טויוטה פריוס פלאג-אין מוצגת באירופה – באמצע 2023 בישראל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה פריוס 2023
טויוטה פריוס החדשה

 

הדור החמישי של הפריוס מוצג בגרסת פלאג אין (PHEV), עם טווח נסיעה חשמלי עד 69 ק”מ, ועיצוב חדש ומשודרג. בישראל באמצע 2023

 

טויוטה מציגה באירופה את הדור החמישי של הפריוס, חלוצת ההנעות ההיברידיות-חשמליות שפתחה את הצוהר להתפתחות ההנעה החשמלית עם השקתה לפני למעלה מעשור, כרכב ההיברידי-חשמלי הראשון בעולם בייצור המוני.

הפריוס החדשה מגיעה בעיצוב מהפנט שייחודי רק לה, ומציינת פרק חדש בסיפור החדשנות ההנדסית והעיצוב הדינמי של טויוטה. דור זה, שגרסתו ההיברידית מסוג פלאג-אין תהיה זמינה באופן בלעדי באירופה ובישראל במהלך 2023, ממשיך בגאווה את המסורת פורצת הדרך של החברה ומהווה את השלב הבא במסעה לרכבי העתיד. 

הסגנון הייחודי המפורסם של הפריוס נוסק לשיאים חדשים עם יותר דינמיות המושגת הודות לגזרתה כמכונית בסגנון קופה שתופסת את העין ומעוררת תגובה רגשית. היא בנויה על הדור השני של פלטפורמת GA-C של ארכיטקטורת TNGA, שמפחיתה משקל ומגבירה את קשיחות הרכב לחוויית נהיגה נוחה ונסיעה שלווה. 

טויוטה פריוס החדשה מעוררת את כל החושים הודות לדור החמישי החדש של מערכת ההנעה ההיברידית-חשמלית הנטענת המתקדמת של טויוטה. היא כוללת שילוב של מנוע עוצמתי בנפח 2 ליטרים בעל הספק של 152 כוח סוס ומנוע חשמלי קדמי חדש המייצר 163 כוח סוס (120 קילוואט*), המעניקים יחד 223 כוח סוס (164 קילוואט*) להאצה חזקה ומהירה במיוחד. 

 

טויוטה פריוס ישראל
טויוטה פריוס פלאג אין

 

למערכת ההנעה החדשה הספק חשמלי משופר המושג הודות לסוללה חדשה עם קיבולת גבוהה יותר, ודירוג פליטות CO2 נמוך במיוחד של 19 גרם/קילומטר* בתקן WLTP (בכפוף לאישור סופי). היא מעניקה טווח נסיעה חשמלית (EV) מכובד של 69 קילומטר* ובכך הופכת את הפריוס לרכב עם דנ”א כפול: כזה שמספק טווח נסיעה חשמלית גדול מספיק כדי לאפשר נסיעה יומיומית באמצעות הנעה חשמלית בלבד, לצד גמישות ונוחות שמציעה מערכת היברידית יעילה לנסיעות למרחקים ארוכים.

טויוטה מחויבת לניטרליות פחמנית, והטכנולוגיה ההיברידית של הפריוס פועלת למקסום היעילות לצד צמצום פליטות פחמן, ובכך תורמת משמעותית למעבר לקראת אפס פליטות. הפריוס החדשה היא שחקנית מעניינת חדשה שמחזקת את מבחר הדגמים של טויוטה המוצעים בטכנולוגיות הנעה שונות, לרבות כלי רכב חשמליים מונעי סוללה (BEV) וכלי רכב חשמליים מבוססי תאי דלק (FCEV). 

בנוסף לביצועים, חיסכון ואסתטיקה, הפריוס החדשה נועדה לספק בטיחות אופטימלית ובלתי מתפשרת לנוסעים בה. היא מציעה מבחר רחב מתמיד של פונקציות לזיהוי סכנות ומערכות בטיחות אקטיביות הודות ל-Toyota T-Mate, וכוללת את הדור העדכני ביותר של Toyota Safety Sense (TSS) שכעת יוכל לקבל עדכונים “מהאוויר” (OTA). 

סביבת הנהג בפריוס מבוססת על מסך TFT LCD בגודל 7 אינץ’ הממוקם ישירות בשדה הראייה של הנהג, במטרה להבטיח שעיניו יתמקדו בנעשה על הכביש ולהגביר את בטיחותו ובטיחות הנוסעים. ברכב מערכת מולטימדיה מקורית של טויוטה בעלת מסך מגע בגודל “12.3 וממשק Apple CarPlay אלחוטי ו-Android Auto.

