התקנת עמדת טעינה חשמלית בבית משותף (בניין) בהשוואה לבית פרטי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
התקנת עמדת טעינה חשמלית
התקנת עמדת טעינה חשמלית בבית משותף (בניין) בהשוואה לבית פרטי

 

עוברים לרכב חשמלי ושוקלים להתקין עמדת טעינה מיוחדת לרכב חשמלי? שימו לב לפרטים החשובים שכדאי לדעת לפני שאתם מתחילים את הליך ההתקנה – מאמר אורח 3 במספר

 

עמדת טעינה בבית פרטי

באמצעות עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי תוכלו לטעון את רכבכם כאשר אתם בבית. כדאי לשים לב כי מרבית מהטעינות של כל סוגי הרכבים החשמליים נעשות בחניות הבית ולכן במקרים רבים שבהם רוכשים רכב חשמלי כדאי להתקין בבית עמדת טעינה לשימוש פרטי. 

הכוונה בסוג עמדה זו היא למעשה לעמדת טעינה מסוג AC. עמדה זו פועלת באמצעות מתח חשמלי בעוצמה גבוהה יותר משקע חשמלי ביתי ולכן תזקקו להתקנה של חשמלאי מוסמך.

עמדת הטעינה מאפשרת לבעל הרכב החשמלי להגיע הביתה וללחוץ על כפתור שיפתח את שקע הטעינה החשמלי. לאחר מכן הוא יוכל לצאת מהרכב ולחבר את הרכב לעמדת ההטענה. בכך, הרכב שלכם יוכל להיטען בזמן שאתם שוהים בבית ועסוקים בעניינכם.

 

התקנת עמדת טעינה בבית פרטי 

התקנת עמדת טעינה בבית פרטי עולה 1,500 ₪ ומעלה לפי הצרכים הספציפיים של מיקום ההתקנה. באופן כללי, אם תרצו להתקין עמדה ביתית לרכב חשמלי כאשר ישנו צורך לבצע פעולות התאמה נוספות בזמן ההתקנה, תצטרכו לשלם מחיר הנע בין שלושת אלפים לחמשת אלפים ש”ח. 

כדאי לשים לב שהתקנת עמדת טעינה בבית פרטי דורשת הכנה ולכן לפני שרוכשים עמדה יש להיוועץ עם גורם חשמלאי מוסמך על מנת לוודא שברשותכם מערכת חשמל שתעמוד בתמיכה של עמדת הטענה מדגם AC. במידה והמערכת החשמל שלכם לא יכולה לספק את האנרגיה שדורשת עמדת הטעינה, אתם עלולים להעמיד את עצמכם במצב מסוכן שעלול גם להזיק לרכב ולעמדת הטעינה.

דבר חשוב נוסף שיש להתייחס אליו בהתקנה של עמדת הטענה עבור רכב חשמלי המיועדת לבית פרטי הוא תכנון המיקום שבו תהיה מותקנת העמדה. באתר איוי אנרג’י הסבירו לנו שבמידה והעמדה מחוברת לקיר יש להבין מהו המרחק בין הקיר לחיבור שממנו מטעינים את הרכב. באופן כללי, המיקום הטוב ביותר למקם את עמדת הטעינה הוא קרוב לחניה של הרכב החשמלי ולכן עדיף למקם את העמדה במקום מקורה. 

 

עמדת טעינה בבית משותף 

כאשר מדובר בבנייני מגורים משותפים, במקרים רבים התקנת עמדת טעינה דורשת מערכת לניהול אנרגיה. כלומר מערכת שבה ניתן לטעון את הרכבים באופן משותף ומטרתה לנהל את אופן צריכת החשמל. הכוונה לכך היא שככל שנוספים יותר משתתפים שיש להם עמדת טעינה משלהם, כל אחד מהם מצטרף למערכת ואז האנרגיה מתחלקת בין כולם בהתאם. 

במידה ומערכת החשמל של הבניין המשותף חווה עומס רב מידי, יכול להיות שתצטרכו לפתוח קו חשמל נוסף ולכן חשוב לשים לב לכמות המשתתפים מול כמות האנרגיה. בנוסף, במידת הצורך יש ליידע את החברה האחראית על עמדות הטעינה אבל לרוב אם תעבדו עם עמדת טעינה מנוהלת, לא תצטרכו להתעסק עם פתיחת קו חשמל נוסף שעלול לגרום להליך להתייקר.

 

התקנת עמדת טעינה בבית משותף

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף דורשת הרבה תכנון מראש משום שגם אם אתם מחזיקים בבניין חניה השמורה לכם, המערכת עצמה שמספקת חשמל ותשתיות הבניין אינה נמצאת בבעלותכם. משום כך, על מנת להתקין עמדה להטענת רכב חשמלי תצטרכו במקרים רבים להעביר כבלים דרך הקירות שנחשבים משותפים ולעשות שימוש בתשתית החשמל של הבניין. 

לשם כך ניתן לערב את ועד הבית שיכול לדרוש מכם בקשה לצורך ביצוע שינויים על מנת שיוכל לפנות לבדיקה והתייעצויות עם גורמי מקצוע שונים. הועד יכול גם להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי שההליך לא יפגע בשגרת החיים בבניין. כדאי לשים לב שככל שתבצעו את ההליך מוקדם יותר עם תכנית סדורה ומתכוננת כך קבלת האישור על ההליך תהיה קלה יותר.

כמו כן, תצטרכו לשאול את הדיירים לגבי התקנת העמדה כדי לוודא שיש עוד מי שמעוניין בעמדת טעינה. ככל שיש יותר אנשים שיהיו מעוניינים, כך יהיה קל יותר לבצע שינויים. ניתן כמובן גם להראות לועד הבית שהתקנת עמדת טעינה עשויה להעלות את ביקושי הדירות בבניין וכי הדבר עשוי להעלות את ערך הדירות. 

בשלב הבא יש להציע תכנית שתיחשב להוגנת מספיק להתקנת העמדה. כשתציעו את התכנית לוועד הבית, תצטרכו להיות מוכנים למצב שבו יעלו להם ספקות ולכן יש להכין תשובה מראש. השאלות כנראה יהיו סביב עלות וביקוש.

באשר לשאלה מי ישלם על העמדה החשמלית, חשוב שתדעו שלמרות שאתם מתקינים את העמדה בחניה האישית שלכם, אתם אלו שישלמו על כל ההוצאות שהעמדה תצרוך. היתרון בכך הוא העובדה שכאשר אתם מתקינים עמדת טעינה, הערך של הבניין עולה וסביר שעוד דיירים ירצו גם להצטרף לשימוש בעמדה.

 

לסיכום

רכישת רכב חשמלי הינה פעולה מבורכת המסייעת לחסוך בהוצאות דלק ולשמור על עולם נקי יותר. עם זאת יש לזכור שרכישת רכב חשמלי דורשת הכנה על ידי התקנת עמדות טעינה פרטיות או משותפות. לכן חשוב להיות מודעים להליך הכרוך לפני הרכישה כדי להיות מוכנים בהתאם.

 

כל מה שרציתם לדעת על טעינת רכב חשמלי והתביישתם לשאול!

מה זה קוטש לעזאזל? רכב חשמלי מושגים שצריכים לדעת!

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 + fifteen =