החשמלי הראשון: לקסוס RZ 450e בקרוב בישראל מ-449,990 שקלים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס חשמלי
החשמלי הראשון. לקסוס RZ

 

 

הרכב החדש והחשמלי הראשון מבית המותג היפני, לקסוס, בנוי על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי e-TNGA, יש לו סוללת 71.4 קילוואט/שעה, עם הספק של 313 כ”ס, מערכת היגוי steer by wire אופציונאלית בעלת גלגל הגה קטום (הגה Yoke), ועוד. ישווק אצלנו בחודש הבא (מרץ 2023), ב-3 רמות גימור, החל מ- 449,990 ₪

 

לקסוס RZ 450e, הרכב החשמלי הייעודי הראשון מבית מותג רכבי היוקרה היפני יוצא לדרך בעולם ומגיע גם לישראל. הרכב, שיהיה זמין לקהל בישראל בסוף חודש מרץ, מעורר עניין רב כאשר כבר שוריינו מראש מעל 200 לקוחות במכירה מוקדמת, והם יוזמנו לאירוע טרום השקה מותאם עבורם.

לקסוס RZ 450e מהווה המשך להגשמת החזון של לקסוס לעתיד ירוק ונקי יותר באמצעות מעבר לייצור רכבים מכל סוגי ההנעות החשמליות, לצד שמירה על כל התכונות, האיכויות, הביצועים ואמנות עבודת היד שכה מזוהים עם המותג. ה-RZ, המתאפיין בביצועים עם אפס פליטות מזהמים, יסייע ללקסוס להתקדם לקראת ניטרליות פחמנית ולניידות בת קיימא. ייצור הדגם החדש אינו מתמקד רק בביצועי הרכב על הכביש, אלא בכל מחזור החיים של הרכב: מרכש חלקים, דרך ייצור ובעלות ועד למחזורו.

ללקסוס RZ חוויית נהיגה חדשה עם ביצועים דינמיים המחזקים את מאפייני הליבה של הדגם, באופן המבטיח את חותם הנהיגה הייחודי של לקסוס, ה-Lexus Driving Signature, המבוסס על שלוש תכונות ה-C: ביטחון (Confidence), שליטה (Control) ונוחות (Comfort) בכל מצבי הנהיגה. יתרונותיו של רכב חשמלי המונע על ידי סוללה, כמו תגובה מהירה ודיוק רב, נוצלו עד תום. תשומת לב הוקדשה להענקת קו ראייה ומשוב לנהג ולהבטחת בקרת יציבות של הרכב, בכל עת. המרכב, המשקל הנמוך יותר, חלוקת המסה והקשיחות הכוללת של הדגם תורמים לביטחון, לשליטה ולנוחות של הנהג. במבנה נעשה שימוש בחומרים חזקים ובמתכות ויושמו תהליכי בנייה מתקדמים ושמירה על משקל מופחת.

ה-RZ מציג את מערכת ההיגוי האלקטרונית הראשונה בעולם*. במערכת ההיגוי האלקטרונית One Motion Grip אין קשר מכני ואין מוט הגה. במקום זאת, המערכת משתמשת בחיבור חשמלי כדי לשלוח פקודות מההגה לגלגלים. התוצאה היא תגובה מיידית ושליטה מדויקת יותר בהגה. מערכת One Motion Grip האופציונלית מגיעה עם גלגל הגה קטום חדש (YOKE). הטכנולוגיה דורשת פחות מאמץ היגוי מהנהג: כדי לעבור מנעילת הגה אחת לשנייה נדרש סיבוב של 150 מעלות בלבד, ללא צורך בסיבוב יד מעל יד.

