נסיעה ראשונה של משאית מימן על בישראל ותחנת מימן ראשונה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

משאית מימן
משאית המימן של יונדאי. צילום: עזי ביליק

 

נסיעה ראשונה של משאית מימן על כבישי ישראל: בשבועות הקרובים תושק בסונול תחנת המימן הראשונה בישראל – בזן תייצר את המימן וכלמוביל תייבא משאיות מונעות מימן מתוצרת יונדאי

 

נקודת ציון משמעותית בדרך למהפכת המימן בישראל. משאית מונעת מימן נסעה השבוע לראשונה על כבישי הארץ, לאחר שתדלקה בתחנת המימן הראשונה בישראל, הממוקמת בסמוך לקיבוץ יגור שבצפון הארץ. תחנת המימן הוקמה עבור שותפות של סונול ובזן על ידי חברת Linde הגרמנית, כאשר בזן מייצרת את המימן וכלמוביל מייבאת משאיות מונעות מימן מתוצרת יונדאי. שיתוף הפעולה בין שלושת הגופים מניע קדימה במלוא הכוח את מהפכת המימן, שהיא כורח המציאות של ימינו.

בתחילת השבוע תודלקה המשאית במימן בדרך לנסיעת הבכורה בכבישי הארץ. גורמים בכירים בתחום אנרגיית המימן הגיעו לישראל כדי ללוות את האירוע, בהם צוות מהנדסים בכירים של שתי החברות המובילות בתחומן בעולם – Linde ו H2Mobility – שיחד אחראיות להקמתן של מאות תחנות מימן בעולם. עוד הגיעו אנשי הנדסה בכירים מטעם יונדאי קוריאה.

תחנת המימן הראשונה בישראל של קבוצת סונול תכיל מימן שייוצר על ידי קבוצת בזן ויספק אנרגיה למשאיות המימן הראשונות בישראל שיובאו על ידי קבוצת כלמוביל. מיכל מלא של משאית מכיל כ-32 ק”ג מימן כאשר כל ק”ג נוסע כ 12.5 ק”מ ובמהלך הנסיעה נפלטים אדי מים בלבד מצינורית הניקוז בתחתית הרכב.

 

ניר גלילי, מנכ”ל קבוצת סונול: “אנחנו מציינים היום צעד חשוב נוסף בדרך למהפכת המימן בישראל. בעוד שבועות מעטים, ישראל תהפוך לאחת המדינות המתקדמות בעולם שעוברות לאנרגיה הנקייה, היעילה והבטוחה ביותר, שאף תאפשר לה להתנתק מהתלות במשאבי אנרגיה חיצוניים וליהנות מעצמאות אנרגטית.”

אסף אלמגור, מנכ”ל קבוצת בזן: “אנחנו תוקעים יחד יתד בעתיד טוב יותר. תדלוק המשאית הוא אבן דרך סמלית בדרך לחלופה ירוקה לתחבורה כבדה. בזן משקיעה במקביל בייצור מימן ירוק עם אפס פליטות, ואנחנו נהיה חלק מהבשורה”.

יניב שיראזי מנכ”ל כלמוביל: ״אנו שמחים לראות כי החזון הופך למציאות וכי הודות לשיתוף הפעולה בין שלוש החברות, טכנולוגיית המימן של יונדאי מיושמת על כבישי ישראל. אנו בכלמוביל שואפים להמשיך ולהצעיד קדימה את כל נושא החדשנות האנרגטית באמצעות השקעות ושיתופי פעולה של  פתרונות אנרגיה, הכוללים בין השאר: ייצור אנרגיה מתחדשת באמצעות פאנלים סולאריים, מחזור סוללות ליתיום יון ועוד.״

 

טכנולוגיית תאי-דלק מימניים

 

טכנולוגיית תאי-דלק מימניים עתידה להחליף את מנועי הבעירה הפנימית (בנזין ודיזל). כיום טכנולוגיה זו מותאמת בעיקר לתחבורה כבדה (משאיות, אוטובוסים וכלי צמ”ה) אשר מפאת משקלם אינם יכולים להתבסס על הנעה חשמלית באמצעות סוללה. בדומה לכלי רכב חשמליים, כלי רכב בטכנולוגיית תאי-דלק מימניים ממירים אנרגיה כימית לזרם חשמלי. בניגוד לכלי רכב חשמליים, הניזונים מסוללה, מימן מהווה את הפתרון הסביבתי היחיד להנעה יעילה של משאיות כבדות. השימוש במימן לתאי דלק מייצר אפס פליטה (התוצר הנפלט כתוצאה מהשימוש הוא אדי מים) ומאפשר זמן תדלוק קצר וטווח נהיגה ארוך.

 

משאית מימן בישראל: כלמוביל מכניסה את ישראל למשחק של הגדולים

ישראל בדרך למימן? שיתוף פעולה ייחודי בין כלמוביל סונול ובזן

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “נסיעה ראשונה של משאית מימן על בישראל ותחנת מימן ראשונה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × one =