ב.מ.וו i3 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ב.מ.וו i3 מועמדת ראשית בבחירת רכב השנה של מלכת הכביש 2017

ב.מ.וו i3 מכונית חשמלית ב-100 אחוזים מביאה בשורה אמיתית של אפס תלות בדלק ואפס זיהום אוויר, ויודעים מה? גם אפס פשרות בביצועים - מבחן דרכים זריז ושקט במיוחד

אפס תלות בדלק ואפס פשרות בביצועים. ב.מ.וו i3

החשמלית הראשונה שלי השנה הגיעה למבחן דרכים, אחד מכלי הרכב המעניינים שבחנתי.

אי אפשר שלא להתחיל לדבר על המראה שלה

ב.מ.וו i3 לא דומה לאף מכונית אחרת. בשונה מהחשמליות שאנחנו מכירים בשוק, שקיבלו מראה סטנדרטי עם יחידת הנעה חשמלית מתחת לתא המנוע, ה-i3 נראית כמו מכונית חשמלית מהעתיד, ונוסעת על 100% חשמל, וזו בשורה אמיתית לשוק הרכב. יש תחליף אמיתי וטוב לרכב ממונע בדלק. היינו מצפים שרכב קטן וקל יקבל צמיגים קטנים ונחמדים, אבל לא החשמלית הקטנה של ב.מ.וו. היא זכתה לחישוקים בקוטר 19 אינץ’, שתורמים מאד למראה הכללי המיוחד שלה.

היא אולי תראה לכם לרגע כמו מכונית עירונית רגועה וחמודה, אבל חכו לאחרי שתלחצו לה על הגז. המרכב שלה שנקרא “LifrDrive”, מורכב מתא נוסעים מחוזק בסיבי פחמן ומכלול הנעה העשוי אלומיניום, להפחתת משקל. רבע מחומרי הפלסטיק והעץ המרכיבים את תא הנוסעים עשויים מחומרים ממוחזרים. הריפודים נאים בצבעי שחור כחול, ממשיך את העיצוב החיצוני. גווני הכחול, מצביעים על היות הרכב חשמלי. והמראה הכללי ספורטיבי-אלגנטי ומשובב נפש. במשפט, גם מבחוץ וגם מבפנים, כל פעם שמסתכלים על הב.מ.וו i3 מגלים עוד חלק מעניין, עוד עיצוב ייחודי. במילה אחת – שאפו.

חלק עיצוב נוסף שמתחבר גם עם מרווח הפנים ברכב, הן הדלתות. הן נפתחות ב90- מעלות כלפי פנים, זו מול זו – “דלתות התאבדות” מה שנקרא. כך, הכניסה לרכב נוחה מאד, מרווחת, והטענת מושב בטיחות נעשית בצורה פשוטה וקלה. ויותר מזה, הילד התרגש. הוא קטן מכדי להבין למה, אבל בין עשרות או מאות המכוניות שהוא כבר הספיק לראות, גם הקטנצ’יק קלט שמשהו פה מגניב, ושונה. ואם עסקינן בקטנטנים, למושב האחורי יכנסו שני מושבי בטיחות או שלושה ילדים, ו/או שני מבוגרים “בריאים”.

תא נוסעים נאה ומעניין
פתיחת דלתות נוחה שימושית ומגניבה

ביצועים – חשמלית חשמלית, אבל עדיין BMW

על הנייר, מדובר ביחידת הנעה חשמלית לחלוטין (הנעה אחורית), עם מנוע תלת פאזי המספק 170 כ”ס, ומומנט של 25.5 קג”מ,
0-100 קמ”ש ב-7.3 שניות ומהירות מרבית של 150 קמ”ש.
תיבת ההילוכים בעלת הילוך אחד ויחס העברה קבוע.

לא על הנייר, בתחושה – מדובר ברכב עם תאוצה מהירה ומרגשת. האצה שקטה ששואבת אותך קדימה. כמו שאמרתי, זה לא מרגיש כמו אף רכב אחר. מכונית חשמלית או לא, מדובר במותג ב.מ.וו, וככזה, הוא לא יוותר על רמת ביצועים גבוהה.

גם הנוחות, איטום רעשי הדרך וכביש מצוינים. הרכב מרגיש יציב ואוחז, בזכות המתלים, הצמיגים הרחבים והגה מצוין שגורם לתמרון עירוני להפוך למשחק מחשב מהנה. רכב קטן וקל יחסית (1.3 טון), שמאיץ חזק וגם מתמרן נפלא. לעירוניים הירוקים, או כל חובבי המותג באשר הם, אני ממליצה בחום, סיבוב על הקטנה הזו. תרגישו בעצמכם.

אין חוסר באבזור נוחות ובטיחות. ב.מ.וו i3

אם נפרק לגורמים את אפשרויות מערכת המולטימדיה ולוח המחוונים ב–i3 נוכל למלא מבחן שלם.

