קופרה פורמנטור פלאג אין הייבריד (vz e-hybrid) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פורמנטור PHEV סקירה
קופרה פורמנטור PHEV סקירה וחוות דעת

 

תמונות: יצרן ואלבום פרטי

 

יש לי וידוי. דגם הקופרה המועדף עלי עד היום, היה לחלוטין הקופרה לאון. רק עליו ה”קופרה ישבה בול”. נמוך, חזק, יפה, אבל לא מנקר עיניים מדי. קופרה פורמנטור VZ נתן כל מה שקרוסאובר ספורטיבי יכול לתת, פלוס ים גרגורי מנוע מתבקשים, אבל היה חסר לו משהו. ועכשיו הבנתי מה זה היה… יחידת הנעה היברידית נטענת, מה שנקרא – פלאג אין הייבריד.

מה שהיה חסר לפורמנטור, הייצור המוזר, הייחודי, מסובב הראשים של קופרה, היא יחידת הנעה משולבת מנוע חשמלי, וסוללה (בקיבולת מצומצמת), יחידת הנעה “ירוקה יותר”, שתאפשר לרכב להאיץ מהמקום חזק ומהר, “על חשמל”, תספק עוד כוח ממנוע הבנזין מתי שרוצים עוד כוח ואקשן, תמשיך ותספק את אותה מעטפת גרגורי מנוע, בין לבין. כי את הצלילים האלה, אתם יודעים, אתם יכולים לשמוע גם במצב חשמלי מלא.

וזה, אם תשאלו אותי כל הקסם, או רוב הקסם של הקופרה פורמנטור VZ, ובמקרה הזה – VZ e – האצה חזקה מהמקום, הרבה כוח ממנוע בנזין בין לבין, וגרגורי פורמנטור, כשרוצים להרגיש קצת “ווייב קופרה”.

 

קופרה פורמנטור 2023
קופרה פורמנטור VZ
קופרה פורמנטור היברידית
קופרה פורמנטור פלאג אין

פורמנטור פלאג אין

 

יחידת הנעה:

 

לקופרה פורמנטור e – HYBRID VZ, הנעה היברידית משולבת באמצעות מנועי הבנזין והחשמל. לרכב מנוע בנפח 1.4 ליטר, המשודך לתיבת DSG אוטומטית עם 6 הילוכים.

למנוע הבנזין מומנט של 25.49 קג”מ המושגים ב-1,550-3,500 סל”ד עם הספק מירבי של 150 כ”ס ולמנוע החשמלי מומנט של 33.65 קג”מ. המהירות מקסימלית עומדת על 210 קמ”ש.

לפורמנטור ההיברידי נטען הספק משולב של 245 כ”ס, מומנט מירבי משולב של 40.8 קג”מ, והאצה בריאה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-7 שניות.

הסוללה ברכב מגיעה עם קיבולת של 12.8 kWh, וטווח נסיעה חשמלי מירבי עד 54 ק”מ (WLTP), וטווח ריאלי של בערך 44 ק”מ, אבל הרכב “יודע” להטעין את עצמו בצורה טובה בזמן הנסיעה, בעיקר בנסיעה בינעירונית, תודות לבחירת אפשרות לטעינה מירבית של הסוללה בזמן הנסיעה, בעזרת “סיוע” של מנוע הבנזין, כך תצליחו לראות את הטווח החשמלי גדל משמעותית במהלך הדרך. זה לא קשור להגדרה של עוצמת הבלימה הרגנרטיבית, אלא אפשרות אחרת בהגדרות הנסיעה.

