טויוטה מעניקה מיליון שקלים לעמותת ונטעת בתחרות Israel Earth Prize

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

Israel Earth Prize
טויוטה מעניקה 1,000,000 ש”ח לעמותת “ונטעת”, הזוכה בתחרות “Israel Earth Prize”

 

 

טויוטה ישראל תעניק 1,000,000 ש”ח לעמותת “ונטעת”, הזוכה בתחרות “Israel Earth Prize”, עבור יישום חזון עיר יער בישראל 

 

תמונות: רונן טופלברג

 

התחרות של טויוטה ישראל היא חלק ממיזם רב שנתי בו תעניק החברה במצטבר 5 מיליון שקלים ליוזמות פורצת דרך בתחום הסביבה והקיימות  

 

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, תעניק מיליון שקלים לעמותת “ונטעת”, שהגיעה למקום הראשון בתחרות “ISRAEL EARTH PRIZE” של החברה שמטרתה לחשוף ולעודד רעיונות ופתרונות פורצי דרך להתמודדות עם אתגרים סביבתיים בישראל בעלי פוטנציאל ליצירת שינוי בר קיימא למען חברה טובה יותר ועולם בטוח, נגיש ונקי יותר.

“ונטעת”, הפועלת להגשמת חזון עיר-יער בישראל באמצעות הפיכת הערים בישראל לירוקות, מוצלות ומיטיבות, נבחרה כזוכה על ידי ועדה מקצועית ועצמאית מהאקדמיה, מגזר ציבורי ויזמות חברתית, שהוקמה באופן ייעודי עבור התחרות. כספי הפרס מיועדים לפרויקט המאה של העמותה – הקמת 100 גינות טיפוליות ב-100 מוסדות שיקום בישראל, למען טיפול בקשישים, ניצולי שואה, נפגעים ונפגעות תקיפה מינית, הלומי קרב, אנשים עם מוגבלויות, נוער בסיכון, מתמודדי נפש ואחרים. העמותה שואפת להכניס את הטבע לעיר, דרך נטיעות במרכזי הערים ובלב הפועם של הקהילות.

ההכרזה על הזוכה בפרס הסביבה של יוניון מוטורס נעשתה במסגרת אירוע גאלה מיוחד של טויוטה שהתקיים במוזיאון ישראל בירושלים בנוכחות שגריר יפן בישראל, מר קואיצ’י מיזושימה, בכירי החברה מהארץ ומאירופה, חברי ועדת השיפוט וכמובן ששת היזמים שהפתרונות הסביבתיים שלהם הגיעו לשלב הגמר. לרגל האירוע הגיע לישראל נשיא ומנכ”ל טויוטה אירופה מאט האריסון, בצעד שמבטא את המחויבות העמוקה של טויוטה לשיפור הסביבה והאקלים, לקידום הגיוון וההכלה, תוך שאיפה לעולם נקי יותר ולחברה טובה יותר.

מר הריסון ציין באירוע: ” באופן אישי, התמזל מזלי לבקר בישראל פעמים רבות במהלך 15 השנים האחרונות ולחוות מהיופי של המדינה הנפלאה הזו. בטויוטה, אנו שואפים לא רק להיות יצרנית רכב, אלא להיות ספק ניידות לכולם. להיות ספק ניידות משמעותו שאנו רוצים להקל על חופש התנועה, ביטחון, רווחה, ולהבטיח עתיד טוב ומזהיר יותר לחברה. המחויבות שלנו היא להשיג זאת על ידי אחריות סביבתית, מכילה ונגישה לכל וכמובן, על ידי אספקת הבטיחות, האיכות והאמינות שמייצג המותג שלנו.”

בצהרי יום האירוע התארחו בכירי טויוטה אירופה וישראל, נציגי ועדת השיפוט ונציגי היוזמות שעלו לגמר התחרות במשכן נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, אשר בירך את החברה על היוזמה החשובה.

 

matt harrison toyota
מנכ”ל טויוטה אירופה מאט האריסון (משמאל) והזוכים עמותת ונטעת

 

מחויבות ארוכת טווח למען הסביבה והחברה

 

תחרות ISRAEL EARTH PRIZE, שמקדמת ערכים של קיימות, חדשנות ואחריות, הושקה על ידי טויוטה ישראל בספטמבר האחרון והיא חלק מיוזמה רב שנתית עליה הכריזה במסגרת חגיגות 30 שנות פעילותה בישראל. החברה תעניק לפחות 5 מיליון שקלים במשך חמש שנים, למימון וקידום פתרונות פורצי דרך לשיפור הסביבה בישראל. התחרות הייתה פתוחה ליוזמות ממגוון רחב של תחומים: הפחתת פליטת פחמן, שימור נכסי טבע, תחבורה מקיימת, התמודדות עם משבר האקלים, כלכלה מעגלית, קיימות עירונית, אופנה מקיימת ומזון מקיים, שפועלות ביצירתיות ובנחישות לקידום הזדמנויות ליצירת עולם וחברה טובים יותר.

