יונדאי איוניק 6 בתחילת מאי אצלנו: בנתיים גורפת עוד פרסים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יונדאי איוניק 6
יונדאי איוניק 6. אצלנו בחודש הבא

 

יונדאי IONIQ 6 הדגם החשמלי החדש ומדובר של קונצרן יונדאי זוכה בפעם המי יודע כמה בפרס נחשב בטקס בחירת רכב נוסף. וזוכה זכייה משולשת בטקס אחד, “מכונית השנה היוקרתית בעולם”, “הרכב החשמלי העולמי”, ו”עיצוב הרכב העולמי של השנה”. פרס שניתן בליווי שבחים של חבר מושבעים בינלאומי, על העיצוב האווירודינמי הייחודי של האיוניק 6, והטווח החשמלי שלו. World Car Awards חשפו את התוצאות בטקס שהתקיים בתערוכת הרכב הבינלאומית של ניו יורק (NYIAS).

חבר מושבעים בטקס כולל 100 עיתונאי רכב מ-32 מדינות, שבחרו את היונדאי IONIQ 6 מבין שלושה פיינליסטים מובילים, כלי רכב שהושקו בשנת 2022. זהו התואר המשולש השני ברציפות של יונדאי בטקס פרסי הרכב העולמי. בשנה שעברה, חבר השופטים בחר ביונדאי IONIQ 5 שזכה באותן קטגוריות.

IONIQ 6 הוא הדגם השני במותג הייעודי החשמלי של יונדאי, IONIQ, בעל פלטפורמה מודולרית חשמלית-גלובלית (E-GMP) בהתאמה אישית, שמאפשרת טעינה מהירה של 800V, לטעינה של 10% ל- 80% תוך 18 דקות, ובזכות הארכיטקטורה המודרנית, גם תאי הנוסעים והנהג בו מרווחים.

לאיוניק 6 מקדם גרר נמוך של 0.21 בלבד, והוא נחשב לאחד מכלי הרכב החשמליים האווירודינמיים ביותר. הטווח החשמלי שלו על פי ה-WLTP, בטעינה בודדת, הוא 614 ק”מ וצריכת אנרגיה ע”פ WLTP של 13.9 קוט”ש/100 ק”מ.

יונדאי IONIQ 6 כולל טכנולוגיית Vehicle-to-Load (V2L), מערכות סיוע לנהג וקישוריות מתקדמת עם עדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA), החלל הפנימי שלו מרווח וארגונומי בזכות בסיס גלגלים של 2,950 מ”מ. יש בו תאורת סביבה כפולה, תאורת סנכרון מהירות, כיוון ביצועי EV ועיצוב סאונד אקטיבי חשמלי (e-ASD), כדי לשפר את חווית הניידות החשמלית.

 

 

השנה, חבר השופטים של World Car Awards גם בחר ב-SangYup Lee כאיש השנה בעולם לרכב לשנת 2023 על תרומתו החיונית למכוניות הקונספט והייצור והחדשניות שנחשפו בשנת 2022, כולל יונדאי IONIQ 6, ויונדאי קונה.

בנוסף, IONIQ 6 זכה בפרסים נוספים במהלך החודשים האחרונים, כמו בתואר מכונית ‘סלון השנה’ בטקס פרסי הרכב של GQ 2023 ו’מכונית החדשה של השנה’ בהנחיית Le Guide de l’auto. בנוסף, השיג דירוג בטיחות של חמישה כוכבים ובחירת Best in Class בקטגוריית ‘רכב משפחתי גדול’ מבית Euro NCAP.

 

יונדאי איוניק 6 2023
חמישה כוכבים במבחני ריסוק רשמיים. יונדאי איוניק 6

 

יונדאי מתכננת להציג 17 דגמי חשמל חדשים עד 2030, כולל דגמי מותגי היוקרה Genesis, ושואפת להגביר את מכירות רכבי החשמל מתוצרתה השנתיות העולמיות ל-1.87 מיליון יחידות עד 2030:

הקבוצה הודיעה על תוכניות להרחיב משמעותית את ייצור רכבי החשמל השנתי בקוריאה ל-1.51 מיליון יחידות ואת הנפח העולמי ל-3.64 מיליון יחידות עד 2030. כדי לאפשר תוכניות כאלה, יונדאי מוטור וקיה, לצד יונדאי MOBIS, מתכננות להשקיע 24 טריליון KRW (כ- 18.4 מיליארד דולר) במגזר החשמל המקומי.

בנוסף, הקבוצה תשקיע במחקר ופיתוח, כגון פיתוח פלטפורמה לרכבים מהדור הבא, הרחבת מערכי המוצרים, פיתוח חלקי ליבה וטכנולוגיות מתקדמות והקמת מתקני מחקר. היא גם תקדם פיתוח טכנולוגי עם שותפיה.

יתבצעו פעילויות להאצת הפיתוח של פלטפורמות הדור הבא לשיפור ביצועי רכבי החשמל. הקבוצה מתכננת לפתח ברצף פלטפורמות ייעודיות לכל מחלקת רכב תחת מערכת Integrated Modular Architecture (IMA), כולל פלטפורמת ‘eM’ המיועדת בלעדית עבור רכבי חשמל לנוסעים, שתוצג ב-2025. פלטפורמות המשתמשות ב-IMA מייצרות סטנדרטיזציה לסוללות ולמנועים ותגביר את מהירות ויעילות פיתוח המוצר.

בהתבסס על מכירות החשמל מיונדאי, קיה וג’נסיס, הקבוצה מתכננת להתברג בין 3 המובילים בעולם עד שנת 2030 בהתבסס על ההשקעה המתמשכת. בשנת 2030, יונדאי מוטור יקבל מערך כולל של 31 דגמי חשמל, כולל דגמים של יונדאי מוטור, קיה ומותג היוקרה ג’נסיס. יונדאי מתכננת להשיק את ה-IONIQ 7 ב-2024.

 

בתחילת מאי תושק בישראל

 

כלמוביל מעדכנת מחירים: מחיר יונדאי איוניק 5 קופץ ב-15,000 שקלים

אורה פאנקי קט PRO+ טווח עד 420 קילומטרים – מבחן דרכים

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × two =