הקרוסאובר הראשון של פרארי נוחת בישראל – פרארי פורוסאנגווה ב-3,325,000₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ferrari PUROSANGUE
פרארי פורוסאנגווה

 

יצירת המופת, פרארי פורוסאנגווה נוחתת בישראל: רכב הפנאי ספורט היפהפה שמונע על ידי מנוע V12 אטמוספרי עם 725 כ”ס, משווק במחיר 3.3 מיליון ש”ח. הרכב מכור, כן? אבל עדיין מרגש לראות דגמים כל כך ייחודיים בארץ

 

סמלת יבואנית פרארי בישראל מקבלת את הפורוסאנגווה הראשונה לשוק המקומי לקראת השקה מקומית ותחילת המסירות. הדגם החדש מציג לראשונה שילוב ייחודי בפרארי – הפורוסאנגווה כוללת 2 דלתות נוספות אחוריות שנפתחות הפוך במנגנון חשמלי שנקרא “Welcome Doors” לכניסה ויציאה נוחות עבור היושבים מאחור. בחזית הרכב שוכן המנוע המפורסם ביותר של פרארי וממנו הוא שואב את שמו – מנוע ה-V12 האטמוספרי בנפח 6.5 ליטרים המספק 725 כ״ס ו-71 קג״מ. שמה של המכונית החדשה מורכב מ-2 מילים באיטלקית ומתארת את היותה של הפורוסאנגווה סוס טהור, סוס אמיתי שכן היא מונעת במנוע ה-V12 המפורסם של החברה. המנוע תוכנן מחדש עבור הפורוסאנגווה והוא מציע מומנט גבוה כבר מסל״ד נמוך יחסית ועדיין משמר את תחושת התאוצה הלינארית המפורסמת של פרארי.

מנוע ה-V12 מורכב בעבודת יד במפעל החברה במראנלו ומותקן מאחורי הגלגלים הקדמיים ועמוק מתחת למכסה המנוע שבמיטב המסורת נפתח כלפי קדמת הרכב. מיקום המנוע והמכלולים מאפשרים חלוקת משקל אופטימלית של 49%/51% קדימה אחורה.

אל מנוע ה-V12 מצטרפת מערכת ההנעה הכפולה המתקדמת של פרארי שתוכננה עבור הפלטפורמה החדשה שפותחה במיוחד לפורוסאנגווה. על הסרן האחורי מותקנת תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים של פרארי בעלת 8 הילוכים בשילוב עם דיפרנציאל אחורי אלקטרוני ובחזית המנוע ישנה תיבת הילוכים נוספת שמספקת כוח לפי צורך עבור הגלגלים הקדמיים. התאוצה מאפס למאה קמ”ש עורכת רק 3.3 שניות והתאוצה מ-200-0 קמ”ש אורכת רק 10.6 שניות והמהירות המרבית היא מעל 310 קמ”ש.

פרארי הקפידה בפיתוח צליל המנוע לשמר את המנגינה הייחודית של רצף הבעיה של 12 הצילינדרים ביחד עם היכולת של פרארי לשלוט באקוסטיקה של תא הנוסעים. יציאות האגזוז מתוכננות במיוחד על מנת לשמר את ההרמוניה של 12 הצילינדרים. התוצאה היא צליל מנוע ייחודי ועוצמתי שקיים רק בפרארי, שמתעצם כל הדרך עד לשיא סיבובי המנוע ב-8,250.

 

פרארי ישראל
הקרוסאובר של פרארי
ferrari purosangue 2024
ferrari purosangue

 

עיצוב

 

מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, יצרו פסל חדש שמצטרף ליצירות האחרונות מבית המותג. ממדי הפורוסאנגווה מטעים – היא ארוכה, רחבה אך נמוכה ממתחרותיה על מנת לשמר את האלגנטיות של מכוניות הספורט GT של פרארי. הממדים החיצוניים והעיצוב האתלטי יוצרים מראה שונה בנוף הסגמנט הקיים ומדגיש את השימושיות הנוספת ברכב ואת הפוקוס שניתן לתא הנוסעים המרווח והיוקרתי. בנוסף, בתי הגלגלים, ספי הדלת והדיפיוזר, הניתנים להזמנה מסיבי פחמן, מעוצבים בצורה שתיתן תחושה שמרכב הפורוסאנגווה מרחף מעליהם ובכל לייצר תחושה הדומה למרכבי הקופה של פרארי עם שטח חלונות קטן.

