סקודה אניאק iV – המכוניות הטובות של השנה 2021-22

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סקודה אניאק חשמלי
סקודה אניאק המכוניות הטובות של השנה 2021-22

סקודה אניאק החשמלי – פיינליסט – 1 מ-3 כלי הרכב הטובים של 2021-22

 

הקדמה:

הגיע הרגע הזה בשנה, בו כל כלי הרכב החדשים שהושקו בשנה החולפת בארץ, דגמים חדשים מאפס, או דורות חדשים, שנבחנו על ידי, נכתבים בזה אחר זה על דף לבן נקי, והלב והראש נכנסים לפעולה. לא מעט מהבחירות של השנה, מרשימת 10 המכוניות הטובות של 2021-22, הן בחירות של 60% לב, ו-40% ראש. במפגש עם כלי רכב, כמו עם בני אדם, יש קליק, או שאין בכלל. כלי רכב שממבט ראשון, מלחיצה ראשונה, הכל מתחבר, הכל נהיה ברור, למה הרכב הזה נראה ככה, למה יצרו אותו ככה, מי יאהב אותו ולאיזה קהל הוא מתאים. כל הדגמים שבחרתי להיות 10 המכוניות הטובות של השנה, הם דגמים שלמים, עגולים, עם חזון מאד ברור, וקהל מובהק.

אין לי ספק שיש יותר מ-10 דגמים ראויים וטובים שהושקו השנה (2021-22), דגמים שלא נהגתי בהם, דגמים שהגיעו בדיוק ב”תפר”, שלא הופשרו לטובת מבחני דרכים מסודרים, והכל טוב, והכל בסדר. חשוב לציין שטקס בחירת רכב השנה של מלכת הכביש, שמתקיים זו הפעם החמישי (מ-2017, בה זכתה הוולוו XC60, שנה לאחר מכן הייתה זו מרצדס A CLASS החדשה, אודי אי טרון, ובשנה שעברה הסיאט לאון החדשה הוכתרה כמלכה החדשה, זה טקס אחד מיני רבים, של בחירת רכב השנה בארץ, ודגמים מוצלחים שלא נמצאים ברשימה הזו, שלי, זכו בבמות אחרות, וטוב שכך.

נכון שיש טעם אישי, העדפות, ו”חיבור” לכלי רכב, אבל המכוניות הללו נבחנו, קודם כל, על פי קריטריונים של עיצוב, ביצועים, הנדסת אנוש, אבזור נוחות ובטיחות, השוואה למתחרות, וגם עלות מול תועלת, עד כמה שניתן במדינתנו הקטנה רוויית המיסים לשקול כדאיות רכב על פי מחיר.

 

סקודה אניאק מבחן
שימושיות גבוהה ומרווח פנים גדול בתא הנהג והנוסעים

סקודה אניאק iV – המכוניות הטובות של השנה 2021-22 (מקום 3)

 

שנת 2021 הייתה שנה של פריצה אמיתית בכל הקשור לכלי רכב חשמליים בישראל. דגם חשמלי אחרי דגם חשמלי, הגיעו לארץ, והכריעו בשאלה האם אנחנו לקראת מהפכה חשמלית. אז כן, ולגמרי.

אחד הדגמים החשמליים לו חיכו וציפו להגעתו, הוא האניאק iV של מותג סקודה. דגם שזכה וזוכה לסקירות חיוביות מקיר לקיר, ולא סתם. אני חושבת שהפידבקים החיוביים מגיעים תמיד בהשוואה למה שסקודה הפכה להיות בשנים האחרונות. בעשור האחרון היא עשתה את הבלתי ייאמן, והצליחה לסמן V על כל פרמטר בדגמים שלה, אם בהתחלה המותג היה ממותג בשל מחירים נגישים להיצע הדגמים, הרי היום הדגמים החדשים שלה נותנים פייט אמיתי למתחרים חזקים, בזכות עיצוב מסובב ראשים, יחידות הנעה חסכוניות וטובות, שימושיות גבוהה, ויחס עלות תועלת מהגבוהים שיש בשוק.

סקודה אניאק הפכה לפופולרית עוד לפני שהגיעה לישראל, ונמכרה במספרים יפים בזכות חבילה שלמה, עגולה וירוקה לכל מי שמחפש לו/לה ולמשפחתו/ה רכב חשמלי טוב ואידאלי.

 

סקודה אניאק מפרט טכני
סקודה אניאק iV – מקום 3

 

בזכות האינטואיטיביות והאוטומטיות

 

הקליק עם האניאק היה אחד “הקליקים” המהירים והחזקים שהיו לי עם רכבי מבחן. הכל התחיל במערכת חיישני הקירבה, שפתחו את הדלתות והמראות עם הקירבה שלי אל הרכב, כשהתיישבתי במושב הנהג, היו אלה כל המערכות שנדלקו ברגע, מערכת המולטימדיה, לוח השעונים, והמנוע. הרכב דולק ומוכן לנסיעה, ועוד לא נגעתי או לחצתי על מתג אחד.

