרונות בזה משמעותיים: יותר מרחב בתא הנוסעים, פחות משקל ומרכב חזק ובטוח יותר. 

 

BYD MULTIMEDIA
מסך המולטימדיה בתא הנהג. BYD סיל

מולטימדיה BYD

בזכות הטכנולוגיה בתא הנוסעים

 

תא הנוסעים של הסיל טכנולוגי ומתקדם, ומשפר את חוויית הנהיגה ואת השהות בו. מסך המולטימדיה הענק, בגודל “15.6, מסתובב ב-90 מעלות ובכך מאפשר להשתמש בו לאורך או לרוחב, עם ממשק נוח, ברור, ואינטואיטיבי, ותמיכה מלאה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

 

BYD WAYZ

BYD סיל מחיר
קונסולה מרכזית עם משטחי טעינה. BYD סיל

 

BYD מתגאה במערכת השמע ברכב, מבית Dynaudio, ובצדק. שכוללת 12 רמקולים ואיכות הצליל שלה טובה למדי. המושבים הקדמיים כוללים חימום ואוורור, וזכרונות, כולל למראות הצד. טעינה מהירה תאפשר להטעין את הסוללה בקצב של עד 150 קילוואט, על מנת שלא “תתייבשו” בעמדות הטעינה. לחובבי הגאדג’טים, BYD מציעה אפליקציה ייעודית המאפשרת שליטה על המערכות השונות מהמכשיר הסלולארי וקבלת מידע על מצב הרכב בזמן אמת. 

עוד בצד הטכנולוגי, ראוי לציין את מערכות הבטיחות המתקדמות המותקנות בסיל וביניהן: 9 כריות אוויר, מערך מצלמות 360 מעלות יחד עם חיישנים המסייעים בחניה וטכנולוגיית נהיגה אוטונומית בדרגה 2 המסייעת בשמירת נתיב, בבקרת שיוט אדפטיבית ובבלימה אוטומטית. מערכות אלו, יחד עם מערכות בטיחות מתקדמות נוספות, העניקו לסיל ציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. 

 

BYD SEAL INTERIOR
סיל תא נוסעים

BYD BOOT

 

בזכות תא הנוסעים המרווח

 

אחד המאפיינים הבולטים של תא הנוסעים ב-BYD Seal הוא מרחב הפנים המרשים שהוא מציע, הן לנוסעים מלפנים והן מאחור. זוג המושבים הקדמיים נוחים ומספקים תמיכה טובה לכל חלקי הגוף. המרכב הארוך יחסית של הרכב, שעומד על 4.80 מטר, יחד עם בסיס גלגלים נדיב באורך 2.92 מטר, מספקים מרחב נדיב לרגליים, ורוחבו, 1.88 מטר, מייצר מרחב טוב גם לכתפי הנוסעים במושב האחורי.

העיצוב הפנימי כולל קווים נקיים, יחד עם גג שמש הפנורמי, ותורם לתחושת המרחב בתא הנוסעים. העיצוב מגובה באיכות חומרים טובה, בשילוב צבעים, ובתאורת אווירה בעלת שלל מצבים, אשר יחד משדרגים את חוויית הנסיעה והופכים אותה לנעימה יותר. עוד שימושיות ומרחב, בתא המטען בנפח 400 ליטר. במידה וזה לא מספיק, תא האחסון הקדמי מציע נפח אחסון נוסף של 53 ליטר. 

 

BYD סיל מבחן דרכים סקירה

BYD SEAL 2024
3.8 שניות מאפס ל-100 קמ”ש. BYD סיל

 

בזכות התנהגות הכביש

 

התנהגות כביש והנאה מנהיגה הם שני פרמטרים שנשכחו בשנים האחרונות, אבל הסיל חזרה להזכיר לנו אותם, והיא עושה את זה טוב. גרסת ההנעה הכפולה, הכוללת זוג מנועים חשמליים בהספק משולב של 530 כ”ס, מספקת ביצועים גבוהים: 3.8 שניות ל-100 קמ”ש וכוח חשמלי זמין ומיידי. 

הסיל מספקת את הסחורה לא רק בקו ישר, גם בכביש המתפתל, בזכות בולמים אדפטיביים והיגוי מהיר ומדוייק, הסיל מאפשרת לייצר קצב נסיעה גבוה תוך כדי שהיא משרה ביטחון למי שאוחז בגלגל ההגה. אותם מתלים אדפטיביים, שמאפשרים נהיגה דינאמית בכבישים המתפתלים, מסוגלים לספק גם נוחות נסיעה טובה למדי בעיר ומקנות לסיל נקודות זכות נוספות. 

 

הסיל משווקת בישראל בשתי גרסאות הנעה: אחורית וכפולה, מ-216,990 ש”ח ועד 233,990 ש”ח  

 

חמישה כוכבים: BYD סיל ודולפין עוברים מבחני ריסוק רשמיים בהצלחה

בונים חלומות: ביקור במטה הראשי של BYD בסין – הכתבה המלאה

 

מכונית מומלצת
10 המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

המכוניות הטובות של השנה 2023-24

 

1.

2.

3.

4. ב.ווי.די BYD סיל

5. זיקר X

6. לקסוס LBX

7. יונדאי i30N

8. ג’יפ אוונג’ר

9. הונדה סיוויק החדשה

10. MG4

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × four =