סאנגיונג רקסטון 2021 מתיחת פנים (2.2 דיזל) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

 

סאנגיונג רקסטון 2021
סאנגיונג רקסטון 2021 החדש (מתיחת פנים)

סאנגיונג רקסטון החדש נחת בישראל, ואנו הראשונים לבחון אותו. אז איך הוא בכביש, האם נשאר חיית שטח, והאם הרקסטונים בארץ יאמצו אותו לחיקם? 

 

צילום: אילן רום, ליאור אמסילי

 

אני אוסף את הסאנגיונג רקסטון החדש מסוכנות סאנגיונג תל-אביב. מדובר באולם תצוגה צנוע ופרקטי, ובאופן סימבולי מייצג את מרבית הלקוחות והנהגים של הסאנגיונג רקסטון בכלל. מי שחיפש עד היום רכב פנאי מעוצב ומפונפן, גדול, בעל שבעה מושבים, נאלץ או להתפשר ולקחת רכב פנאי ב”כאילו”, או להכניס את היד עמוק לכיס ולהוציא כ-350 אלף ש”ח וצפונה. סאנגיונג רקסטון, כמו הדינוזאור שאת שמו הוא מזכיר, נשאר אחד מאחרוני הדינוזאורים בקטגוריית רכבי השטח-שטח, המעניק מכלולי שטח אמיתיים כמו, שלדת סולם וסרן חי אחורי, עם כר פורה לשיפורים ושדרוגים לחולי שטח, אך כל זאת, על חשבון פינוקים, וגם העיצוב דיי גמלוני. הדגם הקודם שהושק ב-2018 אותו בחנו, זכה לעדנה בעיצוב החיצוני, ונראה מעט יותר מודרני, ועדיין, אף על פי זאת, לא הפך למושך יותר מידי. 

אך לא עוד! גבירותי ורבותי, מהפך!

 

סאנגיונג רקסטון חדש מחיר
חוזר אלינו עם עיצוב יפה ותחרותי. סאנגיונג רקסטון

 

הצגת בכורה

תשכחו מכל מה שהכרתם – סאנגיונג רקסטון החדש הוא אחד מרכבי הפנאי-שטח היפים שהושקו לאחרונה. לא ניתן לפספס את החזית המרשימה, עם הגריל הגדול והמנצנץ, שתופס את העין מהשניה הראשונה, את יחידות תאורת הלד המהממות מלפנים ומאחור, את הפגושים הגדולים והמעוצבים, ואת הקימורים לאורכו. 

המראה החדש משדר המון כח, לצד אותה צדודית מוכרת מהדגם היוצא. עם אורך של 4.85 מ’ אורך ו- 1.96 מ’ רוחב, ובסיס גלגלים של 2.85 מ’, זהו לא עוד רכב פנאי חמש פלוס שני מושבים מאחור, שמתאימים בעיקר לילדים, אלא רכב שבע מושבים, גדולים ומרווחים. זהו רכב הפנאי-שטח הגדול ביותר של היצרן. ואפשר גם להמעיט במלל כעת, ולתת לתמונות לדבר. “רכב הצגה”.

 

סאנגיונג רקסטון למכירה
סאנגיונג רקסטון 2021

 

הפרונט החדש והמסיבי מעלה חשש קליל לפגיעה בזווית הגישה, ואכן עלעול זריז בנתונים מציג שזווית הגישה ירדה בכ-2 מעלות, לכ-20 מעלות. יהיה מעניין לבדוק את זה בשטח, אבל לא רק. בדגם החדש נפרדו גם מהסרן חי האחורי, ונשארו עם נעילות דיפרנציאל אוטומטיות. מילה נוספת על המנוע, שאמנם שופר ברקסטון החדש, ותיכף נפרט איך, אך מדובר במנוע דיזל עם דירוג זיהום מירבי, 15 מתוך 15. יחד עם זאת, פני הקונצרן, הנמצא בימים אלו בקשיים כלכליים, נשואות אל עבר העתיד ההיברידי, ובקרוב ישווק הקורנדו e-motion ההיברידי. האם כל אלו מסמנים שאנחנו בדרכנו לפגוש בעוד דור או שניים סאנגיונג רקסטון היברידי, שיהפוך גם הוא לרכב פנאי לפנסיונריות? הנבואה ניתנה לשוטים, ורק הזמן יגיד.