חזית הרכב מציגה אבולוציה משמעותית משאר רכבי החברה – הגריל הקדמי הוחלף בפס דק הכולל את  מצלמת החנייה הקדמית, פנסי ה-DRL  הרחבים ופתחי אוורור מיוחדים המשפרים את היעילות האווירודינמית. מכסה המנוע הגדול נפתח כלפי חזית הרכב ומשני צדדיו יש גשר אוויר (Aero Bridge) שמתעל אוויר מחזית הרכב אל צדדיו, מוטיב שחוזר על עצמו גם בחלקו האחורי של הפורוסאנגווה. העיצוב החדש מכל מגוון של אלמנטים אווירודינמיים הכוללים בין היתר דיפיוזר אחורי עם כנפיים גדולות מאוד, פתחי אוורור בפנסים הקדמיים האחוריים, פתחי אוורור בבית הגלגלים וכן ספוילר אחורי מורכב עם תעלות אוויר קטנות.

את העיצוב החדש משלימים חישוקים בקוטר 22״ מקדימה ו-23״ מאחורה, הגדולים ביותר שאי פעם תוכננו עבור פרארי וכסטנדרט – בלמים קרבון קרמיים המספקים ביצועי בלימה מרשימים – נדרשים רק 32.8 מטרים לעצירה מלאה מ-100 קמ״ש.

 

פרארי ג'יפ
תא נהג פרארי פורוסאנגווה

 

תא נהג ונוסעים

 

פנים הרכב עוצב בקפידה כדי למקסם את חלל תא הנוסעים וכולל 4 מושבי ספורט גדולים ומרווחים, אשר ניתנים לבחירה מעור או אלקנטרה ולשדרוג עם אופציה למסז׳ למושבים, לראשונה בפרארי) ואוורור. לוח המחוונים עוצב בקפידה וכולל שני מסכים דיגיטליים מופרדים לחלוטין – אחד בגודל 16״ לנהג וכולל את כל מערכות הרכב ומד סל״ד גדול במרכזו ומסך נוסף בגודל 10.2״ הממוקם ממול לנוסע כדי להמחיש את תחושת הנהג משנה עבור הנוסע.

בתכנון הדינאמיות של הפורוסאנגווה החדשה פרארי יישמה מטרה אחת מעל כולן – היא צריכה להיות מכונית ספורט אמיתית כמו שאר הפרארי ולהיות ספורטיבית ומהנה לנהיגה. כדי להשיג את המטרה הזו ולייצר רכב שבאמת מקנה ללקוח חוויית פרארי אמיתית, מרגשת, נשלטת ועם ביצועים אדירים, פרארי ביצעה מגוון שינויים בדינאמיות של הרכב וכן מציגה לראשונה מגוון פיתוחים במיוחד לפורוסאנגווה:

 

  • מערכות הנהיגה המתקדמות ביותר, שמגיעות לפורוסאנגווה ממכוניות החברה כמו היגוי אחורי אקטיבי ועצמאי לכל גלגל מה- 812 Competizione וחיישן השלדה ה-ABS Evo with 6-CDS שמגיע היישר מה-296 GTB עטורות השבחים. המערכות החדשות האלו משתלבות ביחד עם שאר מערכות הבקרה ונשלטות כמו שאר הפרארי על ידי כפתור המנטינו שנמצא על ההגה ומשנה את התנהגות הרכב בהתאם לדרישת הנהג.
  • בזכות המנוע המפורסם, ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים ומערכת ההנעה הכפולה מאפשרים לפורוסאנגווה להציג את הביצועים הטובים ביותר בסגמנט עם תאוצה של 3.3 שניות למאה קמ״ש וצליל מרגש ומיוחד.
  • פיתוחים חדשים לשלדה ושימוש בחומרים קלים, כמו שימוש בגג מסיבי פחמן, לראשונה בפרארי סדרתית, מביאים למשקל עצמי נמוך יחסית לגודל הרכב – 2,033 ק״ג.
  • שדרוג של מתלי הרכב – מתלי הMultimatic האקטיביים פותחו במיוחד עבור הפורוסאנגווה ומציגים יכולת מידית לשלוט בתנועות המרכב הגבוה בתאוצה, בבלימה ופניות. תגובת המתלים לשינויים מתרחשת ללא השהייה והם בעלי 3 רמות קשיחות שונות. ביחד עם חישוקי ה-22/23 אינץ׳ של הפורוסאנגווה הם מאפשרים התנהגות כביש של מכונית ספורט עם נוחות של רכבי GT יוקרתיים. השימוש במתלים החדשים אפשר לפרארי לבטל את המוטות המייצבים המאפיינים רכבים בסגמנט הזה.

המתלים מאפשרים גם מרווח גחון גבוה משמעותית מכל שאר הפרארי, 18.5 ס״מ, ולקוחות שירצו יוכלו לשדרג את המתלים ולאפשר את הגבהת מרכב הרכב בעוד 3 ס״מ עד מהירות של 80 קמ״ש.

