2023-24: טויוטה מסכמת שנה ומפרסמת אילו דגמים עתידים להגיע ב-2024

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
טויוטה C-HR החדשה
השקות חשובות ב-2023: טויוטה C-HR

 

 

טויוטה מסכמת את 2023 וחושפת תוכניות לשנה הבאה, 2024 בה יוניון מוטורס ישיקו  4 דגמים: לנדקרוזר, פרואייס מקס (מסחרית), קאמרי, ו-SUV חשמלי קטן. בשנתיים הקרובות צפויים להגיע לישראל 6 רכבים חשמליים

 

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מסכמת היום את השנה החולפת וחושפת תובנות ותוכניות לקראת השנה הקרובה, בה תשיק מספר לא מבוטל של דגמים, כולל כלי רכב חדשים לחלוטין שיצטרפו לקו המוצרים של החברה בישראל. 

 

TOYOTA C-HR 2024
טויוטה C-HR דור חדש
טויוטה C-HR חדשה
טויוטה C-HR תא נהג

 

בשנה החולפת היו 3 השקות משמעותיות בישראל:

 

ברבעון הראשון הגיעה לישראל טויוטה קורולה סדאן, המכונית הנמכרת ביותר בעולם בכל הזמנים עם מעל ל-50 מיליון יחידות שיוצרו מאז 1966. הדור ה-12 של הקורולה מוביל כיום את הסגמנט עם מכירות של 62 אלף יחידות מאז השקתו. המשפחתית קיבלה ב-2023 הנעה היברידית מחוזקת עם מערכת היברידית דור 5 ושיפור בכ”ס מ-122 ל-140, מערכת בטיחות  TSS 3.0, עדכוני OTA וסביבת נהג מחודשת. 

השקה חשובה נוספת הייתה של רכב השטח האייקוני היילקס GR ספורט, אשר מאז שהוצג לראשונה מוביל את קטגוריית הפיק אפ ומציג פעם אחר פעם סטנדרט חדש של ביצועים, קשיחות, עבירות ומראה מרשים. הדור השמיני שופר בביצועי הכביש ושטח, בבידוד רעשי הדרך ועוד. על פי נתוני משרד התחבורה כ- 90% מהכלים שעלו על הכביש ב-20 השנים האחרונות עדיין פעילים.

 

טויוטה C-HR מחיר
טויוטה C-HR מחירים

 

ולבסוף – השקת טויוטה C-HR החדש. הדור השני של ה-C-HR כולל טכנולוגיה היברידית מדור 5 עם הספק גבוה יותר למנועים היברידיים בנפח 1.8 ו-2.0 ליטר. מלבד נתון צריכת דלק “תחרותי” ה-CHR  הושם דגש על ייצור אקולוגי והפחתת טביעת רגל סביבתית בייצור הדגם באמצעות שימוש בחומרים ממוחזרים חדשים שאינם מן החי, וטכנולוגיות להפחתת משקל הרכב וצמצום פליטות הפחמן במהלך הייצור.  

 

TOYOYA C-HR RIVALS
טויוטה C-HR מתחרים

 

השקות רכב צפויות ב-2024 – לנדקרוזר, המסחרית PROACE, קאמרי, וקרוסאובר חשמלי קטן

 

רכב השטח האגדי, טויוטה לנדקרוזר יגיע לישראל במחצית השנייה של השנה בדגם חדש לחלוטין לאחר 14 שנה השומר על ה – DNA הייחודי וחזרה לשורשים עם מראה מרובע וקשוח. הלנדקרוזר החדש מבוסס שלדת סולם חדשה (TNGA-F) המאפשרת קשיחות מרכב גבוהה ב-30% ויכולת שטח טובה מאי פעם. הוא נהנה מאמון עצום בעולם ובישראל בעל עם נתח שוק ממוצע של כ- 50% לאורך העשור האחרון. על פי נתוני משרד התחבורה 93% מהכלים שעלו על הכביש ב- 20 השנים האחרונות עדיין פעילים. 

דגם חדש לחלוטין שיגיע לישראל הוא ה PROACE MAX, וזאת כחלק מהרחבת קו הרכבים המסחריים של טויוטה  הנמצא בצמיחה נאה בשנים האחרונות. הוואן הגדול, מוצר נוסף בשת”פ עם Stellantis, מהווה כניסה לסגמנט חדש לגמרי עבור טויוטה בישראל – רכבי משא מעל 3.5 טון. הפרואייס מקס צפוי להגיע לישראל לקראת סוף שנת 2024.