נחזור לרקסטון שבידנו. פנים הרכב שופר משמעותית אף הוא. אם הייתי מכסה את סמל היצרן שעל ההגה, הייתם מנחשים שאתם יושבים במותג רכב יוקרה. סביבת הנהג עברה קפיצת מדרגה נוספת, ואיכות החומרים, בשילוב העור, ברמת הגימור PREMIUM הנבחנת, פשוט עושה חשק לא לצאת מהרכב. חבל רק, שלא השכילו להכניס את לוח השעונים הדיגיטלי של הרקסטון, כמו שמשווק בחו”ל, ככל הנראה גם הוא נפל קורבן למשחקי מיסוי. במקומו – לוח שעונים אנלוגי וגדול, עם מסך מידע מרכזי 3.5″ פשוט, הנשלט מלחצן על גבי הגה, עם תצוגה פשוטה למדי. עוד פשטות נמצאה בכפתורי ביטול מספר מערכות (ולא דרך מסך המולטימדיה), וחלון שמש קטן ופשוט בגג.

הדשבורד משולב כרום-פלסטיק-עור עם תפירות בצורת מעויינים, המוסיפות נופך יוקרתי, אותם נפגוש גם בדיפוני הדלתות. יש פה מסך מולטימדיה 8″ חדש בהתקנה מקומית, עם אפליקציות ניווט ומוסיקה מובנות, אך גם עם אפשרות לחיבורי Android Auto  ו-Apple Car Play. בעת הדלקת המערכת מופיע סמל ה-G4, כלומר דור רביעי של הרקסטון. טוב יעשו אם יצרבו G5 במערכת, בכל זאת אנחנו בדור החמישי של הסאנגיונג רקסטון. 

 

סאנגיונג רקסטון מנוע
מנוע הדיזל 2.2 ל’ חוזר משופר. סאנגיונג רקסטון

 

תוספת נוספת היא חיישני הרוורס, שגם הם בהתקנה מקומית. עוד זכור לי היטב המבחן בדגם הקודם, שם לא היו חיישנים או מצלמה, וצרובה לי התחושה של להחנות נושאת מטוסים בחניה הביתית ללא כל אלה. בקרת האקלים המפוצלת, הנשלטת ממערכת לחצנים ברורה, מצליחה להקפיא את החלל הגדול. יש פה לא מעט תאי אחסון, כולל תא גדול מתחת למשענת היד של הנהג. לא מצאנו טעינה אלחוטית לנייד, אך שתי כניסות USB לטעינה, שאחד מהם כניסת DATA, דווקא יש. כל התאים נסגרים על ידי תריס כסוף יפיפה.

מושבי העור עם אפשרות לחימום ומיזוג מובנה, רחבים, נוחים ואוחזים, בצורה טובה יותר מאי פעם. מדובר במושבים חשמליים, עם שמירת מצב בזכרון, ואפילו יכולת של הנהג לשלוט חשמלית על מצב מושב הנוסע שלצידו. ההגה, עם סידור לחצנים הגיוני, ושליטה על מערכות המדיה והבטיחות ברכב. ישנם שיפטרים מאחורי ההגה, שמחליפים את כפתור ה+- (פלוס מינוס), הלא נוח בעליל, להעלאה או הורדת הילוך, שמוקם בדגם היוצא על ידית ההילוכים. ליד ידית ההילוכים החדשה, הנראית כמו מצערת של מטוס קרב, נמצא לחצן  AUTO HOLD, וכמו כן, בורר מצבי נהיגה – NORMAL ,SPORT וWINTER, ובכלל, כל סביבת הנהג בעלת הנדסת אנוש טובה, עם תחושה עשירה ועם קווים ישרים, במיוחד בקונסולה המרכזית, מה שמשאיר מרווח רגליים טוב לנהג ולנוסע לידו.

