מפסיקים לזהם ומשקיעים בניידות: אירוע “קנשיקי” השנתי של טויוטה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מאט הריסון
מאט הריסון, נשיא ומנכ”ל טויוטה אירופה. אירוע קנשיקי

 

 

אירוע “קנשיקי”, האירוע השנתי של טויוטה מוטור אירופה (TME), המתמקד בניטרליות פחמנית ובשינוי המתרחש בעולם הניידות, התקיים בבריסל, בהשתתפות צוות בכירים מטויוטה אירופה והעולם. באירוע דובר על מימוש החזון והאסטרטגיה הטכנולוגית של טויוטה, וכן נחשפו מוצרים ושירותים חדשים 

 

רכבים ירוקים ו-ייצור ירוק, עד 2040

 

על התחייבותה של טויוטה בשנה שעברה, להגיע להפחתה של 100% CO2 בכל כלי הרכב החדשים שלה באיחוד האירופי, בריטניה ו-EFTA עד 2035, אמר מאט הריסון, נשיא ומנכ”ל טויוטה אירופה: “טויוטה מתמקדת כיום בשני תחומים מרכזיים; הראשון הוא ניטרליות פחמן וכיצד אנו מתכננים להשיג זאת בתחומים העסקיים שלנו, והשני, עם המעבר העכשווי של טויוטה מחברת ייצור ומכירות רכב לחברה המספקת שירותי ניידות, הוא עתיד הניידות“.

מרווין קוק, סמנכ”ל הייצור של טויוטה אירופה: מספר על מטרת היצרנית טויוטה להגיע לניטרליות פחמנית בכל מתקני הייצור שלה באירופה עד שנת 2030. “הגישה של החברה היא רב-צדדית ועוסקת בו בזמן במזעור צריכת אנרגיה בכל מקום אפשרי, מעבר לאנרגיה ירוקה ויישום חידושים רבים של “Kaizen” (שיפור מתמיד) המפחית CO2 או מחסל אותו לחלוטין. קוק מספר כי “במפעל המנועים שלנו ב-Deeside בבריטניה התקנו פאנלים סולאריים שווי ערך ל-10 מגרשי כדורגל, וזאת תוך שאנחנו ממחזרים למעלה מ-90% מהפסולת ליצירת אנרגיה ירוקה. אנו מצפים שם להגיע לניטרליות פחמנית כבר בשנת 2025”.

ד”ר גיל פראט, המדען הראשי של טויוטה העולמית ומנכ”ל מכון המחקר של טויוטה, סיפק תובנות מעשיות על המדע שעומד בבסיס הגישה העולמית של טויוטה לדה-קרבוניזציה. טויוטה משתמשת במספר טכנולוגיות מחושמלות כדי למקסם את הפחתת פחמן ומבצעת אופטימיזציה לשימוש במשאבים נדירים ומוגבלים. האסטרטגיה הרב-טכנולוגית של החברה מאפשרת לה הבנה עמוקה יותר ביתרונות המשלימים הן של רכבים מונעי סוללות והן של רכבים הפועלים על מימן – לניידות עם אפס פליטות. 

לפי ד”ר פראט, בשל המחסור הנוכחי בחומרי גלם, העלויות הגבוהות של חומרי הגלם של הסוללה והיעדר תשתית, מוביל לכך שעדיף להשתמש בשילוב של כלי רכב חשמליים, היברידיים חשמליים נטענים (פלאג- אין), וחשמליים היברידיים כדי להפחית את פליטת ה- CO2 במהלך 10-15 השנים הבאות. הוא מסביר כי “לעשות את הטוב ביותר עבור הסביבה משמעותו להפיק את מירב הפחתת הפחמן מכל תא סוללה המיוצר, ולהחליף כמה שיותר רכבים לא מחושמלים ברכבים מחושמלים. את זה מנחה העיקרון הברור שפחמן הוא האויב, לא מערכת הנעה מסוימת.”