טויוטה תשיק גם את הדור התשיעי של הקאמרי, מכונית המנהלים הנמכרת בארצות הברית. הרכב, שיושק במחצית השניה של 2024 יגיע עם מערכת ההנעה החדשה והמתקדמת ביותר של טויוטה מהדור ה-5 והדור החדש של מערכת הבטיחות TSS3. לקאמרי החדשה עיצוב מודרני רענן ויוקרתי יותר ותא נוסעים חדש ומשופר טכנולוגית והיא נשלטת באמצעות תוכנה באופן נרחב יותר מבעבר, כולל אפשרות עדכוני OTA 

הדגם האחרון, בשלב זה, שצפוי להגיע בשנה הבאה הוא קרוסאובר חשמלי שני שתשיק טויוטה בישראל. ה-SUV, רכב בהנעה חשמלית מלאה עם אפס פליטות, בו נעשה שימוש בחומרים בני קיימא ונגיעות ידידותיות לסביבה כמו מושבים עשויים מחומרים מבוססי צמחים וחומרים ממוחזרים; הרכב החשמלי החדש ישב על פלטפורמת E-TNGA ויכלול שתי חבילות סוללות בהספק של 49 קילוואט שעה ו-61 קילוואט שעה.

בשני העשורים האחרונים יוניון מוטורס פעלה להשקת דגמי טויוטה ידידותיים לסביבה, מהלך שהחל עוד בשנת 2004 עם השקת הרכב ההיברידי הראשון בישראל – הפריוס ועד לחציית רף של 85% רכבים בהנעות אלטרנטיביות מתוך סך המכירות של טויוטה כיום. מהלך זה יצר חסכון עצום בפליטות CO2 הנובעות מרכבי טויוטה בישראל. 

יוניון מוטורס תמשיך במגמה, ובמהלך השנתיים הקרובות יצטרפו 6 דגמים חשמליים חדשים לקו מוצריה, תוך יצירת נוכחות בכל אחד מהסגמנטים המשמעותיים של רכבי הנוסעים בשוק הרכב הישראלי.

 

 

תוכניות של חברות “בת” בקבוצת יוניון מוטורס בישראל

 

RYDE – שירות הנסיעות השיתופי לארגונים יושק בשנה הקרובה בחו”ל 

 

חברת RYDE היא אחת הזרועות המשמעויות בסל הפתרונות לארגונים. החברה מספקת שירותי הסעות חכמות שיתופיות ומנוהלת בשנים האחרונות על ידי איתן בן מאיר. באמצעות פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית שפיתחה החברה, רייד לומדת את צרכי הארגון ומבצעת אופטימיזציה ופרסונליזציה למסלולי הסעות העובדים תוך התחשבות בעשרות אילוצים ומאפיינים משתנים. כך מאפשרת רייד מערך הסעות יעיל, גמיש וחסכוני לשביעות רצון העובדים והמנהלים כאחד. מעבר לתועלות הברורות לארגון, אתגרי התחבורה הציבורית, עלויות קניית והחזקת רכב, פקקים ועוד הם מנועים חזקים לביקושי הסעות שצומחים מלמטה, מהעובדים עצמם. כיום מסיעה רייד כ- 80 אלף נוסעים ביום שמבצעים כ- 3 מיליון נסיעות. לרייד כ- 200 לקוחות בהם: טבע, שיבא, שופרסל, מקדולנדס, מלאנוקס ועוד.

רן דנאי, סגן יו”ר קבוצת יוניון, הציג את RYDE המתמחה בפתרונות הסעה שיתופית לארגונים. דנאי הסביר כי “המיקוד שלנו בקבוצה עובר מראייה שהיא בעיקרה מוצרית לראייה של פתרונות ניידות – כלומר אספקת מכלול הצרכים של הלקוחות הנוגעים בתחבורה. מעבר זה נעשה באופן מואץ ומשמעותי יותר בקרב לקוחות ארגוניים להם צרכים מגוונים ומורכבים בתחום – החל מרכבים לעובדים, רכבים שיתופיים יעודיים, רכבי עבודה ותפעול, הסעת עובדים, טעינת חשמלית ועוד. הארגונים הללו שואפים לפתרון מקצועי, יעיל וחסכוני תחת קורת גג אחת שיספק להם ראש שקט, וודאות ונוחות. כאן בדיוק הופכת יוניון לשותפת ניידות של הארגונים בצורה רחבה ומשמעותית להבדיל מספקית בסגמנט צר בלבד כפי שהיה בעבר.” 

במהלך 2023 השיקה החברה את שירות all RYDE הכולל שלושה אלמנטים מרכזיים לטיפול של ארגונים בתחום הניידות: העובדים, ספקי ההסעות ומערכת הניהול עצמה. 

הפתרון של רייד והניסיון הרב שצברה במהלך העשור האחרון ייחודים לא רק לישראל. גם בעולם כמעט ואין כלל מענה ניהולי טכנולוגי חכם לצרכי הסעות עובדים של ארגונים. בשנה הקרובה צפויה יוניון להשיק את השירות גם במדינות נוספות מחוץ לישראל, בין היתר באמצעות הרחבת השימוש של לקוחות ישראליים של רייד הפועלים בשווקים נוספים בעולם. 