 

סאנגיונג רקסטון מולטימדיה
תא נהג סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון טיפולים
איכותי ויפה למראה
סאנגיונג רקסטון תא מטען
240 ליטר נפח טעינה כשכל המושבים פתוחים
סאנגיונג רקסטון 7 מושבים
מושבים נוחים ואיכותיים. סאנגיונג רקסטון

 

שורת המושבים האמצעית גדולה, בעלת פתחי מיזוג ו-USB, ועם אפשרות להשעין את גב המושב כריקליינים. משענת יד גדולה נמצאה במושב האמצעי ובעלת תא אחסון ושני תאים לאחסון בקבוקים. הגישה לשורה השלישית נוחה מאוד, ונעשית על ידי קיפול המושב בשורה האמצעית. לא רק הגישה נוחה, הישיבה עצמה נוחה, וגם מבוגרים יוכלו לשבת מאחור, וליהנות גם כן ממערכת מיזוג נפרדת ושקעי USB. מאחור, נמצא תא מטען קטן בנפח 240 ליטר, במצב בו כל המושבים פתוחים או מאויישים, או כ-1806 ליטר,  במצב בו כל המושבים מקופלים. ניתן לקבל תא טעינה שטוח, על ידי הגבהת חלק מהמשטח מאחור, מה שנותן גם פתח אחסון קטן מתחתיו. תא המטען נפתח באופן חשמלי, ומספיק לעמוד עם המפתח מאחוריו במשך שתי שניות והוא יפתח אוטומטית. ניתן לפתוח ולסגור אותו גם באמצעות השלט או לחצן בדלת התא.

 

סאנגיונג רקסטון 2020
לכביש ולשטח. רקסטון
מועדון סאנגיונג רקסטון
בתמונה: אילן רום, מועדון הרקסטונאים חובבי סאנגיונג רקסטון

 

תזוזה טקטונית

הגיע הזמן לבדוק אותו בכביש, והעיקר בשטח!. לחיצה על כפתור ההתנעה וצליל עמום של מנוע הדיזל שנעור לחיים, חודר במעט לתא הנוסעים, אך מדובר בשיפור משמעותי, מבחינת בידוד הרעשים, לעומת הדגם היוצא. אני יוצא מהמקום, וההרגשה, למרות גודלו, היא “כמו כפפה ליד” – אני משתחל איתו בקלות מפתיעה ברחובות הצפופים של הכרך. סאנגיונג רקסטון בנוי כבודי על שלדת סולם, ולכן תנוחת הישיבה בו גבוהה עוד יותר, ועם זוויות ראות (שדה ראייה) מעולות. באופן מפתיע, כמעט ואין רעשי דרך במהירות עירונית. אני עולה על הכביש המהיר, שם, רק במהירות תלת ספרתית, התחלתי לשמוע רעשי רוח ודרך, וגם הם די זניחים.

הרקסטון החדש זוכה לשיפורים גם בתחום הבטיחות, וכולל שלל מערכות בטיחות מובנות, שרק בגינם כדאי לשדרג את הרכב לרמת הגימור PREMIUM (עם ציון בטיחות 7 לעומת 4 ברמת הגימור EX). יש פה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, ומערכת התרעה ותיקון סטיה מנתיב הטובה ביותר שנתקלתי בה עד כה. לרוב ברכבים אחרים גדולים שכאלו, המערכת תתקשה לשמור על מרכז הנתיב ובשלב מסוים הרכב מתחיל לזלוג מהנתיב. כאן, המערכת לא רק ששמרה מצוין מפני סטייה מהנתיב, אלא שבשילוב בקרת השיוט האדפטיבית ומנגנון זחילה בפקקים מצויינת, שגרמה לי להשתהות מלראות את כל הגודל הזה מתקדם ובולם לבד בעומס תנועה, הפכו את הרקסטון החדש לרכב חצי-אוטונומי. 

 

סאנגיונג רקסטון מפרט
יוצאים לתוואי הטבעי שלו. רקסטון

סאנגיונג רקסטון תקלות בעיות

מסלול שטח מומלץ אזור הדרום אופקים
טיול שטח באזור אופקים

 

למעשה, ברגע שעוזבים את הידיים מההגה (לא לנסות את זה בבית), הרכב יכול לנסוע בכביש 6 קילומטרים רבים, ללא צורך בהתערבות הנהג. אמנם הרכב יתריע על כך שהוא לא מרגיש את כפות הידיים שלכם, ואף יבטל בשלב כלשהו את מערכת תיקון הסטיה מנתיב, אך מספיק ליטוף קליל של ההגה כדי לנטרל את ההתראה. בנוסף, ישנה התראה על רכב ב’שטח מת’ עם תיקון אקטיבי, במידה ותנסו לחצות נתיב כשרכב נמצא מאחור. אותו חיישן ידע גם להתריע לאחר חניה על פתיחת דלת הנוסעים מאחור, במידה וישנו רכב שמתקרב ובא לחצות במקביל אליכם. מה עוד? מערכת לקריאת תמרורים, מערכת לניטור תנועה מאחור, תשע כריות אוויר, כולל אחת לברכי הנהג, ועוד שלל מערכות בטיחות לגרירה ולשטח, שקצרה היריעה מלפרט את כולן. אין ספק שמדובר פה בקצין בטיחות מצטיין.

