סקירה: חווית נהיגה ספורטיבית במסלול מוטורסיטי – IM Racing

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

חווית נהיגה ספורטיבית במסלול מוטורסיטי – IM Racing
סקירה: חווית נהיגה ספורטיבית IM Racing

 

אני עייף. סחוט מהשגרה וחי את חיי כרגע כמו זומבי. שגרת החיים, העבודה, המשפחה, הבית והפקקים בין כל אחד משלבי היום-יום שלי פשוט ניצחו אותי.

הרכב הפרטי שלי, סופרמיני צרפתייה וספורטיבית. לא זוכר מתי העברתי אותה ל”מצב ספורט”. ההתגלגלות היומיומית איכשהו לא מאפשרת לי להגיע לנהיגה במסלול או לצאת לטיול נהיגה ראוי, וחברי בקבוצות הרכב השונות כבר מזמן ויתרו עליי. ההצעה של ענת לסקר חווית נהיגה נראתה לי כמו אור באפלה, גשם מרענן בקיץ מהביל. Duty calls, כמו שאומרים, ואני ככתב, כמובן לא יכול לסרב. הזזתי פגישות, דחיתי דיונים ונטרלתי תירוצים. אם אני לא יכול לדאוג להשתחרר מהמצב שלי, הגורל וענת יעזרו לי.

 

החברה

 

הדבר הראשון שעשיתי אחרי ההסכמה להצעה הוא כמובן מחקר אודות החברה והאנשים שמאחוריה. את חוויית הנהיגה הזו אעבור עם IM Racing. חברה שעוסקת בהדרכות וחוויות נהיגה ספורטיבית. הוקמה ע”י עידן מרסיאנו יחד עם זוגתו ריטה, והשניים עובדים עם עוד 10 מדריכים שצמחו תחת הדרכתו של עידן. כל בורג במערכת של IM Racing, המקים, שכבת האדמיניסטרציה, הצוות הטכני וכמובן המדריכים עצמם, באים מעולם המירוצים, מתחרים בעצמם או מדריכי נהיגה.

אפשר לבחור בהדרכת נהיגה, או “חווית נהיגה”, שבפועל, ומהניסיון שלי מועברת בה כמות גדולה של ידע חשוב, גם אם זה במסגרת “חוויתית”.

 

אז מה הם מציעים?

 

  1. חווית נהיגת מרוצים, או בשם הרשמי “נהג מרוצים ליום אחד” – נהיגה באחד ממסלולי הנהיגה שיש בארץ (מוטור סיטי בבאר שבע, פצאל בבקעת הירדן ומסלול ערד במינכן. סתם, בערד כמובן). הנהג מתרגל נהיגה ספורטיבית במסלול סטרילי ומקצועי, בו מתרחשות גם ליגות הנהיגה בארץ. זו ההדרכה שעברתי.
  2. חווית נהיגת אקסטרים – נהיגה בכבישים טכניים באזור בית שמש וירושלים.
  3. הדרכת נהיגה – כולנו חושבים שאנחנו יודעים לנהוג, בפועל, רובנו בעיקר סובלים מעודף ביטחון עצמי. כדי לנהוג מהר ומקצועי יש צורך ללמוד, לתרגל ולקבל חוות דעת מקצועית. בתוך ההדרכה משלבים בין נהיגה בפועל לתרגול בסימולטור. כשההדרכות מותאמות לידע ולשאיפות של כל לקוח בנפרד.
  4. פעילות לקבוצות – עזבו אותי ותבררו ישירות איתם. אני כאן כדי לנהוג.
  5. סעיף כוכבית שכן הוא לא מצוין באתר של החברה באופן רשמי אבל במקביל להדרכה שלי, גם בעלים של סובארו BRZ חדשה עבר הדרכה שקיבל אצל החברה כחלק מההטבות של רכישת הרכב מסמל”ת, היבואן של סובארו.

BRZ למכירה
סובארו BRZ מדור ראשון ושני

 

 

האנשים

 

IM Racing צמחה מאד בשנים האחרונות, ועדיין, התחושה היא מאוד חברית ו”ביתית”. הצוות שפגשתי כלל את עידן מרסיאנו, בעלי החברה, בחור מוכר בתחום. אלוף הארץ באליפות ישראל בזמן מטרה, Time Attack כנהוג לומר, עם הטויוטה סופרה הצהובה שלו. עידן בעבר התראיין אצלנו כאן לפני 3 שנים, בנוסף, הוא אחראי להכשרת צוות המדריכים, התאמות הרכב ותהליך הלימוד של המדריכים שלו.

