יונדאי i30N החדשה 2023-24 (280 כ”ס אוטומטית) – מבחן בזק

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי i30N מפרט
יונדאי i30N סקירה

 

יונדאי i30N חזרה לישראל עם תוספת של 10 כוחות-סוס ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים לעומת התיבה הידנית שאיתה שווקה בארץ בגלגול הקודם. האם השינויים יניבו הפעם את ההצלחה במסירות?

 

את ה-i30N קיבלנו למבחן הדרכים בצבע לבן, שמדגיש, במבט לחזית, שהמשפחתית הקומפקטית הזו עונה להגדרה הקלאסית של “זאב בעור של כבש”. מבט מהצד חושף את חישוקי ה-“19 הגדולים ואת חצאיות הצד שמרמזות על מה שמסתתר מתחת למכסה המנוע. החלק האחורי, שאותו רוב המכוניות על הכביש יזכו לראות, לא משאיר מקום לספק: זוג המפלטים, הדיפיוזר והספוילר מצהירים שלא מדובר במכונית הליסינג של השכן. 

גם תא הנוסעים אינו מתהדר ב”נוצות קרב”. למעשה, פרט למושבים החובקים וזוג הלחצנים על ההגה ששולטים על מצבי הנהיגה, אין הבדלים רבים בינה לבין הגרסה הרגילה, שאינה משווקת בישראל. הנהג והנוסע שלצידו ייהנו מגג שמש פנורמי, ממושבים המתכווננים באופן חשמלי, וממשטח טעינה אלחוטי. אך מנגד, איכות החומרים לא עומדת בקנה אחד עם מחיר המכונית. תנוחת הישיבה טובה, המושבים נוחים, מספקים תמיכה צידית בפניות ומציעים כיוון לגב התחתון. המושב האחורי מספק מרווח פנימי רחב ורצפה שטוחה לטובת רגלי הנוסע השלישי. אך מנגד, לא תמצאו אבזור בסיסי כמו פתחי מיזוג או שקעי טעינה. תא המטען בעל נפח אחסון של 381 ליטר ומוט המחבר בין בתי הבולמים האחוריים לטובת הקשחת השלדה. 

 

יונדאי i30N מחיר
יונדאי i30N 2023

 

את ה-i30N מתניעים בלחיצת כפתור, שמעיר את מנוע הטורבו-בנזין שלה לחיים. המנוע הזה, שהגרגור שלו נשמע באופן מוחשי גם בסרק, מפיק 280 כ”ס ב-5,500 סל”ד, ו-36 קג”מ ב-2,100 סל”ד. הכוח עובר לזוג הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה. התיבה ניתנת לשליטה באמצעות פקדים שמותקנים מאחורי ההגה. בזכות המתלים האדפטיביים, יונדאי i30N מתגלה כרכב נוח לנסיעה עירונית יחסית לרכבים ספורטיביים. 

ברגע שהכביש נפתח והאגודל הימני שלנו לחץ על כפתור דגל השחמט, ה-i30N הפכה את עורה. זוג המפלטים פלטו צלילי מנוע רועמים המלווים בפיצוצים כמעט בכל עזיבת דוושת התאוצה. תיבת ההילוכים הפכה לבועטת ולמתמסרת, המתלים הפכו לקשים למדי, והיונדאי המשפחתית הפכה למעשה לחיית מסלול. ההגה המדויק, הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה, האחיזה הגבוהה וזוויות הגלגול הנמוכות אפשרו לנו “לתקוף פניות” בקצב מהיר למדי והבלמים עמדו גם הם במשימה, מה שסיפק המון ביטחון וחיוכים מאחורי ההגה.

 

כל הכתבות על יונדאי באתר

 

יונדאי i30N יד 2
לא כמו הליסינג של השכן. יונדאי i30N
יונדאי i30N חדשה
יונדאי i30N אוטומטית

 

ידני או אוטומט?

 

בתור חובב תיבות הילוכים ידניות, המבחן ליונדאי i30N החדשה היה מלווה בחשש שמא ה-i30N הקודמת, זו שהגיעה לישראל עם שלוש הדוושות, תאפיל באיזשהו אופן על זו החדשה. באופן מפתיע, תיבת ההילוכים הרובוטית “המתמסרת והבועטת” הפכה את הנהיגה למהנה לא פחות, וכעת ה-i30N פונה לקהל רחב יותר שאוהב לתת לרגלו השמאלית מנוחה. 

מנגד, תא הנוסעים הקודר עלול לקרר במקצת את הלקוחות הפוטנציאליים צמאי האדרנלין. בגלגול הנוכחי, כמו בקודם, מחירה של ה-i30N אינו נמוך ועומד על 269,990 שקל. ברמת המחיר הזו, אם אתם באמת אוהבים לנהוג, והסמל בחזית או איכות הפלסטיק בתא הנוסעים אינם בראש סדרי העדיפויות שלכם, ה-i30N היא ככל הנראה המשפחתית הקומפקטית בעלת ההנעה הקדמית המהנה ביותר שהכסף שלכם יוכל לקנות.

 

קטנה וחמה: יונדאי i20N (מנוע 1.6 ליטר ידנית) במבחן דרכים

ספורטיביות ליום יום: יונדאי i20N יונדאי i30N מושקות בישראל

יונדאי IONIQ 5 N החשמלית הספורטיבית עולה למסלול המירוצים בנורבורגרינג

יונדאי קונה החדשה 2023-24 בישראל: גרסה היברידית וטורבו מ-144,900₪

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × one =