נתחיל דווקא בלוח המחוונים, שגם הוא לא נראה סטנדרטי בשום צורה: המסך צבעוני בגודל 5.7 אינץ’ מציג לנהג את אחוזי הסוללה של המנוע, כמה אחוז וכמה טווח נסיעה נותר. אם בחרתם במצב רגיל (COMFORT) נהיגה חסכוני “אקו פרו”, או חסכוני יותר “אקו פרו פלוס”, טווח הנהיגה שלכם יגדל והמספר יוצג בלוח בהתאם.

פיצ’ר מגניב, גם הוא מול עיני הנהג – האופן בו אתם נוהגים מומחש על לוח המחוונים בצורה גלים בצבעים. לדוגמא, אם הנהיגה מאומצת צבע המסך יהפוך לכתום, והסמן יראה שאתם במצב שימוש מוגבר בסוללה. אם תנהגו במצב חסכוני ונהיגה רגועה, ה”גלים” הללו יהפכו כחולים, ובמצב בלימה או שחרור הרגל מדוושת המצערת, יביא אתכם למצב של ייצור אנרגיה, וטווח הנסיעה יגדל.

מערכת המולטימדיה המרכזית, בעלת מסך צבעוני בגודל 10.25 אינץ’, עם מערכת ניווט מקורית טובה, כוללת שליטה במערכת השמע, המחוברת ל-4 רמקולים המספיקים בהחלט ליהנות מהמוזיקה שלכם. בקרת אקלים, חיבורי בלוטות’, AUX ו-USB.

אופצייה להטענה מהירה של 3 שעות, שתביא לכ-80% סוללה
טווח נסיעה - 200 ק"מ. ב.מ.וו i3

בוא נדבר על זה – טווח נסיעה בחשמלית – ב.מ.וו i3

טווח הנסיעה בב.מ.וו הוא בין כ-200 ק”מ פלוס מינוס, תלוי בנהיגה שלכם, והטענה סטנדרטית מלאה שלו לוקחת 5-6 שעות. ישנה אפשרות להטענה מהירה, למשך 3 שעות, שתטעין את הסוללה בכ-80%. זה לא אומר שאתם חייבים להטעין אותו כ-5 שעות כל פעם, אתם יכולים להטעין אותו גם שעה או חצי שעה, ולקבל אחוז סוללה/אנרגיה שיספיקו לנסיעה לעבודה והביתה. ממש כמו הנייד שלכם. זה הראש. ל-i3, כפי שציינתי, אפשרות אחזור/אגירת אנרגיה בבלימה. והדרך לחסוך באנרגיה היא לנהוג במצב – ECO PRO.

מערכות בטיחות

ל-i3 שש כריות אוויר, מצלמת רוורס, חיישני לחץ אוויר, ומערכות בטיחות מתקדמות מקוריות מהיצרן – ניטור מרחק מלפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, כזו שתאט בשיוט בהתאם לרכב שמלפנים. ישנה מערכת לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטומטית במצב חירום.

אפס תלות בדלק. שקע הטענה חשמלי. ב.מ.וו i3

תחשבו רגע על המשפט “לא-להיות-תלוי-בדלק”. אתם מבינים כמה גדולה הבשורה?
0 זיהום אוויר.
0 צריכת דלק
0 תלות
אין תחנת דלק > אין דלק > אין זיהום > אין גזי פליטה > בני אדם נושמים אוויר יותר נקי > פחות מחלות.

מה כן יש? יש מטען, כמו לפלאפון שלכם, בחניה, או בתחנות הטענה המפוזרות ברחבי הארץ לשימושכם.

למי ה-i3 מתאימה?

לנהגים שהנסיעות היומיומיות שלהם לא עוברות את ה-150 ק”מ. הטווח הוא גדול יותר, אבל אני משאירה לכם מקום “לשים גז” ואז הטווח יקטן מ-200 ק”מ.

לנהגים שאכפת להם מהסביבה, נהגים שמוכנים לדבר הגדול הבא, מאמינים בו, ורוצים להיות חלק ממנו.

זו בשורה גדולה שתהפוך להיות חלק מחיינו בעתיד הלא רחוק. אז אם יש לכם 230 אלף ₪ ואג’נדה ירוקה, או שפשוט נמאס לכם להיות תלויים בדלק, מדובר באופציה הירוקה הכי שפויה, טובה, ומהנה שתמצאו בקטגוריה. מדובר ברכב ירוק עם ביצועים של מכונית ספורטיבית.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “ב.מ.וו i3 מבחן דרכים”

  1. בעידן הטעינה האלחוטית לסמארטפון , למה שלא נטעין מכוניות חשמליות מעמודי החשמל? האאאא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine − one =