קרוסאובר חשמלי יוקרתי 7 מקומות: מרצדס EQS SUV – סקירה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

MERCEDES EQS SUV
מרצדס EQS SUV

 

סדרת ה-EQ החשמלית מתרחבת, עם הגעת דגם ה-EQS SUV, גרסת הפנאי שטח של המכונית החשמלית היוקרתית, מרצדס EQS. ה-SUV המפואר מגיע בגרסאות 5 ו-7 מקומות, עם אותה מעטפת אבזור נוחות וטכנולוגיה מאד מתקדמת של המותג

 

מרצדס EQS SUV, מכונית חשמלית, הכי פרימיום שאתם יכולים לתאר. כשמה כן היא, גרסת הפנאי-שטח של מרצדס EQS, “המלכה האם”, ספינת הדגל החשמלית של המותג ושל סדרת EQ. נפתח בעיצוב של הרכב, כי זה הפרמטר היחיד שאפשר לחלוק עליו – לאהוב או לתהות לגביו. הרכב גדול ממדים, 5.1 מ’ אורך, בעל מראה מוארך ועגלגל, והצבע השחור של רכב המבחן לא עושה עימו חסד. ועדיין, הוא מרשים מאוד, בזכות המאסיביות שלו, הסמלים סביבו, הידיות היוקרתיות שנבלעות ונשלפות עם פתיחת הדלתות, כשעליהן חרוט שם המותג, ואף תאורה אישית בכל ידית. עיצוב מלוטש, ופרקטי.

למבחן הדרכים קיבלתי את הגרסה ה”רגועה” יותר, EQS SUV 450 4Matic, הכוללת יחידת הנעה חשמלית כפולה עם הספק מרבי של 360 כ”ס, מומנט של 81.5 קג”מ, האצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-6 שניות, ומהירות מרבית עד 210 קמ”ש. גם לגרסה החזקה יותר, EQS SUV 580 4Matic, שני מנועים חשמליים, והנעה כפולה, עם הספק משולב של 544 כ”ס, מומנט של 87.5  קג”מ, והאצה ל-100 קמ”ש ב-4.6 שניות. נתונים מרשימים, אך כאלה שינגסו בטווח החשמלי.

 

EQS SUV
סוללה בקיבולת 108.4 קוט”ש. מרצדס EQS SUV

 

לסוללת הליתיום-יון בדגם, בקיבולת 108.4 קילוואט/שעה, שיוצרה על-ידי מרצדס, טווח חשמלי מוצהר של עד 604 ק”מ (WLTP). הורדת עדכוני תוכנה שוטפים (OTA) ישפרו את יעילות צריכת האנרגיה ואורך חיי הסוללה עם השנים. בגרסת 4Matic 450 הטווח החשמלי הריאלי שיצא בפועל, וב”תנאי מבחן”, הוא 490 ק”מ. על-פי הצהרת היצרן, שהיא מדויקת למדי, צריכת החשמל הממוצעת, משולבת היא 21.1 קילוואט ל-100 ק”מ. בעיר, בנסיעה שלווה, הצריכה יורדת ל-17 קוט”ש ל-100  ק”מ, ובנסיעה בינעירונית, היא עולה ל-23-24 קוט”ש. כמובן, ניתן לדרדר את הנתון הזה עם סגנון נהיגה משוחרר יותר, ועם בחירת מצב נהיגה “ספורט”.

מרצדס EQS SUV אינה מכונית ספורטיבית כלל וכלל, נהפוך הוא – לנהוג בה מרגיש כמו “לרחף על ענן”. מין תחושת ריחוף ושיוט נינוח בזכות מתלי אוויר AIRMATIC. את הכביש לא מרגישים ולא שומעים. ורעשי רוח, איני רוצה לציין באיזו מהירות תתחילו לשמוע. יש לה הספק גדול וטווח חשמלי מכובד, וחייבים לציין לטובה את מערכת אחזור האנרגיה שלה (רגנרציה). קודם כל, את אפשרות הבחירה ברגרציה חכמה, המשלבת את תהליך אחזור האנרגיה יחד עם מערכות הבטיחות.

 

EQS
מערכת מולטימדיה עשירה עם הממשק המוכר

 

כלומר, עם בחירת המצב החכם, בכל פעם שהרכב יזהה מכונית מלפנים, הוא יבלום, והבלימה תביא לטעינת הסוללה באנרגיה מחודשת. זו טכנולוגיה שכבר פגשתי קודם, ברכב ממותג אחר, אבל במרצדס התהליך הזה מתקדם ומורגש מאוד. הרכב כבד מאוד, 2.8 טונות, ולכן, לא נוכחתי לראות את אחוזי הסוללה עולים בפועל בנסיעה. אבל כן, הטווח נשמר ויורד אט אט בנסיעה מתונה. מצב הרגנרציה בעוצמה הגבוהה ביותר יסייע בשמירה על הטווח בנסיעה, אבל גם יפגום מעט בזרימה שלה, כי עוצמת הבלימה הרגנרטיבית גבוהה מאוד ונוכחת.

הרכב מאיץ חזק ומהר, כאילו לא מודע לגודלו ולמשקלו. השתמשתי הרבה בשיפטרים מאחורי ההגה, השולטים בעוצמת הרגנרציה, כדי לבלום את הרכב בפניות או לפני עצירות. כדי לבלום את הרכב צריך ממש לסחוט את דוושת הבלם עד הסוף.

