קאן אם can am מאבריק R החדש 2024 מ-359,950 ₪

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
Maverick R
קאן אם מאבריק R

 

קבוצת עופר אבניר, יבואנית מותג BRP Can-Am לישראל, החלה בשיווק דגמי 2024 של קאן אם ובראשם המאבריק R החדש מקטגוריית SSV של רכבי הפנאי שטח, החל מ-359,950 ₪

 

קאן אם Maverick R החדש, עוצב במטרה לאתגר את הסטטוס קוו ולפרוץ את גבולות הביצועים. הכלי פותח מתוך תפיסה ממוקדת רוכב והוא מתהדר במנוע מוביל בתעשייה עם 240 כ”ס, הנעה בעלת מצמד כפול (DCT), מהלך מתלה ללא מתחרים ומפרט טכנולוגי עשיר שמעלה את חווית הרוכב לשלב הבא. 

 

יחידת הנעה

 

ל-Maverick R מנוע בנפח 999 סמ”ק, Rotax 999T עם, 240 כ”ס, בעל מגדש טורבו, 3 צילינדרים, 4 פעימות והזרקת דלק. Maverick R מעביר את הכוח אל הקרקע מהר יותר, ועושה שימוש במנוע השטח הראשון של Rotax עם 7 הילוכים (DCT) – אוטומטי עם אפשרות להעברה ידנית באמצעות ידית הילוכים. חבילה זו מספקת ל-Maverick R יחס כוח-נפח גבוה.

באמצעות מחקר ופיתוח מבוססי-מרוצים, Maverick R עושה שימוש במבנה יניקת אוויר אופטימלי לתחזוקה נוחה וביצועים גבוהים. זוג מזרקי דלק מזינים את הצילינדרים כשווסת שחרור הלחץ (wastegate) – הראשון בתעשייה עם בקרה אלקטרונית, מווסת את לחץ הדחיפה של מגדש הטורבו ומביא את הביצועים לרמה הגבוהה ביותר בכל ערכי הסל”ד, בכל תנאי הדרך.

 

קאן אם CAN AM

 

מצבי הנהיגה – רגיל, ספורט, וספורט+, מעצימים את השליטה של הרוכב. המצב הרגיל (Normal) מספק תגובת מצערת חלקה, ומעביר הילוכים במערכת ה-DCT עם 7 המהירויות בטווח הסל”ד של 3,500-4,500; מצב הספורט מספק תגובת מצערת מועצמת והעברת הילוכים ב-8,500 סל”ד; מצב ספורט+ כולל טכנולוגיית תגובה מתקדמת (ART) על מנת להגיע לתגובת מצערת מירבית עם העברת הילוכים ב-8,500 סל”ד, מערכת יעילה ביותר למניעת השהיית טורבו. ה-ART יוצרת עומס על הטורבו באמצעות הורדת צילינדר אחד, השהיית עקומת ההצתה והצבת גוף המצערת באופן שיאפשר זרימת אוויר מירבית. ברגע שהמצערת פתוחה לגמרי, הצילינדר השלישי חוזר לפעולה והביצועים מגיעים לשיא.

 

שלדה ומתלים

 

Maverick R מגיע עם שילדת צינורת פלדה דו מפלסית חזקה בתצורת V וכלוב לחיזוק והעצמת הביצועים. מבנה השלדה החדש מפחית מהלחץ על החיבורים המוברגים, כולל רכיבי המתלים הקדמי והאחורי המצויידים בבושינגים עם הדבקה כפולה לחוויית רכיבה טובה יותר. כדי לעמוד בדרישות הגבוהות של המנוע ושל השלדה, שטח נקודות המגע של Maverick R עם הקרקע, עם רוחב של 77 אינץ’ ובסיס גלגלים של 108 אינץ’ להגברת היציבות.

עיצוב חדש של המתלים: העיצוב מאפשר ל-Maverick R לממש את הפונציאל שלו בשבילים ובמסלולים, עם מהלך של 25 אינץ’ מלפנים, 26 אינץ’ מאחור ומרווח גחון של 17 אינץ’. תצורת מתלי האלומיניום הייחודית מפחיתה לחץ מהרכיבים ומספקת ספיגת זעזועים גבוהה.