 

FORMENTOR E HYBRID
קופרה פורמנטור E HYBRID

קופרה CUPRA

 

איך אומר זאת בעדינות, ויחד עם זאת באהבה ואהדה למותג ולדגם, קופרה פורמנטור, הקרוסאובר המעוצב, הספורטיבי למשעי, היה ונותר לא מספיק נוח/משכך, וגם לא מספיק שקט או מבודד, אבל! הוא מפצה על זה בטונות של סטייל, מבפנים ומבחוץ, וכוח-זמין-תמיד. כוח זמין תמיד אומר שאתם לוחצים עמוק את הדוושה ומערבים את מנוע הבנזין בנסיעה, מה שיביא אתכם לצריכת דלק במחוזות ה-12.5-13.5 קילומטר לליטר בנסיעה מעורבת עירונית-בינעירונית, ללא סיוע חשמלי.

 

בלימה רגנרטיבית
נטען באנרגיה מחודשת
משייט בכיף

 

מצב נהיגה חשמלי מלא

 

כמובן שיש לכם אפשרות לבחור לנהוג במצב חשמלי מלא, ללא התערבות בנזין ודלק כלל. זה מדהים כל פעם מחדש: להתניע ולא לשמוע את המנוע. להאיץ… ושקט שורר מתחת למכסה המנוע, ומד הסל”ד נח לו מול העיניים. כן, הצלחתי לסיים מהר מדי את הטווח החשמלי. לא השתמשתי בכל אפשרויות הטעינה העצמית בזמן הנסיעה. אבל תמיד נותרו אחוזי סוללה בודדים, איתם הרכב הניע בשקט והאיץ מהר מהמקום, וזה כל מה שהייתי צריכה… שהמפלץ הזה יזוז חזק מהמקום.

אהבתי לראות במערכת המולטימדיה (הגדולה והצבעונית) את זרימת האנרגיה בנסיעה – מתי אני מבזבזת אנרגיה חשמלית (צבע כתום), מתי אני מטעינה את הרכב בחשמל, בזמן בלימות, והאטות (צבע ירוק), ומתי הרכב שט לו בנחת, בצבעים כחולים בולטים.

ללא סיוע של מערכות הרכב בטעינת הסוללה, יצא שבנסיעה בין עירונית במשך כשעה לפחות, במצב נסיעה קומפורט לנוחות מרבית, לא נראה בכלל שהסוללה נטענת מעצם הנסיעה. עד הרגע הזה שהגעתי לכביש שאני מאד אוהבת לנהוג בו – עברתי למצב “קופרה”, התחלתי לעבוד עם השיפטרים מאחורי ההגה לבלימות מנוע יזומות, ובלי שתכננתי, החל הקסם לעבוד. בין פניה לפניה, בין עיקול לעיקול, בין בלימה לגז בפנייה, פתאום הסוללה שהייתה ריקה כמעט לחלוטין (1%), החלה להתמלא, אחוז אחרי אחוז, 10% סוללה בכמה דקות.

עצה: אם אתם לא רוצים לחסל בנסיעה בינעירונית תוך זמן קצר את הטווח החשמלי, פשוט בחרו באפשרות נסיעה “היברידית” ולא E, חשמלי מלא. כי בנסיעה בינעירונית, הסוללה נגמרת כהרף עין. אם הנסיעות שלכן ברובן קצרות, סביב השכונה, ובתוך העיר, מדהים, אתם יכולים “לחיות” על חשמל, להשתמש בכמה עשרות קילומטרים של טווח חשמלי, ולהטעין בבית או בסמוך לבית, בטעינה איטית של 5-6 שעות. מומלץ כמובן שיהיה לכם עמדת טעינה צמודה, או סידור טעינה קרוב וזמין לכם.

