פורד ריינג’ר ראפטור (גרסת הביצועים של הפורד ריינג’ר) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

פורד ריינג'ר
פורד ריינג’ר ראפטור

 

 

לאחרונה, הגיעה לישראל גרסת הביצועים של הפורד ריינג’ר. כן, שמעתם נכון – גרסת ביצועים לטנדר. יצאנו לכביש ולטיול בשטח כדי לספר לכם מה דעתנו עליו. ספויילר: אנחנו רוצים כזה בחניה שלנו

 

לטנדר הממוצע יש הרבה יתרונות: הוא מסוגל לקחת אותך בשטח למקומות שהקרוסאובר של השכן לא יצליח, הוא שימושי מאד, כולם פתאום ירצו להיות חברים שלך (למרות שהכוונות שלהם לא בהכרח יהיו טהורות…), חמותך תאהב אותך יותר בזכות העץ שתקנה לה לחג, והילדים יאהבו אותך יותר כי אתה תהיה האבא שהביא הכי הרבה קרשים למדורה. מנגד, לטנדר יש בדרך כלל חסרון אחד מרכזי: אפשר לומר שהוא לא הקרש הכי עבה במדורה בכל מה שקשור להתנהגות כביש וביצועים. לאחרונה הגיעו לישראל מספר טנדרים שקוראים תיגר על הנקודה הזו. אחד מהם הוא הפורד ריינג’ר ראפטור.

לעומת טנדרים אחרים, שמציעים מנועי דיזל מטרטרים בחזית, בחזיתו של הריינג’ר ראפטור מותקן מנוע בנזין כשר למהדרין בנפח 3 ליטר בתצורת V6. וזה לא נגמר שם: את האוויר הוא לא נושם בכוחות עצמו, אלא באמצעות זוג מגדשי טורבו. בגרסה האירופאית, שמשווקת בישראל, המנוע הזה מפיק 292 כ”ס ו-49.1 קג”מ. בגרסה האמריקאית לעומת זאת, המנוע הזה מפיק 392 כ”ס ו-59.4 קג”מ. אתם יודעים, תקנות זיהום אויר וכו’. הגרסה הספורטיבית של הריינג’ר זכתה לעוד שלל שיפורים במערך המתלים עליהם עוד אפרט בהמשך. 

למבחן הדרכים קיבלנו את הריינג’ר ראפטור בצבע כתום, צבע שסובב לא מעט מבטים והדגיש עוד יותר כי לא מדובר ב”עוד סתם טנדר”. מחירו של הריינג’ר ראפטור בישראל הוא 475,000 שקלים

 

פורד ריינג'ר מחיר

 

מבחוץ

 

הריינג’ר ראפטור כולל שלל תוספות עיצוב שמבדלות אותו מגרסת הכניסה. מבין אותן תוספות, שמדגישות שאתם קצרים בזמן וממהרים למשימה הבאה, תוכלו למצוא: שבכה קדמית שונה, פגושים שונים, חישוקים שונים, כנפיים שונות, זוג מפלטים מאחור ועוד. בנוסף, הגרסה המשווקת בישראל כוללת ספויילר מעל חלקו הקדמי של הארגז ותריס סגירה חשמלי, התורמים לאווירודינאמיות. כל התוספות האלו, יחד עם הצבע הכתום, עשו לא מעט חשק לטפס למושב הנהג ולשבת מאחורי ההגה של הטנדר המיוחד הזה על מנת להתניע ולצאת לדרך. 

 

RANGER
פורד ריינג’ר ראפטור תא נהג

 

מבפנים

 

תא הנוסעים של הריינג’ר ראפטור מתכתב עם העיצוב החיצוני הספורטיבי: ספי הדלתות כוללים את הכיתוב ‘Ford Performance’, חלקו התחתון של גלגל ההגה מציג את הכיתוב ‘Raptor’ וחלקו העליון כולל פס אדום המקל על זיהוי זווית גלגל ההגה במהלך נהיגה נמרצת. המושבים מציגים תמיכה צידית טובה למדי וגם הם כוללים את הכיתוב ‘Raptor’ יחד עם אלמנטים אדומים על מנת לוודא שכולם הבינו שמדובר בגרסת הביצועים של הריינג’ר. עוד אלמנטים אדומים, ששוברים את צבעו השחור ברובו של תא הנוסעים, תמצאו סביב פתחי המיזוג. תנוחת הישיבה בריינג’ר גבוהה ונוחה, זוג המושבים מתכווננים באופן חשמלי ושניהם מציעים גם תמיכה מתכווננת לגב התחתון. ביניהם משענת יד רחבה המכסה על תא אחסון נדיב בממדיו.