לקסוס RZ מחיר
לקסוס RZ450 e

 

למרות שמערכת ההנעה החשמלית מייצרת פחות רעש, הביצועים השקטים של רכב חשמלי גורמים לכך שרעשי הכביש וסביבת הרכב יהיה מורגשים יותר. בדיוק לשם כך, המהנדסים והמעצבים של ה-RZ נתנו עדיפות לסביבת תא נוסעים רגועה ושקטה ואימצו אסטרטגיה הכוללת: שליטה על הרעש, מניעה מהרעש לחדור לתא הנוסעים ותשומת לב לרעש במושבים האחוריים. המהנדסים יישמו גם גרסה חדשה של בקרת רעשים פעילה, המייצרת תדרים מבטלי רעשים בתוך תא הנוסעים באמצעות שימוש במערכת השמע של הרכב.

לקסוס RZ גם מהווה יישום ראשון של ה-e-Axle החשמלי החדש של לקסוס – יחידה קומפקטית ומודולרית שכוללת מנוע, הילוכים ויחידת בקרה אלקטרונית (ECU) הממוקמת בין הגלגלים. ה-e-Axles שקטים, יעילים ומעניקים הספק מדויק. המנוע הקדמי מייצר 150 קילווט/שעה והאחורי 80 קילווט/שעה, עם הספק כולל של 230 קילווט/שעה.

בנוסף, כולל הדגם את בקרת כוח הנהיגה DIRECT-4 – טכנולוגיית כוח הנעה חדשה ובלעדית של לקסוס, מערכת הנעה חכמה של כל הגלגלים. המערכת מעבירה תחושה טובה יותר בין הכביש לגלגל ההגה ומספקת יציבות משופרת ודינמיקת נסיעה במהירות גבוהה. DIRECT-4 מחשבת ומיישמת מייד את מומנט הנהיגה המתאים לכל e-Axle כדי למקסם את אחיזת הכביש. ניתן לכוון את חלוקת המומנט הקדמי/האחורי מאפס ל-100 או מ-100 לאפס בתוך אלפית השנייה – מהר יותר מכל מערכת מכנית אחרת.

לקסוס RZ עושה שימוש בסוללת ליתיום-יון בהתקן הכולל 96 תאים, עם הספק כולל של 71.4 קילווט/שעה. הסוללה ממוקמת כולה מתחת לתא הנוסעים ומהווה חלק בלתי נפרד מהפלטפורמה. מיקום זה תורם גם למרכז כובד נמוך. עמידות הסוללה הייתה שיקול מרכזי, ובמיוחד ההספק שניתן לצפות לאחר 10 שנות נהיגה. לקסוס צופה שהסוללה של ה-RZ תשמר יותר מ-90% מהקיבולת שלה במסגרת 10 השנים, הודות לשורה של אמצעים, המבוססים על הניסיון ארוך השנים של לקסוס בטכנולוגיות ניהול סוללה. טווח הנסיעה של ה-RZ הוא מעל-400 ק”מ במחזור WLTP משולב.

הודות להתמקדות בגורמים מרכזיים, כולל משקל רכב, הספק סוללה וביצועים אופטימליים, צריכת ההספק של ה-RZ היא בין  17-18 קילווט/שעה** ל-100 קילומטרים של נסיעה, מה שהופך את ה-RZ לאחד הרכבים החשמליים היעילים ביותר בשוק.

לקסוס RZ טווח
סוללת 71.4 קוט”ש. לקסוס RZ

 

עיצוב ה-RZ מבטא את השלב הבא בעיצוב של לקסוס. הקונספט העיצובי בדגם הוא ה-“seamless E-motion” (תנועה/תחושה חשמלית חלקה) המבטא את המומנט העוצמתי וההאצה החלקה של רכב חשמלי. העיצוב הקדמי של הרכב מבדל את ה-RZ כרכב חשמלי באופן ברור, כאשר גריל שעון החול המזוהה עם המותג הופך למרכב בצורת שעון חול. מכיוון שאין מנוע בעירה פנימית, מכסה המנוע הונמך ופתחי היניקה הופחתו. נוצרה צורת שעון חול תלת-ממדית שתהפוך לאייקון העיצובי החדש של לקסוס גם בדגמים העתידיים. העיצוב הדק במיוחד מוסיף ומדגיש את מוטיב ה-L של לקסוס בפנסי היום, ואילו הפנסים המרכזיים ופנסי האיתות פחות בולטים.