 

קופרה מולטימדיה
קופרה פורמנטור תא נהג

קופרה פורמנטור תא מטען
קופרה פורמנטור פלאג אין הייבריד תא מטען

 

תא נהג ונוסעים

 

בתא הנהג של קופרה פורמנטור פלאג אין הייבריד, אין הרבה חדש, אבל יש את רוב אבזור הנוחות המתבקש, לוח מחוונים דיגיטלי – Digital Cockpit, נוח וברור לתפעול, מסך מולטימדיה מגע בעברית, בגודל 12″, גם היא עם תפעול נוח, וקל להבנה. שכחתי לגמרי מ”פסי המגע” שנמצאים תחת המסך, עליהם אפשר להחליק את האצבע ולכוון את עוצמת השמע והמיזוג. פשוט תפעלתי הכל ממסך המולטימדיה עצמו, או מהמתגים על גבי ההגה. ואפרופו מתגים על ההגה, למה לחצן ההתנעה המהמם שראיתי בתמונות יצרן, “על גבי ההגה” אלא בסמוך לתיבת ההילוכים, ברכב המבחן? חבל, זה מהמם ומתבקש.

מילה על מערכת המולטימדיה, הכל נראה בה טוב ותקין, ואפילו אהבתי את העיצוב, הצבעים והגודל הנוח של המסך… רק מדי פעם, כשדיברתי, או שרתי, קפצה התראה על “בקרת קולית שלא עובדת בשפה העברית”. ובכל הקשור למסך המולטימדיה הצף, שחוטף חום שמש ישירה. אני לא בעד מסכים צפים, אני לא מבינה את זה מהרבה בחינות, זה לא יותר יפה או שימושי או יעיל, ועדיף שהדשבורד יחטוף שמש ישירה נון סטופ, ולא המסך.

 

 

מבחוץ, גימור פורמנטור VZ לפגושים הקדמיים והאחוריים, תוספת פנסים קדמיים ואחוריים בטכנולוגיית FULL LED, איתות דינאמי, חלון גג פנורמי, Welcome Lights, כיסויי מראות Dark Chrome, חישוקי סגסוגת מעוצבים 19″ ובלמי דיסק שחור למראה אגרסיבי.

 

CUPRA FORMENTOR HYBRID

 

סביבת הנהג מגיעה עם הגה בגימור עור CUPRA Sport, בורר מצבי נהיגה Cupra Drive Select, מושבים בגימור בד BUCKET בכיוון ידני/מכני, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה עם בחירת צבעים, מיזוג שנדלק עם פתיחת הדלתות, עוד לפני ההתנעה, חימום הגה ומושבים, משטח טעינה לנייד שמטעין מספיק טוב, ודלת תא מטען חשמלית עם פתיחה במחוות רגל (לא נבדק…).

 

CUPRA LIGHT

 

בטיחות

 

מפרט הבטיחות בפורמנטור כולל מערכות מתקדמות: ממערכת ניטור מרחק מלפנים, שמבצעת בלימה של הרכב בעת זיהוי סכנה להתנגשות – המערכת הזו טובה מדי, וקצת “אגרסיבית” בבלימות האוטונומיות שלה. יש מערכת לניטור הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לתיקוני היגוי למניעת סטיה מנתיב, שעבדה טוב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור שטחים מתים והתראת תנועה צולבת, מצלמה אחורית (מצלמת רוורס), וחיישני חניה קדמיים ואחוריים. *אם הייתי יכולה, הייתי מתקינה באופן פרטי מצלמה קדמית. 10 כריות אוויר כולל ניתוק כרית אוויר קדמית.

 

הפורמנטור VZ-e היא לחלוטין הגרסה המועדפת עלי מבין גרסאות ההנעה, היא מאפשרת לנו ליהנות מכל העולמות, לחסוך בדלק… תלוי איך אתם נוהגים, ובעיקר לפתור את סוגיית ההאצות וגם תאוצות ביניים, על ידי כניסת כוח החשמל לתמונה.

 

מחיר קופרה פורמנטור e – HYBRID VZ  החל מ-245,900₪

תוספת אגרת רישוי ע”ס 3,575 ₪. 

 

קופרה פורמנטור e – HYBRID VZ (הנעה היברידית) מ-245,900₪

העתיד על פי קופרה: קרוסאובר חשמלי ראשון (טווסקאן) והתכניות קדימה

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

16 + thirteen =