מכונית בהתאמה אישית: GAC יצרנית הרכב מציגה את השלב הבא

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מכונית בהתאמה אישית
מכונית בהתאמה אישית: GAC יצרנית הרכב מציגה את השלב הבא

אחרי עיצוב פנים הבית – הטרנד הבא הוא עיצוב פנים הרכב. ענקית הרכב הסינית GAC מציגה קונספט חדשני בענף הרכב, שנוטש את עולם העיצוב החיצוני ומתמקד בחלל הפנים ובטעמו האישי של בעל הרכב

 

GAC חושפת את דגם הקונספט Moca, מכונית עירונית חכמה ולא מזהמת, בהתאמה אישית. פירוש שמה של Moca הוא קיצור של צירוף המילים Modular-Car, המבטא את הקונספט שעומד מאחורי המכונית, תפיסה המגלמת את מכונית העתיד ומייצגת חזון חדש לפילוסופיית העיצוב המסורתית של החברה. 

קדמת וחזית המכונית מאופיינים במראה “ביוני”, הכולל מסך גדול בו זורם המידע השמור למשתמשי הדרך ובאמצעותו מתקשרת המכונית כלפי חוץ. פלטפורמת התוכנה, המבוססת על מערכת ההפעלה של GAC המשולבת ברכב, מספקת למשתמשים אפשרויות חומרה ותוכנה שונות להתאמה אישית של תרחישים שונים. העיצוב של החלק החיצוני ניטרלי ומחקה את הסגנון של מוצרים טכנולוגיים טהורים, כמו סמארטפונים ומצלמות. בחלק החיצוני, התוסף היחיד לתצוגה הביונית הוא רצועת תאורת ה- LED המקיפה את המכונית. מערכת ההפעלה של הרכב, ADiGO OS, מאפשרת לכל התוכנות הקשיחות ברכב לעבוד בצורה חלקה. 

 

“עיצוב חלל הפנים הוא אינדיבידואלי”. תא נהג ברכב הקונספט Moca

 

אף שהעיצוב החיצוני של Moca הוא מינימליסטי במיוחד, עיצוב חלל הפנים הוא אינדיבידואלי לחלוטין ומאפשר לכל רוכש לעצב את חלל הפנים באמצעות אביזרים אותם ניתן לרכוש בפלטפורמה מקוונת ייעודית. בנוסף, כל מושב ברכב יוכל להיות מעוצב בסגנון שונה אך בהתאמה מלאה לרכב. פנים הרכב יכול להפוך לסלון של ממש, וזאת הודות למבנה קיבוע מודולרי. הכניסה לרכב היא באמצעות דלת הזזה, אלמנט שמשלים את תחושת ההשראה הביתית בסביבת פנים הרכב. כמעט כל רכיבי Moca ניתנים להחלפה ולבחירה מותאמת אישית: מהקונסולה ועד לתאורת הפנים, מלוחות הדלתות ועד המושבים. כל זאת, מתוך תפיסה כי עידן הרכבים הזהים מגיע לקיצו ורכבי העתיד ישאירו מרחב פעולה רב לטעמו האישי של בעל הרכב. 

 

סלון או תא נוסעים? עיצוב אישי לחלל הרכב

 

עיצוב רכב בהתאמה אישית

 

“אנו מאמינים שכמו בסמארטפונים, גם החלקים החיצוניים של מכוניות יעברו בהדרגה ממגוון עיצובים שונים לעיצוב הומוגני העומד בסטנדרט קבוע וזאת בכדי לקבל חווית פנים טובה יותר, הן מבחינת המרחב והן מבחינת התוכן”, אומר ג’אנג פאן, סגן נשיא לעיצוב במרכז המחקר והפיתוח של GAC. 

  

Guangzhou Automobile Corporation – GAC, היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין, החברה מייצרת כ- 2.5 מיליון רכבים בשנה, ממגוון סגמנטים וממגוון סוגי הנעה, מעסיקה כ-800,000 עובדים ומדורגת במסגרת דירוג פורצ’ן כאחת מ-200 החברות הגדולות בעולם. קבוצת GAC הוקמה בשנת 1955 ולאורך השנים מיצבה עצמה כיצרנית מובילה ונקשרה בשיתופי פעולה עם יצרנים גלובאליים אחרים כדוגמת טויוטה, הונדה ומיצובישי. לאחרונה חתמה GAC על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם טויוטה העולמית לפיתוח משותף של טכנולוגיית הנעה מימנית. כיום משווקים כלי הרכב של החברה בכ- 25 מדינות שונות בדרום אמריקה, אסיה והמזרח התיכון והיא פועלת לפתיחתם של שווקים רבים נוספים כחלק מהתפרשותה הגלובלית המואצת. בנוסף, לחברה מרכזי פיתוח בארה”ב (עמק הסיליקון ודטרויט) וכן מרכז עיצוב בלוס אנג’לס. מבין חברות הבת של GAC, בולטת חטיבת GAC NEW ENERGY, המתמחה ברכבים ירוקים, ומייצרת בין היתר את רכב ה- SUV החשמלי, 3GE, ואת דגמי ה- AION אשר ייובאו לישראל. 

 

אוריון מוביליטי, מבית קבוצת יוניון, אחת מקבוצות הרכב הגדולות והמשמעותיות בישראל, הינה יבואנית הרכב הראשונה והיחידה בישראל המשווקת רכבים חשמליים בלבד. החברה, בניהולו של דור פיקל, אמונה על שיווק, מכירה ושירות עבור רכבי GAC החשמליים. לחברה אולם תצוגה בת”א ומרכזי שירות בחיפה ות”א ובעתיד הקרוב תתרחב הפריסה לערים נוספות. כל מנהלי המרכזים המורשים עברו הסמכה ייעודית לטיפול ברכבי החברה והם בעלי ניסיון עשיר בטיפול ברכבים בעלי הנעה חלופית. 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen + eight =