 

מחירה של הפורוסאנגווה מתחיל ב-3,325,000 ש״ח.

 

 

ברכב הראשון שמגיע לישראל ישנם מגוון תוספות מיוחדות הזמינות בתוכניות ההתאמה האישית של פרארי, הAtelier- Special Equipment וה- Tailor Made.

בין התוספות ניתן לציין את הצבע המיוחד – Bianco Italia שמחירו 245,000 ש״ח, גג פנורמי ייחודי עם אופציית הכהיה חשמלית שמחירו 151,000 ש״ח, חישוקי 22״/23״ קלים בגימור יהלום בשווי 73,000 ש״ח, גימור חיצוני מסיבי פחמן בשווי משוער של כ-280,000 ש״ח.

 

מפרט נתונים פרארי פורוסאנגווה:

 

 V12 65° Naturally Aspirated
נפח (סמ”ק) 6496
הספק – כ”ס / סל”ד 725 / 7,750
מומנט – קג”מ / סל”ד 71.6 / 6,250
תאוצה 0-100 (שניות) 3.3
תאוצה 0-200 (שניות) 10.6
מהירות מרבית ( קמ”ש ) מעל 310
מרחק בלימה 0-100 קמ״ש (מטרים) 32.8
מרחק בלימה 0-200 קמ״ש (מטרים) 129
תצרוכת דלק (נתוני יצרן)
משולב ( ליטר ל-100 ק”מ ) 17.3
מערכת הנעה
תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT עם 8 הילוכים, הנעה כפולה
הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני
מנטינו (Race Manettino) עם 5 מצבי נהיגה- Ice, Wet, Comfort, Sport, ESC-Off
Ferrari Active Suspension Technology, ABS Evo on low grip surfaces, 4RM-S evo

F1-Trac, FDE+, E-Diff

 

מידות ומשקלים
אורך כולל (מ”מ) 4,973
רוחב כולל (מ”מ) 2,028
גובה (מ”מ) 1,589
בסיס גלגלים (מ”מ) 3,018
נפח תא מטען (ליטר) 473
קיבולת מיכל דלק (ליטר) 100

 

 

אבזור חיצוני

 

  • חישוקי סגסוגת 22/23″ ייחודיים
  • פנסי LED MATRIX קדמיים ופנסי LED אחוריים
  • KEYLESS – מפתח חכם לכניסה והתנעת הרכב ללא מפתח
  • ספויילר אחורי מובנה
  • דיפיזור אחורי מובנה
  • גג מסיבי פחמן
  • בלמים קרמיים
  • דלתות אחוריות חשמליות לחלוטין עם סגירה רכה
  • דלת תא מטען חשמלית
  • חיישני חניה קדמיים ואחוריים
  • מצלמות חניה היקפיות

 

אבזור נוחות ובטיחות

 

  • מושבים בשילוב עור איטלקי ואלקנטרה
  • הגה בטכנולוגיית HMI – עם בקרי השליטה לנהג על ההגה, מופעלים בטאץ’
  • לוח שעונים דיגיטלי 16″
  • מסך מולטימדיה לנוסע בגודל 10.2״
  • מערכת שמע מתקדמת מבית Burmester עם 21 רמקולים
  • מערכות בטיחות מקוריות – בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית חלקית, מערכת אוטומטית לשליטה על אורות גבוהים, בקרת שמירה על נתיב עם תיקון אקטיבי, התרעה על רכבים בשטח המת, התראה על תנועה חוצה לאחור, התרעה על עייפות הנגה ומערכת לזיהוי תמרורים.
  • מנופי החלפת הילוכים מאלומיניום וגימור פנים מאלומיניום
  • סף דלת פנימי מאלומיניום
  • בלם חנייה חשמלי
  • בקרת אקלים מפוצלת FOUR ZONE
  • חיישני גשם ותאורה

 

שי פלדמן, מנכ״ל סמלת: ״אנו שמחים מאוד לבשר על תחילת המסירות וההשקה המקומית לדגם החדש של פרארי, שמצטרף למשפחת מכוניות הספורט האגדית בעולם. הפורוסאנגווה מהווה כניסה לסגמנט חדש עם השקת רכב ה-4 מושבים ו-5 דלתות הראשון בפרארי ובכך ממשיך את דרכן של הFF וה-GTC4Lusso בהיצע של מכוניות ספורט עוצמתיות ושימושיות בכל מזג אוויר. כבר לאחר השקת הדגם בעולם בספטמבר בשנה עברה, נמכרו 5 היחידות הראשונות שהוקצו לשוק המקומי ולאחר מאמצים רבים הצלחנו להשיג עוד 4 הקצאות לשוק המקומי”.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

four × 5 =