נהיגה ראשונה: סיטרואן חשמלית חדשה e-C4X סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

citroen c4x 2023
סיטרואן c4x 2023

 

השקה בינלאומית לדגם החדש של סיטרואן, סיטרואן C4X, האח המרווח של הסיטרואן C4 שצפוי להגיע לישראל בחודשיים הקרובים. כמה ולמי הוא נחוץ, ומה טיבה של הגרסה החשמלית?

 

סיטרואן משיקה רכב חדש – האח המרווח יותר של הסיטרואן C4, שהושק לפני יותר משנה – ה-C4X. השניים גם חולקים הרבה חלקים מכלולים משותפים. מתבקש להגיד – שזהו C4 פלוס “X פקטור”, C4 עם תוספת של יותר מקום במושב הנוסעים, שעוצב באופן שלנוסעים מאחור יהיה יותר מרווח ראש וברכיים, ועוד אקסטרא חשובה – תא מטען גדול, בנפח של יותר מ-500 ליטרים, בו תוכלו לזרוק פנימה עגלה בחופשיות, וקניות סופר בלי חשבון.

סיטרואן C4X הוצג ביוני 2022 והחל להימכר בצרפת לקראת סוף 2022, וכעת אנו מוזמנים למדריד הקפואה, ספרד באפס מעלות… להתרשם מהרכב החדש, על כל גרסאותיו, בנזין, דיזל, וחשמל, ולהבין את נחיצותו בשוק הרכב.

 

citroen c4x 2022
סיטרואן חשמלית חדשה
סיטרואן C4X מחיר
עיצוב ייחודי. סיטרואן C4X
סיטרואן C4X מפרט
תא מטען בנפח 510 ליטרים. סיטרואן C4X

 

מחכים לכוכב החשמלי הבא

 

ראשית, יצאנו לדרך עם הגרסה החשמלית המלאה, שהיא-היא הגרסה שכנראה הכי תעניין את הישראלים. מכוניות בנזין חדשות נכנסות לישראל בשקט יחסי, אבל לא כך המקרה עם מכוניות חשמליות חדשות, שכן, אנחנו עדיין מחכים לרכב החשמלי הבא שיכבוש את ליבנו בסערה, ואפשר להגיד, בהערכה גסה, שמאז הג’ילי גאומטרי C, וה-BYD אטו 3, וגם, אם אתם זוכרים, את ה-MG ZS EV החלוצה, לא נצפו סערות גדולות בקרב חובבי הרכב החשמלי. אז אולי ה- ë-C4Xתהיה הבשורה הבאה?

ה-C4X בגרסת בנזין/דיזל, והë-C4X- החשמלי המלא, הם דגמים חדשים בהיצע הרכבים המעניין של סיטרואן – רכבי סדאן, 4 דלתות, עם לוק מודרני וייחודי של סיטרואן. חייבים להודות שהמכוניות החדשות של סיטרואן תמיד נראות קצת שונות, ואולי קצת מוזרות, מהמכוניות המתחרות בקטגוריה.

 

סיטרואן e-C4X
סוללת 50 קוט”ש עד 360 ק”מ “על חשמל” סיטרואן e-C4X

 

הדגם מוצע לאירופה ובעוד חודשיים בערך, ישווק גם לנו, עם מנוע בנזין PureTech, בנפח 1.2 ליטר (130 כ”ס), מנוע טורבו דיזל BlueHDi, בנפח 1.5 ל’ (130 כ”ס), וגרסת הנעה חשמלית 100% סיטרואן ë-C4X. גרסת הבנזין גם תעניין חלק בשוק, את חובבי המותג בעיקר, שעדיין לא מוכנים למעבר לחשמל, וגרסת הדיזל תוצע ישירות לנהגי המוניות. חלוקה ישראלית בריאה והגיונית.

סיטרואן e-C4X, הגרסה החשמלית, מגיעה עם סוללת 50 קילוואט שעה, המספקת טווח של עד 360 ק”מ (במחזור WLTP) עם הספק חשמלי (100 קילוואט) 136 כ”ס. הרכב יודע לקבל טעינה מהירה DC ובתרגום לעברית – 100 ק”מ ב-10 דקות ב-100 קילוואט.

