לקסוס RZ ׁ(קרוסאובר חשמלי) זכה בציון 5 כוכבי בטיחות ב-EuroNCAP

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
לקסוס חשמלי
לקסוס RZ ׁקרוסאובר חשמלי קומפקטי חדש

 

 

לקסוס RZ, ה-SUV החשמלי של לקסוס, זכה בציון המירבי 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP, ארגון הבטיחות האירופי 

 

לקסוס RZ החדש, ה-SUV החשמלי הייעודי הראשון מבית מותג רכבי היוקרה היפני, זכה ב-5 כוכבים, הציון הגבוה ביותר במבחן הבטיחות הנחשב של ה-Euro NCAP. על פי התוצאות שפרסם הארגון הבינלאומי הבלתי תלוי, ה-RZ מדורגת גבוה בכל קטגוריות הבטיחות המרכזיות: 87% בשמירה על נוסעים מבוגרים, 87% בשמירה על ילדים, 84% בשמירה על משתמשי דרך פגיעים  ו-81% עבור ביצועי מערכות הבטיחות המותקנים ברכב. מדובר בהישגים מרשימים ביותר.

על פי הודעת הארגון, ה-RZ פוגשת את הציפיות של Euro NCAP להגנה מפני ריסוק עבור כלל הנוסעים בדגם בכל טווחי הגילאים, בכל הגדלים ובכל הגבהים. עוד צוין כי הדגם אף מצויד במערכות מניעת התאונות החדשות ביותר ומגיע עם מספר חידושי בטיחות אקטיביים וחדשניים. ה-RZ הוא הדגם הראשון לו העניק הארגון את הדירוג על פי הקריטריונים החדשים לשנת 2023 עבור טכנולוגיית מניעת שכחת ילדים, המתריעה באופן שיכול להציל חיים, במיוחד בתנאי מזג אוויר חם כאשר ילד או פעוט הושארו ברכב.

 

לקסוס RZ ׁמחיר

 

לקסוס RZ מבוסס על פלטפורמה ומרכב חזקים במיוחד והוא גם מצויד ב-9 כריות אוויר כסטנדרט. כמו כן, בדומה לכלל הדגמים של לקסוס, ה-RZ מצויד במערכת הבטיחות Lexus Safety System+, חבילה מתקדמת ומקיפה של מערכות בטיחות וסיוע בנהיגה. בדור האחרון המותקן ב-RZ, המערכת זכתה לשדרוגים ותוספות המעלות את יכולותיה לאתר סיכונים. בין היתר, מערכת קדם התנגשות עם רדאר ומצלמה בעלי טווח משופר, המאפשרים זיהוי רכבים ואופנועים מתקרבים, כולל רוכבי אופניים בשעות החשיכה. יכולת חדשנית נוספת מאפשרת גילוי של כלי רכב המתקרבים במהלך פניות, כמו גם הולכי רגל החוצים את הכביש.

אזהרת סטייה מנתיב ושמירת נתיב אקטיבית כוללת תיקון סטיה במקרה הצורך, המסייעת בשמירה  והגנה על הרכב ונוסעיו. בקרת שיוט דינאמית אדפטיבית מאפשרת לנהג להגדיר את מהירות הנסיעה ומרחק קבוע לשמירת מרחק מהרכב שמלפנים עד לעצירה מוחלטת . בנוסף, מצויד הרכב במערכת חדשה, המשתמשת במצלמת הרדאר הקדמית בכדי לקבוע את זווית הסיבוב המתאימה ואת ההיגוי המותאם לפניה.

 

לקסוס חשמלית

 

עוד ב-RZ, מערכת בלימה  בחירום שמאטה את הרכב עד לעצירה בתוך הנתיב, במקרה שהנהג אינו מסוגל להפעיל את הפקדים, למשל בגלל אירוע בריאותי פתאומי. בזמן שהמערכת עושה זאת, היא גם מזהירה את משתמשי הדרך האחרים על ידי הבהוב של אורות המצוקה. כדי לאפשר הפעלה מוקדמת יותר של מערכת הבלימה במצב חירום, נעשה שימוש במוניטור הנהג המזהה מוקדם יותר מצבי נהג לא הולמים – כגון, הסחת דעת, יציבה לקויה, עיניים עצומות או לא מעפעפות, או תנועת ראשו של הנהג הרחק ממיקומו הרגיל.

 

לקסוס RZ ׁמבחן

 

ה-RZ הוא SUV 4X4 פרימיום חשמלי מלא, המהווה חלק מהגשמת החזון של לקסוס לעתיד ירוק ונקי באמצעות מעבר לייצור רכבים מכל טכנולוגיות ההנעות החשמליות (הייבריד, פלאג-אין וחשמל מלא), לצד שמירה על כל המאפיינים המזוהים עם המותג. ה-RZ, המתאפיין בביצועים עם אפס פליטות מזהמים ותומך בהתקדמות של מותג היוקרה לקסוס לקראת ניטרליות פחמנית וניידות בת קיימא. ייצור הדגם החדש של לקסוס אינו מתמקד רק בביצועי הרכב על הכביש, אלא בכל מחזור החיים של הרכב: מרכישת חלפים, דרך הייצור, הבעלות ועד למחזורו.

להמציא את הגלגל: לקסוס RZ450e קרוסאובר חשמלי – נהיגה ראשונה

החשמלי הראשון: לקסוס RZ 450e בקרוב בישראל מ-449,990 שקלים

לקסוס מעדכנת מחיר: לקסוס RZ450e הקרוסאובר החשמלי ב-390,000 שקלים

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + ten =