שברולט טראקס 2023-24 (דור חדש) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
שברולט טראקס 2023 חוות דעת
שברולט טראקס החדש סקירה

 

אחרי עשור מגיע אלינו לישראל, ואלי שברולט טראקס בדור שני חדש. המכונית החדשה היא קרוסאובר קומפקטי, מה שמכונה B-SUV, עם פלטפורמה המשותפת עם אחיו שברולט טרייל בלייזר, שנמצא בקטגוריה גבוהה יותר, C-SUV, קרוסאובר משפחתי שפגשתי שוב (לפני שמגיע הדור החדש שלו) לפני חודשיים. רכב שחיבבתי מאד.

יש לו מנוע חדש, מנוע שהטראקס בדור החדש מקבל ראשון מבין דגמי שברולט, בנפח 1.2 ליטר, הספק של 139 כ”ס, ומומנט מירבי חביב ואפקטיבי בהאצות, של 22.4 קג”מ. התיבה, אוטומטית, בעלת 6 יחסי העברה (נחמדה מאד…), וההאצה מהמקום סימפטית, מאפס למאה קמ”ש ב8.9 שניות.

 

שברולט טראקס החדש
שברולט טראקס החדש 2023

 

פה אצלנו הרכב משווק בשתי רמות גימור בלבד, RS1 ו-RS2, כאשר בחו”ל הוא משווק ב-5 רמות גימור, אחת בסיסית יותר, LS, אחת בין RS1 ל-RS2, המכונה LT, והגבוהה ביותר, ACTIV. בין שתי רמות הגימור מפרידים כ-4,000 שקלים, ואבזור נוחות, כמו: סאנרוף, פסיי גגון, בקרת אקלים דיגיטלית, מפתח חכם, ולוח מחוונים דיגיטלי. אפשר להבין די מהר, שההפרש בין הגרסאות “שווה” את תוספת המחיר, פשוט להתקדם ישירות לרמת אבזור RS2, כדי להתיישר עם אבזור נוחות מ-2023, בעיקר בשביל לא לראות לוח מחוונים אנלוגי מול העיניים, לקבל פתיחת דלתות מודרנית עם מפתח חכם, וכן, יש כאלה שחייבים את רכב הפנאי שלהם עם סאנרוף, שיהיה. מלבד זה, מי שירצה משטח טעינה לנייד, יצטרך להוסיף עוד תוספת תשלום.

 

שברולט טראקס RS2 חוות דעת
שברולט טראקס RS2

 

בואו נדבר על הרכב, שברולט טראקס החדש. החוזקה הכי גדולה שלו היא העיצוב שלו, זה מה שידחוף, יהפנט, ימשוך וימכור את הדגם הזה על פני המתחרים. הדבר השני, הוא המחיר. המחיר של השברולט הטראקס החדש, בהתחשב במודרניות שמאפיינת אותו, תא הנהג המתקדם, טכנולוגיית הבטיחות, וגם אבזור הנוחות שבו, שובר שוויון, יחסית למתחרים הותיקים שלו, כמו מאזדה cx30 וסובארו xv, שלא התחדשו זמן מה, ותאי הנהג והטכנולוגיה שבהם, צנועה למדי. וכן, גם לעומת שוק הרכב המטורלל שיש לנו, התמחור של הדגם סביר. מחיר של 147,900 שקלים, לדוגמא, היה מסיר כל דילמה מול המתחרות.

 

החוזקה הכי גדולה שלו היא העיצוב שלו, זה מה שידחוף, יהפנט, ימשוך וימכור את הדגם הזה על פני המתחרים.

 

 

טראקס RS1
שברולט טראקס משווק בשתי רמות גימור RS1 ו-RS2

 

מלבד העיצוב, הדור החדש של הטראקס מרווח יותר ושימושי יותר למשפחה, בזכות תא הנוסעים שצמח, ותא המטען, בנפח של 725 ליטר, במדידה עד הגג. תקן אמריקאי.

אבזור הנוחות כולל: התנעה מרחוק, פתיחת דלתות והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים אלקטרונית, מושבים קדמיים מחוממים, 4 שקעי USB, מערכת מולטימדיה מתקדמת בעלת מסך מגע “11 עם חיבור ל-Apple CarPlay / Android Auto, לוח מחוונים דיגטלי “8, אפשרות חיבור 2 מכשירי טלפון במקביל באמצעות חיבור ,BT 6 רמקולים, טעינה אלחוטית (אופציונלית בתשלום), מושבים והגה בציפוי עור (סינטטי). רגע, איפה פתחי האוורור מאחור?