 

פורד טנדר
תא נוסעים פורד ריינגר ראפטור

 

תא אחסון נוסף נמצא מעל תא הכפפות, ובתקרה תמצאו תא נוסף לטובת זוג משקפיים. במידה ואתם אוהבים לשתות, זוג הנוסעים מלפנים יוכל לקבע עד ארבעה בקבוקי שתיה בהתקנים השונים. לוח המחוונים הדיגיטלי מציג שלל מידע אינפורמטיבי ובמרכז הדשבורד הותקן מסך מולטימדיה נדיב מימדים בגודל “12. מערכת המולטימדיה מציגה שלל תפריטים, אך הגרפיקה אינה חדשנית במיוחד וההתמצאות בתפריטים השונים מצריכה הכרות מוקדמת. מתחת למסך המולטימדיה שליטה נפרדת על בקרת האקלים, וזה מצוין, במיוחד בנסיעה בשטח, כשהידיים אינן יציבות. איכות החומרים טובה ביחס לטנדרים אם כי פחות טובה ביחס לרכבים ברמת המחיר הזו, אם כי ניכר כי נעשה כאן מאמץ לייצר תא נוסעים נעים לשהייה ממושכת.

 

FORD RAPTOR
RAPTOR

טנדר עבודה
מסוגל לשאת ציוד במשקל של עד 655 ק”ג. ריינגר ראפטור

 

הנוסעים מאחור ייהנו משקע כח (230 וולט, 400 וואט), שני שקעי USB, פתחי מיזוג, משענת יד בין המושבים וכיסים בגב המושבים הקדמיים. מרווח הברכיים והראש טובים. הארגז מאחור כולל כאמור כיסוי הנסגר באופן חשמלי, שקע כח, שקע 12 וולט ותאורה. עקב שינוי במערך המתלים מקפיצי עלה לקפיצי סליל מאחור, הוא מסוגל לשאת ציוד במשקל של עד 655 ק”ג, לעומת 1,000 ק”ג בגרסת הכניסה. 

 

טנדר לשטח

 

על הכביש ועל השטח 

 

בחזיתו של הריינג’ר ראפטור המשווק בישראל מותקן כאמור מנוע טורבו-בנזין בנפח 3 ליטר המפיק, באמצעות זוג מגדשי טורבו, 292 כ”ס ב-5,500 סל”ד ו-49.1 קג”מ ב-2,300 סל”ד. מדובר בגרסה מוחלשת של הריינג’ר, שמיועדת לשוק האירופאי, משום שהדוד סם שבארה”ב נהנה מ-392 כ”ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת לא פחות מ-10 יחסי העברה והילוך כח, שמסוגלת להעביר את הכח אל זוג הגלגלים האחוריים או אל ארבעת הגלגלים, לפי בחירתכם. אבל המנוע זה רק חלק מהסיפור של הרכב הזה. הריינג’ר ראפטור זכה לחיזוקי שלדה בחיבורי המתלים, לבולמים אדפטיביים מבית FOX ולצמיגי “33.

על הטיפול במכשולים בחלק הקידמי אחראים מתלים מסוג עצמות עצה כפולות ובחלק האחורי תמצאו סרן חי עם קפיצי סליל. לטובת צליחת מעברים טכניים, הריינג’ר ראפטור מציע נעילת דיפרנציאל קידמי, אחורי ומרכזי, והוא גבוה ב-“2 מגרסאות הכניסה. 

 

RANGER RAPTOR
פורד ריינגר ראפטור סקירה

 

התנעה של הריינג’ר כבר מספקת קדימון לנהיגה בו: לא מדובר בעוד טנדר שלמלווה אותו טרטור מנוע הדיזל. הצליל הבוקע מזוג המפלטים שמאחור הוא צליל של מנוע בנזין, ואם הצליל חלש מידי תוכלו להגבירו באמצעות כפתור ייעודי על גלגל ההגה שמספק מספר מצבים. המצב הרועש ביותר נקרא, איך לא, באחה, על שמו של מרוץ באחה המפורסם. נהיגה בעיר מפתיעה לטובה מבחינת נוחות הנסיעה. בעוד שנוחות הנסיעה, בעיקר ליושבים בספסל האחורי בטנדרים אחרים עליהם נהגנו, קופצנית במידה והוא אינו מועמס מאחור, הריינג’ר ראפטור מספק נוחות נסיעה טובה ונעימה יחסית, ופסי ההאטה מגוהצים ככל שהמהירות עולה.

