ג’יפ גרנד צ’ירוקי 2022 (מנוע 3.6 ל’) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

JEEP ISRAEL
ג’יפ גרנד צ’ירוקי 2022

 

צילום: רומן חרמר 

 

אחד הדגמים הכי אמריקאים באפם ונשמתם, ג’יפ גרנד צ’ירוקי, חוזר בדור חמישי חדש לחלוטין. במקור, השקתו תוכננה להיות ב-2021, אך נדחתה ל-2022, אנחנו מורגלים כבר בדחיות של השקות בעולם הרכב, ומה שחשוב, לשמחת אוהדי המותג והדגם, הדגם החדש הגיע לישראל. רכב ה-SUV המרשים של המותג, מציג מידות גדולות ומכובדות, עם אורך של 4.9 מ’, רוחב של 2.1 מ’, ובסיס גלגלים הנושק ל-3 מטרים. תארו לכם כמה מקום יש בתא הנהג והנוסעים, מרווח פנים שצמח בדור החדש. המידות המרשימות ממשיכות בכל פרמטר, כמו מרווח הגחון, 20.3 ס”מ, משקל של 2.7 טונות, שלא תרגישו, עם מנוע ה-jeep הקלאסי והמוכר, בנפח 3.6 ליטר, עליו מיד ארחיב. ועוד מידה, רק כדי לסבר את הראש על החיה הגדולה הזו, טנק הדלק שלו בנפח 87 ליטרים.

מנגד, ג’יפ גרנד צ’ירוקי, הוא בולדוזר אמיתי שגורם למשימות “קטנות” עירוניות להסתרבל, בשל הממדים הגדולים של הדגם בדור החדש, ואולי להקשות על נהגים עירוניים, שרוצים מדי פעם לחנות במרכז העיר, או להתנייד בעיר ככה סתם. למי שרוכש/ת אותו, חובה שתהיה חניה מסודרת, קבועה ורחבת ידיים עבורו.

 

ג'יפ 7 מקומות
ג’יפ גרנד צ’ירוקי החדש – גרסת 5 או 7 מקומות
ג'יפ צ'ירוקי
ג’יפ גרנד צ’ירוקי
גרנד צ'ירוקי החדש 2022
אלגנטי ואגרסיבי, מודרני עם מנוע 3.6 ל’ ו290 כ”ס. גרנד צ’ירוקי החדש

 

אז עכשיו כשהבנו במי ובמה מדובר, תשמחו לשמוע שהדור החמישי החדש מגיע בגרסת 5 מושבים, וגם בגרסת 7 מושבים, גרנד צ’ירוקי L. רכב שטח שבעה מקומות, שעבור כל מי שיש לו תקציב של 420 אלף שקלים (מחיר התחלתי), יכול “לסגור לו לעצמו/ה את הפינה”, גם של הטיולים בשבת בשטח, וגם בניוד משפחה גדולה, של שלושה ילדים ויותר. גרסת ה-LONG, יכולה לשמש גם משפחה קטנה יותר, שתקבל תא מטען בנפח של יותר מ-1000 ליטרים, עם קיפול של המושבים בשורה השלישית.

בואו נדבר על המגמה של שיוף ועידון רכבי שטח חייתיים קלאסיים, והפיכתם לקצת יותר רכבי כביש, או קרוסאובר… העידון מתבטא קודם כל בצורה ובעיצוב החיצוני של הרכב, שלדעתי, הפך את הגרנד צ’ירוקי החדש לדור היפה ביותר של הדגם. אין לי ספק שיש שיגידו שהדור השלישי הוא היפה ומסוקס ביותר.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי 7 מקומות

גרנד צ'ירוקי
אמריקה במלוא תפארתה. גרנד צ’ירוקי

 

לגרנד צ’ירוקי החדש גג מונמך ומשתפל, לטובת שיפור הביצועים האווירודינמיים, מבלי לפגוע במרחב הפנימי והשימושיות שלו. “קו המותניים” שלו נמוך, עם חלונות גדולים יותר, שמכניסים כמות גדולה יותר של אור לתא הנוסעים, וגם מסייעים לשדה ראייה טוב יותר לנהג/ת, כלפי חוץ. חזית הרכב, והשבכה המוכרת של ג’יפ, הפכה רחבה וגדולה יותר, ובה ממוקמים רדאר לטווח ארוך ופיצ’רים טכנולוגיים בטיחותיים מתקדמים אחרים. גם מכסה תא המנוע הוארך, ויוצר פרופורציות יפות ואגרסיביות גם יחד. פנסי הלד, צורתן והתאורה שלהם מרשימים מאד, מלפנים ומאחור. עבודה טובה ג’יפ.

 

גרנד צירוקי
גרנד צ’ירוקי תא נהג
גרנד צירוקי מחיר
עומס של מתגים

 

האלגנטיות והעידון, וגם לא מעט קידמה וטכנולוגיה באים לידי ביטוי עוד יותר בתוך הרכב, עם מערכת מולטימדיה חדשה ומסך מגע גדול וצבעוני בגודל 10.1 אינץ’, עם מערכת הפעלה חדשה, שאולי אפשר להתרגל אליה מהר, אך אינה מהאינטואיטיביות שפגשתי. מסך הבית רצוי שיהיה “נקי” וברור, ולא מורכב מכל מיני חלקים, הגדרות, ושאר תצוגות שמבלבלות את העין.