 

תא נהג שברולט טראקס 2023
תא הנהג התקדם… שברולט טראקס 2023

 

הישיבה במושב הנהג שיפרה את המצב, עם נגיעות מודרניות וחידושים. יש לוח שעונים דיגיטלי חדש, צבעוני, גדול ומזמין במיוחד. קפיצה אדירה מהדור הראשון. מעט מידע, אך כל מה שצריך לדעת, ממהירות, מד סל”ד, ואפילו נתון מרחק מהרכב לפנים. יש מולטימדיה גדולה וחדשה, שגם היא לא מזכירה כלל וכלל את הדגם הזה בדור הקודם או את דגמי שברולט בכלל. התפעול של המולטימדיה פשוט למדי. וכל המתגים מסביב, אלה שעל ההגה ולצד ההגה בסיסיים וברורים. שתי תוספות טכנולוגיות מתבקשות וחשובות בכדי להרגיש שנוסעים ברכב מדור מתקדם יותר. ויש את המושבים שנראים ומרגישים טוב למדי. סך הכל הציון הכללי לתא הנהג והנוסעים הוא טוב מאד.

 

שברולט טראקס חוות דעת
תא הנוסעים צמח. טראקס 2023
תא מטען שברולט טראקס
תא מטען רחב ושימושי למשפחה. טראקס החדש

 

המפגש הראשון עם הטראקס היה מעניין. המראה שלו אכן מלבב, בעיקר עם הצבע הכחלחל המרהיב שלו, עם תוספות RS אדומות. מראה חיצוני קרבי ומאד מושך. אבל רגע לפני שאתם יוצאים לקרב, פתחו  את דלת תא הנהג ותצטננו. התחושה הראשונה עם פתיחת הדלת הייתה זה מרגיש כמו סובארו XV. למה הרכב הזה מזכיר לי את הסובארו XV? זו התחושה המתלווה לפתיחת הדלת וטריקת הדלת. לא ציפיתי לזה בדור החדש.

 

שברולט טראקס 2024
שברולט טראקס 2023

 

איך זה זז?

 

בנהיגה המנוע אכן מרגיש נמרץ יותר, אבל לא התחושה לא מלהיבה. כן, שמחתי שהרכב “זז”, ומאיץ מהר, גם אם זה לא מושלם ומלווה ברעשי מאמץ מהמנוע, במידה והלחיצה חזקה מדי. כאילו ברגע, הבנתי את כל הסיפור של הרכב הזה. הוא עושה את העבודה, הוא נראה טוב, הוא טכנולוגי יותר, ובטיחותי יותר, ואף מבודד יותר, אבל איכשהו רכב אירופאי וקוריאני ירגישו טוב יותר ממנו. וזו מעין משוכה שהטראקס החדש, האמריקאי, לא הצליח לעבור. מוזר, אבל זה מה שזה.

הייתי שמחה שבמקום לחצנים השולטים בעוצמת השמע והעברת שירים, מאחורי ההגה, יהיו שיפטרים להעברת הילוכים. זה היה מוסיף נקודות לרכב ולחוויית הנהיגה בו. כך או כך, לא היה מחסור בכוח זמין כל הנסיעה. בעיר ומחוצה לה. הטראקס שט בכבישים מהירים ב-2000 סל”ד, מאיץ ועוקף בקלות ב-3,000 סל”ד, ורוב הזמן, אם לא תסחטו את דוושת הגז, לא תשמעו את המנוע. זו בשורה טובה לדור החדש ולמנוע הקטן יחסית. לפיכך, גם צריכת הדלק שלו לא רעה בכלל – במבחן דרכים התקבל נתון של 12.5 קילומטרים לליטר.

 

מחיר שברולט טראקס
החל מ-150,990 שקלים. שברולט טראקס

 

בטיחות

 

אבזור הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התראת התנגשות קדמית, כולל הולכי רגל, התראת סטיה מנתיב ותיקון סטיה מנתיב, אורות גבוהים אוט’, התראת שטח מת, והתראת תנועה חוצה מאחור, Rear seat reminder – המסייעת במניעת שכחה במושב האחורי.

 

שברולט טראקס בגרסת RS1 מחיר 150,990 ש”ח 

שברולט טראקס בגרסת RS2 מחיר 154,990 ש”ח

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 + 8 =