הזינוק מהמקום מהוסס במקצת, אך ברגע שהמנוע הזה בונה גדישה, והטנדר נמצא בתנועה, מד המהירות עולה בקצב מרשים ונראה ששום דבר, פרט למצלמת מהירות, לא יוכל לעצור את הרצון של הנהג להגביר את הקצב. יצאנו מהעיר למספר כבישים מפותלים והעברנו את בולמי הזעזועים למצב “ספורט” באמצעות עוד כפתור ייעודי ונגיש המותקן על גלגל ההגה. מי שציפה לקבל בכבישים האלו מכונת נהיגה מושחזת יתאכזב, אך מי שזוכר שמדובר בטנדר בעל משקל עצמי של כ-2.5 טון, יתפעל מאד מהתנהגות הכביש בזמן שהוא ישמור על קצב נהיגה גבוה יחסית בכל תוואי כביש.

תיבת ההילוכים במצב ספורט מתמסרת ונמרצת. היא מורידה הילוכים באופן אוטומטי במהלך בלימה, ובמידה ותרצו לשלוט עליה באופן ידני תוכלו לעשות זאת באמצעות משוטי העברת הילוכים שהותקנו מאחורי ההגה. הבלמים מצריכים לחיצה הגונה אך ברגע שתעשו זאת תקבלו כח בלימה הולם. 

 

רכב לשטח

 

לריינג’ר כפי שציינו יש את כל מה שנחוץ גם לרדת מהכביש אל השטח וזה בדיוק מה שעשינו. הילוך הכח, הדיפרנציאלים הננעלים, הסרן החי שמאחור וצמיגי השטח בקוטר “33 עזרו לצלוח מכשולים טכניים והצלבות בזלזול וללא צורך בתכנון משמעותי, אם בכלל, של תוואי הנסיעה. כל מה שעמד לנגד עיננו כגורם שעלול להוות בעיה הוא בסיס הגלגלים הארוך, שהיה יכול להכשיל אותנו בנקודות מסויימות, למרות מרווח גחון נדיב למדי של 27 ס”מ. זוויות הגישה והנטישה, במידה ותהיתם, נדיבות גם הן: 32 ו-24  מעלות בהתאמה. לריינג’ר מספר מצבי נהיגה המותאמים לשטח והם נשלטים באמצעות חוגה המותקנת בקונסולה שבין המושבים. לצידה של החוגה היינו מעדיפים למצוא את בוררי נעילת הדיפרנציאלים, אך אותם “נאלצנו” לנעול באופן פחות נגיש, באמצעות מסך המולטימדיה.

באופן כללי הריינג’ר ראפטור הציג יכולות דינאמיות טובות למדי בכביש (ביחס לטנדר) ויכולות שטח מרשימות מאד. המחיר: צריכת דלק שערורייתית של כ-7 ק”מ לליטר בנסיעה נינוחה ופחות מ-5 ק”מ לליטר בנהיגה נמרצת. 

 

רכב מומלץ לשטח

 

לסיכום

הריינג’ר ראפטור גרם לנו להבין כי יש מקום בחניית החלומות שלנו גם לטנדר. הוא מציג ביצועים טובים בכביש ונוחות נסיעה טובה יחסית, לצד שימושיות גבוהה ויכולות שטח מרשימות למדי. אם המחיר שלו לא ירתיע אתכם, ככל הנראה גם צריכת הדלק שלו לא תהווה מכשול בתהליך קבלת ההחלטות שלכם. לנו יישאר רק לאחל לכם ‘תתחדשו’ ולקוות שתזמינו אותנו לסיבוב. בכביש או בשטח. 

 

 

סדרת ה-F של פורד מתרחבת עם שני טנדרים חדשים מ-335,000₪

טנדר עם אופי: טויוטה היילקס GR SPORT – מבחן דרכים

סאנגיונג מוסו פיק-אפ 4X4 (טנדר) דיזל 2.2 ליטר מ-259,990 שקלים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen + 12 =