2023: מטרו מוטור יבואנית הדו גלגלי ורכב מסכמת שנה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טי מקס מחיר
מטרו מוטור מסכמת את 2022

 

“מטרו מוטור” מסכמת את 2022 ומציגה את תוכניות 2023. במשפט: “את התייקרות המחירים מטרו החליטו לספוג בבית”

 

תמונות: ניר עמוס

 

מטרו הינה יבואנית רכב, דו גלגלי, פנאי, רכבי עבודה ותפעול, ספורט ימי והשנה גם רכבים חשמליים. כמו בשנת 2021 גם השנה “מטרו מוטור” מחזיקה בנתח שוק של 47% מכלל המכירות בתחום הדו גלגלי לשנת 2022 (השנה נמכרו 21,028 כלים דו גלגלים חדשים מכל היצרנים). לישראל מיובאים 56 מותגים דו גלגלי ופנאי, בשוק של 21 אלף כלים בשנה. כאשר 67% מתוכם קטנועים ו-33% מתוכם אופנועים. סאן יאנג הינו המותג הנמכר ביותר בישראל .

השנה ראוי לציין כי לראשונה חברת “מאיר” יבואנית הונדה גזרה נתח שוק של 20% והתמקמה במקום השני, ו”עופר אבניר” במקום השלישי.

מטרו עברה שנה מאתגרת עם קשיים באספקה, שינוע, משאים ומתנים עם יצרניות גדולות התמודדות עם שערי חליפין, עליית המיסוי והריבית בישראל שהביאו לעליית מחירים. למרות כל הקשיים, מציין תומר קומרוב (מנכ”ל מטרו), כי מטרו בחרו “לספוג את ההתייקרות בבית”. קומרוב גם בחר לסיים את הסקירה של 2022, עם המשפט “תתרגלו לקבל יותר”.

 

תומר קומרוב
תומר קומרוב מנכ”ל מטרו

אופנוע חדש

 

השנה החולפת 2022

 

עיקר המחסור הורגש בדגמי קטנועי ימאהה XMAX 300 – XMAX 125 – NMAX125 ההשפעה של החוסרים בקטנועים אלו תרמה בעיקר למתחרים. במקביל, נמכרו השנה כ-1000 כלים מסוג TMAX-560. קומרוב מציין, כי אם היו מגיעים עוד 1000 כלים מבית ימאהה, גם הם היו נמכרים. השנה מטרו פתחו סניף גדול בירושלים “מטרו הבירה” הכולל גם מכירת אביזרים ואופנועים מהלך שמילא מחסור שהיה קיים בבירה.

מכירות האופנועים וקטנועים החשמליים עדיין קטנה מ-2% נתון מפתיע יחסית לשוק הרכבים בו החדירה בשנה החולפת הייתה של כ-10%. אם זאת קיימת עלייה של 8% במכירות הדו גלגלי בשוק הרכב. במישורים מקבילים, תתי המותגים של מטרו METRO ELECTRIC ו-METRO MARINE ממשיכים להתרחב ומשמשים מנועי צמיחה במישורים חדשים כגון השקת הרכב החשמלי Leapmotor 

 

מטרו מוטור דגמים
סופגים את עליות המחירים. מטרו מוטור

 

שנת 2023 

 

מטרו צופים גדילת שוק של כ-3-5% בשנה, אך עדיין צפויות בעיות אספקה מצד היצרנים. מטרו מצהירה שתפעל השנה לשינוי הרגולציה וקידום תקנות שיעזרו לפתרון הגודש בפקקים. “אין סיבה ששוק הדו גלגלי לא יגיע לסך מכירות של 40 אלף כלים בשנה”.

בנוסף, גם תקדם את נושא הרישיון המהיר Direct access המאפשר קבלת רישיון A2 לכל בעל רישיון רכב B בדיוק כמו במדינות מתקדמות באירופה. 

הנהגים/רוכבים ידרשו ל-5 שנות וותק עם רישיון B וקורס לקבלת רישיון. אין צורך בתיאוריה, שיעורים או מבחן מעשי.

שנת 2023 אינה מרובה בדגמים חדשים, בשל הקפאה זמנית של הגעת דגמים חדשים בין השנים 21-20 על רקע הקורונה, חוסר הוודאות הכלכלית, ואח“כ המגבלות במדינות השונות. 

 

דגמים חדשים שכן צפויים להגיע:

 

  • Yamaha xmax (125 & 300) עיצוב חדש ומסך חדש מחירים: 28,985/38,985  ₪ 
  • Yamaha delight 125 קטנוע עירוני חדש חסכן, מרווח וזול במחיר: 14,985 ₪ במרבית הדגמים הקיימים יבוצעו שינויים קטנים בשנת הדגם החדשה: כמו הוספת מסך חדש ואיכותי יותר ואפשריות קישוריות חדשות לרוכב.
  • Yamaha mt07 צפוי לרדת במחיר ל52,785 ₪ (הוזלה של 3000 ₪ מהשנה היוצאת)
  • Yamaha Tenere 700 רב המכר והאופנוע הנמכר ביותר לשנת 2022 מקבל השנה עדכונים כגון:  בחירת מצבי שטח נוספים, מסך גדול ועשיר יותר והשנה יחזור להימכר גם לרישיון A1 . הבשורה היא שהמחיר נשאר בדיוק כמו ב 2022 . 
  • Yamaha tracer 9 gt+ שהשנה מגיע לראשונה מיצרן זה עם מערכת ACC -קרוז קונטרול אדפטיבי. מסך חדש הכולל קישוריות , ומושב מרווח יותר.
  • Yamaha NIKEN GT קטנוע תלת גלגלי עצום שחוזר להימכר עם שיפורים נוספים.
  • בגזרת סאן יאנג היצרן עומד ליישר קו עם שאר המתחרים ולהציע קטנוע אדוונצ’ר חדש לקראת אוגוסט.
  • SYM ADX 125 בעיצוב קרבי, צמיגי דו”ש, ABS ,TC.

Gogoro עדיין נמכרים בהצלחה וימשיכו להימכר אך עמדות טעינה חדשות לא צפויות להתווסף ולא צפויה התרחבות לערים חדשות.

 

לסיכום

גם השנה נשבר שיא מכירות ועם אספקה זמינה יותר היה ניתן לעבור גם את ה-23 אלף כלים שיכלו להימכר. החזון הוא להגיע לכלל מכירות של 40 אלף כלים בשנה.

השנה מטרו הובילה הרבה מהלכים לקבלת הדו גלגלי כפתרון זמין לגודש. מטרו יזמה ביחד עם YNET שתי ועידות רכב בהם נכחו גורמים רבים ממשרד התחבורה. מטרו רואים בצורה קשה את נושא האלימות בכבישים ובשנה הקרובה נראה אותם לוקחים חלק פעיל בניסיון בלימת התופעה.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − ten =