יש קישוריות מלאה, בחיבור אלחוטי, לאפל קאר פליי ואפילו אוטו אנדרואיד, רק שחיבור מכשיר האנדרואיד לא עבד חלק, וחזרתי לחיבור בלוטות’ פשוט לשמיעת מוזיקה והוצאת שיחות. זה עניין שחוזר במערכות מולטימדיה אחרות. כצרכנית אנדרואיד, התרגלתי.

 

הגה ג'יפ גרנד צ'ירוקי

ג'יפ גרנד צ'ירוקי 2023
שיפטרים מאחורי ההגה

 

אני מעריכה את הקידמה שנכנסה לרכב, מאד, אבל היא נכנסה בכמויות, ויצרה עומס בקונסולה המרכזית. מעל מסך המולטימדיה הגדול, שורת מתגי תפעול, כמו כיבוי והדלקת מערכת ה”סטארט אנד סטופ”, מתג המשולש, והפעלת מערכת סטייה מנתיב. מתחת למסך המולטימדיה עוד מתגים חיצוניים, להפעלת חימום ההגה והמושבים, תחתם, עוד מתגים לתפעול בקרת האקלים, שתי חוגות בצדדים, ועוד שורת מתגים פיזיים, לכיוון המיזוג. ואני תוהה בשביל מה יש מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת ברכב, אם לא בכדי להטמיע בה כיוונים והגדרות?

ג’יפ מציעים כאופציה בתוספת תשלום, הוספה של צג אינטראקטיבי בגודל 10.25 אינץ’ לנוסע הקדמי. וגם תאורת אווירה עם מבחר של חמישה צבעים. ברכב המבחן ברמת אבזור לימיטד, השנייה מלמטה, יש תאורה נחמדה בדלתות הרכב.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי מחירון
נוחות ושימושיות גבוהה. ג’יפ גרנד צ’ירוקי
מצבי נהיגה
תיבת ZF שמונה הילוכים. ג’יפ

 

המושבים ברכב מרופדים בריפודים יוקרתיים ונאים מאד, הם גם רחבים ונוחים, ועם הממדים שלי אני דיי “נבלעת” במושב הנהג. נהגים גבוהים וגדולים יברכו על כך כמובן. המושבים הקדמיים מתכווננים ל-16 כיוונים, ולהם כיוון חשמלי לתמיכה לגב התחתון (בדיוק בזמן), ושני זיכרונות מושב. ברמות הגימור הגבוהות יש גם אפשרות לעיסוי במושבים הקדמיים, וגם אוורור מושבים. משלא קיבלתי רכב ברמת האבזור הגבוהה ביותר, ולא היה לי עיסוי מושב, טיפלתי בגב התפוס שלי בעזרת הפעלת חימום המושב וכיוון תמיכה בגב תחתון לתמיכה מרבית. כן, כל אחד והבעיות שלו :/

במשפט, תא הנהג והנוסעים מפואר “לוקסוס של ממש”, המושב נוח מפנק ותומך, חשמלי, מחומם, יש מסכים גדולים מול העיניים, מערכת שמע של אלפיין איכותית, סאנרוף גדול מעל הראש, סוכך שמש גדול שגם נפתח לצד ומכסה את חלקו העליון של החלון, דבר “פעוט” שסייע לי מאד ביום שמשי. יש הרבה מקומות אחסון שימושיים בתוך הרכב, שפע כניסות USB וC-USB, ו-V12, לשימוש חיצוני גם בטיולים, כמו ניפוח מזרנים לשינה בטיולים בחוץ, למי שבעניין של לישון בטבע. ואם הזכרתי “שטח” ואבזור חיוני, ברכב המבחן ברמת LIMITED אין חיישנים קדמיים וגם לא מצלמה קדמית, שתיהן בגדר חובה ברכב שכזה. או לפחות שיהיו חיישנים קדמיים.

ג’יפ מעידים ובצדק: “הדגם החדש מבוסס על המורשת של ה-SUV המעוטר ביותר אי פעם שמביא לידי ביטוי את היתרונות של דגמי העבר יחד עם הקדמה והטכנולוגיה של היום”. וזו בהחלט התחושה. העונג ברכב הזה הוא המכלולים הראשיים, מנוע וגיר, אחריהם גם העיצוב המודרני, תוספות האבזור היוקרתיות ברכב, הנוחות, והממדים הגדולים למשפחה פלוס פלוס.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי מידות
תא מטען ענק. ג’יפ גרנד צ’ירוקי
תא נוסעים יוקרתי. ג’יפ גרנד צ’ירוקי

ג'יפ חלפים

 

