פולקסווגן ID.4 – המכוניות הטובות של השנה 2022-23

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מכונית משפחתית חשמלית מומלצת
פולקסווגן ID.4 המכוניות הטובות של השנה

 

למקום השישי המכובד הגיע רכב חשמלי משפחתי, שימושי, מרווח, נוח ומאובזר. ובעצם, עושה כל מה שרכב משפחתי צריך לעשות. מבחוץ, הוא קצת חייזרי/עתידני, שונה בנוף. עיצוב שיראה לנו סולידי בעוד כמה שנים מהיום, כשהמהפכה החשמלית תושלם. אין צורך להכיר ביניכם, כי מי לא שמע על החשמלית של פולקסווגן?

 

ID.4, רכב הפנאי של פולקסווגן נחשף לראשונה בשנת 2020. בישראל שווק בשנת 2022, איחור אופני “קל” שקרה בעיקר בשל ביקושים גבוהים ובעיות אספקה בכל העולם. ה-ID.4 מבוסס על פלטפורמת ה-MEB, עליה מבוסס גם הסקודה אניאק, שזכתה להכנס לרשימה המוזהבת הזו בשנה שעברה, וארוך יותר מפולקסווגן טיגואן בכ-10 ס”מ. 

צ’מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן בארץ, משווקת את ה-ID.4 בשלוש רמות גימור: פרו, פרו אדוונס ופרו פרימיום. רמת הגימור פרו אדוונס מוסיפה מערכת שמע משודרגת, מסך מולטימדיה גדול יותר (“12 לעומת “10), בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים נפרדים ומושבים בעלי כיוון חשמלי. רמת הגימור הבכירה מוסיפה חישוקים בקוטר “20, תאורת לד מטריקס, איתות דינאמי, גג שמש פנורמי, חלונות כהים מאחור ותא מטען הנפתח ונסגר באופן חשמלי. (מחירה של הגרסה הבסיסית היא 234,900 שקלים, עד 292,900 שקלים לגרסה הבכירה). 

לפולקסווגן ID.4 עיצוב חיצוני ייחודי יחסית בעולם השבלוני של רכבי הפנאי שמציפים את הכבישים, נקודה חיובית לכל הדעות. אפשר לאהוב אותו יותר או לאהוב פחות, העיקר הוא, שהרכב מסובב לא מעט ראשים בכביש. מלפנים, זוג פנסים קדמיים שנראים כמו זוג עיניים, ביניהם פס תאורה, חלק משפת העיצוב המיישרת קו עם שאר דגמי המותג העדכניים. מבט מהצד חושף רכב עם מראה דינאמי, בזכות בתי גלגלים גדולים וקורה אחורית צבועה בצבע שונה ונמתחת לפנים. אהבתי. 

 

פולקסווגן id.4
פולקסווגן id.4 תא נהג
פולקסווגן id.4 המלצה
רשימת אבזור ארוכה. פולקסווגן id.4

בזכות תא הנוסעים

 

לפולקסווגן ID.4 מרווח פנימי מכובד ורשימת אבזור נדיבה, יחד הם מעניקים שימושיות גבוהה במיוחד למשפחה, ולקהל היעד שלה בכלל, חובבי רכב חשמלי, יחידים וזוגות. לאלה מתווספים חלונות גדולים וסאנרוף (בגרסה הפרו פרימיום) שתורמים לתחושת המרחב ברכב. אבזור הנוחות, העיצוב הנקי בתא הנוסעים, בלי עומס ועודף של מתגים וכפתורים, מקומות האחסון הרבים הייחודיים, והטכנולוגיה המתקדמת בדגם ה-ID.4, מעניקים יחד חוויית נהיגה ושימוש טובה, וחשוב מזה, טובה וגבוהה יותר מהמתחרות שלה. 

מה עוד? מושבים קדמיים נוחים ותומכים, שמתכווננים חשמלית וכוללים ריפודי אלקנטרה. ביניהם הותקנה קונסולה שימושית הכוללת תאי אחסון. איכות החומרים, הגימור וההרכבה גבוהים ושילובי הצבעים שנבחרו תורמים גם הם לתחושה היוקרתית בתא הנוסעים. בקרת האקלים כוללת עד שלושה אזורים, ויש פתחי מיזוג גם לנוסעים מאחור. אותם נוסעים מקבלים גם מרווח ברכיים טוב, ורצפה שטוחה, לשמחה הרגליים של הנוסע במרכז המושב האחורי. 