אני משייט בכביש המהיר, מביט על רכבי שבעה מקומות אחרים, מלמעלה. בחזית הרקסטון, מנוע 2.2 EXDI  דיזל בעל 202 כוחות סוס, המושגים כבר ב-3800 סל”ד, ומומנט של 45 קג”מ. שיפור של 21 כוחות סוס לעומת הדגם היוצא, למרות שמדובר באותו המנוע. מה שאומר, שנעשה בו שיפור על ידי שינוי בתוכנת ניהול מנוע. אנחנו אף פעם לא מתנגדים לתוספת כוח. הרקסטון אכן מגיב מצוין לכל לחיצת דוושה. הגיר המשודך, גיר טיפטרוניק מבוקר מחשב, שמונה הילוכים E-TRONIC, המשותף גם ליונדאי וג’נסיס, כולל תיבת העברת כוח 4WD HI ו- LOW, לא נותן לרקסטון לאבד שום כח, ולא מורגשת כל תחושת השהיה שהיא. מה שכן, בשל ההנעה האחורית בשילוב הכח המתפרץ, לעיתים מורגשת מעט זריקת ישבן, בעיקר בעת כניסה במהירות גבוהה לעיקולים, אך זה לא משהו שמערכת ה-ESP לא תדע לרסן.

 

סאנגיונג רקסטון תיבת הילוכים
גיר טיפטרוניק מבוקר מחשב, שמונה הילוכים כולל תיבת העברת כוח 4WD HI ו- LOW

הדרך חולפת במהירות ואני מגיע לבאר שבע, שם אני פוגש את אילן רום, מקבוצת הרקסטונאים. מהשיטוט הקצר שלי בקבוצה, מדובר בקבוצת אנשים שהם בעצם חיות שטח, שנפגשת לטיולים ומפגשי שטח, מחליפה ידע בינם לבין עצמם, ובעיקר עוזרת לכל מי שפונה אליה בשאלה או בבקשת עזרה. אנשי שטח תכליתיים שנהנים ממגוון דורות וכלים של סאנגיונג, מסוג האנשים שעושה חשק לקנות את הרקסטון החדש רק בשביל לחבור אליהם. אילן עולה לרכב עם המצלמה, ואנחנו מתחברים בקליק מהשניה הראשונה, כאילו הכרנו כבר קודם. אין על אנשי הדרום בכלל, ואנשי השטח בפרט. הכוונה מהירה בוויז לכיוון פארק סיירת שקד, בואכה אופקים, שם יש מגרש משחקים לרכבי שטח בדמות שיפועים ומעברים טכניים. אמנם הרכב ממוגן, אך בעל צמיגי כביש בעלי חתך בעייתי של 255/60/18. מכאן אני קורא לטלקאר היבואן, אנא, בבקשה שפרו את הצמיגים איתם הרקסטון משווק.

אני יורד מהכביש ונכנס לשטח בקלילות, משלב ל-4HI תוך כדי נסיעה (ניתן עד 70 קמ”ש). מאחר ומדובר ברכב מבחן לא ממוגן וללא צמיגי שטח הוחלט לבחון אותו במספר מתארים בטוחים יחסית. אילן בוחר לי שיפוע בעליה חדה יוצא ומתחיל לכוון אותי, ותוך כדי מצלם. אין ספק שמדובר באיש אשכולות. אני מעביר ל- 4Low והרקסטון קצת מפרפר, בכל זאת, הצמיגים לא ממש מתאימים לשטח, ולכן האחיזה בהתאם, אבל הכח מהמנוע בשילוב הנעילה האוטומטית, ידעה לתקן והסאנגיונג רקסטון איפה אותה כמו גדול.

