איגוד יבואני הרכב בישראל מציע תכנית לאומית לפתרון הגודש בכבישים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

גריטת רכב
תכנית הגריטה תוריד מהכביש 60,000 כלי רכב מיושנים בשנה

 

 

איגוד יבואני הרכב בישראל יוצאים בהצעה לתוכנית לאומית רב שנתית לגריעת כלי רכב ישנים מהכבישים, וחיסכון בכסף יקר שמאבדים “על פקקים” בדרך

 

“הביקוש הגבוה לרכב פרטי במדינת ישראל והפערים המשמעותיים בתשתית התחבורה הציבורית בארץ יוצרים גודש הולך וגובר בכבישים.

הגודש בכבישי ישראל הינו בעיה המחמירה משנה לשנה ומהווה מעמסה על האזרחים ועל המשק הישראלי. צפיפות גבוהה של כלי רכב בכבישים פוגעת באיכות החיים של האזרחים, וכן בפריון ובצמיחה הכלכלית של המשק.

בעבר העברנו לעיונך סקירה בנושא גריטת כלי רכב ישנים, מזהמים ולא בטיחותיים, שם צוין כי אחד הפתרונות המשמעותיים בעינינו לבעיית הגודש בכבישים חייב להיות תחת תוכנית לאומית רב שנתית לגריעת כלי רכב מהכבישים, שכן העתיד טומן בחובו אתגרים טכנולוגיים במסגרתם, רכבים ישנים, מזהמים ולא בטיחותיים יהוו מפגע בטיחותי וסביבתי הולך וגובר על הכבישים”.

 

השפעת כלי רכב ישנים, מזהמים ולא בטיחותיים על הגודש בכבישים

 

“רכבים בצידי הכבישים לרבות רכבים תקולים ואלה המעורבים בתאונה, יוצרים פקקי תנועה בצירי תנועה מרכזיים במדינה מעבר לעומס על הכבישים. ניתוח נתוני רכבים תקולים במאגר המידע של נתיבי איילון, מעלה כי כלי רכב ישנים נוטים להיתקע פי 2 מכלי רכבים חדישים. כאשר משקללים את הנסועה הממוצעת הנמוכה של כלי רכב ישנים, עולה כי לרכב ישן מעל גיל 9 סיכוי גבוה פי 5.82 להיתקע מליתר כלי הרכב ביחס לק”מ נסועה.

תכנית הגריטה תוריד מהכביש כל שנה 60,000 כלי רכב מיושנים, בעלי סיכוי גבוה להיתקע על הכביש ותחליף אותם בכלי רכב חדשים שלהם סיכוי נמוך ביותר להיתקע. ככל שתוכנית זו תיושם, היא תוריד את מספר הרכבים התקולים למינימום, ונוכל למנוע כ-100 פקקים ביום, כלומר לחסוך 4-5 מיליארד ₪ בכל שנה. חסכון זה הינו בנוסף לחיסכון של עשרות מיליארדים נוספים שהתכנית תאפשר”.

“אנו תקווה כי סקירה משלימה זו בנושא גודש, יחד עם הסקירה בנושא גריעת כלי רכב לא בטיחותיים, ישנים ומזהמים והתחזית שפרסמנו בזמנו בנושא שוק הרכב במדינת ישראל 2030 יתנו תמונה רחבה וכולל על מצב הנסועה בכבישי ישראל  ויהוו רקע מקצועי מעמיק לקראת פתרונות אפשריים למצב זה”.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − 7 =