 

למעלה מ-200 ארגונים, עמותות, סטארטאפים ומוסדות אקדמיים המקדמים עשיה סביבתית משמעותית התמודדו על הפרס היוקרתי, מתוכם 6 העפילו לשלב הגמר: 

 

פרויקט “שירת העשבים” של יוזמת האנרגיה הטובה שנועד למדוד, להסדיר ולמכור את הערך הסביבתי שיוצרים החקלאים המחדשים לחברות שרוצות לאזן את פליטת גזי החממה מפעילותן ולתמוך כלכלית וסביבתית בעשרות חקלאים ובשימור הקרקע החקלאית בישראל; THEMO, של אוניברסיטת חיפה, מצופים בעלי אמצעי ניטור מתקדמים שפועלים להרחיב ולייעל את פלטפורמת הניטור הימי על מנת לספק מענה לשאלות משמעותיות הנוגעות להתחממות הים התיכון, שינויים בהרכב הכימי של המים ותדירות גלים פנימיים המהווים משאבה ביולוגית.

“מפגש עיר נחל”, של “אגמא” בשיתוף תוכנית “העירה”, פרויקט שמטרתו להפוך את נחל הגעתון ממטרד עירוני כפי שהוא כיום לנכס ציבורי לעיר נהריה ולמדינת ישראל כולה; חברת “קרבון בלו”, סטארט-אפ צעיר בו מפתחים טכנולוגיה ללכידה של פחמן דו חמצני מהסביבה לטובת מיתון שינויי האקלים, הגנה ושיקום של מערכות אקולוגיות ימיות; “שביל הים”, יצירת  שביל שאורכו כ-240 ק”מ לאורך חופי הים התיכון, שיהיה אטרקטיבי, חברתי ונגיש, כזה התורם לפעילות נופש פנאי וספורט, שומר על ערכי טבע וסביבה, ומייצר קשר בין העם למולדת ולמורשת, והזוכה הגדול – עמותת “ונטעת”. 

“ונטעת” הוקמה בשנת 2019, מאז היא פועלת לנטיעות במרחבים עירוניים, מקימה גינות טיפוליות וקהילתיות, שותלת בחצרות, ומגדלת ירקות על גגות, במרפסות ובבתים. הנטיעות שמקדמת העמותה נועדו לתרום לאיזון האקלים, ליצור אוויר נקי, לקבע פחמן, להבריא את האדמה, ליצור רצף אקולוגי, לקדם צמיחה כלכלית מקיימת ולעודד תרבות נטיעה ושמירה על עצים ככלי חינוכי וחיבור בין אדם לאדם ובין אדם לאדמה. הזכייה היא עבור קידום פרויקט המאה של העמותה הוא הקמת 100 גינות טיפוליות ב-100 מוסדות שיקום בישראל.

תחרות ISRAEL EARTH PRIZE מבטאת את מחויבותה החברתית העמוקה של יוניון מוטורס ליצירת עולם בר קיימא, ובדומה ליוזמות רבות שלה מהווה חלק ממימוש חזון LET’S GO BEYOND של טויוטה העולמית, המבטא את שאיפתה להישגים יוצאי דופן ופורצי דרך בתחומים שונים המכוונים ליצירת חברה טובה יותר ועולם בטוח, נגיש, ירוק ונקי יותר. 

כחלוצת ההנעות החלופיות, טויוטה העולמית משקיעה משאבים עצומים כבר מעל 30 שנה במחקר, פיתוח ויישום חדשנות לקידום יעילות אנרגטית וחשמול רכביה, במטרה לצמצם את פליטות גזי החממה לאוויר ואת טביעת רגלה הפחמנית בעולם. טויוטה מקדמת יוזמות ופעילויות שונות, בכל רחבי העולם, על מנת להוביל פתרונות להתמודדות עם משבר האקלים, ומציבה מטרות ויעדים ברי קיימא לקידום אחריותה החברתית. 

 

חזון ירוק

 

טויוטה עובדת עם שותפים רבים מהתעשייה, ממשלות ובעלי עניין אחרים כדי לאפשר “ניידות לכולם” תוך תרומה משמעותית לחברה הממוקדת ביעדי פיתוח בר קיימא. היא הייתה הראשונה בעולם שהציגה, כבר בשנת 1997, ייצור המוני של רכב היברידי – הפריוס, ומ- 2014 היא גם משווקת באירופה רכב המבוסס אנרגיה המופקת ממימן – טויוטה מיראי. טויוטה העולמית אף הודיעה כי עד 2025 היא מצפה למכור לפחות 5.5 מיליון מכוניות חשמליות בכל שנה, ולהשיק למעלה מ-60 אפשרויות חדשות להנעה באמצעות חשמל. טויוטה ממשיכה להשקיע במגוון פיתוחים נוספים ולא רק בתחום הניידות, כדי לשפר את העולם בו אנו חיים ולמען העתיד.

התחרות השנייה של “פרס הסביבה של ישראל” תפתח ביולי 2023. להגשת מועמדויות לתחרות לשיפור הסביבה של ישראל באתר החברה 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 4 =