מול הנהג, לוח מחוונים מודרני, וצג עילי, כצפוי ברכב טכנולוגי, שכולל בשורה נוספת וייחודית: הוא נע מעלה ומטה יחד עם גלגל ההגה וזה עוזר לראות אותו בכל תנוחת ישיבה, בניגוד ללוחות מחוונים אחרים שמוסתרים קלות על ידי גלגל ההגה בכלי רכב אחרים. לטובת הנהג והנוסע הותקן משטח טעינה אלחוטי לנייד, ובמרכז מסך מולטימדיה גדול (“10 – “12, תלוי בגרסה), נוח יחסית לשימוש, מערכת מולטימדיה שכוללת תמיכה בעברית, וקישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. לטובת תמרוני חניה תמצאו מצלמות 360 מעלות חיונית ומועילה. 

לחוויית הנסיעה ברכב תורמת גם תאורת האווירה, שכוללת שלל צבעים המספקים גם מידע ויזואלי על הרכב, כמו  על מידת צריכת האנרגיה בטעינה והתרעות מערכת הבטיחות. גימיק חמוד וייחודי. אז למה לא?. אפרופו, גימיקים נחמדים, ומאד מאד שימושיים, יש עיסוי במושב הנהג… חשבו על הכל שם.

 

פולקסווגן id.4 טווח
204 כ”ס. סוללת 82 קוט”ש (עד 519 ק”מ טווח)

 

בזכות יחידת ההנעה

 

זמן לדבר על התכלס: המנוע החשמלי המותקן ב-ID.4 מספק ביצועים טובים למדי. 204 כוחות סוס במידה ואתם אוהבים מספרים. הביצועים אינם “חורכים את האספלט” אך מספקים בהחלט, ובנסיעה יומיומית, עם נתון תאוצה של 8.5 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש, לא נרשם כל חסך או מחסור בכוח, במהלך מבחן הדרכים. כצפוי ברכב חשמלי, הנסיעה חרישית ונטולת כל רעשים או וויברציות המוכרים לנו ממנועי הבנזין. בנוסף, נוחות הנסיעה טובה, ההיגוי מדוייק ותחושת הביטחון מאחורי ההגה גבוהה. 

מה לגבי הטווח? הסוללה המותקנת ב-ID.4 מספקת 82 קוט”ש, מספר גבוה יחסית התורם לטווח נסיעה מוצהר של עד 519 ק”מ לפי תקן WLPT. במבחן הדרכים שלי עם הרכב, אפשר להבחין שמערכת הבלימה הרגנרטיבית טובה, ובנהיגה רגועה ושימוש מושכל ברכב, לתת לרכב לגלוש, להאט, וגם בבלימות רגילות, תקבלו את טווח נסיעה ריאלי קרוב מאד לטווח המוצהר. המחמירים מוזמנים להשתמש בממצב נהיגה “חסכוני” ובאפשרות “נהיגה בדוושה אחת”, ולקבל עוד אנרגיה לסוללה בנסיעה, על חשבון זריזות.

 

פולקסווגן id.4 בטיחות
ציון מירבי במבחני ריסוק רשמיים. פולקסווגן id.4

 

בזכות הבטיחות

 

מי שיעבור בנחת על המפרט יוכל למצוא בו את רשימת מערכות בטיחות מתקדמות אוטונומיות מקוריות: כמו, בקרת שיוט אדפטיבית המציגה אפשרות לנהיגה חצי אוטונומית בדרכים בין עירוניות, התרעה על אי שמירת מרחק, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, התרעה על רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על עייפות נהג ותאורת לד טובה במיוחד שמסייעת רבות לנהיגה בלילה. גם החניות עם ה-ID.4 יכולות להיות יותר קלות ובטוחות עם ובזכות מצלמת 360 מעלות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. בבטיחות הפאסיבית – יש 7 כריות אוויר, ובמבחני הריסוק הרשמיים של ארגון הבטיחות ה”יורו NCAP” הוא קיבל ציון מירבי של חמישה כוכבי בטיחות.

 

פולקסווגן חשמלי
ID.4

 

המכוניות הטובות של השנה 2022-23

 

 

1.
2.
3.
4.
5.
6. פולקסווגן id.4
7. ב.מ.וו i4
8. פולסטאר 2
9. סקודה פאביה
10. טויוטה BZ4X

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen + five =