ריטה, מדריכת נהיגה מוסמכת, אחראית בעיקר על הצד הניהולי-בירוקרטי של החברה, ועל עיצוב המכוניות. וסתם, כדרך אגב, זכתה במקום השלישי עם סובארו BRZ בקטגוריה שלה באליפות Time Attack.

ירין, אחד המדריכים בצוות, והמדריך העיקרי שלי ביום ההדרכה. בחור צעיר, נחמד מאד ששולט היטב בחומר בכלי הרכב. לצורך הוכחת טענה מסוימת (שנהג מיומן ידע לנהוג מהר גם ברכב חלש) גם הוא התחרה בשנה שעברה באליפות Time Attack וזכה במקום השלישי עם יונדאי i10, בקטגוריה הבסיסית.

 

סובארו BRZ שיפורים
משפחת BRZ

 

המכוניות

 

ההדרכות וחוויות הנהיגה מבוצעות עם רכב הלקוח או עם אחת המכוניות בצי המעניין של החברה. נכון לרגע זה, הצי כולל 4 יחידות של סובארו BRZ מהדור השני, משודרגות ומותאמות לנהיגת מסלול. אם אינכם שולטים היטב בקלאץ’ אין צורך לדאוג, אחת מהן בעלת תיבת הילוכים אוטומטית. יש סובארו BRZ נוספת, מהדור הראשון, שעברה טיפול מסור ומקצועי ע”י עידן והצוות שלו, טויוטה סופרה (מפלצת) מהדור ה-5, בה עידן התחרה בעונה שעברה בליגה, ובקרוב, תגיע עוד סובארו BRZ…

אנחנו נפגשים בבוקר יום שלישי, ועידן מבהיר כמה דברים שחשובים וקריטיים בעיניו: הדבר הראשון הוא שהרכב בו מתבצעות הדרכות הנהיגה הוא רכב תחרותי בו הוא בעצמו או אחד המדריכים התחרה בפועל. אין הבדל בין רכבי הדרכה למכוניות מסלול. הדבר השני, הוא היכרות מעמיקה עם כל בורג ואום בכלי הרכב. כדי לנהוג נכון ולנצל את הרכב, מדגיש עידן, צריך להכיר אותו בצורה המקסימלית.

 

ירין הדרכה
עוברים על הקווים עם ירין המדריך

 

מתחילים?

 

אני עברתי את ההדרכה ב-BRZ החדשה, ידנית כמובן, עם מדבקות אדומות וספויילר דאקטייל, עליו הייתי מוותר. איני מסתיר את חיבתי לדגם הזה, אני הנהג בצילומי הכתבה של חברי יובל בכתבה הזו.

המכונה הזאת, במיוחד עם שיפורי ההתנהגות שהצוות עשה, פשוט מדהימה. התנהגות צפויה, נשלטת וכיפית מאוד. הנהג מרגיש וממש חי את המתרחש במסלול. אחד מכתבי הרכב האהובים עליי, ג’ייסון קמיסה האמריקאי אמר פעם על האחות התאומה של ה-BRZ: “אני לא יכול לחשוב על כלי יותר טוב ללימוד טכניקות נהיגה מאשר סובארו BRZ (טויוטה GR86 במקור).”. ואני מסכים איתו מאד.

 

ההדרכה

קבעתי עם עידן בדיוק בשבוע בו הגיהנום פתח סניף בכדור הארץ. בחשש קל, אני מברר מול ריטה האם ההדרכה מתקיימת על אף מזג האוויר. התגובה שלה בטוחה ואופטימית שהכל יהיה בסדר, בכל כלי הרכב יש מזגן, ואם לפתע יקרה נס ויתחיל לרדת גשם, הם ידעו להתאים את מי מכלי הרכב שלהם לפי התנאים. האמונה שלהם בכלי הרכב מוחלטת.

בבוקר ההדרכה אני פוגש את ירין במסלול המוטור סיטי ליד באר שבע. ההדרכה מתחילה עם תיאוריה כמובן. מעבר זריז וממוקד על קווי פניה, בלימה, מבט, העברות המשקל וההשפעות שלהן. הדברים הקריטיים בנהיגה וגם קצת “סמול טוק” על כלי רכב. אנחנו עדיין בחדר הממוזג, וירין ממחיש את כל ההדרכה שעברנו על התרשים של המסלול בפועל. אנחנו מסרטטים את הקווים ומוכנים לצאת לחום.