מאז הושקה בשנת 1997, הפריוס השפיעה על העולם וקראה תיגר על המוסכמות. היא ביססה עצמה כרכב אייקוני אותנטי ופורץ דרך, הדגישה את הטכנולוגיה החשמלית ולא חששה לקבוע מגמות עתידיות בענף. היא היוותה מאז ועולם מקור השראה לדגמים עתידיים אחרים, והדור החדש שלה ממשיך רוח חלוצית זו.

 

טויוטה פריוס
עד 65 קילומטרים על חשמל. פריוס פלאג אין

 

ביצועים

 

בפריוס החדשה משולב הדור החמישי החדש של מערכת ההנעה ההיברידית פלאג אין של טויוטה, המציג התקדמות כוללת בחוויית הנהיגה ומעניק לה הרבה יותר כוח ויעילות. היא כוללת מנוע בנפח 2.0 ליטרים המייצר 152 כוח סוס DIN (112 קילווט*), המשולב עם מנוע צירייה קדמי חדש המייצר 163 כוח סוס DIN (120 קילוואט*); אלו מניבים הספק משותף כולל של 223 כוח סוס DIN (164 קילווט*). ההספק המוגבר מבטיח האצה חזקה וריאקטיבית במיוחד בהשוואה למערכת היברידית פלאג אין מהדור הנוכחי, המציעה 122 כוח סוס DIN (90 קילוואט. 

מתוך יעדה של טויוטה לאפשר נסיעה יומיומית המבוססת, רוב הזמן, על הנעה חשמלית בלבד, היא ציידה את מערכת ההנעה בסוללת ליתיום-יון 13.6 קילוואט חדשה, שמאפשרת טווח נסיעה על חשמל בלבד (EV) של 69 קילומטר*. תאים בעלי צפיפות אנרגיה גבוהה יותר מאפשרים מארז אופטימלי של סוללה קומפקטית, שכעת מותקנת מתחת למושב הנוסע האחורי ומנמיכה את מרכז הכובד של הרכב.

 

טויוטה פריוס מחיר
טויוטה פריוס 2023 תא נהג

 

עיצוב 

 

העיצוב האייקוני של ראש החץ של הפריוס החל בדור השני שלה וכעת מאמץ קווים מודרניים אלגנטיים. הגזרה החלקה והמתוחכמת של הרכב נוצרה על ידי הנמכת הגובה הכולל שלו ב-50 מ”מ, העברת חלקו הגבוה ביותר של הגג לאחור ואימוץ צמיגים בעלי קוטר גדול יותר של עד 19 אינץ’.

העיצוב של הפריוס מועצם על ידי בסיס גלגלים ארוך ב-50 מ”מ, לעומת הדור הנוכחי, וקיצור האורך הכולל של הרכב ב-45 מ”מ, ל-4,600 מ”מ. כעת, כשהיא רחבה ב-22 מ”מ מקודמתה, הפריוס משדרת יציבה דינמית, וחזית ראש החץ שלה מתמזגת באלגנטיות עם הפנסים המדגישים את צורתה הייחודית. חלקה האחורי מועצם על ידי אלמנט תאורה לינארי תלת ממדי, המדגיש עיצוב הדרגתי וממקד את תשומת הלב בלוגו הנועז של פריוס.

 

עיצוב וארכיטקטורה

 

תא נוסעים של הפריוס מרווח מאוד ומעורר תחושות של חדוות נהיגה והנאה. מיושמת בו מסגרת “ארכיטקטורת אי” חדשה המעניקה מרחב פנימי נקי המחולק לשלושה אזורים: סביבה, אזור הנהג ולוח מכשירים צף. הנהג והנוסעים כאחד ייהנו ברכב מסביבה הבנויה מחומרים איכותיים ומעוצבים, המודגשים באמצעות נגיעות הרמוניות המקנות תחושה של דינמיות וייעוד.

 

בטיחות

 

כמו בכל רכביה, וכעת גם בפריוס החדשה, טויוטה לא מתפשרת על בטיחות מקסימלית לנהג ולנוסעי הרכב; זאת הודות ל-Toyota T-Mate, המציעה מבחר פונקציות של זיהוי סכנות ובטיחות אקטיבית, יותר משהכרנו בעבר. היא כוללת את הדור העדכני ביותר של Toyota Safety Sense (TSS) שכעת יוכל לקבל עדכונים “מהאוויר” (OTA).