 

TOYOTA SHARE – צמיחה של מאות אחוזים ל-70 נקודות השכרת רכב פעילות בסוף 2024

נדבך נוסף במימוש החזון הגלובלי של חברת ניידות הוא בפעילות הרכב השיתופי שהקימה יוניון TOYOTA SHARE. דור פיקל, מנכ”ל יוניון מוביליטי, סקר את השירות החדש שהושק השנה וכבר מתפרס על פני 17 נקודות פעילות ברחבי הארץ. פיקל ציין: “בתקופת הפיילוט בוצעו אלפי השכרות למגוון לקוחות – חלקם לקוחות טויוטה וחלקם אינם מחזיקים ברכב פרטי בבעלותם. מהנתונים שאספנו, שביעות הרצון  השירות גבוהה ואנו פועלים להבטיח כי כמו בכל מוצר אחר של טויוטה נדע להעניק את השירות האיכותי, האמין והזמין ביותר ולקבוע את  הסטנדרט המוביל בענף”. 

פיקל חשף כי בשנה הקרובה יוניון מוביליטי תרחיב משמעותית את הפריסה שצפויה לעמוד בסוף שנת 2024 על כ- 70 מיקומים שונים בכל רחבי הארץ, תוך פנייה לקהל לקוחות רחב ומגוון. מודל השירות של SHARE TOYOTA  מאפשר לשכור רכב במתווה חצי יומי/יומי, ללא צורך במנוי חודשי ובמחירים קבועים אטרקטיביים במיוחד. השירות זמין 24/7 ותהליך ההשכרת הוא קצר, ידידותי ופשוט באמצעות אפליקציית My Toyota. מחיר ההשקה עומד על 99 ₪ לחצי יום השכרה (עד 6 שעות) ו-190 ₪ ליום השכרה מלא. 

 

EV-EDGE  – הרחבה של הרשת והשקת מתחמי טעינה גדולים (hubs)

 

שרגא כץ, מנכ”ל EV-EDGEסקר את פעילות החברה שממשיכה להוביל את שוק הטעינה לכלי רכב חשמליים עם רשת הטעינה הציבורית הגדולה בישראל הכוללת כ- 82,000 מנויי רשת ו-1,250 נקודות טעינה בכל הארץ וציין כי “רק בשנה האחרונה הוספנו קרוב ל- 250 נקודות טעינה חדשות מהן כ-50 נקודות טעינה מהירות ו-70 אתרי טעינה חדשים. עם הרחבת הפריסה גם עיבינו אתרי טעינה קיימים עם נקודות טעינה מהירות ואולטרה מהירות מרובות באזורי ביקוש לכל אורכה ורוחבה של הארץ בצפון, במרכז ובדרום. כך למשל, במצפה רמון לבדה יש ל-EV-EDGE כבר 11 נקודות טעינה מהירות”. בנוסף, החברה התקינה קרוב ל- 1,000 עמדות טעינה בחברות מובילות במשק הישראלי ביניהן אמדוקס, מוביליאיי, WiX, אלטשולר-שחם וסיפקה אלפי עמדות טעינה ביתיות. 

ב- 2024 EV-EDGE תמשיך להרחיב ולעבות את אתרי הטעינה שלה ברחבי הארץ ותוסיף עשרות רבות של נקודות טעינה מהירות ואולטרה מהירות ובכלל זה השקה של מספר מתחמים גדולים (hubs) של טעינה מהירה ואולטרה מהירה. EV-EDGE מספקת עמדות טעינה איכותיות ופתרונות ניהול טעינה ממותגים אירופאיים מובילים בשירות איכותי עם זמינות העמדות הגבוהה בארץ.

 

אירועי ה-7.10

בטויוטה התייחסו גם לאירועים האחרונים וציינו כי במהלך החל מיום ראשון ה-8.10 רובן המכריע של הסוכנויות המורשות של טויוטה ברחבי הארץ היו פתוחות לפעילות באופן רציף, תוך תשומת לב מיוחדת למסירות ללקוחות ובביצוע טיפולים ותיקונים נדרשים. זאת במקביל, לטיפול באופן אינטנסיבי בפניות וצרכים רבים של כוחות ביטחון והצלה וארגונים חיוניים המחזיקים באלפי רכבי טויוטה לפעילותם, לרבות משטרת ישראל ומשמר הגבול, מנהל הרכב הממשלתי, חברת חשמל ועוד. מעבר לתרומות של מליוני שקלים, הקימה חמ”ל שנתן מענה לבקשות שינוע עם רכבי הטויוטה, השאילה רכבים לקהילות מפונים ומקיימת טיולי שטח בשיתוף מועדון “שבילים” לתושבים מפונים בהם לוקחים חלק חברי מועדון לקוחות הלנדקרוזר. 

“קבוצת יוניון שולחת את תנחומיה הכנים לכל משפחות הנרצחים והנופלים, מאחלת החלמה מהירה ושלמה בגוף ובנפש לפצועים ומחבקת את משפחות החטופים. מי ייתן וישובו כולם הביתה במהרה”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 − two =