אופיו של הרכב החשמלי בא לידי ביטוי גם בעיצוב האחורי של ה-RZ, עם מראה היי-טק מרהיב. ספוילר הגג האחורי המפוצל מרחיב את הזרימה לאחור של העיצוב ותורם לביצועים היציבים של הרכב. פס התאורה המאורך הנמתח לרוחב הרכב הפך לסימן היכר עיצובי של לקסוס. כאן הוא במראה חד, מינימליסטי, כאשר החלק העליון והתחתון דקים ככל האפשר כדי להעניק רושם של פשטות ודיוק.

לקסוס RZ הגה
אפשרות להגה קטום. RZ

 

תא הנהג ב-RZ הוא התפתחות של קונספט הטאזונה. הוא משלב בין מיקום הנהג ליד ההגה וארגון מדויק של השעונים, הבקרים והתצוגות כדי ליצור חלל שבו נדרשות תנועות ידיים ועיניים קטנות בלבד כדי להפעיל את הרכב. העיקרון נוצר בהשראת כיוונים קלים של המושכות שבהן משתמש הרוכב כדי לשלוט בסוס – משמעות המילה טאזונה ביפנית. תא הנוסעים מעוצב כחלל פתוח ומואר, המועצם על ידי תאורת אווירה עם קשת רחבה של צבעים שניתן להתאים למצב הרוח של הנסיעה. לקסוס יצרה גם אפקט תאורה חדש, In-ei, היוצר דוגמה של אור וצל לאורך הפנאלים של הדלתות ואפקטים שונים.

בדגם זה, הוסיפה לקסוס מספר תכונות טכנולוגיה מתקדמות הממוקדות באדם, המשפרות את הנוחות, העיצוב הפנימי ומחזקות את רוח אירוח ה”אומוטנאשי”, המנחה את לקסוס בכל פעילותה ורואה בלקוח אורח שיש לצפות את כל צרכיו:

גג פנורמי שהופך משקוף לאטום המגן מפני חום (ברמת הגימורTAKUMI  בלבד) הגג הפנורמי האופציונלי מגביר את תחושת המרחב והאור בתא הנוסעים. לזכוכית יש ציפוי low-e  (פליטה נמוכה) שמחזיר קרינת אינפרא-אדום ומפחית חום קרינה בימי שמש, ועוזר לשמור על חום בתא הנוסעים במזג אוויר קר. לגג יש פונקציית עמעום חשמלית שעוברת בנגיעה פשוטה ממצב שקוף למצב אטום שחוסם כל אור שמש ישיר. כתוצאה מכך, יש פחות צורך במערכת מיזוג האוויר כדי לשמור על טמפרטורה נוחה.

מערכת מולטימדיה – פלטפורמת המולטימדיה החדשה Lexus Link מתאפיינת בהפעלה מהירה ואינטואיטיבית ופונקציות משופרות של קישוריות, תכנון נסיעה יעיל ומידע. המערכת, שהופיעה לראשונה בלקסוס NX החדש, בעלת סייען קולי חדש בשם “Hey Lexus” בתא הנוסעים, ואינטגרציה של הסמארט-פון מתאפשרת באמצעות Apple CarPlay אלחוטי  ו- Android Auto חוטי ***.

