ריפודים לרכב: כמה עולה לנקות אותם ואיך מנקים? כתבת אורח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

ריפודים לרכב
נקיון ריפודים ברכב

 

 

רכבים צוברים לכלוך כל הזמן והמקום שהכי רואים זאת ברכב הוא ללא ספק הריפודים שעליהם מתרכזים רוב הכתמים שחודרים אל סיבי הבד. ניקוי רגיל במכוני הניקוי לא ממש יעזור בהסרת הכתמים האלו כי בניקוי כזה מבצעים רק שאיבה ולא ניקוי עמוק של הבד. ניקוי מהסוג הזה יש לבצע אצל מנקים מקצועיים אשר עוסקים בניקוי ריפודים. איך מתבצע ניקוי כזה? כמה הוא עשוי לעלות לכם? וכל כמה זמן כדאי לבצע אותו? על השאלות האלו נענה בכתבה הבאה. 

 

איך מתבצע ניקוי מקצועי לריפודי הרכב?

 

ניקוי מקצועי לריפודי הרכב פועל באמצעות מכונת ניקוי ייעודית בעלת ידית יניקה שתפקידה להכניס חומרים מפרקי כתמים אל בד הריפוד ולשאוב אותם חזרה אל המכונה יחד עם הלכלוך והאבק שהצטבר. 

המנקה יאבחן תחילה את סוג הבד וסוג הכתמים שיש על הריפוד, יתאים להם את חומר הניקוי ואז יתחיל בעבודה המתבצעת באופן שיטתי וממוקד על אזורי הכתמים או על כל הריפוד, בהתאם למצבו.

חשוב לציין, כאשר מדובר בריפודים העשויים מעור, שיטת הניקוי שונה ומתמקדת בניגוב העור בחומרים מתאימים לו ומריחה של שכבת לחות אשר מונעת מהעור להיסדק. גם במקרה זה, ניקוי מקצועי הוא הדרך הנכונה להסיר כתמים, שכן ריפוד מעור שונה מריפוד בד  וזקוק לטיפול מיוחד. ניקוי העור בשיטה הרטובה עם המכונה אינו יעיל מהסיבה שהמים אינם חודרים את העור ולכן לא מתאימים במקרה זה. 

 

אילו כתמים ניתנים להסרה? 

 

בריפודי הרכב, רוב הכתמים הינם אורגניים כמו: שמן, מים, מזון שהתייבש על הריפודים, שתיה שנשפכה, חלב, קפה וכדומה. ברכבים שנוסעים בהם ילדים קטנים, יכול להיות שיהיו כתמי קיא או שתן. כל אלו מצריכים חומרי ניקוי אנזימטיים אשר יודעים לפרק חומרים אורגניים וחומרים שיש בהם אמוניה ובניקוי מקצועי מהסוג הזה, יש חומרים מהסוג הזה שמצליחים לפרק את כל סוגי הכתמים שברכב.

 

כמה עולה לנקות את הריפודים ברכב?

 

אם תרצו להשקיע בניקוי מקצועי שכזה עבור ריפודי הרכב שלכם, חשוב שתדעו שלא מדובר בשירות יקר מאוד. למעשה, העלות נעה בין 350 שקלים ועד 1000 שקלים, בהתאם לגודל הריפוד, סוג הריפוד וכמות הכתמים שיש לנקות. 

מדובר בהשקעה מצוינת שתחזיר את הרכב שלכם להיות נעים ונקי כאשר אתם נוסעים בו ובמיוחד אם תרצו למכור אותו, שכן רכב עם ריפודים נקיים יימכר מהר יותר מרכב שנראה מוזנח ומלוכלך. 

 

כל כמה זמן כדאי לבצע ניקוי מהסוג הזה?

 

ניקוי מקצועי של ריפודי הרכב כדאי לבצע אחת לשנה או בעת הצורך. מומלץ לנסות להימנע מלהזמין את השירות כאשר הכתמים כבר ישנים מאוד. ככל שהכתם טרי יותר, כך יותר פשוט להסיר אותו והסיכוי להסיר 100 אחוז ממנו הוא הרבה יותר גבוה. 

כמו כן, חשוב שתדעו כי אתם לא צריכים לצאת מהבית בשביל הניקוי. המנקים המקצועיים מגיעים עד לחניה שלכם. פשוט בחרו אזור שירות והזמינו שירות ניקוי ריפודי רכב לכל סוגי הכתמים ותתחילו להנות מרכב נקי. 

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 3 =