 

@queenoftheroad.il מרצדס 450 EQS SUV ⚜️ גרסת הפנאי שטח של דגם #Mercedeseqs ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

מרצדס EQS SUV מגיע בגרסאות חמישה ושבעה מקומות. אליי הגיעה הגרסה למשפחה המורחבת, לשבעה נוסעים, בה כל הנוסעים יוכלו לשבת בניחותא, בזכות בסיס גלגלים מכובד, של 3.2 מ’. בשורה הראשונה, ישבו הנהג והנוסע לצידו עם שפע אבזור נוחות מולם ולצידם, כשרוב התפעול הוא ממערכת ה-MBUX החדשה, הכוללת התאמה אישית של תצוגות המידע, תפעול באמצעות מגע מההגה, מהמסכים, בפקודות קוליות, עם פיצ’ר ה-Hey Mercedes במגוון שפות; וגם ניתן לקשר את המערכת עם הנייד האישי, עם ממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto.

מאחור, בשורה השנייה, שני מושבים מרווחים מאוד עם בקרת אקלים משלהם, ריפודים מהודרים ובהירים, ואפשרויות כיוון מתקדמות; כיוון חשמלי לאחור ולפנים, כיוון חשמלי למשענת הגב, וגם קיפול אוטומטי, בלחיצת כפתור. אציין לטובה את השורה השלישית, שבדרך-כלל מתאימה לילדים, אך במקרה הזה גם אדם בוגר, עד גובה 1.75 מ’, יוכל לשבת יחסית בנוחות, בלי להיתקל במושבים מקדימה, או בגג. באזור השורה השלישית פתחי אוורור, מקומות אחסון לבקבוקים ולכוסות, ושתי כניסות C USB, בכל צד.

 

רכב 7 מקומות יוקרתי
שורה שנייה. מרצדס EQS SUV
מרצדס 7 מקומות
שורה שלישית. מרצדס EQS SUV שבעה מקומות

 

תא המטען של הרכב בגרסת החמישה מקומות, או עם קיפול שורת המושבים השלישית בגרסת השבעה, הוא 645 ליטר. משענת הראש בדגמי EQ, ובעיקר ב-EQS, ו-EQS SUV, היא הדבר שמרגיש “הכי קרוב” לכרית שלי במיטה. התחושה הכללית כל-כך נוחה ו”מחבקת”, שזה כמו ללכת לנוח בצהריים, ל”שלאפשטונדה”.  שני המושבים הקדמיים חשמליים עם “זיכרונות”, ולהם אפשרות אוורור/חימום ופונקציית עיסוי. מול הנהג משתקפת על השמשה הקדמית מערכת תצוגה עילית. יש גם מערכת בישום אוויר AIR BALANCE, מערכת שמע מצוינת של Burmester, טעינה אלחוטית לנייד, וכן, הגג הפנורמי חשמלי.

ממשק המולטימדיה, שגם ככה מאוד מתקדם ומאוד טכנולוגי, שלח התראות שלראשונה ראיתי – המערכת זיהתה “תנוחת מושב חדשה”, שאולי ארצה לשמור להמשך, ומציעה בשוטף התאמות אישיות נוספות. מעליי, סאנרוף פנורמי שסופג חום קיצוני בחודש האחרון, ואף שיש וילון בהיר שאוטם אותו,  אפשר לומר שהחום יכול גם לסאנרוף של מותג יוקרה כמו זה. גם המזגן עובד קשה מאוד. בימים כתיקונם, הייתי קופאת במשך נסיעה שלמה, כשבקרת האקלים מכוונת לכ-16 מעלות בעוצמה הגבוהה ביותר, אבל לא היום, ולא בקיץ הזה, ככל הנראה. המזל הוא, שהטווח החשמלי לא נפגע מהפעילות המאומצת של המיזוג.

 

רכב יוקרתי 7 מקומות

 

בטיחות

 

מערך הבטיחות המקיף של מרצדס EQS SUV מבוסס חיישנים היקפיים, מצלמות מציאות רבודה ורדאר ארוך טווח. השילוב של כל אלו מאפשר ליישם פונקציות מתקדמות של סיוע אקטיבי לנהג בשמירת מרחק, מהירות, שמירה, ומעקב אחר נתיב הנסיעה וסיוע בשינוי נתיב. יכולות נהיגה סמי-אוטונומיות מתקדמות מאוד. לרכב גם מערכת תאורה Digital Light אדפטיבית ועוקבת פנייה המורכבת מיותר ממיליון פיקסלים בכל יחידת תאורה, המשנה את עוצמתה ומיקום התאורה בהתאם לתנועה ולתנאי הדרך. בEQS 12 כריות אוויר. דירוג הבטיחות הישראלי של הדגם – 7 מתוך 8 מרביים.

אפשרויות טעינת הרכב: טעינה איטית/ביתית, עד 22 קילוואט, אורכת לילה; טעינה מהירה בין 20%-80% בחצי שעה, וגם אפשרות טעינה בעמדות טעינה DC “אולטרה מהירות”, בקצב של עד 200 קילוואט, עד 250 ק”מ ב-15 דקות טעינה.

מחיר הגרסה הנבחנת 4Matic 450 פלטינום EV Plus 7 – הוא 1,060,000 שקל.

 

מרצדס EQB קרוסאובר חשמלי 7 מקומות (400 קילומטר) – סקירה

מרצדס EQB דגם SUV חשמלי 7 מקומות החל מ-349,900 שקלים

 

@queenoftheroad.il הדגם החשמלי שבעה מקומות של מותג היוקרה, מרצדס EQB. הספק של 228 כ”ס וטווח חשמלי של 410 ק”מ. מחיר מ-349,900₪ #mercedeseqb @Mercedes-Benz #mercedeseq ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − 12 =