צרכנות: פיקוטוֹ Pickoto פלטפורמת מכירה וקניית רכבי יד שנייה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

Pickoto
פלטפורמת מכירת וקניית רכבי יד שנייה. פיקוטו. צילום: מסך מתוך אתר פיקוטו

 

במחקר שערך הסטארטאפ Pickoto נמצא כי ביותר ממחצית מרכבי היד שנייה שנמכרו בשנה החולפת קיימות תביעות ביטוחיות

 

על פי מחקר שנערך על אלפי רכבים נמצא כי ל-53% מהרכבים שנבדקו היו תביעות ביטוחיות שעשויות להשפיע על מחיר הרכב. הנתונים נלקחו מאלפי דוחות ״פיקודו״ח״ של החברה שבוצעו במהלך שנת 2023

חברת הסטרטאפ Pickoto (פיקוטוֹ) היא פלטפורמת מכירת וקניית רכבי יד שנייה שמשנה את הרגלי הצריכה בענף הרכב בישראל. עבור רוב הציבור הישראלי תהליך רכישה ומכירת רכב היה מלווה באי ודאות, חוסר שקיפות ופוטנציאל רמאויות גבוה. פיקוטו מכניסה רגולציה מובנית לתהליך וכך הופכת את הרגלי הצריכה בענף לאמינים ובטוחים.

פיקוטו ביצעה מחקר על אלפי כלי רכב בין שנות ייצור 2012 ועד 2023, ולאחר ניתוח הנתונים התקבלו תוצאות מדהימות- על אחד מכל שני רכבי יד שנייה נפתחה תביעה ביטוחית שיכולה להביא איתה גם ירידת מחיר. המחקר נערך על מגוון יצרנים ודגמים שונים ונערך על סמך הפיקודוח אותו מציעה החברה לבדיקת עשרות נתונים, כולל היסטוריה ביטוחית, של רכבי יד שניה לפני הרכישה.

“פיקוטו היא לא לוח מודעות רכב, אלא חלק בלתי נפרד מהעסקה ומלווה את לקוחותיה לכל אורך התהליך. החברה שמה לעצמה למטרה להפוך את תהליך רכישת הרכב לחוויה בטוחה, הוגנת ושקופה ולכן לוקחת אחריות מלאה על כל רכב שנכנס לאתר, לא משנה אם הוא נמכר דרך אדם פרטי, ישירות דרכם או דרך אחת מהסוכנויות השותפות. כל רכב עובר סדרת בדיקות לפני שיוצג באתר. רכב שלא עומד בקריטריונים, פשוט לא מוצג. רק לאחר שעברו בדיקת מהימנות, כל הטפסים והצילומים יוצגו בעמוד הרכב שבאתר. ברגע שנמצא קונה לאחד הרכבים באתר, במידה והצדדים מעוניינים בכך, המומחה של פיקוטו מגיע למפגש ביניהם, מוודא שאין רמאות, הונאה או אי התאמה ומסייע עד לשלב העברת התשלום והבעלות”.

 

למוכרי הרכב פיקוטו מציעה שלוש אפשרויות:

 

  • מכירה מיידית לפיקוטו
  • הצגת הרכב עם מעטפת מלאה של פיקוטו
  • הצגת הרכב באתר עם מעטפת מינימאלית של פיקוטו.

    תהליך המכירה מתחיל בכניסה באתר, הלקוח מזין את מספר הרכב והאלגוריתם של פיקוטו, שמסתכל על מאות פרמטרים בשוק, מעבד את המידע הקיים על הרכב על כל פרטיו. לאחר מכן משיב הלקוח על מספר שאלות בנוגע למצב הרכב ובסיום התהליך יוצגו שלוש הצעות מחיר לכל אחד מהמסלולים. פיקוטו קובעים את המחיר גם עבור מכירה מיידית וגם עבור הצגת הרכב באתר תוך התייחסות לפרמטרים החשובים ביותר בשוק לכל רכב ורכב.

בנוסף, כחלק מהמטרה להפוך את הרגלי הצריכה בענף הרכב לבטוחים, פיקוטו מציעה פיצ׳ר נוסף בשם “פיקודו״ח” שמאפשר גם לקונים ומוכרים שבחרו לעשות זאת דרך מקורות אחרים לקבל את המידע המלא על הרכב שהם עתידים לקנות. הדוח מציג את המידע האמיתי לגבי הרכב – מספר ידיים, בעלות מקורית, וכמובן את ההיסטוריה “הביטוחית” במחיר מאוד נמוך. 

 

גלעד ארדיטי, מנכ”ל Pickoto: כולנו הגענו נטו מהצד הצרכני, אף אחד מאיתנו לא הגיע עם רקע או קשר כלשהו לענף המסחר ברכבים, ובאנו כי זיהינו הזדמנות אמיתית לחולל מהפכה בדרך שבה אנשים קונים ומוכרים רכבים יד שנייה. החזון שלנו עוסק ביצירת אמון בשוק שכבר מזמן הפך להיות שם נרדף לשוק פרוץ. אנחנו מתבססים על ערכים של אמינות ושקיפות”

פיקוטו הוקמה בשנת 2022 ומושקת בימים אלו. את החברה ייסדו עומר להט, יהב וינקלר וגלעד ארדיטי. החברה גייסה כספים מאפליקצית התחבורה החכמה pango ועובדת עם מספר סוכנויות רכב מובילות במשק ביניהן גלי ליסינג. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

8 + 18 =