המושב הרחב והתומך שבה את ליבי, והכל התחבר לכדי חווית שימוש מהטובות שראיתי. החיבור לטלפון החכם התרחש במהירות וללא עיכובים מיותרים, בקרת האקלים גם היא פעלה מראש ולבדה, בטמפרטורה “האחרונה” שהרכב הוגדר. אם זה העתיד אני חותמת עליו עכשיו.

האניאק היא דגם הפנאי שטח החשמלי הראשון של סקודה. דגם שיושב על פלטפורמה חשמלית ייעודית, פלטפורמת MEB המודולרית לרכבים חשמליים של קבוצת VW, אותה פלטפורמה עליה מבוססת האודי אי טרון, לא פחות. בה הסוללה מותקנת ברצפת הרכב ותורמת למרכז כובד נמוך, ולמרחב משופר בתא הנוסעים.

המנוע החשמלי של האניאק מגיע עם הספק של 204 כ”ס (150 Kw), יחידת הנעה מבוססת הנעה אחורית, עם האצה של 8.7 שניות, לרכב לא קטן בכלל, מ-0 ל-100 קמ”ש. וטווח נסיעה חשמלי מוצהר של 497.96 ק”מ, ו450 ק”מ ריאליים. סקודה אניאק IV מוצע בעולם עם שתי גרסאות סוללה, 60 ו-80, כשלארץ הוא הגיע רק עם טווח הסוללה הרחב. עם קיבולת סוללה של 82 קווט”ש, סוללה שיכולה להיטען בקצב של עד 175 Kw בטעינת DC (עמדת טעינה מהירה בזרם ישיר).

טעינה איטית ביתית בין 8-12 שעות, תלוי בהספק עמדת הטעינה.

 

סקודה אניאק יבוא מקביל
חווית השימוש טובה והתפעול אינטואיטיבי
סקודה אניאק טווח
עשתה דרך… תא נהג סקודה אניאק

 

בזכות האבזור והשימושיות

 

הסקודה אניאק החשמלי הוא רכב פנאי משפחתי בהגדרה, רכב משפחתי אולטימטיבי, עם מרווח פנים טוב, עם אבזור נוחות, מערכות טכנולוגיות מתקדמות, ומפרט בטיחות ראוי וטוב. בעולם כמו בישראל הוא משווק בשש רמות גימור/אבזור, (החל מ- ב- 189,990 ₪), כמו: לוח מחוונים דיגיטלי – Digital Cockpit, מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 13″, הכולל מערכת שמע טובה המחוברת ל-8 רמקולים, שליטה קולית וחיבור/קישוריות ל-Apple Car Play ו-Android Auto. יש משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד (זה אבזור בגדר חובה), 2 שקעי טעינה USB type C, תאורת אווירה מרמת הגימור השנייה, יציאות מיזוג בעיטור כרום, תאורת רגליים מלפנים ומאחור, מושב נוסע קדמי מתכוונן לגובה, ותמיכה לגב תחתון לנהג.

 

סקודה אניאק מחירון
תא נוסעים
סקודה אניאק מידות
תא מטען בנפח 585 ליטר. אניאק

 

בנוסף לכל אלה, ישנה מערכת Park Assist לסיוע בחניה במקביל, פתיחה חשמלית של דלת תא, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ל-2 או 3 אזורים (עפ”י רמת הגימור), גג שמש פנורמי עם פתיחה חשמלית (מרמת הגימור השניה), חיישני אור וגשם, שולחנות מתקפלים בגב מושבים קדמיים, חבילת שינה, וילונות שמש נגללים מאחור, תאי אחסון בצידי תא המטען, ותא מטען רחב ושימושי בנפח 585 ליטר.

 

סקודה אניאק מחיר
סקודה אניאק, בזכות מה שהוא

בזכות העיצוב, ומה שהוא…

אחד מהדגמים החדשים שנכנסו לרשימת המכוניות הטובות של השנה, בלי ספק או דילמה, היה האניאק החשמלי, בזכות הרושם שהוא השאיר עלי אחרי הנסיעה בו, רושם שנחקק, ולא דהה גם אחרי לא מעט דגמים חשמליים אחרים שבחנתי מאז.

סקודה אניאק הוא דגם המעוצב יפה, הוא גדול מימדים, אבל לא מגושם במראה או בתחושה בנהיגה. הנסיעה בו שקטה ומבודדת, ההיגוי שלו טוב, וכן, אפשר ליהנות מנסיעה זריזה ומהנה איתו. זהו רכב פרקטי, מרווח, ובטיחותי, ומשפחתי מאד בהוויה, שסליחה על הקלישאה, אבל “שם את הנהג והנוסעים במרכז”.

 

מכוניות חשמליות מומלצות
המכוניות הטובות של השנה

 

מלכת הכביש: רשימת המכוניות הטובות של השנה 2021-22:

  1. סקודה אניאק iV
  2. ג’ילי גאומטרי C
  3. יונדאי איוניק 5
  4. פורד ברונקו
  5. ב.מ.וו Ix3
  6. טויוטה יאריס קרוס
  7. אופל מוקה החשמלית
  8. מיצובישי אאוטלנדר


follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 5 =