 

סיטרואן e-C4X מחיר
השקה בינלאומית: סיטרואן e-C4X

סיטרואן חשמלי

יצאנו לדרך

 

בטמפרטורות נמוכות מאד נהגנו בתוואי דרך עירוני, בינעירוני, הררי, ותלול. הנסיעה בגרסה החשמלית טובה וחלקה, הנוחות גבוהה כמו איטום הרעשים, טוב למדי. ההגה כמעט מצוין, ניסיתי להקשיח אותו בעזרת מעבר למצב ספורט, אבל זה לא סיפק עדיין את התחושה שרציתי. כן, היה הרבה כוח זמין, עם תאוצות ביניים טובות. התחושה בהאצה מהמקום, “לא טסלה”, לא תשוגרו לשום מקום. האצה בריאה, שגם תשמור לכם על הסוללה והטווח היקר. הדבר היחיד כמעט שאני יכולה להגיד שטעון שיפור הוא דוושת הבלם – רק כשאני ממש מועכת את הדוושה פנימה אני מרגישה שהרכב בולם היטב. זה מאפיין לא מעט כלי רכב חשמליים.

מן הסתם לא הרגשתי את זה כשנהגתי בגרסת הבנזין. בגרסת הבנזין 1.2 היה מספיק כוח, כמו בגרסה החשמלית, וההגה הרגיש טוב יותר, ולהפתעתי, נהניתי יותר מהסיטרואן e-C4X. הגרסה החשמלית פשוט מהנה יותר, והנסיעה בה חלקה יותר. אין בה את מנוע ה1.2 הקטן יחסית, שלא אהוב עלי במיוחד, וגם החיבור הזה של תיבת 8 ההילוכים, עם המנוע, לא עובד מספיק טוב לתחושתי. העברת ההילוכים מהירה מדי, והגרגור הלא ספורטיבי של המנוע נשמע ומורגש מדי.

מה לגבי הטווח החשמלי, תוכלו לקבל 300 קילומטרים של טווח חשמלי, ולכן הרכב מומלץ לאנשי העיר, ופחות יתאים לנסיעות ארוכות ממושכות תכופות. אולי בשל הנהיגה הפחות חסכונית שלי, לא הבחנתי באופייה המדוייק של מערכת הרגנרציה, ואני לא יכולה להעיד אם היא מאחזרת אנרגיה היטב.

 

סיטרואן e-C4X סקירה
סיטרואן e-C4X תא נהג מאובזר
סיטרואן C4X מידות
סיטרואן e-C4X תא נוסעים מרווח ל-3 נוסעים
סיטרואן לוגו
הלוגו החדש. סיטרואן

חבילה כוללת טובה

 

איכשהו, אחרי הכל, שתי הגרסאות מגיעות בחבילה כוללת טובה, של המון המון אבזור נוחות וטכנולוגיה מודרנית ונחוצה, שאני ממש מקווה שיגיע לארץ. כי זה פשוט יוצר אווירה נעימה ומאד מפנקת בנסיעה.

מה בתוך הרכב? מושבי נוחים, מערכת מולטימדיה חדשה של סיטרואן, שהושקה לעולם בדגם ה-CX5. מערכת ניווט, מערכת שמע טובה, בלוטות’, ועוד. מערכת המולטימדיה נראית מודרנית ושונה, סה”כ מובנת, צריך ללמוד אותה כמה דקות, כדי להבין מי נגד מי, ואיך מגיעים לכל האפשרויות. יש גם בקרת אקלים מפוצלת, עם פתחי אוורור ליושבים מאחור, בלם חניה חשמלי אוטומטי, פנסי LED יום, עם חתימה חזותית, ופנסי ערפל קדמיים עם פונקציית פניות סטטית.

