מבחני מאמץ: פורשה קאיין המחודש 2023 במבחני בוץ ושלג בשטח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

בוחנים את הפורשה קאיין המחודש, (שעבר מקצה שיפורים לדור השלישי שלו), במגרש הביתי שלו – השטח

 

לאחר השקתו בשנת 2017, פורשה שיפרה באופן רציף את הדור השלישי של הקאיין, ושדרגה את מערכת העברת הכוח, את השלדה, את העיצוב, את האבזור ואת הקישוריות. “זהו אחד מהשדרוגים הנרחבים ביותר בהיסטוריה של פורשה”, אומר מנהל הסדרה מיכאל שאטצלה. בנוסף לארגון מחדש של יחידות הכוח, המהנדסים במרכז הפיתוח של פורשה בווייסאך ביצעו עדכונים משמעותיים למערכת השלדה של הקאיין.

המטרה הייתה לקבל מענה רחב יותר המתפרש על פני ביצועי כביש המאפיינים את פורשה, נוחות בנסיעות ארוכות ויכולות שטח. בשלב זה הקאיין יצויד בין השאר בשלדה חדשה סמי – אקטיבית. בנוסף, הנהג והנוסעים יוכלו ליהנות ממסך דיגיטלי חדש ומתקדם וממערכת הפעלה עם פעולות קישוריות משופרות. טכנולוגיית תאורה חדשנית עם פנסים ראשיים מסוג HD – Matrix LED ישפרו את רמת הנוחות והבטיחות בפורשה החדש.

 

 

בדיקת כל אחד מהדגמים עד קצה גבול היכולת לפני ההשקה כיוון שהרכב מצויד בכל כך הרבה טכנולוגיות חדשות ומורכבות, יש צורך בבחינה מפורטת כדי לכייל בצורה מושלמת את כל הרכיבים, רובם ככולם היו פרי פיתוח חדש לגמרי. “אנו מעמידים את הקאיין החדש בפני תוכנית בחינה מלאה ומקיפה, כאילו מדובר בדגם חדש לגמרי”, מסביר מנהל הבדיקות ראלף בוש. לצד סימולציות וירטואליות מדויקות רבות, פורשה עדיין נותנת עדיפות גבוהה לבחינה בתנאי אמת.

 

בדיקת רכב מלאה

 

בדיקות אלה דומות לבדיקות שכל דגם חדש עובר לפני השקתו. המטרה בתהליך זה, שאנו מכנים ‘בדיקת רכב מלאה’, היא לבדוק את יציבותו התפעולית של הרכב ואת פעולתם ההדדית של כל הרכיבים והמערכות – במצבים שהלקוח יחווה ואף מעבר לכך. במהלך בדיקות המאמץ, הרכב נחשף לתנא ים קיצוניים שלעתים נדירות הוא חווה אותם כאשר הוא בידי הלקוחות. בתנאים רגילים יום – יומיים, הרכב עובר מעל 200,000 ק”מ בנסיעה עירונית, בין – עירונית ובדרכים מהירות בתוך כמה חודשים. כדי לדמות תנאים קיצוניים, אבי – הטיפוס נעו בכבישים ברחבי העולם במטרה לבדוק את איכותם ועמידותם באזורי אקלים שונים. ה-Cayenne החדש נבדק באסיה, באפריקה, באירופה ובצפון אמריקה.

 

 

בסך הכל, כלי הרכב גמעו למעלה מ-4 מיליון קילומטרים. “בדיקת הקאיין החדש בתנאי שטח קשים בספרד, בדיונות החול שבמרוקו או במהלך נהיגה דינמית קיצונית במסלולי הקרח שבפינלנד ובמסלול הנורבורגרינג נורדשלייפה אינה משהו שלקוחות רבים יעשו אי – פעם” אומר דירק לרש, האחראי על צוות ההרכבה והבדיקה של אב – הטיפוס של הקאיין.

ה-Porsche Cayenne החדש יערוך את הופעת הבכורה שלו באביב הקרוב.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × three =