חיישן המצלמה הקדמית בפריוס החדשה שופר בדור זה, וכעת מכפיל את מרחק הזיהוי הקדמי ומעניק שדה ראייה צידי ואנכי רחב יותר, המאפשר לזהות אובייקטים סמוכים בשלב מוקדם. הוא מזהה מגוון רחב יותר של סכנות אפשריות, לרבות רוכבי אופנוע או כלים קטנים אחרים ואובייקטים בצידי הדרך. 

טווח הזיהוי המוגבר שמעניקה המצלמה מחזק את פעילות מערכת הקדם התנגשות (Pre-Collision System) של הפריוס, בכך שההתרעות כוללות כעת אופנועים וכלי רכב מתקרבים, בנוסף לשיפור במנגנון ההימנעות מכלי רכב והולכי רגל. מערכת מניעת ההתנגשות בצומת (Intersection Collision Avoidance Support) החדשה פועלת כדי להגיב לתנועה המתקרבת ולכלי רכב החוצים את הצומת, ומזהה הולכי רגל חוצים כאשר הרכב מבצע פנייה.

באמצעות מגוון מערכות בטיחות, הנהג בפריוס החדשה מקבל סיוע והתראות שמטרתם לשמור עליו ועל הנוסעים מסכנות אפשריות: מערכת סיוע אקטיבי בפניות חדשה (Proactive Driving Assist), הכוללת סיוע בהיגוי ותמיכה בבלימה; מערכת סיוע לזיהוי מוקדם של מכשולים (Obstacle Anticipation Assist); מערכת סיוע בהאטה (Deceleration Assist) שמאטה את הרכב בצורה חכמה בעת שחרור דוושת ההאצה, בהתאם לתנועה ובקרבת לפניות; ומערכת סיוע בהיגוי (Steering Assist) המזהה את כיוון הכביש ומתאימה את עוצמת הגה הכוח כדי לאפשר פניות חלקות יותר.

 

 

 

טויוטה פריוס החלוצה בתחום

 

הפריוס עשתה כברת דרך ארוכה בכל התחומים מאז השקתה בשנת 1997, והדור החמישי לוקח את המורשת צעד אחד קדימה. הוא מתבסס וממשיך את תפיסה החשיבות של טכנולוגיה פורצת דרך ומחויבותה של טויוטה לעתיד טוב יותר. 

הפריוס המקורית פתחה את הצוהר לאבולוציית ההנעות החשמליות כאשר הושקה כרכב החשמלי ההיברידי הראשון בעולם בייצור המוני. היא יצאה לשוק עם הסיסמה “בדיוק בזמן למאה ה-21”, והתאפיינה בעיצוב מושך הודות לסגנון הסדאן המיוחד שלה.

הטכנולוגיה ההיברידית בזמנו בלטה לעין עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר VVT-i שפותח במיוחד, ומנוע חשמלי קומפקטי בעל מומנט גבוה. השילוב של שניהם סיפק לראשונה ביצועי נהיגה שווי ערך לאלה של מכוניות קיימות בגודל דומה, אך עם חיסכון כפול בצריכת דלק ומחצית מפליטות ה- CO2 לאוויר. 

נתונים אלה עומדים בבסיס זכייתה של הפריוס בתואר הרכב היפני של השנה לשנת 1997-8, לפני שהגיעה לזירה העולמית והחלה להימכר מחוץ ליפן בשנת 2000. הפריוס הפכה עד מהרה לחביבת הצרכנים בעלי מודעות סביבתית באירופה ובארצות הברית.

הדור השני של פריוס הושק בשנת 2003 והציב סטנדרטים אווירודינמיים חדשים, עם מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.26 וצורה אייקונית שהולכת ונעשית צרה, והתאפשרה כתוצאה מהמעבר לפורמט של האצ’בק חמש דלתות. דור זה זכה גם הוא בתואר מכונית השנה באירופה בשנת 2005.

הטכנולוגיה ההיברידית התפתחה במהירות, ומערכת Toyota Hybrid System II בדור השני של הפריוס השיגה יעילות גבוהה ב-15%, ו-50% יותר הספק מהמנוע החשמלי, שכעת נעשה בו שימוש לשיפור הביצועים והיעילות. מערך סוללה משופר, עם משקל מופחת אך הספק מוגבר, אפשר לפריוס לנסוע מרחק על הנעה חשמלית בלבד בפעם הראשונה.