העידון והמודרניזציה לא “פגעה” ביחידת ההנעה, ולשמחתי, על אף שאינני בעד מנועים גדולים, בעלי דירוג זיהום 15, לגרנד צ’ירוקי 2022 מנוע V6 בנפח 3.6 ליטרים, המפיק 290 כ”ס ומומנט של 35.5 קג”מ. כרכב שטח הוטמעה בו מערכת ארבע על ארבע קבועה, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אחורי אלקטרוני, מערכת מתלי אוויר ייחודית (Jeep Quadra-Lift), שמשככת את הכביש נהדר, ואת השבילים שביקרתי בהם בצורה יוצאת דופן. מתלים שמתכוונים לעד 27.7 ס”מ של מרווח גחון, ויכולת חציית מים בעומק של 61 ס”מ, בחלק מרמות הגימור. המערכת מתאימה אוטומטית את כוונון בולמי הזעזועים לתנאי הדרך המשתנים, ואפשר גם לשלוט בה ידנית.

כשיצאתי לנסיעה ארוכה דרומה, דבר אחד התחדד לי בנסיעה מהירה בכביש הבינעירוני, לא מדובר ברכב שנועד לביצועים מהירים בכביש. נכון, הוא חזק מאד, אך ההגה והמתלים לא תוכננו או כויולו לטובת נסיעה מהירה בכביש. ההגה הופך קל מדי, והמתלים לא בנויים לזה, והרכב רק במצב ה”ספורט” הרגיש אוחז מספיק במהירות גבוהה. מלבד מצב נהיגה ספורט, יש אפשרות לבחירת מצבי נהיגה בשלג, חול, בשטח, (ספורט) ומצב אוטומטי.

מתג מצבי הנהיגה נמצא אולי משמאל לידית ההילוכים, במקום מרכזי כביכול, אך הגישה למתג לא נוחה. כך גם מיקום מעצור היד של הרכב, משמאל להגה, למטה, מרוחק ולא נוח.

 

ג'יפ רכב שטח
מתלים מתכוונים עד 27.7 ס”מ של מרווח גחון, ויכולת חציית מים בעומק של 61 ס”מ

 

הנהיגה בגרנד צ’ירוקי שקטה, חזקה ומהנה מאד. ברכב כזה אני שמחה על הבועה שהוא מעניק לי בנסיעה. איטום רעשים טוב, מתלים שעושים את העבודה, ומרככים אפילו באמפרים קיצוניים, מנוע מגרגר שאני מכירה ואוהבת, וכוח בלתי נדלה. שמחתי לראות שיש שיפטרים מאחורי ההגה, אך הם לא היו נוחים לי לשימוש – הם קטנים וגבוהים, וניתן ללחוץ עליהם רק מהחלק העליון של השיפטר, והאצבעות שלי הגיעו לקצוות ולא לכל השיפטר.

עוד מאחורי ההגה, מתגים לבחירת תחנות רדיו וכיוון עוצמת השמע של המערכת. שיסלחו לי בג’יפ, אבל הדבר הזה לא עובד, והרעיון בלשון המעטה לא חכם. אולי בעבר הצלחתי להתרגל לתפעול הזה בדגם ג’יפ אחר, אבל כ”דיפולט”, עדיף מתגי ווליום וכיוון תחנות רדיו מול העיניים. הדברים הפשוטים הכי עובדים.

אנשי השטח, יצטרכו לסלוח לי, את השבילים המאד פשוטים שעשיתי, גם אם היו תלולים מעט, עברתי בקלות בלתי נסבלת. אם הגרנד צ’רוקי יכול היה להשמיע קול, הוא היה צוחק בקול.

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי 7 מושבים מחיר

 

בטיחות

מה בבטיחות? הגרנד צ’רוקי החדש כולל מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, ביניהן, התראת התנגשות בכל טווח המהירויות, עם בלימה אוטונומית אקטיבית וזיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת שמירה על נתיב אגרסיבית מאד!, זיהוי רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת עצור וסע, חיישני חניה אחוריים ParkSense עם עצירה, מצלמה היקפית 360 מעלות ועוד.

 

צריכת דלק: בינעירונית 10 קילומטר לליטר בנסיעה משולבת, שהצלחתי לדרדר בנסיעה בעיר ובשטח ל-7 קילומטרים לליטר.

 

מחירים ורמות גימור:

 

דגם מחיר
All-New Grand Cherokee 5S Altitude        399,900 ש”ח
All-New Grand Cherokee 5S Limited          449,900 ש”ח
All-New Grand Cherokee 5S Limited plus        474,900 ש”ח
All-New Grand Cherokee L 7S Altitude        419,900 ש”ח
All-New Grand Cherokee L 7S Limited        469,900 ש”ח
All-New Grand Cherokee L 7S Limited plus        494,900 ש”ח
All-New Grand Cherokee L 7S Summit Reserve        599,900 ש”ח

 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “ג’יפ גרנד צ’ירוקי 2022 (מנוע 3.6 ל’) סקירה וחוות דעת”

  1. אשמח לשמוע דעתך על לקסוס RXH+ לעומת הגרנד צ’רוקי לימיטד +. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 + 9 =