את ההדרכה תכלס מתחילים בהקפה איטית, כשירין על ההגה. מדגים כל קו פניה, נקודות בלימה ורמזים בכביש, כמו קונוסים, שיחים או אבני שפה –  בכל אחד מהם, מתי לבצע פעולות או לאן למקד את המבט. ספק ברצינות וספק בצחוק ירין מציע לי לעשות הקפה רגלית ללמוד את המסלול. בחוץ 45 מעלות בצל ואני מעדיף לוותר על הליכה של 2.1 קילומטרים, כאורך המסלול.

לפני שאני מתחיל לנהוג, ירין מוודא איתי תנוחת נהיגה נכונה, מביא לי כפפות נהיגה (בכל זאת, הגה מאלקנטרה) ואז מתחילים לנהוג. הסיבוב הראשון שלי מאחורי ההגה מיועד להכרת המסלול, ולתרגם את ההדרכה התיאורית בפועל, במציאות. זאת לא הפעם הראשונה שלי במסלול מוטורסיטי, אבל עבר הרבה זמן ואני מתחיל קצת חלוד. עם ההקפות הקצב שלי עולה וירין לא מפספס כל הזדמנות לחדד, להעיר ולדייק את פעולות הנהיגה שלי. ההקפות מצטברות ואני הרבה יותר בטוח בנהיגה שלי, אבל ירין מוצא כל פעם עוד נקודה שצריך לשפר (אני ננעל עם המבט על האייפקס ומשחרר מאוחד מידי, דבר שגורם לי לצאת בקו לא מספיק נכון וגם לא להיות מהיר מספיק ביציאה).

 

חוויית נהיגה
הדרכת נהיגה במסלול מוטור סיטי

 

עוד ועוד הקפות במסלול, מלטשים כל אלמנט נהיגה ומידי פעם עוצרים להתרענן ולתת לבלמים להתקרר. כמו שריטה כתבה בהודעה, החום שולי עבור ה-BRZ. לאורך ההדרכה ירין מחפש דרכים ואנלוגיות להעביר את המידע שיתאימו לעולם ולתחומים בהם אני שולט, שיהיה לי כמה שיותר ברור.

לקראת הסוף ירין ועידן מתחלפים. אני נוהג עם עידן, בהקפה או שתיים הראשונות הוא יחסית שקט, ואז הוא לא מרחם עליי עם הערות ותיקונים. בצדק, יש לומר. סגנון ההדרכה של עידן ושל ירין קצת שונים. עידן יותר חד, יותר “פיקודי” מאשר ירין בסגנון ההדרכה שלו. בזמן המנוחה עידן מסביר שבהקפות הראשונות הוא בעיקר “למד אותי” ואת הנהיגה שלי והחליט לקחת אותי עוד שלב קדימה, הדרישה שלו בהתאם לפוטנציאל. אני מצידי משתדל לעמוד בציפיות.

מעבר להדרכה עצמה, אני ממשיך להתפעל מה-BRZ. המכונה הזאת פשוט מדהימה, עם חוסר הניסיון שלי עם תיבת הילוכים ידנית במסלול, ועם המזגן, שהעלים לגמרי את המדבר, הכוח והתחושה שלה אפשרה לי לפתח קצב מכובד.

 

מסכמים

 

חווית או הדרכת הנהיגה שעשיתי עם IM Racing הייתה מעולה. היא נתנה לי את זריקת האדרנלין שכל כך הזדקקתי לה, וגם למדתי המון. אמנם הכרתי את התיאוריה, עברתי מספר הדרכות בחיי, וגם נהגתי מספר פעמים במסלול הזה אבל כמו בכל סוג של לימודים או מקצוע, תמיד צריך לתרגל, לרענן ולחדש.

עידן, ריטה וירין עושים עבודה מדהימה, ההדרכה הייתה מדויקת ומוצלחת, ובנוסף, פגשתי אנשים שפשוט נהניתי לדבר איתם. אנחנו נמצאים במסלול חיים עמוס וקשה. גם ברמת המאקרו כעולם וכמדינה, וגם ברמת המיקרו, כל אחד והמעגל הפנימי שלו, המשפחה, הבית, העבודה וחיי היום-יום שלו. חווית\הדרכת נהיגה כזו מכניסה אסקפיזם ופיצוץ אדרנלין באמצע החיים. בסוף, זה מה שאנחנו מחפשים, לא?

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × 3 =