הדור השני של הפריוס נשאר נאמן לייעודו המקורי והיווה מקור השראה לסגנון חדש. הוא הזניק את מכירות הדגמים ההיברידיים של טויוטה מעבר למיליון, והטביע חותם משמעותי על הפחתת הפליטות בעולם כולו.

מעמדה המוביל של טויוטה בטכנולוגיה ההיברידית המשיך להתחזק בשנת 2009 עם הדור השלישי של הפריוס, שהסתמן כרכב המיינסטרים המתקדם ביותר מבחינה טכנית. הוא הגדיל את החיסכון בדלק ב-10% נוספים והפחית את פליטות ה-CO2 ב-14% הודות למקדם גרר נמוך אף יותר, מנוע גדול יותר בנפח 1.8 ליטר ומנוע חשמלי בעיצוב מחודש. הדגמים החדשים יותר במשפחת הפריוס סיפקו לצרכנים נסיעה היברידית חלקה, נטולת לחצים ומהנה הודות לסוללת ליתיום-יון חזקה יותר. 

הפריוס פלאג אין שיצאה לשוק בשנת 2012 הייתה אחד מדגמי הפלאג אין הראשונים באירופה. ניתן היה להטעין אותה ממקור חשמל חיצוני, מה שאפשר לנהגים ליהנות מהיתרונות של מנוע חשמלי לצד הביטחון והאמינות של רכב היברידי. עם טווח נסיעה במצב חשמלי של 25 ק”מ ויעילות מובילה בקטגוריה, הפריוס ההיברידית פלאג אין הראשונה הציבה סטנדרטים חדשים בכל הנוגע לניידות.

 

פריוס חדשה
טויוטה פריוס דור חמישי חדש

 

הפריוס המשיכה להתוות את הדרך של טויוטה בטכנולוגיה היברידית ומעבר לה. הדור הרביעי אשר הושק בשנת 2015 היה הראשון להשתמש בארכיטקטורת Toyota New Global Architecture (TNGA), שהשיגה מרכז כובד נמוך והעניקה לנהג תנוחת נהיגה מעורבת יותר ופחות גלגול מרכב; הללו סייעו להפוך את הפריוס, ודגמים רבים אחרים שבאו בעקבותיה, למהנה יותר לנהיגה. התנהגות כביש תגובתית יותר הנובעת משימוש בפלדה חזקה במיוחד הפכה את השלדה של הפריוס מהדור הרביעי לקשיחה ב-60% יותר מקודמתה.

הפריוס מהדור הרביעי השיגה אבן דרך הנדסית נוספת. המנוע החדש שלה הגיע לנצילות תרמית מקסימלית חסרת תקדים של 40%, הנתון הגבוה ביותר שהושג עד כה במנוע בנזין בייצור המוני. היא יצאה לשוק גם בגרסה היברידית פלאג אין חדשה עם טווח נסיעה במצב חשמלי של 45 ק”מ ושיעור פליטות CO2 של 28 גרם בלבד לפי תקן WLTP. 

פריצות דרך אלה הן חלק בלתי נפרד ממעמדה של הפריוס כדגם שמהווה מקור השראה למעמדה המוביל של טויוטה בטכנולוגיות החשמליות. היום, יותר מ-25 שנה מאז הפריוס סללה את דרכה ההיברידית, רוב רכבי טויוטה הנמכרים באירופה ובישראל הם היברידיים. במצטבר, סך המכירות העולמיות של מכוניות טויוטה עם טכנולוגיה חשמלית עבר את ה-21 מיליון, ועד כה נמכרו יותר מ-5.05 מיליון מכוניות מדגמי פריוס היברידית ופריוס היברידית פלאג אין.

השלב הבא בסיפורה הייחודי של פריוס יתחיל כאשר הדור החמישי, פריוס פלאג אין, יצא לשוק באירופה ובישראל באמצע 2023.

 

* נתון משוער טרם בדיקות מעבדה; יכול להשתנות כתלות באבזור ורמת הגימור

 

טויוטה פריוס פלאג אין (היברידי נטען בחשמל) מבחן דרכים 2020

טויוטה פריוס פלאג אין – הדור החדש של ההיברידית הנטענת בישראל 2019

טויוטה פריוס (דור 4) – מבחן דרכים 2017

מבחן דרכים טויוטה פריוס 2012

המדריך לרכב היברידי או חשמלי – טיפים לתחזוקה שוטפת

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 − 6 =