 

 

האסטרטגיה הגלובלית של טויוטה קשורה קשר הדוק למתן מענה לצרכים המגוונים של לקוחותיה באמצעות מערך שכולל רכבים חשמליים מבוססים תאי דלק (מימן), רכבים היברידיים-חשמליים והיברידיים פלאג-אין, כפי שהוסבר על ידי קיילי ג’ימנז, סגנית נשיא בכירה לאנשים, טכנולוגיה ותאגיד בטויוטה אירופה: “אנחנו קוראים לזה ‘העוצמה של גם וגם’ – גם מימן, גם חשמל, גם היבריד פלאג-אין וגם הייבריד. מאחר ורק לעתים רחוקות פתרון אחד יכול להתאים לכולם, במיוחד כשלוקחים בחשבון את מגוון צרכי הלקוחות, הגיאוגרפיה המשתנה ורמת מוכנות התשתיות המשתנה ממקום למקום”.

כל זה מתאפשר הודות למגוון הדגמים המחושמלים הרחב ביותר של טויוטה, המקיף תמהיל כולל של כ-66% מסך המכירות המותג באירופה, כאשר החברה מצפה למכור בסביבות 1.1 מיליון כלי עד סוף 2022, עליה קטנה אך חשובה משנה לשנה בשוק אירופי שירד ב-12%, וכך לקבוע נתח שוק חדש של 7.3%. 

 

ניידות של אנשים, מוצרים ומידע

 

בהופעתו הראשונה לתקשורת, ד”ר ג’יימס קופנר, מנהל הדיגיטל הראשי של טויוטה העולמית ומנכ”ל “Woven Planet Holdings”, שנמצאת כעת בבנייה ליד הר פוג’י ביפן, הסביר את תפקידו הייחודי במעבר של טויוטה לחברת ניידות: המשימה שלנו היא – ”Mobility to Love, Safety to Live. “אנחנו יוצרים פלטפורמות וכלים חדשניים של תוכנה, שיענו על תהליכים ושינויים תרבותיים, באמצעות פיתוחים מבוססי תוכנה ו-AI ולמידת מכונה (Machine Learning), שישפרו משמעותית את היעילות של מאות דגמי טויוטה ולקסוס”.

החזון של Woven Planet חובק שלושה סוגים של ניידות – ניידות של אנשים, ניידות מוצרים וניידות מידע, וטויוטה בחרה בשלושה אזורי מיקוד עיקריים להגשמתו: 

 

  1. Arene, “תוכנה קודם” (‘Software First’) – יצירת טכנולוגיית ניידות חדשה שתייצג את ה-DNA של מוצרי ושירותי הניידות של טויוטה לפיו עיצוב ארכיטקטורת “תוכנה קודם” לפיתוח החומרה. 
  2. נהיגה אוטומטית ובטיחות מתקדמת (ADAS) – מנגנון האחראי על טכנולוגיית ‘Advanced Drive’ של Toyota Teammate ושל Lexus Teammate. בהתאם לגישת ה”גרדיאן” של טויוטה ל-ADAS, המערכת כוללת פיתוח מתמיד של מערך לבטיחות משופרת ומערכות נהיגה אוטומטיות.
  3. העיר ארוגה – פרויקט השואף להפוך לתשתית ייחודית להאצת חדשנות. תשתית זו מיועדת לספק את הניידות העתידית של העולם בהיקפים גבוהים. כ”מסלול מבחן”, העיר הארוגה תאיץ את הפיתוח של טכנולוגיית ניידות, חקלאות חכמה, אנרגיה נקייה וחיים בריאים, כאשר הכל מבוסס AI ותוכנה הכוללת כמובן גם את היבטי האבטחה והפרטיות.

באמצעות התוכנה והשירותים, טויוטה תתקדם לחברת ניידות שאינה נותנת מענה אך ורק להעברה של דברים/אנשים ממקום למקום, אלא גם לניידות רגשית ומעבר ממצב ריגשי אחד למצב ריגשי טוב ושמח יותר, לעולם טוב יותר. 

הטכנולוגיות השונות שהוצגו באירוע הן חלק ממימוש חזון WE GO BEYOND של טויוטה, המבטא את שאיפתה להישגים יוצאי דופן בתחומים שונים המכוונים ליצירת חברה טובה יותר ועולם בטוח, נגיש, ירוק ונקי יותר. 

 

השילוש הקדוש: טויוטה קורולה קרוס (היברידי) – סקירה וחוות דעת

הראשונה במעלה: טויוטה BZ4X החשמלית – נהיגה ראשונה וחוות דעת

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three + six =