 

C4X בנזין
סיטרואן C4X גרסת בנזין

סיטרואן מחיר

 

ככל שמתקדמים ברמות הגימור, מתווספות עוד מערכות אבזור נוחות ובטיחות, כמו תאורה אחורית דיגיטלית, מראות מתקפלות חשמלית ומצלמה אחורית, משענת יד מרכזית אחורית עם פתח סקי והגה מעור מלא (מחומם בגרסה החשמלית). מסך מגע HD בגודל 10 אינץ’. שני שקעי USB בשורה השנייה (אחד מסוג C ואחד מסוג A), תאורת אווירה, מושבי אלקנטרה, חימום מושבים, כיוון חשמלי למושבים, משטח טעינה אלחוטי לנייד, ומקומות אחסון שימושיים.

ואם במקומות אחסון מיוחדים עסקינן, נתקלנו לראשונה בסיטרואן C4 החדשה במגירות המיוחדות מול הנוסע מקדימה – מגירה קטנה ממנה יוצא מתקן שמחזיק טאבלט, לא פחות. תחתיה מגירה נוספת שנפתחת ישר, שטוחה יחסית שיכולה להכיל טאבלט, ומתחת לשני הפתחים/מגירות הללו, תא כפפות “רגיל”.

 

סיטרואן

 

ייחודיות סיטרואנית

 

אז מה יש ברכב הזה, למה הוא בא לעולם, מלבד לתת ללקוחות אופציה לסיטרואן C4 מורחבת, עם עוד מקום בתא הנוסעים ותא מטען גדול, בנפח 510 ליטרים?. ה-C4X על כל גרסאותיו, מגיעים עם אותה מערכת מתלים מתקדמת, לטובת שיכוך מיטבי בנסיעה, Citroën Advanced Comfort®, כמו גם מושבי הנוחות המעוצבים של מותג Citroën .

כל מותג רכב צריך לאמץ לעצמו זהות ייחודית מול עשרות או מאות מותגי רכב אחרים, וללא ספק סיטרואן אימצה לעצמה את קריטריון הנוחות בדגמים השונים שלה, וגם עיצוב ייחודי “לא חסר לה”. הם גם מאמצים את ממשק המידע והבידור החדש My Citroën Drive Plus שנחנך ב-C5 X, דגם ששובר את השוק בצרפת, ולכן, לא נראה אותו בקרוב.

סיטרואן מדייקים כשהם מתארים את הדגם החדש שלהם כמיוחד ומעודן, זה בדיוק מה שזה, עיצוב שלא ראינו, אבל לא חייזרי ברמה שמסנוורת את העיניים. יש לו ל-C4X צדדים נאים מאד, ויש גם חלק שאני לא אעז לצלם. לסטורי עולות תמונות פוטוגניות בלבד.

הדגם מגיע בכמה צבעים קלאסיים, וכמה מיוחדים, שמחמיאים לו. לבן, אפור פלדה ואפור פלטינום (מטאלי), לבן פנינה, שחור, ואדום. הלבן יושב עליו בול, וגם מתאים לרוח הניקיון ושמירה על איכות הסביבה של הדגם החשמלי.

לא ברור אם גם בישראל הישראלים יוכלו לבחור חבילות צבע גם לפנים הרכב, אבל בצרפת אפשר: תא נהג ונוסעים בגווני שחור מבריק, כסף מבריק, אדום עמוק, וכחול. גם חישוקי ה-18′ מגיעים עם מספר עיצובים נאים למדי. ב-ë-C4 X החשמלי, יש עיטורים כחולים בדלתות ובסביבת הנהג, זה תורם לאווירה.

מבחינת בטיחות, כל הדגמים יגיעו עם חבילת בטיחות מכובדת מאד, הכוללת מערכות סיוע בנהיגה חצי אוטונומית ברמה 2. וכל מה שאתם צריכים, כמו בלימת חירום, תיקון סטייה מנתיב, עדין ומועיל, התראה על רכב בשטח מת, ועוד ועוד. במבחני ריסוק רשמיים הסיטרואן C4X קיבל 5 כוכבים.

אז נמתין לראות מחירים, ונקווה שיהיו תחרותיים, כי סך הכל, אחרי הכל מדובר בדגם שיש לו מקום בשוק הרכב הישראל בכלל, ובשוק החשמלי בפרט.

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × two =