 

לקסוס RZ סקירה
מולטימדיה חדשה

 

מערכות בטיחות ועזר לנהג – ה-RZ נהנה ממערכות מתקדמות של בטיחות אקטיבית וסיוע לנהג הכוללות את הדור השלישי המתקדם ביותר של +Lexus Safety System עם פונקציות מעודכנות ונוספות וטווח זיהוי מוגבר. בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה ומניעת סטייה מנתיב. סיוע פרואקטיבי בנהיגה (Pro-active Drive Assist) עושה שימוש במצלמה קדמית כדי לקבוע את זווית עיקול הכביש, ומתאים את ההיגוי כאשר מתקרבים ומבצעים פנייה. כמו כן יושם מוניטור חדש שבודק את התנהגות הנהג כדי לזהות סימני עייפות או הסחת דעת.

מערכת e-Latch עם אזהרת יציאה בטוחה – מערכת פתיחה וסגירה אלקטרונית חכמה של הדלת בלחיצה אחת. המערכת מקושרת למערכת זיהוי רכבים בשטח מת (Blind Spot Monitor) ומעניקה יציאה בטוחה מהרכב. היא מבטלת אוטומטית את פתיחת הדלת אם רכב או רוכב אופניים מתקרבים מאחור.

 

מנכ”ל לקסוס ישראל, דרור גורלניק: “אנחנו גאים להשיק בישראל את הדגם החדש של לקסוס, שמציג לעולם את התפיסה המלאה של המותג עבור רכב חשמלי יוקרתי. ה-RZ 450e הוא חלק מרכזי ומשמעותי בהגשמת החזון של לקסוס בדרך לעתיד ירוק ונקי יותר, להשקת רכבים מכל סוגי ההנעות החשמליות, ביניהן: הייבריד, טורבו הייבריד, פלאגן אין הייבריד וחשמל, שאותן כבר ניתן לראות באולמות התצוגה שלנו ברחבי הארץ. הדגם החדש מציג יוקרה בלתי מתפשרת בשילוב מספר מרשים של חידושים מרמת ביצועי הנהיגה, דרך הטכנולוגיה ועד לעיצוב החיצוני והפנימי, ומאפשר הצצה נרחבת לאופן בו לקסוס תופסת את עתיד התחום – באופן בו קיים מגוון אפשרויות עם פתרון מתאים לכל לקוח, כאשר רכבי היבריד, פלאג-אין וחשמליים מהווים 90% מכלל המוצרים”.

לקסוס RZ חדש
שני מנועים חשמליים עם הספק של 313 כ”ס

 

רמות גימור ומחירים:

KYUSHU

רמת גימור זו כוללת חבילת מערכות אקטיביות LSS3+, מצלמות היקפיות, מושבים קדמיים בריפוד TAHARA מתכווננים חשמלית ומחוממים. מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל “14, בעלת 10 רמקולים וסאב-וופר, תא מטען חשמלי, משטח טעינה אלחוטי (למכשירים תומכים בלבד), חלון גג פנורמי וחישוקי “18.

מחיר: 449,990 ש״ח.

 

HADORI

בנוסף למאפייני רמת הגימור KYUSHU, רמת גימור זו כוללת בנוסף זכרונות למושב הנהג, אוורור וחימום מושבים קדמיים ואחוריים, חימום תא נוסעים קדמי בטכנולוגיית RADIANT HEATER, תצוגה עילית וסייען חניה אוטומטי.

מחיר: 469,990 ש״ח

TAKUMI

בנוסף למאפייני רמת הגימור HADORI, רמת גימור זו כוללת בנוסף מושבים בריפוד ULTRA SUEDE, תאורת אווירה בעלת 64 גוונים, מערכת שמע בעלת 13 רמקולים מבית MARK LEVINSON, הגה מחומם, חלון גג פנורמי מתכהה וחישוקי “20.

מחיר: 499,990 ש״ח

* מערכת ההיגוי עדיין נמצאת בשלבי פיתוח ותהיה זמינה בתחילת שנת 2025.

** צריכת החשמל תלויה ברמת הגימור באופי ומאפייני הנהיגה כגון הטמפרטורה החיצונית ועוד.

*** אנדרואיד אוטו היא סימן מסחרי של חברת Google ואינה זמינה באופן רשמי בישראל.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 2 =