 

רייזר 4 על 4

 

שילוב של Smart-Shox, הטכנולוגיה החדשה של Fox Live Valve דור 3 יחד עם בולמי זעזועים Fox 2.5 Podium ו-3.1 Podium, שומר על הנסיעה של Maverick R חלקה יותר, גם בתוואי מדברי מאתגר. הודות לשסתום הבסיס והמוט הראשי שהם פטנט רשום של Fox, טווח כוונון הלחץ של Maverick R גדול פי 6 מכל רכב אחר בשוק. עם יותר מ-200 כוונוני מתלים בשנייה בזמן אמת, הניתנים לשינוי מרך לקשה בפחות ממאתיים מאיות השנייה, חבילת המתלים מספקת ביטחון בכל בלימה, האצה, או פניה.

Maverick R מעביר את הכוח לקרקע עם צמיגי Tenacity XNR ITP בקוטר 32 אינץ’ (32x10Rx16) המורכבים על גלגלי בידלוק מאלומיניום בקוטר 16 אינץ’. הגלגלים המוצקים מגיעים, לראשונה בתחום, עם תבנית 6 ברגים 139.7 מ”מ שהיא סטנדרט במשאיות רבות והכרחית לשליטה בכוח ובמומנט הגבוהים של המערכת החדשה. כוח הבלימה של ה-Maverick R מגיע מדיסקים קדמיים בקוטר 265 מ”מ המוחזקים על ידי קליפרים הידראולים תלת-בוכנתיים 32 מ”מ, ודיסקים אחוריים בקוטר 255 מ”מ, המוחזקים על ידי קליפרים הידראוליים דו-בוכנתיים 30 מ”מ.

המושבים בתא הנהג (Ergo-Lok) כוללים ארבע אפשרויות כוונון עבור הרוכב והנוסע; תנוחת הישיבה נמוכה, ואפשרויות התמיכה מותאמות אישית לחוויית נהיגה מושלמת. בפנים, מסך המספק מידע ובידור, הגה טלסקופי עם לחצני בקרה ועוד. ההגה כולל ידית להעברת הילוכים במהירות הברק, הלקוחה מעולם מכוניות הספורט. העיצוב כולל גם פתרונות אחסון, עם תא אחסון מרכזי אטום לטלפונים ניידים ותא כפפות נגיש. דלתות-חצי משתלבות כשהן מיושרות לגוף הרכב ומשלימות את המראה.

לראשונה ברכבי השטח של Can-Am, Maverick R מגיע עם מסך מגע חדש בגודל 10.25 אינץ’ המציע ממשק משתמש נוח, עם מידע לגבי ביצועי הרכב, נתוני הרכיבה, ניווט באמצעות אפליקציית BRP GO!, מוסיקה, חיבור לטלפון, ומצלמות קדמית ואחורית.

 

 

מחיר ה-Can-Am Maverick R XRS בישראל יעמוד על מחיר של 359,950 ₪ בעוד מחיר דגם Maverick R XRS Smart SHOX יעמוד על 369,950 ₪. למזמינים בתקופת ההשקה יינתנו מסלולי הטבה ייחודים ומגוונים בשווי כספי. שני הדגמים יוצעו עם חבילת אביזרים עשירה ומקיפה כסטנדרט בשווי 45,000 ₪, הכוללת בין היתר מערכת שמע גג יוקרתית של חברת JL שפותחה ותוכננה במיוחד עבור כלים אלו להעצמת חווית הרכיבה.  

 

רם עוזיאל, סמנכ”ל עופר אבניר: “קאן אם עושים זאת שוב, עם הצבת רף חדש. לאחר שחשבנו שהגענו לתקרת רמת הביצועים עם סדרת דגמי  המאבריק X3, דגמי 2024 של קאן אם מציגים את המאבריק R החדש שמנפץ את כל מה שהכרנו על חווית נהיגת שטח ספורטיבית. המאבריק R הוא ללא ספק הבשורה הכי משמעותית ומלהיבה של היצרן בשנים האחרונות. הכלי פורץ דרך בכל פרמטר, עם ביצועים יוצאי דופן, טנכולוגיה מתקדמת לטובת יכולות ניהוג וחווית נהיגה משופרת עם בטיחות לא מתפשרת, כשהכל עטוף עם עיצוב חדשני מרהיב. עם מנוע בהספק 240 כ”ס, תיבת הילוכים חדשנית מסוג DCT מהשורה הראשונה, ושלדה ומתלים שירתמו את הכוח הזה ויחברו אותו הכי טוב לשטח, ה-Maverick R החדש תוכנן ונבנה לנהגים התובעניים ביותר שרוצים את הקצה”.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eleven − one =