צרכנות: מדריכי טיפולים שוטפים לדגמי רכב פופולריים – עמוד מרוכז

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה קורולה 2021 2022
טויוטה קורולה

 

 

 

טיפים לשמירה על רכב היברידי או חשמלי

 

אורך חיים של סוללה – הרבה נקבע ע”י הטמפרטורה של הסוללה. ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר, צריך להקטין את המתח טעינה. לפיכך, כדי לדאוג לסוללה קרה יותר, יש כמה דברים שהיצרנים ממליצים – לדאוג שפתח האוורור של הסוללה, מתחת למושב האחורי למשל, יהיה נקי מאבק או לכלוך. שלא יגיע לצלעות של הסוללה.

 

איך לשמור על הסוללה ברכב היברידי וחשמלי?

 

לדאוג שפתח האוורור לא יהיה חסום ע”י איזה חפץ, שיהיה פנוי תמיד, ואם צריך להחליף את פתח האוורור לסוללה, להחליף. הנהג צריך לברר איפה פתח האוורור של הסוללה, כי לא תמיד זה ברכב מתחת לסוללה. נתקלנו למשל ברכב ששמו ריפודים על פתחי האוורור. זה אסור כמובן, אז יש לשים לזה לב.

 

מניעת לחות – לחות לא עושה טוב לסוללה. יש להקפיד שלא ישפך נוזל דרך פתחי האוורור, או שלא ישתו ברכב מאחור משקאות חמים בזמן שהחלונות סגורים, כי זה יוצר לחות. ממש כך. גם כשיש אדים, למשל בחורף, ואין פיזור נכון ברכב, האדים האלה נקלטים בפתחי האוורור ומשם לסוללה, וזה יכול לגרום להסתברות גבוהה של, מה שנקרא ‘ספייק’, בין מודול למודול, מעין נתיב לזרם שמחוברים בטור, ובמקום שיגיעו להדקים של הסוללה, פשוט נופל המתח ומחליפים את הסוללה או משפצים אותה. מאחר ומרבית הסוללות מחוברות בטור, (יש כאלו שמחוברות במקביל, כמו שבולט וולט, VW, טסלה), נושא הקירור חשוב.

 

נהיגה ראשונה: טויוטה קורולה החדשה 2023 (מתיחת פנים) – מה חדש?

סוזוקי S CROSS (קרוסאובר) החדשה 2022-23 מבחן דרכים

ניסאן מיקרה N-Sport (מנוע ליטר טורבו | אוטומטי) מבחן דרכים

פיג’ו 208 החדשה (1.2 ל’ טורבו) – Premium S מבחן דרכים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fourteen − 11 =