עליה עם שיפוע צד נוסף והרקסטון מדלג עליה בקלילות, עם הצלבה קלה באוויר ועם סוף מהלך מתלה אחורי. העדרו של הסרן החי מורגש. יחד עם זאת, גם כאן הרקסטון מטפס בלי מאמץ, ואפילו בליטוף קליל של דוושת הגז. אין ספק שהמנוע ותיבת ההילוכים/העברה הם גיבורי הרגע, ופיצו על כך. בקרת הירידה במדרון עובדת מעולה, ללא מגע בדוושת הבלם. הפגיעה בזווית הגישה והנטישה מורגשת והיו מקומות שפשוט ויתרנו על כניסה אליהם. לא בא לנו לחזור עם פגוש בתא המטען או להשאיר איזה רדאר קדמי עם כבלים בשטח. אז צר לי, אם יש אנשי שטח שציפו למעט יותר במבחן. 

יחד עם זאת, הרקסטון המשופר ידע לעבור גם מקומות קשוחים יותר. וכן, בסוכנות ידעו להגיד שיש  אפשרות להוסיף מיגונים, הגבהה ושדרוגים, גם עם שלל החיישנים והרדארים שבחזית, וכל עוד, יוסיפו את המיגונים הנדרשים דרכם, לא תהיה פגיעה באחריות. לידיעה – גם בדגם היוצא היו חיישנים (לטובת בלימה אוטומטית) בפגוש, ובכל זאת, יש רקסטונים ששדרגו לפגוש ברזל קדמי.

בסיום הנסיעה צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 11 ק”מ לליטר במבחן דרכים מאומץ שכלל גם שטח, נתון לא רע לענק הזה, ואולי אף ניתן לשיפור בנסיעה רגועה יומיומית.

רכב 7 מקומות לשטח
היה ונשאר חיה רעה בשטח. סאנגיונג רקסטון
סאנגיונג רקסטון 0 קילומטר
סאנגיונג רקסטון החדש בשטח

 

הדינוזאור האחרון

העולם משתנה וגם אנחנו. סאנגיונג רקסטון החדש הוא אחד מאחרוני רכבי השטח האמיתיים שנשארו, דינוזאור במובן הטוב של המילה. גם אם יש אולי איזו פגיעה קלה ביכולת שטח, וגם אם יש פשטות מסוימת בתפעול המערכות ע”י לחצנים, ולא דרך מסך, סך היתרונות של הרכב הזה עולה על החסרונות הקלים. 

מדובר ברכב פנאי-שטח מרשים מבחוץ ומבפנים, עם שלל מערכות בטיחות, שידע לקחת אתכם ואת המשפחה שלכם בבטחה ממקום למקום, וליהנות משטח אמיתי בסופי שבוע. אמנם המחיר לרמת הגימור הבכירה עלת משמעותית, אך גם התוספות, במיוחד בתחום הבטיחות משמעותיות. במחיר של החל מ-249,990 ₪ לרמת אבזור EX ו-286,990 לרמת אבזור PREMIUM, מקבלים כאמור רכב פנאי-שטח שלא נופל, ואולי אף עולה על יקרים ממנו באופן משמעותי. אם עד היום הרקסטון היה נטול ‘פוזה’, אחרי העיצוב החדש שקיבל, הוא מסתכל לרכבי פנאי שטח יקרים ממנו בלבן של ה-LED.

אז לכו תאמצו איזה דינוזאור טוב לפני שהוא נכחד, הוא בהחלט שווה את התמורה, זה יעשה לכם ולו טוב בכביש ובשטח.

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “סאנגיונג רקסטון 2021 מתיחת פנים (2.2 דיזל) – מבחן דרכים”

  1. וואוו! כתבה מעולה ומפורטת.טוב אם טלקאר יעשו יום נהיגת שטח לכתבים שנוכל באמת לדעת מה היכולות שטח שלו ובעיקר כמה ההילוך כח מפצה.

  2. כתבה מדהימה ביכולת העריכה שאין בין הכותרת ובין התוכן דבר. חיית המדבר והשטח מגיעה לשטח ו.. מוכנסת לממ”ד בכאילו בלי שום תובנה או משמעות רצינית שיכולה לעזור לרוכש פוטנציאלי לקבל מידע אודות יכולות. מילים רדודות של התייחסות למעטפת ולא למהות

  3. מיילא לא לקחו את הרכב לפרצים עליון אבל למעלה עשוש…? בכל זאת חיית שטח…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 5 =